Постанова
від 21.01.2020 по справі 824/861/19-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/861/19-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Анісімов Олег Валерійович

Суддя-доповідач - Совгира Д. І.

21 січня 2020 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Совгири Д. І.

суддів: Франовської К.С. Кузьменко Л.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 05 вересня 2019 року (повний текст якої складено в м. Чернівці) у справі за адміністративним позовом Кіцманського виробничого управління житлово-комунального господарства до Державної фіскальної служби України про зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України про зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 05 вересня 2019 року адміністративний позов задоволено у повному обсязі.

Не погоджуючись з даним рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити.

Сторони в судове засідання не з`явились, про дату, час і місце судового засідання повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Відповідно до ч. 2 ст. 313 Кодексу адміністративного судочинства України, неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи. З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Заслухавши доповідь судді, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 03.03.2019 року Кіцманським ВУЖКГ відправлено на реєстрацію податкову декларацію (стан документа - звітна) з податку на додану вартість (далі - ПДВ) з додатками №5 та №6 за звітній (податковий) період - лютий 2019 року. У даній декларації сума податку на додану вартість (основна ставка) всього за звітній (податковий період) зазначена у розмірі 76294 грн. Водночас, в таблиці 1.1. (Відомості з таблиці 1 (Д5) (додаток 5) про включені суми податку на додану вартість, вказані в податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН на дату подання податкової декларації з ПДВ, до суми податкових зобов`язань за звітний (податковий період)) зазначено 16 податкових накладних також на суму ПДВ 76294 грн. (а.с. 7-10).

13.03.2019 року Кіцманським ВУЖКГ отримано квитанцію №2 про прийняття податкової декларації (звітної) з ПДВ за лютий 2019 року (а.с. 11).

Після прийняття декларації з ПДВ за лютий 2019 року Кіцманське ВУЖКГ відправило на реєстрацію податкові накладні, що були вказані в таблиці 1.1 додатку №5 про включені суми ПДВ, вказані в податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН на дату подання податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий період), тобто лютий 2019 року. При цьому, накладні з №1 по №15 були зареєстровані в єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 12-14).

Поряд з цим, податкова накладна № 16 на суму ПДВ 71323,35 грн. не була зареєстрована у зв`язку із тим, що сума ПДВ в документі (71323,35) не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (-414265,27) (а.с. 15).

14.03.2019 року Кіцманське ВУЖКГ відправила на реєстрацію податкову декларацію (стан документа - звітна нова) з ПДВ разом з додатками (додаток №5 та №6) за лютий 2019 року, де в таблиці 1.1 додатку №5 вказано про включені суми ПДВ, вказані в податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН на дату подання податкової декларації з ПДВ нової звітної, до суми податкових зобов`язань за звітний (податковий період) - лютий 2019 року накладну №16 на суму ПДВ 71323,35 грн.

14.03.2019 року Кіцманським ВУЖКГ отримано квитанцію №2 про прийняття податкової декларації (звітної нової) з ПДВ за лютий 2019 року (а.с. 20).

14.03.2019 року після прийняття нової звітної декларації, Кіцманським ВУЖКГ накладна №16 на суму податкового зобов`язання у розмірі 71323,15 грн. була повторно двічі відправлена на реєстрацію та не була зареєстрована з аналогічних підстав (а.с. 21-22)

14.03.2019 року Кіцманське ВУЖКГ вдруге і втретє відправила нову звітну декларацію з ПДВ за лютий 2019 року, після прийняття яких накладна №16 від 28.02.2019 року суму ПДВ 71323,35грн. була відправлена на реєстрацію і не була зареєстрована в єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із тим, що сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (а.с. 23-34).

11.04.2019 року Кіцманським ВУЖКГ відправлено на реєстрацію податкову декларацію (стан документа - звітна) з податку на додану вартість з додатками №5 та №6 за звітній (податковий) період - березень 2019 року. У даній декларації сума податку на додану вартість (основна ставка) всього за звітній (податковий період) зазначена у розмірі 71411 грн. При цьому, в таблиці 1.1 (Відомості з таблиці 1 (Д5) (додаток 5) про включені суми податку на додану вартість, вказані в податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН на дату подання податкової декларації з ПДВ, до суми податкових зобов`язань за звітний (податковий період)) зазначено 13 податкових накладних також на суму ПДВ 71411 грн. (а.с. 35-38).

11.04.2019 року Кіцманським ВУЖКГ отримано квитанцію №2 про прийняття податкової декларації (звітної) з ПДВ за березень 2019 року (а.с. 39).

Після прийняття декларації з ПДВ за березень 2019 року Кіцманське ВУЖКГ відправило на реєстрацію податкові накладні, що були вказані в таблиці 1.1 додатку №5 про включені суми ПДВ, вказані в податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН на дату подання податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий період), тобто лютий 2019 року. При цьому, накладні з №1 по №6 та з №8 по №13 були зареєстровані в єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 40-42).

12.04.2019 року Кіцманське ВУЖКГ відправила на реєстрацію податкову декларацію (стан документа - звітна нова) з ПДВ разом з додатками (додаток №5 та №6) за березень 2019 року, де в таблиці 1.1 додатку №5 вказано про включені суми ПДВ, вказані в податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН на дату подання податкової декларації з ПДВ нової звітної, до суми податкових зобов`язань за звітний (податковий період) - лютий 2019 року накладну №7 на суму ПДВ 37,50 грн. (а.с. 44-47)

12.04.2019 року Кіцманським ВУЖКГ отримано квитанцію №2 про прийняття податкової декларації (звітної нової) з ПДВ за березень 2019 року (а.с. 48).

Після прийняття нової звітної декларації 12.04.2019 року, Кіцманським ВУЖКГ накладна №7 на суму податкового зобов`язання у розмірі 37,50 грн. була повторно відправлена на реєстрацію та незареєстрована з аналогічних підстав (а.с.49)

12.04.2019 року Кіцманське ВУЖКГ вдруге відправила нову звітну декларацію з ПДВ за березень 2019 року, після прийняття яких накладна №7 від 19.03.2019 року на суму ПДВ 37,50 грн. відправлена 15.04.2019 року на реєстрацію і не була зареєстрована в єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із тим, що сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ліміту на рахунку ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (а.с. 50-56).

Кіцманське ВУЖКГ зверталося листами до ГУ ДФС у Чернівецькій області та ДФС України про реєстрацію накладних № 16 від 28.02.2019 року та № 7 від 19.03.2019 року, а саме: листом від 18.03.2019 року вих. №228 Щодо реєстрації податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних до ДФС України; листом від 03.05.2019 року вих. №349 Щодо реєстрації податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних до ДФС України; листом від 16.04.2019 року вих. №312 Щодо реєстрації податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних до ГУ ДФС у Чернівецькій області; листом від 07.05.2019 року вих. №358 Щодо реєстрації податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних до ГУ ДФС у Чернівецькій області. У вказаних зверненнях Кіцманське ВУЖКГ зокрема зазначає, що ним зареєстровано усі податкові накладні за червень 2018 року - січень 2019 року, а ситуація, що склалася у зв`язку із не реєстрацією податкових накладних № 16 від 28.02.2019 року та № 7 від 19.03.2019 року не може бути пов`язана з різницею у копійках, тому що така різниця була у всіх місяцях починаючи з червня 2018 року по січень 2019 року. У зв`язку із цим, просить допомогти у вирішенні реєстрації вказаних накладних, тому що сума податку на додану вартість від вартості послуг, вказаних у даних накладних, були сплачені в бюджет, а завищений мінусовий ліміт по ПДВ на суму 71360,85 (71323,35 грн.+37,50 грн.) виник штучно (а.с. 57-60).

На вказані звернення позивачем отримано відповіді у формі листів, а саме: лист ДФС України від 23.04.2019 року вих. №19101/6/99-99-08-02-01-15; лист ДФС України від 10.06.2019 року вих. №26615/6/99-99-08-02-01-15; лист ГУ ДФС у Чернівецькій області від 03.05.2019 року вих. №3023/10/24-13-07-15 Щодо реєстрації податкових накладних"; лист ГУ ДФС у Чернівецькій області від 23.05.2019 року вих. №3616/10/24-13-07-15 Щодо реєстрації податкових накладних (а.с. 61-64).

Так зокрема, ГУ ДФС у Чернівецькій області листом від 03.05.2019 року вих. №3023/10/24-13-07-15 Щодо реєстрації податкових накладних" повідомило позивача про наступне:

Пунктом 200-1.9 статті 2001 Податкового кодексу України (далі - Кодексу) передбачено, якщо у платника податку загальна сума податкових зобов`язань, зазначених ним у поданих податкових деклараціях з урахуванням уточнюючих розрахунків до них, перевищує суму податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (Перевищ), а сума, визначена пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу (Накл), є недостатньою для реєстрації таким платником податкової накладної або розрахунку коригування до такої податкової накладної за звітні періоди виникнення такого перевищення, платник податку має право зареєструвати податкову накладну або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку, що дорівнює значенню показника Перевищ, зменшеного на суму задекларованих до сплати податкових зобов`язань за періоди починаючи з 1 липня 2015 року (включаючи податкові зобов`язання, які були сплачені платником податку, та податкові зобов`язання, які не були сплачені платником податку) та збільшеного на значення показника ПопРах незалежно від значення показника Накл, визначеного відповідно до пункту 200-1.3 цієї статті.

Платник податку має право зареєструвати в порядку, визначеному абзацом першим цього пункту, тільки податкові накладні за звітні періоди, в яких виникло перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (Перевищ).

Враховуючи вищевикладене, Кіцманське ВУЖКГ мало право зареєструвати в ЄРПН ПН, виписану у лютому = 71323,26 грн., що менше на 0,09 грн. ніж сума ПДВ по ПН № 16 від 28.02.2019 року (71323,35 грн.). Аналогічна ситуація склалася із ПН № 7 від 19.03.2019 року, Накл складала 37,14 грн., що не дає змоги зареєструвати податкову накладну на суму ПДВ 37,5 грн. (- 0,36 гривень) (а.с. 63).

Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ визначено статтею 200-1 ПК України.

Відповідно до пункту 200-1.1 статті 200-1 ПК України система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктом 200-1.2 статті 200-1 ПК України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Для відкриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника.

Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України. Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість затверджено Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - Порядок № 569), згідно пункту 13 якого ДФС автоматично обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі. Платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

За правилами пункту 200-1.3 статті 200-1 ПК України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (Накл), обчислену за такою формулою:

Накл = НаклОтр + Митн + ПопРах + Овердрафт - НаклВид - Відшкод -Перевищ;

де:

НаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

Митн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України;

ПопРах - загальна сума поповнення рахунку в системі електронного адміністрування податку з поточного рахунку платника;

НаклВид - загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

Відшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок;

Перевищ - загальна сума перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно пункту 200-1.9 статті 200-1 ПК України, якщо у платника податку загальна сума податкових зобов`язань, зазначених ним у поданих податкових деклараціях з урахуванням уточнюючих розрахунків до них, перевищує суму податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (Перевищ), а сума, визначена пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу (Накл), є недостатньою для реєстрації таким платником податкової накладної або розрахунку коригування до такої податкової накладної за звітні періоди виникнення такого перевищення, платник податку має право зареєструвати податкову накладну або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку, що дорівнює значенню показника Перевищ, зменшеного на суму задекларованих до сплати податкових зобов`язань за періоди починаючи з 1 липня 2015 року (включаючи податкові зобов`язання, які були сплачені платником податку, та податкові зобов`язання, які не були сплачені платником податку) та збільшеного на значення показника ПопРах незалежно від значення показника Накл, визначеного відповідно до пункту 200-1.3 цієї статті.

Платник податку має право зареєструвати в порядку, визначеному абзацом першим цього пункту, тільки податкові накладні за звітні періоди, в яких виникло перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (Перевищ).

Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

- дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

6.12. Відповідно до пунктів 13-15 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Судом встановлено, що Кіцманським ВУЖКГ відправлялися на реєстрацію податкові декларації (звітні та звітні нові) з податку на додану вартість з додатками №5 та №6 за звітній (податковий) період - лютий 2019 року та березень 2019 року. При цьому, такі декларації згідно квитанцій №2 були прийнятті податковим органом.

Разом з тим, суд звертає увагу на суми податку на додану вартість, які зазначені позивачем у поданих податкових деклараціях.

Так, у звітній податковій декларації за лютий 2019 року сума податку на додану вартість (основна ставка) всього за звітній (податковий період) зазначена у розмірі 76294 грн. Однак, шляхом арифметичного обчислення загальної суми податку на додану вартість по даних, зазначених у податковій декларації за лютий 2019 року та по зазначених у таблиці 1.1 (додаток 5) податкових накладних, судом встановлено, що сума податку на додану вартість становить 76294 грн. 09 коп.

Аналогічно, у звітній податковій декларації за березень 2019 року сума податку на додану вартість (основна ставка) всього за звітній (податковий період) зазначена у розмірі 71411 грн. Однак, при арифметичному обчисленні загальної суми податку на додану вартість по даних, зазначених у податковій декларації за лютий 2019 року та по зазначених у таблиці 1.1 (додаток 5) податкових накладних, встановлено, що сума податку на додану вартість становить 71411 грн. 36 коп.

Суд зазначає, що пунктом 4 Розділу III Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 року № 21 Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість визначено, що усі показники у податковій звітності проставляються у гривнях без копійок з відповідним округленням за загальновстановленими правилами.

Враховуючи вимоги вказаного наказу, позивачем, на переконання суду, у поданих податкових деклараціях за лютий та березень 2019 року, було вірно округлена загальна сума податку на додану вартість без зазначення копійок за загальновстановленими правилами. При цьому таке округлення відбулось в автоматичному режимі.

Отже, підсумовуючи викладене слід прийти до висновку, що суми податкових зобов`язань з ПДВ зазначені позивачем у податкових деклараціях за березень та лютий 2019 року, відповідають сумам ПДВ зазначеним у податкових накладних, які надані для реєстрації в ЄРПН за лютий та березень 2019 року.

Розбіжність в 9 коп. (за лютий) та 36 коп. (за березень) обумовлена особливостями автоматизованих продуктів, на діяльність, яких позивач не може впливати.

Поряд з цим, як зазначено судом вище, згідно пункту 13 Порядку № 569 ДФС автоматично обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

При цьому, з аналізу матеріалів справи зрозуміло, що таке обчислення показників суми податку здійснюється з урахуванням копійок.

Оскільки, згідно пункту 200-1.9 статті 200-1 ПК України платник податку має право зареєструвати в порядку, визначеному абзацом першим цього пункту, тільки податкові накладні за звітні періоди, в яких виникло перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (Перевищ), податкові накладні № 16 від 28.02.2019 року та № 7 від 19.03.2019 року не були прийняті та зареєстровані.

За таких обставин, суд вважає, що не реєстрація податкових накладних відбулося не з вини позивача, а у зв`язку із відмінностями при обчисленні показників загальної суми податку на додану вартість у податковій звітності та обчисленні суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку задоволення позовних вимог.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 05 вересня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 23 січня 2020 року.

Головуючий Совгира Д. І. Судді Франовська К.С. Кузьменко Л.В.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2020
Оприлюднено27.01.2020
Номер документу87108783
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/861/19-а

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 21.01.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Рішення від 05.09.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 26.07.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні