ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
30 грудня 2020 р. м. ХерсонСправа № 540/211/20
Херсонський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Бездрабка О.І., отримавши заяву ОСОБА_1 про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду (в порядку ст.383 КАС України) в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області про визнання неправомірними дій та бездіяльності посадових осіб органів місцевого самоврядування та зобов`язання вчинити їх певні дії,
встановив:
18.03.2020 р. Херсонським окружним адміністративним судом прийнято рішення у справі № 540/211/20, яким позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено: визнано протиправними відмови Стрілківської сільської ради Генічеського району, які оформлені листами № 02.28-19/020 від 28.11.2019, №02.28-19/021 від 29.11.2019, №02.28-19/022 від 29.11.2019 та від 04.12.2019 №02.28-19/024; зобов`язано Стрілківську сільську раду Генічеського району Херсонської області, розглянути повторно запити ОСОБА_1 від 22.11.2019, від 22.11.2019, від 23.11.2019 та від 27.11.2019 у відповідності до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" з врахуванням висновків суду; зобов`язано Стрілківську сільську раду Генічеського району Херсонської області оприлюднити на інформаційному стенді в приміщенні Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, за її юридичною адресою, завірену копію чинного генерального плану с.Стрілкове Генічеського району Херсонської області у встановленому законодавством масштабі зі збереженням усіх топографічних назв та позначок та оприлюднити на офіційному сайті в мережі "Інтернет"; зобов`язано Стрілківську сільську раду Генічеського району Херсонської області оприлюднити на офіційному сайті в мережі "Інтернет" всі наявні рішення сесій Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області з вирішення земельних питань (щодо передачі земельних ділянок в користування, оренду, благоустрою, у власність - право викупу тощо), які відбулися на момент створення сайту.
Рішення суду набрало законної сили 07.08.2020 р., позивачу видано виконавчі листи.
23.12.2020 р. від позивача надійшла заява, в якій просить: визнати протиправними, дії чи бездіяльності, вчинені суб`єктом владних повноважень (органом місцевого самоврядування) - Стрілківська сільська рада, в проміжок часу з часу отримання ним рекомендованого листа з рішенням суду справа № 540/211/20 Херсонського окружного адміністративного суду, що вступило в законну силу, до 09.12.2020 р., (дата закриття виконавчих проваджень за № 62988705, № 62988467, № 62988579), як такі, що вказують на ухиляння та не виконання рішення суду; у разі задоволення заяви винести відповідні ухвали згідно ст.249 КАС України.
Дослідивши заяву та додані до неї документи, суд приходить до наступного.
Положеннями ч.1 ст.383 КАС України передбачено, що особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.
У такій заяві зазначаються: 1) найменування адміністративного суду, до якого подається заява; 2) ім`я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; 3) ім`я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; 4) ім`я (найменування) третіх осіб, які брали участь у розгляді справи, поштова адреса, номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; 5) номер адміністративної справи; 6) відомості про набрання рішенням законної сили та про наявність відкритого касаційного провадження; 7) інформація про день пред`явлення виконавчого листа до виконання; 8) інформація про хід виконавчого провадження; 9) документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати за подання відповідної заяви; 10) перелік документів та інших матеріалів, що додаються (ч.2 ст.383 КАС України).
Таким чином, одним із обов`язкових документів, що додається до заяви про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень, передбачений статтею 383 КАС України, є документ про сплату судового збору.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначені Законом України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. № 3674-VI.
Суд зауважує, що ст.383 КАС України передбачена Розділом IV "Процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах".
Законом України "Про судовий збір" передбачена сплата судового збору за подання заяв, пов`язаних із виконанням судових рішень, а відтак заявнику необхідно було сплатити судовий збір у розмірі 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб за подання заяви в порядку виконання судового рішення.
Аналогічні висновки щодо необхідності сплати судового збору за подання заяви у порядку ст.383 КАС України відображені також у постановах Верховного Суду від 27.06.2019 р. у справі № 807/220/18 (провадження № К/9901/6667/19) та від 25.06.2020 р. у справі № 240/2226/18-а (провадження № К/9901/32201/19).
До заяви від 23.12.2020 р. не додано квитанцію про сплату судового збору, проте позивачем заявлено клопотання, за змістом якого просить надати можливість доплатити судовий збір.
КАС України не містить положень щодо надання можливості заявнику доплатити судовий збір при зверненні з заявою в порядку ст.383 КАС України.
Суд звертає увагу, що єдиною умовою несплати судового збору при поданні заяви в порядку ст.383 КАС України є звільнення заявника від сплати судового збору.
Доказів звільнення від сплати судового збору заявником в порушення п.9 ч.2 ст.383 КАС України до суду не надано.
Таким чином, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні клопотання щодо доплати судового збору.
Керуючись принципом верховенства права, гарантованим статті 8 Конституції України та статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд на підставі статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" застосовує практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Суд уже констатував, що процесуальні норми створюються для забезпечення належного відправлення правосуддя та дотримання принципу юридичної визначеності та що сторони провадження повинні мати право очікувати застосування вищезазначених норм. Принцип юридичної визначеності застосовується не тільки щодо сторін провадження, а й до національних судів (п.47 рішення від 21.10.2010 р. у справі "Дія-97" проти України (Diya 97 v. Ukraine), заява № 19164/04).
Тобто, встановлені процесуальним кодексом вимоги щодо змісту та форми заяви обов`язкові до виконання усіма учасниками процесу та їх дотримання перевіряється судом.
Положеннями абз.2 ч.5 ст.383 КАС України передбачено, що у разі невідповідності заяви вказаним вище вимогам вона ухвалою суду, прийнятою в порядку письмового провадження, повертається заявнику. Така ухвала суду може бути оскаржена.
Враховуючи, що заява ОСОБА_1 подана без додержання вимог ч.2 ст.383 КАС України, суд доходить висновку про її повернення.
Керуючись ст.ст.243, 248, 256, 383 КАС України, суд -
ухвалив:
Відмовити в задоволенні клопотання ОСОБА_1 про надання можливості доплатити судовий збір.
Повернути заявнику без розгляду заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду (в порядку ст.383 КАС України) в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області про визнання неправомірними дій та бездіяльності посадових осіб органів місцевого самоврядування та зобов`язання вчинити їх певні дії.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня складання повного тексту, при цьому відповідно до пп.15.5 п.15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя О.І. Бездрабко
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2020 |
Оприлюднено | 04.01.2021 |
Номер документу | 93925829 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Бездрабко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні