Ухвала
від 30.01.2020 по справі 540/211/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

30 січня 2020 р. м. ХерсонСправа № 540/211/20

Суддя Херсонського окружного адміністративного суду Войтович І.І., перевіривши виконання вимог статей 160-161 КАС України за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області про визнання неправомірними дій та бездіяльності посадових осіб органів місцевого самоврядування та зобов`язання вчинити їх певні дії,

встановив :

Позивач звернувся до суду з вказаним адміністративним позовом до відповідача, в якому просить:

1. Визнати дії та бездіяльність посадових осіб Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області щодо відмови у наданні ОСОБА_1 публічної інформації на його обидва запити від 22.11.2019, запит від 23.11.2019 та запит від 27.11.2019, неправомірними;

2. Зобов`язати посадових осіб, розглянувши повторно запити ОСОБА_1 , надати за результатом розгляду в повному обсязі запитувану Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області Дяченком С.А. публічну інформацію, відповідно до вимог чинного законодавства у встановлений Законом строк, витребувавши її у розпорядника інформації, де вона наявна та зберігається - Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, а також оприлюднити належним чином всю інформацію, яка відповідно до вимог чинного законодавства України є публічною та підлягає обов`язковому оприлюдненню, тим самим поновивши права ОСОБА_1 на отримання її у вільному доступні (зокрема мережі інтернет на офіційному сайті та інформаційних стендах в приміщеннях за юридичною адресою Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області ).

Відповідно до ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Вирішуючи питання про відкриття провадження в адміністративній справі, суд виходить з наступного.

Статтею 161 КАС України встановлено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Суд звертає увагу позивача на те, що правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України «Про судовий збір» (тут і надалі - в редакції, чинній на час подачі позовної заяви). Статтею 1 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що судовий збір - це збір, який справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про судовий збір» , судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» прожитковий мінімум на одну працездатну особу з 1 січня 2020 року становить 2102,00 грн.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено розміри ставок судового збору. Зокрема, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру фізичною особою - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (840,80 грн.).

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем у якості доказу сплати судового збору за подання адміністративного позову немайнового характеру надано копію квитанції №0.0.1542809630.1 від 04.12.2019 із зазначенням суми 810,80 грн. Тобто, позивачем не доплачено 30,00 грн.

Крім цього, суд зазначає, частиною 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.

У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Як вбачається з прохальної частини позову, у п. 1 позивачем об`єднано три немайнові вимоги, що стосуються трьох різних запитів.

Також, пункт 2 прохальної частини містить дві немайнові вимоги, а саме:

- зобов`язати посадових осіб, розглянувши повторно запити ОСОБА_1 , надати за результатом розгляду в повному обсязі запитувану Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області Дяченком С.А. публічну інформацію, відповідно до вимог чинного законодавства у встановлений Законом строк, витребувавши її у розпорядника інформації, де вона наявна та зберігається - Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області.

Дана вимога є похідною від вимог зазначених у п. 1 прохальної частини, тому судовий збір за цю немайнову вимогу не сплачується.

Проте, вимога зазначена у п. 2 позовних вимог, а саме: "також оприлюднити належним чином всю інформацію, яка відповідно до вимог чинного законодавства України є публічною та підлягає обов`язковому оприлюдненню, тим самим поновивши права ОСОБА_1 на отримання її у вільному доступні (зокрема мережі інтернет на офіційному сайті та інформаційних стендах в приміщеннях за юридичною адресою Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області )", є окремою позовною вимогою немайнового характеру за яку необхідно сплатити позивачу судовий збір.

Таким чином, позивачем заявлено чотири немайнових вимоги.

Враховуючи вимоги ч. 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір", позивачу необхідно доплатити 30,00 грн. за одну немайнову вимогу, а також надати суду оригінал квитанції про сплату судового збору, або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону, за 3 немайнові вимоги в розмірі 2522,40 грн. (3 * 840,80 грн.).

Також, суд звертає увагу позивача на наступне.

За змістом норм ч. 1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

При цьому, суд звертає увагу позивача на те, що зміст позовних вимог - це вимоги позивача (предмет позову). Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу згідно з ч. 1 ст. 5 КАС України, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло.

Дослідивши зміст поданої позовної заяви суд встановив, що заявлена позивачем позовна вимога, а саме: «також оприлюднити належним чином всю інформацію, яка відповідно до вимог чинного законодавства України є публічною та підлягає обов`язковому оприлюдненню, тим самим поновивши права ОСОБА_1 на отримання її у вільному доступні (зокрема мережі інтернет на офіційному сайті та інформаційних стендах в приміщеннях за юридичною адресою Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області )» , сформульована нечітко.

Так, позивачем не зазначено яку саме інформацію необхідно зобов`язати відповідача розмістити.

Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Частиною 2 ст. 169 КАС України встановлено, що в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Вказані недоліки повинні бути усунені у строк не пізніше десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху шляхом подання до суду:

- оригіналу квитанції про сплату судового збору, або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону;

- уточненої позовної заяви щодо п. 2 позовних вимог.

Керуючись ч. 1 ст. 169 КАС України,

ухвалив :

Залишити позовну заяву без руху.

Позивачу усунути недоліки позовної заяви у десятиденний строк з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Після усунення недоліків позовної заяви документи до суду направляти із вказівкою на номер справи 540/211/20 та зазначенням прізвища судді, який прийняв ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

У разі невиконання цієї ухвали, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу.

Ухвала окремо не оскаржується.

Суддя Войтович І.І.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2020
Оприлюднено03.02.2020
Номер документу87265913
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/211/20

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 21.01.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 06.01.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Рішення від 18.03.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні