П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 824/862/19-а
Головуючий у 1-й інстанції: Маренич І.В.
Суддя-доповідач: Залімський І. Г.
23 січня 2020 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Залімського І. Г.
суддів: Шидловського В.Б. Охрімчук І.Г.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби у Чернівецькій області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2019 року (ухвалене у м. Чернівці 11 жовтня 2019 року) у справі за адміністративним позовом комунального обласного позашкільного оздоровчого закладу "Буковинка" до Головного управління Держпродспоживслужби у Чернівецькій області про визнання протиправною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В :
Комунальний обласний позашкільний оздоровчий заклад "Буковинка" звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держпродспоживслужби у Чернівецькій області про визнання протиправною та скасування постанови Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області від 27.06.2019 №3.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2019 року позов задоволено.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2019 року скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з`ясування обставин справи та прийняття необґрунтованого рішення. Наполягає на тому, що оскаржувана постанова є правомірною.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що під час заходу контролю стосовно додержання КОПОЗ "Буковинка" гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, за результатами якого складено акт від 09.06.2019 №38, встановлено порушення позивачем встановлених законодавством гігієнічних вимог виробництва та обігу харчових продуктів, що створило загрозу життю і здоров`ю людей. Так, за результатами лабораторних досліджень продуктів харчування встановлено, що вони не відповідають нормативам за всіма результатами досліджень відібраних зразків. Враховуючи факти порушення вимог санітарного законодавства в організації харчування, короткий інкубаційний період та короткотривалий перебіг клінічних симптомів у хворих та враховуючи виділений стафілокок золотистий та бактерії групи кишкових паличок в 5 пробах харчових продуктів та готових страв, зроблено висновок, що етіологічним фактором спалаху ймовірно стали умовно патогенні мікроорганізми, в реалізації спалаху були задіяні як харчовий так і контактно побутовий шляхи передачі.
На спростування доводів позивача та висновків суду першої інстанції про порушення порядку відбору проб продуктів для лабораторного дослідження, відповідач додав до апеляційної скарги лист Державної установи "Чернівецький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України" від 29.10.2019 №18/5387, яким підтверджено відсутність порушення процедур відбору та доставки зразків харчових продуктів фахівцями Заставнівського районного лабораторного відділення Кіцманського міжрайонного відділу лабораторних досліджень ДУ "Чернівецький ОЛЦ МОЗ України".
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу відповідача в якому вказав на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, а також на безпідставність доводів апеляційної скарги.
Зауважив, що вікна в харчоблоці повністю виконують покладені на них функції, а на вікнах, які відчиняться, встановлені захисні сітки, як того вимагає чинне законодавство. Зразки продуктів харчування для лабораторного дослідження відбирались в першій половині дня, згодом їх залишили на кухні без контейнера з охолоджуючою речовиною, після чого поклали в багажник автомобіля, коли на вулиці була спека, що дає підстави вважати, що якість та безпечність продукції могла змінитись та вплинути на результати аналізів, які в подальшому слугували підставою для прийняття оскаржуваною постанови. Враховуючи викладене, позивач вважає протиправною спірну постанову відповідача.
Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 12.12.2019, з урахуванням п.7 ч.1 ст.306, ст.307, 311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Встановлено, що 09.06.2019 в.о. директора державної установи "Чернівецький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України" Гопко Н.В. екстренним засобом комунікації повідомив Головне управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області про захворювання дітей на гостру кишкову інфекцію у КОПОЗ "Буковинка".
Наказом від 09.06.2019 №1117-од згідно вказаного повідомлення в.о. директора ДУ "Чернівецький ОЛЦ МОЗ України" ОСОБА_1 щодо захворювання дітей на гостру кишкову інфекцію у КОПОЗ "Буковинка", доручено в.о. начальнику Заставнівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області державному інспектору, державному ветеринарному інспектору Колесник І.М. та начальнику відділу санітарно-епідеміологічного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управління Держпродспоживслужи в Чернівецькій області державному інспектору Чернявському В.М. провести позаплановий захід державного контролю КОПОЗ "Буковинка" за адресою вул. Центральна, 80, с. Репужинці, Заставнівський район, Чернівецька область щодо дотримання вимог Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та епідеміологічного розслідування захворювання дітей на гостру кишкову інфекція.
На підставі вказаного наказу посадовими особами відповідача 09.06.2019 проведено позаплановий захід державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами, за результатами якого складено акт №38.
За результатами перевірки встановлено такі порушення:
- конструкція та планування приміщень не забезпечує можливість дотримання належного рівня гігієнічних вимог до харчових продуктів, включаючи захист від забруднення, під час операцій із харчовими продуктами та між такими операціями. Приміщення, в яких харчові продукти обробляються та/або переробляються, не відповідають вимогам, а саме: стеля та верхні кріплення побудовані таким чином, що сприяють накопиченню бруду, утворенню небажаної плісняви у наслідок чого відбувається відпадання часток конструкції, збільшується конденсат. Поверхня стелі, висота якої є належною для здійснення операцій не є гладкою, чим порушено п.п.2 п.1 ст.42 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів ;
- вікна та інші отвори побудовані таким чином, що сприяють накопиченню бруду, чим порушено п.п.3 п.1 ст.42 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів";
- не дотримується температурний режим, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів (п.п.5 п.1 ст.49 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів").
На підставі висновків акту від 09.06.2019 №38 перевірки, 10.06.2019 посадовими особами відповідача відносно КОПОЗ "Буковинка", в особі директора Слюсарчука М.С., складено протокол №15 про порушення Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин".
Також, 10.06.2019 відповідачем складено припис №36, згідно якого вимагалось усунути зафіксовані в акті від 09.06.2019 №38 порушення до 24.06.2019.
Під час епідеміологічного розслідування для проведення бактеріологічних, вірусологічних, фізико-хімічних лабораторних досліджень відібрано добові проби страв, проби харчових продуктів, проби питної води, змиви з обладнання, посуду, інвентарю на харчоблоці оздоровчого закладу, обстежено персонал кухні, вихователів та всіх хворих.
13.06.2019 на адресу Заставнівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області від Заставнівського районного лабораторного відділення Кіцманського міжрайонного відділу лабораторних досліджень Державної установи "Чернівецький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України" з метою приєднання до матеріалів перевірки факту отруєння надійшли результати санітарно-мікробіологічного дослідження за №№ 3865-3868, 3921-3924, 3917-3920, 3877-3880, 3905-3908 продуктів харчування із результатами дослідження: не відповідає НД (норма документа) за всіма результатами досліджень відібраних зразків.
Відповідно до Регламенту взаємодії територіальних органів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та державних установ Міністерства охорони здоров`я України, Державною установою "Чернівецький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України", за вихідним номером 17/3327 від 19.06.2019 до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області надійшло заключне повідомлення про спалах інфекційних хвороб в комунальному обласному позашкільному оздоровчому закладі "Буковинка". Згідно даного повідомлення, за результатами епідеміологічного розслідування, лабораторних досліджень, враховуючи факти порушення вимог санітарного законодавства в організації харчування, короткий інкубаційний період та короткотривалий перебіг клінічних симптомів у хворих та враховуючи виділений стафілокок золотистий та бактерії групи кишкових паличок в 5 пробах харчових продуктів та готових страв, зроблено висновок, що етіологічним фактором спалаху ймовірно стали умовно патогенні мікроорганізми, в реалізації спалаху були задіяні як харчовий так і контактно побутовий шляхи передачі, що сприяло виникненню групових випадків кишкових захворювань в комунальному обласному позашкільному оздоровчому закладі "Буковинка" с. Репуженці, Заставнівського району Чернівецької області.
20.06.2019 позивач подав до Заставнівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області лист про виконання припису №36 від 10.06.2019, в якому вказав, що п. 1 та 2 будуть виконані за наявності додатково виділених коштів, а п.3 виконаний, оскільки забезпечено зберігання харчових продуктів з дотриманням температурного режиму.
Встановлено, що позивач 20.06.2019 звернувся до директора Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА із листом, в якому просив розглянути питання, щодо виділення додаткових коштів на реконструкцію стелі та заміну вікон і дверей у харчоблоці в сумі 500 000 грн.
З наявних у матеріалах справи фото №1 та №2 приміщення харчоблоку (кухні) та фото №3 та №4 вікон харчоблоку (кухні) встановлено, що стеля в харчоблоці є гладкою, пліснява та бруд відсутні, вікна, які відкриваються на ззовні обладнані сіткою від комах, що знімається для чищення.
27.06.2019 начальником Головного управління Держпродспоживслужби у Чернівецькій області Алесандрюком О.Г. винесено постанову №3 про накладення штрафу за порушення Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин", законодавства про харчові продукти та корми, якою накладено на КОПОЗ "Буковинка" штраф у розмірі 41 730 грн.
Позивач не погоджується із вказаною постановою, а тому звернувся до суду.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що в ході судового розгляду справи спростовано висновки відповідача про порушення позивачем вимог п.п.2, 3 п.1 ст.42 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів в частині невідповідності приміщення харчоблоку (вікна, стеля) вимогам щодо безпечності та якості харчових продуктів.
Під час здійснення державного контролю відповідачем відбір зразків та лабораторні дослідження відібраних проб було проведено за відсутності акта відбору зразків, в якому зазначається перелік показників, за якими має бути проведено відповідне лабораторне дослідження, а також з порушенням правильності відбору проб, що свідчить про порушення вимог Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин". Відтак, результати лабораторних досліджень, покладених в основу спірного рішення, вважаються такими, що одержані з порушенням закону, та не є носієм доказової інформації, що свідчить про неправомірне застосування до позивача штрафу.
Колегія суддів не погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує викладене нижче.
Правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров`я та благополуччя тварин, а також законодавства про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких побічних продуктів на митну територію України визначено Законом України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин" від 18.05.2017 №2042-VIII (Закон №2042-VIII).
Згідно із ст.2 Закону №2042-VIII законодавство про державний контроль складається з Конституції України, цього Закону, Митного кодексу України, законів України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", "Про ветеринарну медицину", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та інших виданих відповідно до них нормативно-правових актів.
Відповідно до ст. 3 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" 05.04.2007 №877-V (Закон №877-V) державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами: здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначеному законом; відкритості, прозорості, плановості й системності державного нагляду (контролю).
Згідно положень ст. 42 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" від 23.12.1997 №771/97-ВР (Закон №№771/97-ВР) конструкція та планування приміщень повинні забезпечувати можливість дотримання належного рівня гігієнічних вимог до харчових продуктів, включаючи захист від забруднення, під час операцій із харчовими продуктами та між такими операціями.
З цією метою приміщення, в яких харчові продукти обробляються та/або переробляються, повинні відповідати в тому числі таким вимогам: стеля (або у разі її відсутності внутрішня поверхня даху) та верхні кріплення побудовані таким чином, щоб запобігати накопиченню бруду, утворенню небажаної плісняви і відпаданню часток конструкції, зменшувати конденсат. Поверхня стелі, висота якої є належною для здійснення операцій, має бути гладкою (п. 2); вікна та інші отвори побудовані таким чином, щоб це запобігало накопиченню бруду. Вікна, що відкриваються назовні, у разі потреби повинні бути обладнані сіткою від комах, що легко знімається для чищення. Вікна, відкриття яких може призвести до забруднення, під час виробництва повинні бути зачинені (п. 3).
За приписами п.5 ч.1 ст.49 Закону №771/97-ВР оператори ринку дотримуються температурного режиму, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів. Такий режим не повинен перериватися. Виключення щодо дотримання температурного режиму, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів, можливе протягом обмеженого періоду часу в процесі підготовки харчового продукту до перевезення, зберігання, продажу, сервірування харчових продуктів за умови, якщо це не спричиняє ризик здоров`ю споживачів.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.65 Закону №2042-VIII оператори ринку несуть відповідальність, зокрема, за порушення встановлених законодавством гігієнічних вимог до виробництва та/або обігу харчових продуктів або кормів, якщо це створює загрозу для життя та/або здоров`я людини або тварини, - накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі десяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб-підприємців - у розмірі шести мінімальних заробітних плат.
Згідно із ст.66 Закону України №2042-VIII провадження у справах про порушення юридичними особами та фізичними особами - підприємцями цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми здійснюється відповідно до положень цієї статті. Штраф за порушення цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми може бути накладено протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше одного року з дня його вчинення. Справа про порушення цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми розглядається компетентним органом або його територіальними органами. Від імені зазначених органів розглядати справи мають право головні державні інспектори та головні державні ветеринарні інспектори. Справа розглядається не пізніше п`ятнадцяти робочих днів з дня отримання відповідною посадовою особою протоколу та інших матеріалів справи. За письмовим клопотанням особи, щодо якої складено протокол, розгляд справи відкладається, але не більше ніж на десять робочих днів, для подання нею додаткових матеріалів або з інших поважних причин.
За результатами розгляду справи головний державний інспектор (головний державний ветеринарний інспектор) виносить одну з таких постанов: 1) про накладення штрафу; 2) про закриття справи.
Постанова у справі має містити: 1) прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, яка винесла постанову; 2) дату і місце розгляду справи; 3) відомості про особу, щодо якої винесено постанову, а також потерпілого (за наявності); 4) опис обставин, встановлених під час розгляду справи, та доказів, що їх підтверджують; 5) посилання на положення законодавства, які були порушені, та/або зазначення підстав для закриття справи; 6) посилання на положення закону, які передбачають відповідальність за правопорушення; 7) прийняте у справі рішення.
Постанова про накладення штрафу має відповідати вимогам до виконавчого документа, передбаченим Законом України "Про виконавче провадження".
Постанова у справі вручається особі, щодо якої її винесено, або її представникові під розписку або надсилається рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення протягом трьох робочих днів з дня її винесення.
Суд апеляційної інстанції зазначає, на підтвердження власних висновків про порушення позивачем вимог п.п.2, 3 п.1 ст.42 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів відповідач не надав належних та достатніх доказів і обґрунтувань.
При цьому, згідно наявних у матеріалах справи фото №1 та №2 приміщення харчоблоку (кухні) та фото №3 та №4 вікон харчоблоку (кухні) встановлено, що стеля в харчоблоці є гладкою, пліснява та бруд відсутні, вікна, які відкриваються на ззовні обладнані сіткою від комах, що знімається для чищення. Тобто, дані фотографії спростовують зазначені висновки відповідача.
Щодо висновків відповідача про порушення позивачем вимог п.п.5 п.1 ст.49 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" шляхом не дотримання температурного режиму, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів, апеляційний суд зазначає наступне.
У листі від 20.06.2019 до Заставнівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області про виконання припису №36 від 10.06.2019 позивач вказав, що вказане порушення усунено, оскільки забезпечено зберігання харчових продуктів з дотриманням температурного режиму. Тобто, факт вчинення даного порушення позивач визнає.
Для з`ясування причин та обставин виникнення захворювань Заставнівським районним лабораторним відділенням Державної установи "Чернівецький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України" вжито комплекс протиепідемічних заходів та проведено епідеміологічне розслідування в якому брали участь спеціалісти КУ "Заставнівська центральна районна лікарня" та Заставнівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області.
В ході розслідування встановлено, що за медичною допомогою КУ "Заставнівська центральна районна лікарня" звернулося 29 дітей різних загонів та різних вікових груп та 2 дорослих - персонал оздоровчого закладу (вихователь, сторож) зі скаргами на нудоту, блювоту, біль в животі. Також встановлено, що у більшості постраждалих симптоми захворювання розвивались у ніч з 8 на 9 червня 2019 року і мали короткотривалий перебіг.
За результатами медичного огляду захворілих, проведеного районним педіатром КУ "Заставнівська центральна районна лікарня", хворим встановлено діагноз "Гострий гастроентероколіт, Ротавірусна інфекція". Всім було надано первинну медичну допомогу.
Із загальної кількості захворілих стаціонарного нагляду потребувало 6 осіб, із них 5 дітей, хворих госпіталізовано до інфекційного відділення КНП "Кіцманська центральна районна лікарня". Стан здоров`я інших хворих покращився в першій половині дня 09.06.2019 року.
Загальна кількість дітей в оздоровчому закладі - 162, персоналу - 16.
Всі захворілі харчувалися в їдальні оздоровчого закладу.
Під час епідеміологічного розслідування для проведення бактеріологічних, вірусологічних, фізико-хімічних лабораторних досліджень відібрано добові проби страв, проби харчових продуктів, проби питної води, змиви з обладнання, посуду, інвентарю на харчоблоці оздоровчого закладу, обстежено персонал кухні, вихователів та всіх хворих.
Заставнівським районним лабораторним відділенням Кіцманського міжрайонного відділу лабораторних досліджень Державної установи "Чернівецький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України" для приєднання до матеріалів перевірки факту отруєння надано відповідачу результати санітарно-мікробіологічного дослідження за №№ 3865-3868, 3921-3924, 3917-3920, 3877-3880, 3905-3908 продуктів харчування із результатами дослідження: не відповідає НД (норма документа) за всіма результатами досліджень відібраних зразків.
Згідно заключного повідомлення Державної установи "Чернівецький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України" про спалах інфекційних хвороб в комунальному обласному позашкільному оздоровчому закладі "Буковинка", за результатами епідеміологічного розслідування, лабораторних досліджень, враховуючи факти порушення вимог санітарного законодавства в організації харчування, короткий інкубаційний період та короткотривалий перебіг клінічних симптомів у хворих та враховуючи виділений стафілокок золотистий та бактерії групи кишкових паличок в 5 пробах харчових продуктів та готових страв, зроблено висновок, що етіологічним фактором спалаху ймовірно стали умовно патогенні мікроорганізми, в реалізації спалаху були задіяні як харчовий так і контактно побутовий шляхи передачі, що сприяло виникненню групових випадків кишкових захворювань в комунальному обласному позашкільному оздоровчому закладі "Буковинка" с. Репуженці, Заставнівського району Чернівецької області.
Суд першої інстанції зазначив, що результати лабораторних досліджень, покладених в основу спірного рішення, вважаються такими, що одержані з порушенням закону, та не є носієм доказової інформації, що свідчить про неправомірне застосування до позивача штрафу.
Разом з цим, даний висновок суду першої інстанції ґрунтується виключно на дослідженні показів сторін та свідків та не підтверджується жодними письмовими чи іншими доказами.
До того ж, вказаний висновок суду першої інстанції спростовується листом Державної установи "Чернівецький обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України" від 29.10.2019 №18/5387, в якому підтверджено відсутність порушення процедур відбору та доставки зразків харчових продуктів фахівцями Заставнівського районного лабораторного відділення Кіцманського міжрайонного відділу лабораторних досліджень ДУ "Чернівецький ОЛЦ МОЗ України".
На підставі викладеного в сукупності колегія суддів дійшла висновку, що в ході апеляційного розгляду справи підтверджено факт порушення позивачем вимог п.п.5 п.1 ст.49 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" шляхом не дотримання температурного режиму, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів, що з урахуванням встановлених обставин у даній справі призвело до загрози для життя та здоров`я людей.
Відтак, штрафні санкції згідно спірної постанови Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області від 27.06.2019 №3 до позивача застосовані правомірно, а тому відсутні підстави для скасування такої постанови.
У відповідності із ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Згідно ч. 1 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Зважаючи на те, що рішення суду першої інстанції є незаконним та необґрунтованим, що призвело до неправильного вирішення справи, рішення суду першої інстанції належить скасувати і ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.
Відповідно до ч.6 ст. 139 КАС України якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.
Вирішуючи питання про розподіл між сторонами судових витрат, суд, керуючись положеннями статті 139 КАС України, виходить з того, що судове рішення ухвалено на користь суб`єкта владних повноважень, яким не понесено витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, у зв`язку із чим судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби у Чернівецькій області задовольнити.
Рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2019 року у справі за адміністративним позовом комунального обласного позашкільного оздоровчого закладу "Буковинка" до Головного управління Держпродспоживслужби у Чернівецькій області про визнання протиправною та скасування постанови скасувати.
Ухвалити нове рішення.
У задоволенні позову відмовити.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Головуючий Залімський І. Г. Судді Шидловський В.Б. Охрімчук І.Г.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2020 |
Оприлюднено | 27.01.2020 |
Номер документу | 87109223 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Загороднюк А.Г.
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Залімський І. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні