ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/211/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Войтовича І.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області про визнання неправомірними дій та бездіяльності посадових осіб органів місцевого самоврядування та зобов`язання вчинити їх певні дії,
встановив:
Позивач звернувся до суду з вказаним адміністративним позовом до відповідача, в якому просить, з урахуванням поданих уточнень:
1. Визнати дії та бездіяльність посадових осіб Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області щодо відмови у наданні ОСОБА_1 публічної інформації на його обидва запити від 22.11.2019, запит від 23.11.2019 та запит від 27.11.2019, неправомірними;
2. Зобов`язати посадових осіб Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, розглянувши повторно запити ОСОБА_1., надати за результатом розгляду в повному обсязі запитувану Дяченком С.А. публічну інформацію, відповідно до вимог чинного законодавства у встановлений Законом строк, витребувавши її у розпорядника інформації, де вона наявна та зберігається - Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області.
3. Оприлюднити належним чином наступну інформацію, яка відповідно до вимог чинного законодавства України є публічною та підлягає обов`язковому оприлюдненню, а саме:
- оприлюднити на інформаційному стенді в приміщенні Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, за її юридичною адресою, завірену копію чинного генерального плану с. Стрілкове Генічеського району Херсонської області у встановленому законодавством масштабі зі збереженням усіх топографічних назв та позначок, а також продублювати її розміщення на офіційному сайті в мережі "Інтернет", тим самим поновивши права ОСОБА_1 на отримання її у вільному доступ;
- оприлюднити на офіційному сайті в мережі "Інтернет" всі рішення сесій Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області з вирішення земельних питань (щодо передачі земельних ділянок в користування, оренду, благоустрою, у власність - право викупу тощо), які відбулися на момент створення сайту й по поточну календарну дату із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та повної адреси їх розташування, площ, із зазначенням ПІБ фізичних та/або назви юридичних осіб, яким було надані такі дозволи, оскільки ці інформація є публічною та відповідно до Закону підлягає обов`язковому оприлюдненню у встановлений законодавством термін, тим самим поновивши права позивача на отримання її у вільному доступі.
30.01.2020, ухвалою суду позовна заява залишена без руху та позивачу встановлено строк для усунення вказаних недоліків не пізніше десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху, шляхом подання до суду оригіналу квитанції про сплату судового збору, або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону та уточненої позовної заяви щодо п. 2 позовних вимог.
17.02.2020, на виконання ухвали суду від 30.01.2020, позивачем подано до суду уточнену позовну заяву та квитанцію про сплату судового за подання даного адміністративного позову в сумі 2552,40 грн.
Станом на 18.02.2020, позивач вимоги ухвали суду від 30.01.2020 виконав у повному обсязі.
Ухвалою суду від 18.02.2020 відкрито спрощене провадження та ухвалено розглядати справу без виклику сторін в порядку письмового провадження, відповідно до ст. 263 КАС України. Також, ОСОБА_1 відмовлено у задоволенні клопотання про проведення судового засідання у режимі відеоконфернції.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з метою отримання інформації, відповідно до ст.ст. 1, 5, 10-1,19 Закону України Про доступ до публічної інформації , ОСОБА_1 було надіслано запити електронною поштою до Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, а саме:
- запит від 23.11.2019 (вх.№020/19-02.28 від 25.11.2019) про надання: копій договорів оренди земельних ділянок наданих фізичним та юридичним особам на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області у період з 01.01.2016 та на момент надання відповіді на запит та копії договорів благоустрою земельних ділянок наданих фізичним та юридичним особам на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області у період з 01.01.2016 та на момент надання відповіді на цей запит. Листом, направленим Стрілківською сільською радою засобом електронного зв`язку 29.11.2019, Дяченку С. А. було відмовлено у наданні зазначеної інформації на підставі ст. 14 Закону України Про захист персональних даних . Крім цього, було зазначено, що у зв`язку з великим обсягом запитуваної інформації, копія протоколу пленарного засідання 58 сесії 7 скликання Стрілківської сільської ради від 12.06.2019 може бути надана протягом 20 робочих днів та після сплати рахунку за виготовлення копій із розрахунку 0,1 відсотка розміру мінімальної заробітної плати за виготовлення однієї сторінки, згідно розрахунку - 475,38 грн. за 114 аркушів.
- запит від 22.11.2019 (вх. №021/19-02.28 від 25.11.2019) про надання: загальної кількості земельних ділянок, розташованих на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, згідно відповідного генерального плану, щодо наступних вулиць: Південна, Щаслива, Морська, Меотійська, Чорноморська, Корабельна, Учан Су, з цільовим призначенням: для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд, а також кількості вільних земельних ділянок, розташованих на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, згідно відповідного генерального плану, щодо наступних вулиць: Південна, Щаслива, Морська, Меотійська, Чорноморська, Корабельна, Учан Су - із зазначенням порядкових номерів таких ділянок та їх розмірів (га), з цільовим призначенням: для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд. Відповідно до наданої відповіді Стрілківською сільською радою, яка направлена Дяченку засобом електронного зв`язку 29.11.2019, йому відмовлено у наданні такої інформації, оскільки сільська рада не веде статистику щодо загальної кількості та кількості вільних земельних ділянок і вся наявна інформація про земельні ділянки на території села Стрілкове міститься у публічній кадастровій карті України.
- запит від 22.11.2019 (за вх. №022/19-02.28 від 25.11.2019) про надання: копії протоколу засідання постійної депутатської комісії з земельних питань, що відбулася на передодні пленарного засідання LVIII сесії VII скликання Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області 12.06.2019 р.; копії протоколу пленарного засідання LVIII сесії VII скликання Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області 12.06.2019 р. Згідно відповіді, наданої посадовою особою Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської на запит ОСОБА_1 , отриманої ним засобом електронного зв`язку від 29.11.2019р., йому було відмовлено у наданні публічної інформації посилаючись на те, що копії протоколу засідання постійної депутатської комісії з земельних питань взагалі відсутні. Також, було повідомлено, що засідання постійної депутатської комісії на передодні пленарного засідання LVIII сесії VII скликання Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області 12.06.2019 р.- не проводились.
- запит від 27.11.2019 (вх. №024/19-02.28 від 28.11.2019) про надання позивачу повної інформації щодо рішень та укладених договорів оренди між Стрілківською сільською радою Генічеського району Херсонської області стосовно земельної ділянки загальною площею 3,0000 га (кадастровий номер 6522185200:02:001:0292), переданої в оренду строком на 49 років для розміщення оздоровчого закладу товариству з обмеженою відповідальністю ЛК - Альянс за адресою: Херсонська область, Генічеський район, село Стрілкове, вулиця Берегова, 13 Г на території Стрілківської сільської ради із земель рекреаційного призначення на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, та ін. Листом від 04.12.2019 №02.28-19/024 повідомлено ОСОБА_1 , що аукціон щодо передачі земельної ділянки загальною площею 3,0000 га (кадастровий номер 6522185200:02:001:0292) за адресою: АДРЕСА_1 , в оренду - не проводився.
Позивач вважає, що своїми протиправними діями, які полягають у відмові надати публічну інформацію на його запити (бездіяльністю у наданні відповідей), відповідачем порушено його право на отримання публічної інформації. Враховуючи зазначене позивач звернувся до суду зданим адміністративним позовом.
13.03.2020, на адресу суду, від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, відповідно до якого проти задоволення позовних вимог заперечує, виходячи з наступного. Відповідач зазначає, що розпорядних публічної інформації Стрілківська сільська рада виконала всі приписи чинного законодавства та надала точні та повні відповіді на інформаційні запити Дяченка С.А., що підтверджується копіями відповідей. Отже, враховуючи зазначене, представник відповідача заперечує проти задоволення позовних вимог та просить відмовити в задоволенні позову повністю.
Розглянувши адміністративний позов відповідно до статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України, надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд встановив наступне.
ОСОБА_1 , відповідно до ст.ст. 1, 5 , 10-1, 19 Закону України Про доступ до публічної інформації , звернувся до Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області із інформаційними запитами про надання публічної інформації від 22.11.2019, 22.11.2019, 23.11.2019, 27.11.2019.
22.11.2019, подано запит (вх. №021/19-02.28 від 25.11.2019) про надання інформації щодо загальної кількості земельних ділянок, розташованих на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, згідно відповідного генерального плану, щодо наступних вулиць: Південна, Щаслива, Морська, Меотійська, Чорноморська, Корабельна, Учан Су, з цільовим призначенням: для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд, а також інформації щодо кількості вільних земельних ділянок, розташованих на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, згідно відповідного генерального плану, щодо наступних вулиць: Південна, Щаслива, Морська, Меотійська, Чорноморська, Корабельна, Учан Су - із зазначенням порядкових номерів таких ділянок та їх розмірів (га), з цільовим призначенням: для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд.
ОСОБА_1 , засобом електронного зв`язку 29.11.2019 була направлена відповідь Стрілківською сільською радою (вих. №02.28-19/021 від 29.11.2019), відповідно до якої йому відмовлено у наданні запитуваної інформації, оскільки сільська рада не веде статистику щодо загальної кількості та кількості вільних земельних ділянок і вся наявна інформація про земельні ділянки на території села Стрілкове міститься у публічній кадастровій карті України.
Також, 22.11.2019 (за вх. №020/19-02.28 від 25.11.2019), ОСОБА_1 подано запит про надання: копії протоколу засідання постійної депутатської комісії з земельних питань, що відбулася на передодні пленарного засідання LVIII сесії VII скликання Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області 12.06.2019 р.; копії протоколу пленарного засідання LVIII сесії VII скликання Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області 12.06.2019.
28.11.2019, посадовою особою Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області на запит ОСОБА_1 надіслано лист засобом електронного зв`язку (вих. №02.28-19/020) відповідно до якого, йому було відмовлено у наданні публічної інформації посилаючись на те, що засідання постійної депутатської комісії на передодні пленарного засідання LVIII сесії VII скликання Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області 12.06.2019 р.- не проводились. Крім цього, було зазначено, що у зв`язку з великим обсягом запитуваної інформації, копія протоколу пленарного засідання 58 сесії 7 скликання Стрілківської сільської ради від 12.06.2019 може бути надана протягом 20 робочих днів та після сплати рахунку за виготовлення копій із розрахунку 0,1 відсотка розміру мінімальної заробітної плати за виготовлення однієї сторінки, згідно розрахунку - 475,38 грн. за 114 аркушів.
23.11.2019, на електронну адресу відповідача, ОСОБА_1 було направлено запит (вх.№022/19-02.28 від 25.11.2019) про надання копій договорів оренди земельних ділянок наданих фізичним та юридичним особам на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області у період з 01.01.2016 та на момент надання відповіді на запит, а також копії договорів благоустрою земельних ділянок наданих фізичним та юридичним особам на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області у період з 01.01.2016 та на момент надання відповіді на цей запит.
Листом, направленим Стрілківською сільською радою засобом електронного зв`язку 29.11.2019, ОСОБА_1 було відмовлено у наданні зазначеної інформації на підставі ст. 14 Закону України Про захист персональних даних .
27.11.2019, ОСОБА_1 направлено запит (вх. №024/19-02.28 від 28.11.2019) про надання йому наступної інформації, а саме:
- копії рішення сесії Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області про проведення аукціону щодо передачі земельної ділянки в оренду, земельної ділянки загальною площею 3,0000 га (кадастровий номер 6522185200:02:001:0292), переданої в оренду строком на 49 років для розміщення оздоровчого закладу товариству з обмеженою відповідальністю ЛК - Альянс за адресою: Херсонська область, Генічеський район, село Стрілкове, вулиця Берегова, 13 Г на території Стрілківської сільської ради із земель рекреаційного призначення на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, переданої в оренду рішенням № 541 від 21.12.2017 року XXXI сесія VII скликання;
- копії рішення сесії Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, на якій було встановлено умови (критерії) проведення земельного аукціону, а саме: земельної ділянки загальною площею 3,0000 га (кадастровий номер 6522185200:02:001:0292), переданої в оренду строком на 49 років для розміщення оздоровчого закладу ТОВ ЛК - Альянс за адресою: Херсонська область, Генічеський район, село Стрілкове, вулиця Берегова, 13 Г на території Стрілківської сільської ради із земель рекреаційного призначення на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, переданої в оренду рішенням № 541 від 21.12.2017 року XXXI сесія VII скликання;
- копії угоди, укладеної між Стрілківською сільською радою Генічеського району Херсонської області та виконавцем, відповідальним за проведення земельного аукціону, а саме: земельної ділянки загальною площею 3,0000 га (кадастровий номер 6522185200:02:001:0292), переданої в оренду строком на 49 років для розміщення оздоровчого закладу ТОВ ЛК - Альянс за адресою: Херсонська область, Генічеський район, село Стрілкове, вулиця Берегова, 13 Г на території Стрілківської сільської ради із земель рекреаційного призначення на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, переданої в оренду рішенням № 541 від 21.12.2017 року XXXI сесія - VII скликання;
- копії протоколу, який був складений за результатами проведення аукціону, на нікому ТОВ ЛК - Альянс визнано переможцем та акт виконаних робіт, складений виконавцем, відповідальним за проведення земельного аукціону
- копії угоди складеної між Стрілківською сільською радою Генічеського району Херсонської області та ТОВ ЛК - Альянс про передачу в оренду земельної ділянки загальною площею 3,0000 га (кадастровий номер 6522185200:02:001:0292) строком на 49 років для розміщення оздоровчого закладу товариству з обмеженою відповідальністю ЛК - Альянс за адресою: Херсонська область, Генічеський район, село Стрілкове, вулиця Берегова, 13 Г на території Стрілківської сільської ради із земель рекреаційного призначення, в якій зазначено підстави розірвання угоди в односторонньому порядку, зокрема, в результаті невиконання переможцем аукціону умов проведення аукціону, що був зареєстрований посадовою особою Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області 28.11.2019 р. за вхідн. № 024/19-02.28.
Листом від 04.12.2019 №02.28-19/024 ОСОБА_1 повідомлено, що аукціон щодо передачі земельної ділянки загальною площею 3,0000 га (кадастровий номер 6522185200:02:001:0292) за адресою: АДРЕСА_1 , в оренду - не проводився.
У поданих запитах, ОСОБА_1 просив Стрілківську сільську раду, у зв`язку з великим об`ємом запитуваної інформації, направляти йому відповіді на електронну адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 Також зазначав, щодо дублювання запитуваної інформації по запиту від 22.11.2019 на його поштову адресу : АДРЕСА_2.
Також позивач зазначає, що при наявності на офіційному сайті Стрілківської сільської ради в повному обсязі публічної інформації передбаченої чинним законодавством, він міг би отримати всю необхідну інформацію з офіційного джерела не звертаючись до відповідача.
Вважаючи, протиправними дії відповідача, які полягають у відмові надати публічну інформацію на його запити (бездіяльністю у наданні відповідей) та не оприлюднення публічної інформації на офіційному сайті Стрілківської сільської ради, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, які виникли між сторонами, суд виходить з наступних присів чинного законодавства.
Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес, визначає Закон України Про доступ до публічної інформації .
Згідно з частиною першою статті 1 Закону №2939-VI публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Статтею 3 Закону №2939-VI визначено гарантії забезпечення права на доступ до публічної інформації.
Доступ до інформації згідно з пунктом 2 частини першої статті 5 Закону №2939-VI забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
Запит на інформацію відповідно до частини першої статті 19 Закону №2939-VI - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
За приписами пункту 1 частини третьої статті 10 Закону №2939-VI розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов`язані надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом.
Відповідно до частин першої - третьої статті 22 Закону №2939-VI розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону. Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації. Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов`язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача.
Відповідно до ст. 23 Закону України Про доступ до публічної інформації рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.
Запитувач має право оскаржити: 1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 2) відстрочку задоволення запиту на інформацію; 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання недостовірної або неповної інформації; 5) несвоєчасне надання інформації; 6) невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; 7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.
Відповідно до ст. 20 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону;
3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком;
4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.
Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.
Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов`язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.
У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено: 1) прізвище, ім`я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації; 2) дату відмови; 3) мотивовану підставу відмови; 4) порядок оскарження відмови; 5) підпис.
При цьому обов`язковою умовою, у разі відмови в задоволенні запиту є наведення обґрунтованих підстав такої відмови. У разі неправомірної відмови - суд може визнати такі дії протиправними та зобов`язати її надати.
Саме такої правової позиції дотримується Велика Палата Верховного Суду у низці судових рішень (наприклад, рішення від 25 червня 2019 року по справі № 9901/924/18, провадження № 11-309заі19).
Зі змісту оскаржуваних відповідей Стрілківської сільської ради від 28.11.2019 №02.28-19/020, від 29.11.2019 №02.28-19/021, від 29.11.2019 №02.28-19/022 та від 04.12.2019 №02.28-19/024 вбачається, що вони не ґрунтується на вищенаведених приписах спеціального нормативно-правового акту - Закону України Про доступ до публічної інформації , так як наслідок, не відповідають формі відмови в задоволенні такого запиту, не містять мотивовану підставу відмови та порядок їх оскарження.
Якщо ж Срілківська сільська рада, як зазначено у відповіді від 29.11.2019 №02.28-19/021 на запит позивача №021/19-02.28 від 25.11.2019, не є розпорядником запитуваної інформації щодо загальної кількості земельних ділянок та кількості вільних земельних ділянок, то відповідач повинен був повідомити про це заявника і діяти відповідно до положень Закону №2939-VI, а саме зобов`язаний був направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача згідно з ч. 3 ст. 22 Закону України Про доступ до публічної інформації .
Втім, зі змісту вищезазначеної відповіді Стрілківської сільської ради вбачається, що відповідачем не дотримано вимоги ч. 3 ст. 22 Закону України Про доступ до публічної інформації .
Щодо надання відповіді від 28.11.2019 за №02.28-19/020 ОСОБА_1 на його запит від 25.11.2019 за 3020/19-02.28 про надання копії протоколу засідання постійної депутатської комісії з земельних питань, що відбулася на передодні пленарного засідання LVIII сесії VII скликання Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області 12.06.2019 р.; копії протоколу пленарного засідання LVIII сесії VII скликання Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області 12.06.2019, суд зазначає наступне.
Приписами статті 21 Закону України "Про доступ до публічної інформації" встановлено, що інформація на запит надається безкоштовно. У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов`язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. Розмір фактичних витрат визначається відповідним розпорядником на копіювання та друк в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо розпорядник інформації не встановив розміру плати за копіювання або друк, інформація надається безкоштовно. При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
Стрілківською сільською радою Генічеського району Херсонської області було повідомлено, що у зв`язку з великим обсягом запитуваної інформації, копія протоколу пленарного засідання 58 сесії 7 скликання Стрілківської сільської ради від 12.06.2019 може бути надана протягом 20 робочих днів та після сплати рахунку за виготовлення копій із розрахунку 0,1 відсотка розміру мінімальної заробітної плати за виготовлення однієї сторінки, згідно розрахунку - 475,38 грн. за 114 аркушів.
З аналізу наведених норм вбачається, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний у будь-якому випадку надати відповідь на звернення з дотриманням визначених законодавством України строків.
Конституційний Суд України в ухвалі від 25 червня 2013 року №29-у/2013, якою відмовив у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Міжнародної благодійної організації "Екологія-Право-Людина" щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої, третьої статті 21 Закону України "Про доступ до публічної інформації" зазначив, що положення частини другої статті 21 Закону викладені чітко, зрозуміло і передбачають відшкодування запитувачем фактичних витрат на копіювання та друк документів понад встановлену Законом кількість сторінок, а тому не потребують офіційної інтерпретації.
Із наведеного слідує висновок, що 10 перших сторінок у відповідь на запит про надання публічної інформацію надаються безкоштовно, тоді як відшкодування позивачем фактичних витрат на копіювання і друк документів здійснюватися з одинадцятої сторінки.
Аналогічна позиція викладена і у постанові Верховного Суду від 17 січня 2020 року у справі №818/40/17.
Як вбачається із пред`явленого позову, ОСОБА_1 оскаржується бездіяльність відповідача, що полягає у ненаданні копій запитуваних позивачем документів, а ні у спосіб направлення поштовою кореспонденцією, а ні шляхом направлення на його електронну адресу.
Так, матеріалами справи підтверджено, що на запит позивача від 25.11.2019 відповідачем була надана лише письмова відповідь від 28.11.2019 року за № 02.28-19/020, відповідно до якої повідомлено позивача про надання запитуваної інформації протягом 20 днів та виставлено рахунок №46 від 28.11.2019 на відшкодування витрат за 114 стор. у сумі 475,38 грн. Натомість, станом на день звернення до суду позивача (28.01.2020) доказів того, що запит ОСОБА_1 розглянуто або ж надано вмотивовану відмову на зазначений запит, матеріали справи не містять.
При цьому суд вкотре підкреслює, що перші 10 сторінок запитуваної інформації є безкоштовними, а тому відповідач зобов`язаний був виконати запит у цій частині.
Що стосується витрат за фактичне виготовлення копій та здійснення друку на паперових носіях суд зазначає, що в запиті позивача зазначено про те, що відповідь він просив надати шляхом надсилання на електронну адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 та просив продублювати запитувану інформацію по запиту від 22.11.2019 на його поштову адресу : АДРЕСА_2 .
Позивач не оплативши рахунок № 46 від 28.11.2019 на суму 478,38 грн. за копіювання та друк 114 сторінок документів дійсно не набув права на отримання цієї частини інформації в роздрукованому вигляді поштою. Однак у своєму запиті ОСОБА_1 вказав на необхідність направлення не лише паперової кореспонденції, а й електронного листа, який не потребує витрат на виготовлення копій шляхом здійснення друку.
За змістом ч. 2 ст. 34 Конституції України та ч. 2 ст. 7 Закону України "Про інформацію", особа має право вибирати на власний розсуд форму копій документів, які вона запитує, а саме паперову чи електронну. У разі, якщо переведення в електронну форму (сканування) не є технічно неможливим та не покладає на розпорядника надмірний тягар, враховуючи ресурсні можливості, вимога щодо надання копій запитуваних документів у сканованій формі повинна бути задоволена (п. 11.2. постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 "Про практику застосування адміністративними судами і законодавства про доступ до публічної інформації").
Частиною 5 ст. 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації" також передбачено можливість зазначення у запиті лише електронної адреси. Це свідчить про можливість обрання виключно електронної форми листування з розпорядником інформації і, відповідно, отримання відповіді на запит тільки на електронну адресу.
У разі якщо запитувач просить надати відповідь на електронну адресу, розпорядник інформації повинен з дотриманням вимог діловодства оформити лист-відповідь (поставити підпис, вказати посаду, дату і номер реєстрації листа) та надіслати його у сканованому вигляді на електронну адресу запитувача.
На підставі вищезазначеного суд доходить висновку, що відповідач будучи розпорядником інформації мав у будь-якому випадку надати відповідь (задовольнити чи відмовити в задоволенні запиту) позивачу у встановлений Законом України "Про доступ до публічної інформації" строк, чим порушив вимоги зазначеного Закону.
Щодо відповіді відповідача від 29.11.2019 №02.28-19/022 на запит Дяченка №022/19-02.28 від 25.11.2019 про надання копій договорів оренди земельних ділянок наданих фізичним та юридичним особам на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області у період з 01.01.2016 та на момент надання відповіді на запит, а також копії договорів благоустрою земельних ділянок наданих фізичним та юридичним особам на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області у період з 01.01.2016 та на момент надання відповіді на цей запит, суд зазначає наступне.
Так, відповідно до наданої Стрілківською радою відповіді на вищезазначений запит ОСОБА_1 повідомлено, що запитувана інформація містить інформацію, що є конфіденційною. Також зазначено, що відповідно до ст. 14 закону України Про захист персональних даних поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб`єкта персональних даних. Поширення персональних даних без згоди суб`єкта персональних даних або уповноваженої ним особи дозволяється у випадках, визначених законом і лише (якщо це необхідно) в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.3, п.2 ч.1 ст.5 Закону України Про доступ до публічної інформації право на доступ до публічної інформації гарантується: обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом. Доступ до інформації забезпечується шляхом: надання інформації за запитами на інформацію.
Згідно ч.2 ст.1 Закону України Про доступ до публічної інформації публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Такі випадки встановлені частиною 1 ст.6 Закону України Про доступ до публічної інформації , згідно з якою публічною інформацією з обмеженим доступом є: 1) конфіденційна інформація; 2) таємна інформація; 3) службова інформація.
Види та порядок обмеження доступу до інформації передбачено ст.6 Закону України Про доступ до публічної інформації .
Так відповідно до ч.2 ст.6 Закону України Про доступ до публічної інформації передбачено можливість здійснення обмеження відповідно до закону доступу до інформації при дотриманні сукупності таких вимог:
1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;
2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;
3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.
Разом з тим, за приписами ч.5 ст.6 Закону України Про доступ до публічної інформації зазначено, що не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При цьому зазначене положення (при дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті) не поширюється тільки на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.
Згідно з ч.1 ст. 22 Закону № 2939-VІ, розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.
Таким чином, Законом № 2939-VІ передбачені вичерпні випадки відмови розпорядником інформації в задоволенні публічного запиту.
Згідно з ч.1, ч.2 ст.11 Закону України Про інформацію інформація про фізичну особу (персональні дані) - це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров`я, а також адреса, дата і місце народження.
В абзаці 2 ч.3 ст.5 Закону України Про захист персональних даних визначено, що не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про отримання у будь-якій формі фізичною особою бюджетних коштів, державного чи комунального майна, крім випадків, передбачених статтею 6 Закону України Про доступ до публічної інформації .
Крім того, відповідно що ч.7 статті 6 Закону України Про доступ до публічної інформації зазначено, що обмеженню доступу, за приписами, підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Аналогічна позиція викладена і в постанові Верховного Суду України від 28.02.2018 року у справі №806/1726/16.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про протиправність відмови відповідачем у наданні запитуваної інформації ОСОБА_1. відповідно запиту №022/19-02.28 від 25.11.2019.
Щодо запиту ОСОБА_1 від 27.11.2019 про надання йому наступної інформації, а саме:
- копії рішення сесії Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області про проведення аукціону щодо передачі земельної ділянки в оренду, земельної ділянки загальною площею 3,0000 га (кадастровий номер 6522185200:02:001:0292), переданої в оренду строком на 49 років для розміщення оздоровчого закладу товариству з обмеженою відповідальністю ЛК - Альянс за адресою: Херсонська область, Генічеський район, село Стрілкове, вулиця Берегова, 13 Г на території Стрілківської сільської ради із земель рекреаційного призначення на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, переданої в оренду рішенням № 541 від 21.12.2017 року XXXI сесія VII скликання;
- копії рішення сесії Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, на якій було встановлено умови (критерії) проведення земельного аукціону, а саме: земельної ділянки загальною площею 3,0000 га (кадастровий номер 6522185200:02:001:0292), переданої в оренду строком на 49 років для розміщення оздоровчого закладу ТОВ ЛК - Альянс за адресою: Херсонська область, Генічеський район, село Стрілкове, вулиця Берегова, 13 Г на території Стрілківської сільської ради із земель рекреаційного призначення на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, переданої в оренду рішенням № 541 від 21.12.2017 року XXXI сесія VII скликання;
- копії угоди, укладеної між Стрілківською сільською радою Генічеського району Херсонської області та виконавцем, відповідальним за проведення земельного аукціону, а саме: земельної ділянки загальною площею 3,0000 га (кадастровий номер 6522185200:02:001:0292), переданої в оренду строком на 49 років для розміщення оздоровчого закладу ТОВ ЛК - Альянс за адресою: Херсонська область, Генічеський район, село Стрілкове, вулиця Берегова, 13 Г на території Стрілківської сільської ради із [земель рекреаційного призначення на території Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, переданої в оренду рішенням № 541 від 21.12.2017 року XXXI сесія - VII скликання;
- копії протоколу, який був складений за результатами проведення аукціону, на якому ТОВ ЛК - Альянс визнано переможцем та акт виконаних робіт, складений виконавцем, відповідальним за проведення земельного аукціону;
- копії угоди складеної між Стрілківською сільською радою Генічеського району Херсонської області та ТОВ ЛК - Альянс про передачу в оренду земельної ділянки загальною площею 3,0000 га (кадастровий номер 6522185200:02:001:0292) строком на 49 років для розміщення оздоровчого закладу товариству з обмеженою відповідальністю ЛК - Альянс за адресою: Херсонська область, Генічеський район, село Стрілкове, вулиця Берегова, 13 Г на території Стрілківської сільської ради із земель рекреаційного призначення, в якій зазначено підстави розірвання угоди в односторонньому порядку, зокрема, в результаті невиконання переможцем аукціону умов проведення аукціону, що був зареєстрований посадовою особою Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області 28.11.2019 р. за вхідн. № 024/19-02.28, суд зазначає наступне.
Як вбачається з листа від 04.12.2019 за №02.28-19/024, відповідач повідомив ОСОБА_1 , що аукціон щодо передачі земельної ділянки загальною площею 3,0000 га (кадастровий номер 6522185200:02:001:0292) за адресою: АДРЕСА_1 , в оренду - не проводився.
Однак, суд звертає увагу, що Стрілківською сільською радою не надано відповіді щодо наявності або відсутності угод між Стрілківською сільською радою Генічеського району Херсонської області та ТОВ ЛК - Альянс про передачу в оренду земельної ділянки.
Таким чином, суд зазначає, що відповідачем не в повному обсязі надано інформацію на запит ОСОБА_1 , що є підставою, відповідно до ст. 23 Закону України Про доступ до публічної інформації оскарження рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації до суду.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про задоволення вимоги позивача щодо зобов`язання відповідача повторно розглянути його запит від 27.11.2019 та надати відповідь відповідно до вимог Закону України Про доступ до публічної інформації .
Щодо вимоги позивача про зобов`язання відповідача оприлюднити на інформаційному стенді в приміщенні Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, за її юридичною адресою, завірену копію чинного генерального плану с. Стрілкове Генічеського району Херсонської області у встановленому законодавством масштабі зі збереженням усіх топографічних назв та позначок, а також продублювати її розміщення на офіційному сайті в мережі "Інтернет", тим самим поновивши права ОСОБА_1 на отримання її у вільному доступ, а також оприлюднити на офіційному сайті в мережі "Інтернет" всі рішення сесій Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області з вирішення земельних питань (щодо передачі земельних ділянок в користування, оренду, благоустрою, у власність - право викупу тощо), які відбулися на момент створення сайту й по поточну календарну дату із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та повної адреси їх розташування, площ, із зазначенням ПІБ фізичних та/або назви юридичних осіб, яким було надані такі дозволи, суд зазначає наступне.
Враховуючи зазначену вимогу позивача, під час розгляду справи судом підлягає дослідженню перелік та види публічної інформації, яку відповідач, як орган місцевого самоврядування, зобов`язаний володіти та надавати запитувачам інформації на відповідні запити, а також оприлюднювати у визначений законом спосіб.
Перелік та види інформації яку розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати визначений в статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Відповідно до ст. 18 вказаного Закону для забезпечення збереження та доступу до публічної інформації документи, що знаходяться у суб`єктів владних повноважень, підлягають обов`язковій реєстрації в системі обліку, що має містити: 1) назву документа; 2) дату створення документа; 3) дату надходження документа; 4) джерело інформації (автор, відповідний підрозділ); 5) передбачену законом підставу віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом; 6) строк обмеження доступу до інформації, у разі якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом; 7) галузь; 8) ключові слова; 9) тип, носій (текстовий документ, плівки, відеозаписи, аудіозаписи тощо); 10) вид (нормативні акти, угоди, рішення, протоколи, звіти, прес-релізи); 11) проекти рішень (доповідні записки, звернення, заяви, подання, пропозиції, листи тощо); 12) форму та місце зберігання документа тощо.
Доступ до системи обліку, що містить інформацію про документ та знаходиться у суб`єкта владних повноважень, забезпечується шляхом: 1) оприлюднення на офіційних веб-сайтах суб`єктів владних повноважень такої інформації, а в разі їх відсутності - в інший прийнятний спосіб; 2) надання доступу до системи за запитами.
Система обліку публічної інформації не може бути віднесена до категорії інформації з обмеженим доступом. Розпорядники інформації несуть відповідальність за забезпечення доступу до системи обліку відповідно до закону.
З комплексного аналізу зазначених норм, можна дійти висновку, що вимогами чинного законодавства на суб`єктів владних повноважень покладено обов`язок формувати розповсюджувати та забезпечувати доступ осіб до загальнодоступної публічної інформації, яка виникає та створюється в процесі здійснення ними своїх владних, делегованих повноважень, шляхом розміщення та оприлюднення такої інформації у спосіб встановлений законодавством.
Зазначене за своєю суттю і є тим самим механізмом встановленим на забезпечення дотримання суб`єктами владних повноваження права громадян на доступ до публічної інформації.
Згідно з ч.1, 2, 4 ст. 10-1 Закону України Про доступ до публічної інформації , публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.
Розпорядники інформації зобов`язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах.
Публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення.
Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов`язковим посиланням на джерело отримання такої інформації.
Перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Кабінетом Міністрів України. При цьому до такого переліку Кабінет Міністрів України обов`язково включає інформацію, доступ до якої у формі відкритих даних передбачено законом.
Відповідно до п.5 № ч.1 ст.15 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати перелік наборів даних, що оприлюднюються у формі відкритих даних.
Розпорядники інформації зобов`язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах.
Публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення.
Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов`язковим посиланням на джерело отримання такої інформації.
Перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Кабінетом Міністрів України. При цьому до такого переліку Кабінет Міністрів України обов`язково включає інформацію, доступ до якої у формі відкритих даних передбачено законом.
Відповідно до п.5№ ч.1 ст.15 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати перелік наборів даних, що оприлюднюються у формі відкритих даних.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року №835 затверджено Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, яке визначає вимоги до формату і структури наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, періодичність оновлення та порядок їх оприлюднення, а також перелік таких наборів даних.
Розпорядники інформації згідно з цим Положенням оприлюднюють у формі відкритих даних набір даних, визначений у переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, згідно з додатком, та будь-які інші наявні дані, що відповідають визначенню публічної інформації у формі відкритих даних (пункт 3 Положення).
Набори даних оприлюднюються та регулярно оновлюються розпорядником інформації на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних.
У разі внесення змін до переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядник інформації у тримісячний строк з дати набрання чинності такими змінами здійснює їх оприлюднення та подальше оновлення на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних.
Відповідно до розділу Органи місцевого самоврядування Додатку до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 409) органи місцевого самоврядування оприлюднюють наступну інформацію, у тому числі: Основні положення генеральних планів населених пунктів та детальних планів територій; Перелік об`єктів комунальної власності; Перелік об`єктів комунальної власності, що передані в оренду чи інше право користування (з даними про умови передачі об`єктів в оренду); Перелік незадіяних земельних ділянок і майнових об`єктів (приміщень) комунальної форми власності, які можуть бути передані в користування; Генеральні плани населених пунктів, історико-архітектурні опорні плани, плани зонування територій та детальні плани територій (за винятком відомостей, які відповідно до законодавства становлять інформацію з обмеженим доступом), їх проекти; Перелік інвестиційних договорів, додатків, додаткових угод та інших матеріалів до них, умов, у тому числі посилань на оприлюднені ресурси в Інтернеті; Перелік земельних ділянок, що пропонуються для здійснення забудови; Перелік укладених договорів (укладені договори, інші правочини, додатки, додаткові угоди та інші матеріали до них); Актуальні списки власників/орендарів місцевих земельних ділянок; Схеми планування територій та плани зонування територій (для сільських, селищних, міських рад); Надані містобудівні умови та обмеження; Дані про електронні петиції, у тому числі, осіб, що їх підписали, та результати розгляду; Дані громадського бюджету, бюджету участі тощо, у тому числі про проекти, результати голосування, реалізацію підтриманих проектів; Перелік об`єктів комунальної власності, які підлягають приватизації; Дані про надані адміністративні послуги; Дані містобудівного кадастру, у тому числі геопросторові дані; Дані про видані дозволи на порушення об`єктів благоустрою; Черга на отримання земельних ділянок із земель комунальної власності; Дані про надані містобудівні умови та обмеження; Планові та фактичні показники сплати за договорами оренди комунальної власності, розміщення тимчасових споруд, розміщення рекламних засобів та ін.
Отже, з вищезазначеного слідує, що відповідач, як орган місцевого самоврядування, зобов`язаний надавати таку публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах.
Як вбачається з відзиву на адміністративний позов, представник відповідача не надав обґрунтованих пояснень або належних доказів на спростування доводів позивача щодо не оприлюднення на офіційному веб-сайті Стрілківської сільської ради інформації, що перебачена нормами чинного законодавства.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про оприлюднення на інформаційному стенді в приміщенні Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, за її юридичною адресою, завірену копію чинного генерального плану с. Стрілкове Генічеського району Херсонської області у встановленому законодавством масштабі зі збереженням усіх топографічних назв та позначок, а також продублювати її розміщення на офіційному сайті в мережі "Інтернет", а також оприлюднити на офіційному сайті в мережі "Інтернет" всі рішення сесій Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області з вирішення земельних питань (щодо передачі земельних ділянок в користування, оренду, благоустрою, у власність - право викупу тощо), які відбулися на момент створення сайту й по поточну календарну дату із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та повної адреси їх розташування, площ, із зазначенням ПІБ фізичних та/або назви юридичних осіб, яким було надані такі дозволи є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Крім того, відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Згідно з ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, визначеному п. 4 ч. 2 цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом в рішенні.
Визначаючись із способ захисту порушених прав позивача, суд зазначає, що позивачу були надані відповіді на його запити, проте, беручи до уваги обставини, встановлені в ході розгляду даної справи, такі відповіді не відповідають положенням Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Таким чином, суд дійшов висновку, що належним захистом порушених прав позивача є не визнання проотиправними дій ( бездіяльності ) відповідача щодо не надання запитуваної інформації, а є визнання протиправними відмов Стрілківської сільської ради, які оформлені листами №02.28-19/020 від 28.11.2019, №02.28-19/021 від 29.11.2019, №02.28-19/022 від 29.11.2019 та від 04.12.2019 №02.28-19/024.
Враховуючи, що судом визнано протиправними відповіді відповідача на запити ОСОБА_1 , то відповідно вимога про зобов`язання Стрілківську сільську раду Генічеського району Херсонської області, розглянути повторно запити ОСОБА_1. від 22.11.2019, від 22.11.2019, від 23.11.2019 та від 27.11.2019, підлягає задоволенню.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Отже, сплачений позивачем при зверненні до суду судовий збір в розмірі 3363,20 грн., належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Адміністратвиний позов задовольнити.
Визнати протиправними відмовити Стрілківської сільської ради Генічеського району, які оформлені листами №02.28-19/020 від 28.11.2019, №02.28-19/021 від 29.11.2019, №02.28-19/022 від 29.11.2019 та від 04.12.2019 №02.28-19/024.
Зобов`язати Стрілківську сільську раду Генічеського району Херсонської області, розглянути повторно запити ОСОБА_1. від 22.11.2019, від 22.11.2019, від 23.11.2019 та від 27.11.2019 у відповідності до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" з врахуванням висновків суду.
Зобов`язати Стрілківську сільську раду Генічеського району Херсонської області оприлюднити на інформаційному стенді в приміщенні Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області, за її юридичною адресою, завірену копію чинного генерального плану с. Стрілкове Генічеського району Херсонської області у встановленому законодавством масштабі зі збереженням усіх топографічних назв та позначок та оприлюднити на офіційному сайті в мережі "Інтернет".
Зобов`язати Стрілківську сільську раду Генічеського району Херсонської області оприлюднити на офіційному сайті в мережі "Інтернет" всі наявні рішення сесій Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області з вирішення земельних питань (щодо передачі земельних ділянок в користування, оренду, благоустрою, у власність - право викупу тощо), які відбулися на момент створення сайту.
Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області ( 75583, вул. Центральна, 105-е, с. Стрілкове, Генічеський район, Херсонська область., ЄДРПОУ 22756537) сплачений судовий збір в сумі 3363,20 грн. (Три тисячі триста шістдесят три гривні 20 копійок).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя І.І. Войтович
кат. 102020000
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2020 |
Оприлюднено | 19.03.2020 |
Номер документу | 88297671 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Войтович І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні