Рішення
від 20.01.2020 по справі 910/13499/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

20.01.2020справа №910/13499/19

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В., розглянув у відкритому судовому засіданні

справу № 910/13499/19

за позовом релігійної організації Кам`янець-подільська єпархія української православної церкви (32300, Хмельницька обл., м. Кам`янець-Подільський, вул. Францисканська, буд. 8; ідентифікаційний код 22988555)

до Хмельницької обласної державної адміністрації (29005, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, буд. Рад; ідентифікаційний код 22985083),

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Управління культури, національностей, релігій та туризму Хмельницької обласної державної адміністрації (29000, м. Хмельницький, вул. М. Грушевського, 87; ідентифікаційний код 33902378) та

релігійна організація Релігійна громада Свято-Ільїнського храму православної церкви України села Клинове Городоцького району Хмельницької області (32048, Хмельницька обл., Городоцький район, с. Клинове, вул. Соборна, 105; ідентифікаційний код 22780793),

про визнання протиправним та скасування розпорядження від 22.04.2019 №289/2019-р,

за участю представників:

позивача - Естріна С.Г. (довіреність від 15.08.2019 №б/н);

відповідача - не з`явився;

третіх осіб - не з`явилися.

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий виклад позовних вимог

Релігійна організація Кам`янець-подільська єпархія української православної церкви (далі - Організація) звернулася до господарського суду міста Києва з позовом до Хмельницької обласної державної адміністрації (далі - Адміністрація) про визнання протиправним та скасування розпорядження голови Адміністрації від 22.04.2019 №289/2019-р (далі - розпорядження №289/2019-р).

Позовні вимоги мотивовано тим, що:

- 22.04.2019 Адміністрацією прийнято розпорядження №289/2019-р, яким зареєстровано статут релігійної організації Релігійна громада Свято-Ільїнського храму православної церкви України села Клинове Городоцького району Хмельницької області (далі - Релігійна громада) у новій редакції;

- підставою для винесення оскаржуваного розпорядження стала заява від 11.03.2019, подана від імені релігійної організації Релігійна громада Свято-Ільінського храму села Клинове Городоцького району, Кам`янець-Подільської єпархії української православної церкви (далі - Релігійна громада УПЦ) та протокол від 08.03.2019 №1 загальних (парафіяльних) зборів членів Релігійної громади;

- позивач вважає, що розпорядження №289/2019-р є незаконним, винесеним без належних правових підстав, з перевищенням встановлених законом повноважень, та без урахування порушень порядку та умов ухвалення рішень Організацією, а тому підлягає скасуванню.

2. Стислий виклад заперечень відповідача

18.11.2019 Адміністрація подала суду відзив на позовну заяву, в якому зазначила таке:

- до відповідача надійшла заява уповноваженого Релігійною громадою ОСОБА_1 від 11.03.2019 із додатками, передбаченими статтею 14 Закону України Про свободу совісті та релігійні організації (далі - Закон), а саме статут Релігійної громади в 3 примірниках, протокол загальних (парафіяльних) зборів Релігійної громади від 08.03.2019 №1 з додатками;

- відповідно до підпункту 34 пункту 5 Положення про Управління культури, національностей, релігій та туризму Хмельницької обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Адміністрації від 16.09.2019 №674/2019-р, Управління культури, національностей, релігій та туризму Хмельницької обласної державної адміністрації (далі - Управління) здійснює попередній розгляд поданих на реєстрацію статутів (положень) релігійних громад, а також змін і доповнень до них, перевірку їх відповідності законодавству, видачі дублікатів статутних документів релігійних громад;

- документи, подані Управлінням для прийняття рішення про реєстрацію статуту Релігійної громади у новій редакції, відповідали вимогам чинного законодавства України та підстав для відмови у реєстрації статуту не було;

- Адміністрація виступає лише реєструючим органом, який у прийнятті рішення керується виключно нормами Закону і перевіряє та вивчає лише ту інформацію, яка міститься в поданій релігійною громадою заявою по суті; Адміністрація не повинна і не вивчає компетенцію осіб, які подають документи для реєстрації статуту релігійної громади, протокол чи списки членів громади, правомірність проведення загальних зборів громади з огляду на те, що це внутрішня справа громади, а держава в межах Закону не втручається в діяльність релігійних організацій; саме на загальних зборах віруючих громадян вирішуються питання, пов`язані з діяльністю релігійної організації як юридичної особи, яка користується правами і несе обов`язки відповідно до чинного законодавства України і статуту;

- на думку відповідача, розпорядження №289/2019-р Адміністрації оскаржується з підстав порушення особами, які подали заяву про реєстрацію статуту, положень Закону в частині дотримання порядку та способу реєстрації таких змін; дані обставини належать до внутрішньої діяльності юридичної особи; позивач пов`язує проведену реєстрацію статуту власне із незаконними діями осіб, які подали відповідну заяву та документи відповідачеві;

- наданню правової оцінки розпорядженню №289/2019-р щодо реєстрації статуту Релігійної громади передує встановлення та доказування у даному спорі обставин, які є внутрішньою діяльністю Релігійної громади.

3. Процесуальні дії у справі

Ухвалою господарського суду міста Києва від 07.10.2019 позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви.

Позивач 21.10.2019 подав суду документи на виконання ухвали суду від 07.10.2019.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 28.10.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 25.11.2019.

Організація 25.11.2019 подала суду відповідь на відзив, в якій вказує про те, що:

- станом на 08.03.2019 діяли вимоги статуту Релігійної громади УПЦ в редакції від 20.11.2016 (далі - статут в редакції від 20.11.2016), а її керівник ОСОБА_1, зберігаючи трудові відносини та канонічне підпорядкування керівництву Організації, не подавав жодної письмової заяви про звільнення з посади керівника релігійної організації та/або про вихід з канонічного підпорядкування Організації;

- відповідно до пункту 1.1 статуту в редакції від 20.11.2016 релігійна організація є...первинним структурним підрозділом Української Православної Церкви (далі УПЦ), який безпосередньо входить до складу Кам`янець-Подільської єпархії УПЦ ; у пункті 1.6 статуту в редакції від 20.11.2016 зазначається, що У своїй діяльності парафія керується постановами Собору УПЦ, Священного Синоду УПЦ, рішеннями Єпархіальних зборів. Єпархіальної ради, указами розпорядженнями єпархіального архірея ; пунктом 1.7 статуту в редакції від 20.11.2016 передбачено, що Парафія у своїй релігійній діяльності, адміністративно-фінансовій та господарській діяльності підпорядкована і підзвітна керуючому Кам`янець-Подільською єпархією УПЦ ;

- таким чином, ОСОБА_1 , скликаючи загальні (парафіяльні) збори парафії та при подачі заяви про реєстрацію статуту громади в новій редакції, перебуваючи в трудових відносинах з Організацією, вийшов за межі своїх статутних повноважень, що означає нікчемність усіх його подальших дій щодо реєстрації нової редакції статуту релігійної організації;

- у пункті 2.11 статуту в редакції 20.11.2016, зокрема, зазначено Парафіяльні збори, на яких розглядається питання про зміну підлеглості (юрисдикції) релігійної громади вважаються чинними за умови присутності усіх членів Парафіяльних збрів , проте група осіб, жителів села Клинове Городоцького району, які ухвалили на своїх зборах 08.03.2019 відповідні рішення щодо реєстрації нової редакції статуту Релігійної громади УПЦ та інших питань, не мали на це право внаслідок істотних порушень чинного статуту Організації;

- заявник - ОСОБА_1 при подачі документів на реєстрацію істотно перевищив свої повноваження, передбачені статутом в редакції від 20.11.2016, а тому твердження відповідача щодо відсутності зобов`язання перевіряти подані на реєстрацію документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів або підстав для відмови в державній реєстрації не відповідають дійсності;

- пункт 2.5 статуту в редакції 20.11.2016 деталізує ознаки саме дійсного члена парафіяльних зборів та передбачає індивідуально-визначені ознаки таких членів організації (парафіяльних зборів); зважаючи на такі вимоги статуту, збори 08.03.2019 були не зборами саме членів релігійної організації (парафіяльних зборів), а зібранням жителів села Клинове Городоцького району, серед яких, в тому числі були і члени релігійної організації (парафіяльних зборів); але їх недостатня кількість та порушення порядку скликання та проведення загальних (парафіяльних) зборів, дають підстави для висновку про їх незаконність, та як наслідок, протиправність реєстрації статуту релігійної організації в новій редакції.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 25.11.2019 відкладено підготовче засідання на 23.12.2019; залучено до участі у справі Управління та Релігійну громаду як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача; зобов`язано Управління подати суду до 17.12.2019 належним чином засвідчену копію реєстраційної справи релігійної організації Релігійна громада Свято-Ільїнського храму православної церкви України села Клинове Городоцького району Хмельницької області .

Управління 16.12.2019 подало суду належним чином засвідчену копію реєстраційної справи релігійної організації Релігійна громада Свято-Ільїнського храму православної церкви України села Клинове Городоцького району Хмельницької області та письмові пояснення, в яких заперечує проти задоволення позовних вимог, посилаючись на ті ж твердження, що й Адміністрація.

Релігійна громада 16.12.2019 подала суду письмові пояснення, в яких заперечує проти задоволення позовних вимог, оскільки:

- поданий представником Релігійної громади до Адміністрації пакет документів відповідав вимогам законодавства у сфері державної реєстрації; законних підстав для зупинення розгляду документів або підстав для відмови в державній реєстрації у відповідача не було;

- відповідач в місячний термін розглянув подані йому документи, перевірив їх відповідність вимогам законодавства у сфері державної реєстрації, прийняв законне рішення про здійснення реєстрації статуту Релігійної громади у новій редакції;

- розпорядження голови Адміністрації №289/2019-р є правомірним та скасуванню не підлягає;

- крім того, зміною підлеглості релігійної організації права та законні інтереси позивача порушенні не були;

- належними позивачами у справі могли б бути члени Релігійної громади, не згідні з прийнятим рішенням, проте жодним із прихожан позову заявлено не було, що свідчить про згоду усіх заінтересованих осіб на зміну підлеглості.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 23.12.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу №910/13499/19 до судового розгляду по суті на 20.01.2020.

Представники відповідача і третіх осіб у судове засідання 20.01.2020 не з`явилися, про причини неявки суд не повідомили, про дату, час та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень за адресами місцезнаходження відповідача і третіх осбі.

Представник позивача у судовому засіданні 20.01.2020 оголосив вступне слово та підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

Суд, заслухавши вступне слово представника позивача, з`ясувавши обставини, на які посилаються учасники справи, дослідив в порядку статей 209 і 210 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) докази у справі.

Після закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами суд перейшов до судових дебатів.

Представник позивача виступив з промовою (заключним словом), в якій посилався на обставини і докази, досліджені у судовому засіданні.

У судовому засіданні 20.01.2020 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до статті 233 ГПК України.

Судом згідно з вимогами статей 222 і 223 ГПК України здійснювалося повне фіксування судового засідання технічними засобами та секретарем судового засідання велися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.

ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

08.03.2019 загальними (парафіяльними) зборами членів Релігійної громади прийнято рішення, оформлене протоколом №1, яким, зокрема, вирішено:

- змінити підлеглість у канонічних та організаційних питаннях Релігійної громади та перейти під канонічне підпорядкування Управління Хмельницької єпархії Православної Церкви України (питання 3 порядку денного);

- внести зміни до статуту Релігійної громади шляхом прийняття його в новій редакції із зміною назви Релігійної громади (питання 4 порядку денного);

- уповноважити підписати статут Релігійної громади у новій редакції та заяву до Адміністрації про його реєстрацію голову її парафіяльної ради Скочеляс Антоніну Аполінаріївну; уповноважити подати статут і заяву до Адміністрації, а також провести реєстраційні дії у державного реєстратора та вчинити дії щодо державної реєстрації юридичної особи з правом подання заяв та інших документів, отримання виписок, витягів тощо з правом підпису про їх отримання, здійснення необхідних платежів таких осіб: ОСОБА_1 ; ОСОБА_2 (питання 6 порядку денного).

19.04.2019 до Адміністрації було подано заяву від 11.03.2019, підписану ОСОБА_1 , про реєстрацію змін до статуту Релігійної громади, статут Релігійної громади у новій редакції, підписаний ОСОБА_1 , та протокол загальних (парафіяльних) зборів членів Релігійної громади від 08.03.2019 №1.

Адміністрацією 22.04.2019 прийнято розпорядження №289/2019-р щодо реєстрації нової редакції статуту Релігійної громади.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

Згідно із статтею 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Частинами третьою і четвертою статті 14 Закону України Про свободу совісті та релігійні організації передбачено, що для реєстрації статуту (положення) релігійної громади у новій редакції до органу реєстрації статуту подаються:

1) заява за підписом керівника або уповноваженого представника релігійної громади;

2) статут (положення) релігійної громади у новій редакції.

До статуту (положення) релігійної громади у новій редакції додатково подаються:

1) належним чином засвідчена копія протоколу (або витяг з протоколу) загальних зборів релігійної громади про внесення змін і доповнень до статуту (положення) релігійної громади, ухвалених відповідно до порядку, визначеного у чинному на момент внесення змін статуті (положенні) релігійної громади, із зазначенням списку учасників цих загальних зборів;

2) оригінал чи належним чином засвідчена копія чинної на дату подання документів редакції статуту (положення) релігійної громади, до якого мають бути внесені зміни і доповнення, з відміткою про державну реєстрацію (з усіма змінами, що до нього вносились), та оригінал свідоцтва, виданого органом реєстрації (якщо таке видавалося).

Відповідно до частин першої і третьої статті 5 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань систему органів у сфері державної реєстрації становлять:

1) Міністерство юстиції України;

2) інші суб`єкти державної реєстрації.

До повноважень інших суб`єктів державної реєстрації належить:

1) забезпечення: прийому документів, поданих для державної реєстрації; державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій; ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього; формування та зберігання реєстраційних справ;

2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно з пунктами 5, 6, 9 і 11 частини першої статті 15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам:

- заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;

- рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів та підписаних з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також інших випадків, передбачених законом.

Дія абзацу другого цього пункту в частині нотаріального засвідчення справжності підпису не поширюється на державну реєстрацію змін до відомостей про державний орган, орган місцевого самоврядування, громадське об`єднання чи благодійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі, а також на державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що вносяться на підставі розпорядчого акта державного органу, органу місцевого самоврядування.

Справжність підписів на рішенні, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про громадське об`єднання чи благодійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі, нотаріально засвідчується лише у разі наявності такої вимоги в установчих документах відповідного громадського об`єднання чи благодійної організації;

- установчий документ юридичної особи (крім державного органу, органу місцевого самоврядування, юридичної особи, яка створена та діє на підставі модельного статуту) викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами, крім випадків заснування юридичної особи). Справжність підписів на установчому документі юридичної особи, викладеному у письмовій формі (крім юридичної особи, створеної на підставі розпорядчого акта державного органу, органу місцевого самоврядування) нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.

Дія абзацу першого цього пункту в частині нотаріального засвідчення справжності підпису не поширюється на державну реєстрацію створення юридичної особи (крім створення в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), на державну реєстрацію, що проводиться на підставі установчого документа юридичної особи, створеного на порталі електронних сервісів та підписаного з використанням засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, а також на державну реєстрацію громадського об`єднання, благодійної та релігійної організацій, професійних спілок, їх об`єднань, організацій профспілок, передбачених статутами профспілок та їх об`єднань.

Справжність підписів на установчому документі громадського об`єднання чи благодійної організації нотаріально засвідчується лише у разі наявності такої вимоги в установчих документах відповідного громадського об`єднання чи благодійної організації;

- внесення змін до установчого документа юридичної особи, положення, регламенту, списку суддів постійно діючого третейського суду, статуту (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, оформляється шляхом викладення його в новій редакції.

ВИСНОВКИ

На думку позивача, скликані та проведені 08.03.2019 збори Релігійної громади були незаконними.

Разом з тим, предметом даного спору є встановлення правомірного/неправомірного прийняття Адміністрацією розпорядження №289/2019-р (щодо реєстрації внесення змін до статуту Релігійної громади).

Законність або незаконність проведення загальних (парафіяльних) зборів членів Релігійної громади має встановлюватися під час оскарження рішення вказаних зборів, оформлених протоколом від 08.03.2019 №1, проте матеріали справи не містять доказів оскарження відповідних рішень.

Так, загальними зборами Релігійної громади було уповноважено Скочеляс А.А. на підписання нової редакції статуту, а також заяви щодо реєстрації змін до статуту.

Судом встановлено, що нову редакцію статуту Релігійної громади, а також заяву про реєстрацію нової редакції статуту Релігійної громади, поданої до Адміністрації, було підписано ОСОБА_1

Тобто і статут Релігійної громади, і заяву про реєстрацію змін до статуту, було підписано не уповноваженою на те особою.

Адміністрація у відповідності до вимог чинного законодавства України мала відмовити у реєстрації нової редакції статуту.

Натомість розпорядженням №289/2019-р Адміністрація зареєструвала нову редакцію статуту Релігійної громади.

Отже, дії Адміністрації щодо прийняття розпорядження №289/2019-р є протиправними, у зв`язку з чим розпорядження №289/2019-р підлягає скасуванню.

За приписами статті 129 ГПК України судові витрати зі справи слід покласти на відповідача.

Керуючись статтями 129, 233, 236 - 238, 240 та 241 ГПК України, господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги релігійної організації Кам`янець-подільська єпархія української православної церкви (32300, Хмельницька обл., м. Кам`янець-Подільський, вул. Францисканська, буд. 8; ідентифікаційний код 22988555) до Хмельницької обласної державної адміністрації (29005, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, буд. Рад; ідентифікаційний код 22985083), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Управління культури, національностей, релігій та туризму Хмельницької обласної державної адміністрації (29000, м. Хмельницький, вул. М. Грушевського, 87; ідентифікаційний код 33902378) та релігійна організація Релігійна громада Свято-Ільїнського храму православної церкви України села Клинове Городоцького району Хмельницької області (32048, Хмельницька обл., Городоцький район, с. Клинове, вул. Соборна, 105; ідентифікаційний код 22780793), про визнання припиненим та скасування розпорядження від 22.04.2019 №289/2019-р задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 22.04.2019 №289/2019-р.

3. Стягнути з Хмельницької обласної державної адміністрації (29005, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, буд. Рад; ідентифікаційний код 22985083) на користь релігійної організації Кам`янець-подільська єпархія української православної церкви (32300, Хмельницька обл., м. Кам`янець-Подільський, вул. Францисканська, буд. 8; ідентифікаційний код 22988555) 1 921 (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну) грн. судового збору.

4. Після набрання рішенням законної сили видати відповідні накази.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд міста Києва протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 23.01.2020.

Суддя О.В. Марченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.01.2020
Оприлюднено23.01.2020
Номер документу87086373
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/13499/19

Ухвала від 27.10.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Козир Т.П.

Ухвала від 22.09.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Козир Т.П.

Ухвала від 11.08.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко-Легких Г.П.

Ухвала від 16.06.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Постанова від 27.05.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Стратієнко Л.В.

Ухвала від 26.05.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Стратієнко Л.В.

Ухвала від 13.04.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Стратієнко Л.В.

Постанова від 11.03.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Ходаківська І.П.

Ухвала від 10.03.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Ходаківська І.П.

Ухвала від 17.02.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Ходаківська І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні