Рішення
від 30.01.2020 по справі 908/3392/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 26/83/19

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.01.2020 Справа № 908/3392/19

м.Запоріжжя Запорізької області

Суддя Юлдашев Олексій Олексійович, розглянувши матеріали позовної заяви

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Трейдхолдинг", код ЄДРПОУ 42003082 (вул. Шкільна, 32, м. Запоріжжя, 69002)

до відповідачів: 1/ Державної фіскальної служби України, код ЄДРПОУ 39292197 (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053)

2/ Головне управління ДФС у м. Києві, код ЄДРПОУ 39439980 (вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116)

про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії

в межах справи № 908/3392/19

про банкрутство - Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Трейдхолдинг", код ЄДРПОУ 42003082 (вул. Шкільна, 32, м. Запоріжжя, 69002)

Розпорядник майна - Пономаренко А.О.

За участю представників сторін: не з'явились

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Трейдхолдинг" звернулось до Господарського суду Запорізької області з позовом до Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у м. Києві, про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії, для розгляду в межах справи № 908/3392/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Трейдхолдинг".

Ухвалою суду від 27.12.2019 відкрито провадження у справі № 908/3392/19 з розгляду даної позовної заяви. Розгляд позовної заяви здійснюється за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 08.01.2020 о 10 год 00 хв.

Ухвалою суду від 08.01.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 21.01.2020. о 10-30 год.

Представником Головного управління ДФС у м. Києві подано заяву про залишення позову без розгляду.

Згідно з пунктами 2, 4 частини першої статті 4 Закону України Про державну службу державна служба здійснюється, зокрема, з дотримання принципів законності (обов'язок державного службовця діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України), а також ефективності (раціональне і результативне використання ресурсів для досягнення цілей державної політики).

З 01.01.2020 року особам, які представляють державні органи для участі в судовому процесі необхідно подати докази представництва (статут, положення, трудовий договір, контракт чи витяги з них та документ, що посвідчує призначення особи на посаду) або докази представництва таких органів в якості адвоката.

Представником Відповідача 2 надано лише довіреність, проте довіреність, за відсутності інших передбачених частиною 4 ст.56 ГПК України доказів (статуту, положення, трудового договору, контракту), а також відсутності у Єдиному реєстрі адвокатів України відомості про те, що відповідна особа має статус адвоката і такого документа, не може належним чином підтверджувати, що відповідна особа є уповноваженою особою відповідного органу місцевого самоврядування та державної влади, котра діє від їх імені. Вказаного висновку дійшов також Касаційний адміністративний суд про, що виклав свою позицію у постанові від 15.01.2020р. по справі №280/3503/19, та Верховний суд постанова суду по справі №820/1410/18.

Оскільки особою, яка підписала заяву про залишення позову без розгляду не подано доказів про наявність повноважень, суд дійшов висновку про залишення її без розгляду.

У судове засідання 21.01.2020. представники позивача та відповідачів не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені своєчасно та належним чином.

З огляду на обмеженість розгляду справи визначеними законом процесуальними строками, відсутність перешкод для розгляду справи, достатність матеріалів справи для розгляду та прийняття відповідного рішення, судове засідання відбулося за відсутності представників сторін, згідно зі статтею 202 ГПК України.

Оцінивши надані докази, наведені обґрунтування сторін, проаналізувавши діюче законодавство, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню з огляду на наступне.

За приписами ст. 7 Кодексу України з процедур банкрутства спори, стороною в яких є боржник, розглядаються господарським судом за правилами, передбаченими Господарським процесуальним кодексом України , з урахуванням особливостей, визначених цією статтею.

Господарський суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, в межах цієї справи вирішує всі майнові спори, стороною в яких є боржник; спори з позовними вимогами до боржника та щодо його майна; спори про визнання недійсними результатів аукціону; спори про визнання недійсними будь-яких правочинів, укладених боржником; спори про повернення (витребування) майна боржника або відшкодування його вартості відповідно; спори про стягнення заробітної плати; спори про поновлення на роботі посадових та службових осіб боржника; спори щодо інших вимог до боржника.

Склад учасників розгляду спору визначається відповідно до Господарського процесуального кодексу України .

Господарський суд розглядає спори, стороною в яких є боржник, за правилами, визначеними Господарським процесуальним кодексом України . За результатами розгляду спору суд ухвалює рішення.

ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ є юридичною особою приватного права, що було створено 16.03.2018 р. Профільними видами діяльності підприємства є;

46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами,

46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами,

46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин,

46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками,

46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами,

96.09 Надання інших індивідуальних послуг, н. в. і. у.,

46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами,

46.90 Неспеціалізована оптова торгівля,

47.30 Роздрібна торгівля пальним,

52.10 Складське господарство,

35.23 Торгівля газом через місцеві (локальні) трубопроводи

Постачання товарів за вказаними податковими накладними здійснювалось в рамках видів діяльності Неспеціалізована оптова торгівля (КВЕД 46.90.), Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (КВЕД 46.71), Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (КВЕД 46.39).

Реальність виконання вищевказаних договорів при наявності штатного персоналу в кількості 5 осіб підтверджує те, що ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ уклало договори зберігання та перевезення. Тобто, ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ здійснює свою діяльність поставки та перевезення, що не потребує наявності власного складського приміщення, вантажного транспортного засобу.

Виклад взаємовідносин по контрагентам:

І. ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ 21.05.2018 року визнано переможцем у тендерній закупівлі: консерви молочні Молоко незбиране згущене з цукром .

05.06.2018 року між Державним агентством резерву України та ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ укладено договір Юр-2/68п-2018 про закупівлю товарів за державні кошти та закладення до державного резерву.

09.07.2018 між ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ та ДО Комбінат Світанок укладено договір про надання платних послуг по зберіганню матеріальних цінностей від 09.07.2018 №65-07/18-3. Матеріальні цінності зберігаються на ДО Комбінат Світанок з моменту передачі і до моменту передачі їх відповідно до форми Р-11 до Державного агентства резерву України.

11.07.2018 року між ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ та ДП Ружин-молоко укладено договір поставки №110718, предметом якого є поставка консервів молочних Молоко незбиране згущене з цукром розфасованих в банки з позначкою 7, масою нетто 1/400 г, виготовлених згідно вимог ДСТУ 4274:2003 Консерви молочні. Молоко незбиране згущене з цукром. Технічні умови з жирністю не менше 8,5% та вологістю не більше 26,5%, придатних для тривалого зберігання, що поставляються до державного резерву на ДО Комбінат Світанок .

13.07.2018 між ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ та Українським державним науково-дослідним інститутом Ресурс укладено договір №182048, щодо перевірки супровідної документації, проведення контролю якості, лабораторних випробувань та надання висновків щодо якості 300 000 ф.б. консервів молочних Молоко незбиране згущене з цукром розфасованих в банки з позначкою 7, масою нетто 1/400 г, виготовлених згідно вимог ДСТУ 4274:2003 Консерви молочні. Молоко незбиране згущене з цукром. Технічні умови з жирністю не менше 8,5% та вологістю не більше 26,5%, придатних для тривалого зберігання, що поставляються до державного резерву на ДО Комбінат Світанок .

Товариством з обмеженою відповідальністю Торговий дім ТРЕЙДХОЛДІНГ поставлено та закладено до державного резерву на державну організацію Комбінат Світанок консерви молочні Молоко незбиране згущене з цукром , розфасовані у банки познаки 7, масою нетто 1/400 г, виготовлені згідно вимог ДСТУ 4274:2003 у кількості 300 000 ф.б. за ціною 17,78 грн. без ПДВ за 1 ф.б. на загальну суму 6 400 000,00 грн. з ПДВ, що підтверджено приймальними актами за формою №Р-11, які оформлені цією державною організацією та передані до Українського науково-дослідного інституту Ресурс .

ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ придбало у ДП Ружин-молоко 300204 фізичних банок молока незбираного згущеного з цукром наступними партіями:

- 28.08.2018 року у кількості 50000 фізичних банок на суму 942600,00 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №2979)

- 04.09.2018 року у кількості 50000 фізичних банок на суму 942600,00 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №3110)

- 04.09.2018 року у кількості 50000 фізичних банок на суму 942600,00 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №3113)

- 17.09.2018 року у кількості 50000 фізичних банок на суму 942600,00 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №3317)

- 17.09.2018 року у кількості 50000 фізичних банок на суму 942600,00 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №3318)

- 17.09.2018 року у кількості 50000 фізичних банок на суму 942600,00 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №3319)

- 17.09.2018 року у кількості 204 фізичних банок на суму 3845,81 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №3320).

11.09.2018 року ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ здійснено оплату на ДП Ружин-молоко на суму 942600,00 гривень (з ПДВ).

28.09.2018 року ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ здійснено оплату на ДП Ружин-молоко на суму 1885200,00 гривень (з ПДВ).

08.10.2018 року ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ здійснено оплату на ДП Ружин-молоко на суму 2827800,00 гривень (з ПДВ).

08.10.2018 року ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ здійснено оплату на ДП Ружин-молоко на суму 3845,81 гривень (з ПДВ).

ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ на виконання умов договору з Державним агентством резерву України від 05.06.2018 №Юр-2/68п-2018 та ДО Комбінат Світанок від 09.07.2018 №65-07/18-3 поставлено 300000 фізичних банок на ДО Комбінат Світанок , а саме:

- 28.08.2018 року у кількості 50000 фізичних банок на суму 177777,50 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №237)

- 04.09.2018 року у кількості 50000 фізичних банок на суму 942600,00 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №252)

- 04.09.2018 року у кількості 50000 фізичних банок на суму 942600,00 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №254)

- 17.09.2018 року у кількості 50000 фізичних банок на суму 177779,17,00 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №282)

- 17.09.2018 року у кількості 50000 фізичних банок на суму 177777,50,00 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №281)

- 17.09.2018 року у кількості 50000 фізичних банок на суму 177777,50,00 гривень (з ПДВ) (видаткова накладна №280).

28.09.2018 року Державним агентством резерву України здійснено оплату на ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ на суму 3200000,00 гривень (з ПДВ).

08.10.2018 року Державним агентством резерву України здійснено оплату на ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ на суму 3200000,00 гривень (з ПДВ).

28.09.2018 року ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДНГ зареєстрував податкову накладну №359 на загальну суму коштів 3200000,00 гривень (з ПДВ), яка в свою чергу прийнята, зареєстрована в ЄРПН та доставлена контрагенту - Державне агентство резерву України.

Податкова накладна №431 від 08.10.2018 року на загальну суму коштів 3200000,00 гривень (з ПДВ), прийнята, однак реєстрація зупинена, про що повідомлено ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ 29.10.2018 року з підстав п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.

Окрім того, ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ поставлено до ДО Комбінат Світанок 204 фізичні банки консервів молочних, які були взяті Українським державним науково-дослідним інститутом Ресурс до лабораторних випробувань відповідно договору від 13.07.2018 року №182048.

Перевізником молока незбираного згущеного зі складу ДП Ружин-молоко до складу ДО Комбінат Світанок було ПП ІНТЕРБУД-СЕРВІС на підставі заявок-договорів ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ , що підтверджується актами виконаних послуг.

Реальність виконання вищевказаних договорів при наявності штатного персоналу в кількості 5 осіб підтверджує те, що ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ уклало договір з ДП Ружин молоко на поставку молока згущеного незбираного для закладення до Державного агентства резерву України. Основним критерієм договору є наявність у товара сертифікатів якості, протоколів випробування та аналізів. В подальшому між ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ укладено договори-заявки з ПП ІНТЕРБУД-СЕРВІС , відповідно до яких перевізник перевозить молоко незбиране згущене зі складу ДП Ружин молоко до ДО Комбінат Світанок Державного агентства резерву України. Тобто, ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ здійснює свою діяльність поставки та перевезення, що не потребує наявності власного складського приміщення, вантажного транспортного засобу.

ІІ. ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ укладено договір №НП-133/18 від 02.10.2018 з ТОВ ОТНП . Відповідно до умов договору ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ купує дистилят - сирець оливний середній у кількості до 1000 тон.

Відповідно до умов договору ТОВ ОТНП передає товар залізничними цистернами на умовах СРТ - залізнична станція КагамлицькаПівд.Зал (Кременчук) згідно Інкотермс 2010. Транспортні витрати по доставці товару покладаються на ТОВ ОТНП .

09.10.2018 року відповідно до видаткової накладної №РН-1201 ТОВ ОТНП поставлено ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ дистилят-сирець оливний середній на загальну суму 1854247,20 грн. (з ПДВ).

12.10.2018 року відповідно до видаткової накладної №РН-1202 ТОВ ОТНП поставлено ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ дистилят-сирець оливний середній на загальну суму 1798586,40 грн. (з ПДВ).

1 жовтня 2018 року між ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ та ПАТ Укртатнафта укладено договір №1488/1/2120. Відповідно до умов договору ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ зобов'язується поставити ПАТ Укртатнафта дистилят-сирець оливний середній на Кагарлицьку Півд.Зал станцію (Кременчук).

09.10.2018 року відбулася поставка дистилят-сирець оливний середній на користь покупця - ПАТ Укртатнафта на загальну суму 2197802,12 грн на кількість 118,862 т. Відповідно, ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ виписано податкову накладну від 09.10.2018 №444. Вказана податкова накладна прийнята, однак реєстрація зупинена, про що повідомлено ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ 30.10.2018 року з підстав п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.

12.10.2018 року відбулася поставка дистилята-сиреця оливного середнього на користь покупця - ПАТ Укртатнафта на загальну 2131828,49 грн. на кількість 115,294 т. Відповідно, ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ виписано податкову накладну від 12.10.2018 №445. Вказана податкова накладна прийнята, однак реєстрація зупинена, про що повідомлено ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ 30.10.2018 року з підстав п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.

По вищевказаним договорам сторонами підписано акти приймання-передачі товару від 09.10.2018 та від 12.10.2018.

ІІІ. Постачання товарів за податковою накладною №433 здійснювалось в рамках видів діяльності Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (КВЕД 46.71).

ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ укладено договір №АК57/4-1-СГ від 21.09.2018 з ПАТ Укрнафта . Відповідно до умов договору ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ за результатами проведення торгів купує скраплений газ власного виробництва.

30.09.2018 року відповідно накладної №1850 ПАТ Укрнафта відпущено ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ газ вуглеводневий скраплений на загальну суму 449289,91 грн. (з ПДВ). Паспорт якості №1867 від 30.09.2018 р.

Поставлений товар зберігався на газонаповнювальному пункті за адресою: Полтавська обл., Лохвищький район, с.Вирішальне, вул. Польова, 1а на підставі договору з ТОВ КРЕМІНЬПРОПАНГАЗ від 27.04.2018 №180501/В.

Перевізником товару є СПД-фізична особа Гладченко Володимир Олександрович на підставі договору від 03.05.2018 №03/05/18-1.

ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ відповідно до КВЕД займається оптовою торгівлею.

10 вересня 2018 року між ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ та ФОП Карпець Василь Іванович укладено договір №ТД100918/04 постачання скрапленого газу. Відповідно до умов договору ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ зобов'язується передавати партіями у власність ФОП Карпець Василь Іванович скраплений вуглеводневий газ.

05.10.2018 року відбулася поставка скрапленого вуглеводневого газу на користь покупця - ФОП Карпець В.І. на загальну суму 414807 грн.30 коп. (видаткова накладна №353 від 05.10.2018). Відповідно, ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ виписано податкову накладну від 05.10.2018 №433. Вказана податкова накладна прийнята, однак реєстрація зупинена, про що повідомлено ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ 29.10.2018 року з підстав п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.

ІV.16.10.2018 між ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ та ТОВ КепіталЕлпіджі укладено договір №ТД161018/03 на постачання скрапленого газу. Вказана компанія здійснює діяльність з гуртового продажу газу скрапленого вуглеводневого.

ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ придбало товар на підставі контракту з ТОО ТЕНГИЗШЕВРОЙЛ від 20.11.2018 №ОК 162547.

01.04.19 між ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ та ТОВ Межеріченський гірничо-збагачувальний комбінат укладено договір №ТД01042019 на постачання скрапленого газу. Вказана компанія купує пальне для власних виробничих потреб.

ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ придбало товар на підставі договору від 05.12.2018 №КЛПД05-12-18/05 з ТОВ КепіталЕлпіджі .

01.08.2018 між ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ та ПАТ Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія Укртатнафта укладено договір №1488/1/2120 на постачання дистиляту-сирця оливного середнього.

ТОВ ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ придбало товар на підставі договору №НП-37/19, від 21.02.2019 з ТОВ ОТНП .

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України ).

Пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабміну України від 29.12.2010 № 1246 (із змінами та доповненнями), встановлено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис" , Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України , реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 .

Відповідно до Пункту 3 Порядку № 117, податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P < P м х 1,4, де:

D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування;

P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування;

P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування.

Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Відповідно до пунктів 4, 5, 6 Порядку № 117 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна / розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.

Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 12, 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Як встановлено під час розгляду справи, реєстрацію податкових накладних позивача зупинено з підстав їх відповідності вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . У квитанціях запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Разом з тим, Критерії ризиковості платника податку визначені у листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18, згідно з підпунктом 1.6 якого комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України ;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Яка саме із наведених обставин стала підставою для висновку контролюючого органу про відповідності податкових накладних Критеріям ризиковості платника податку матеріали справи не містять.

При цьому, суд зазначає, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України , а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України .

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Наведена правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 02 квітня 2019 року у справі № 822/1878/18.

В контексті наведеного суд зазначає, що Державною фіскальною службою України під час розгляду даної справи не доведено правомірність дій по зупиненню реєстрації податкових накладних від 08.10.2018 №431, від 05.10.2018 №433, від 09.10.2018 №444, від 12.10.2018 №445, від 09.07.2019 №№696,697,698,699,700,701,702, від 12.07.2019 №703, від 16.07.2019 №704,705,708 від 24.07.2019 №706, від 21.07.2019 №707, від 23.07.2019 №709, 710, 711, від 31.07.2019 №712,713.

Разом з тим, враховуючи, що позивачем в межах даної справи заявлено вимоги щодо зобов"язання відповідача зареєструвати податкові накладні, суд приходить до висновку, що в межах даної справи підлягає наданню оцінка рішенням про відмову в реєстрації податкових накладних.

Пунктом 14 Порядку № 117 визначений перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Як встановлено судом, позивачем на підтвердження реальності здійснення господарських операцій та з метою реєстрації податкових накладних подано копії первинних бухгалтерських документів, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій.

Під час розгляду справи, позивачем на підтвердження реальності здійснених операцій надані копії документів, які надавалися контролюючому органу.

Аналіз наданих позивачем документів не дає підстав для сумніву щодо дійсності укладання вищезазначених договорів.

У свою чергу, пунктом 21 Постанови № 170 передбачено, що підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

При цьому, з аналізу рішень про відмову у реєстрації податкових накладних контролюючого органу не вбачається, яких саме первинних документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

З урахуванням наведеного та враховуючи, що позивачем надано контролюючому органу пояснення та документи для здійснення реєстрації податкових накладних, суд зазначає про протиправність рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД ТРЕЙДХОЛДИНГ" 08.10.2018 №431, від 05.10.2018 №433, від 09.10.2018 №444, від 12.10.2018 №445, від 09.07.2019 №№696,697,698,699,700,701,702, від 12.07.2019 №703, від 16.07.2019 №704,705,708 від 24.07.2019 №706, від 21.07.2019 №707, від 23.07.2019 №709, 710, 711, від 31.07.2019 №712,713днем їх фактичного подання.

За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що підлягає задоволенню повністю.

У відповідності до пункту 4 частини 2 статті 129 Конституції України основними засадами судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.

Згідно із ч. 2-3 ст. 13 ГПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Поняття і види доказів викладені у статті 73 ГПК України, згідно якої доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов'язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов'язків щодо доказів (ст. 74 ГПК України).

Згідно з ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Частиною 1 статті 77 ГПК України передбачено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

У відповідності до ст. 78 ГПК України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (ст. 79 ГПК України).

Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Відповідно до ст. 129 ГПК України, витрати за позовом покладаються на відповідача-1.

Керуючись ст. ст. 7, 9 Кодексу України з процедур банкрутств, ст. ст. 46, 74, 80, 129, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України, код ЄДРПОУ 39292197 (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053), які полягають у зупиненні реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю ТД Трейдхолдинг" код ЄДРПОУ 42003082 (вул. Шкільна, 32, м. Запоріжжя, 69002) від 08.10.2018 № 431, від 05.10.2018 № 433, від 09.10.2018 № 444, від 12.10.2018 № 445,від 09.07.2019 №№696,697,698,699,700,701,702, від 12.07.2019 №703, від 16.07.2019 №704,705,708 від 24.07.2019 №706, від 21.07.2019 №707, від 23.07.2019 №709, 710, 711, від 31.07.2019 №712,713.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України, код ЄДРПОУ 39292197 (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053) зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ТД Трейдхолдинг", код ЄДРПОУ 42003082 (вул. Шкільна, 32, м. Запоріжжя, 69002) від 08.10.2018 № 431, від 05.10.2018 № 433, від 09.10.2018 № 444, від 12.10.2018 № 445, від 09.07.2019 №№696,697,698,699,700,701,702, від 12.07.2019 №703, від 16.07.2019 №704,705,708 від 24.07.2019 №706, від 21.07.2019 №707, від 23.07.2019 №709, 710, 711, від 31.07.2019 №712,713.в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного подання.

Визнати протиправними та скасувати рішення Державної фіскальної служби України, код ЄДРПОУ 39292197 (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053) про включення ТОВ ТД Трейдхолдинг , код ЄДРПОУ 42003082 (вул. Шкільна, 32, м. Запоріжжя, 69002) до критеріїв ризиковості платника податку та скасувати дане рішення.

Стягнути з Державної фіскальної служби України, код ЄДРПОУ 39292197 (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053) на користь Державного бюджету (отримувач коштів: УК у місті Запоріжжі/Вознесенівс./22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ 38025409, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA908999980313171206083008007, судовий збір у розмірі 3 842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн 00 коп.

Видати наказ.

Повне судове рішення складено "03" лютого 2020р.

Суддя О.О. Юлдашев

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Відповідно до ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення30.01.2020
Оприлюднено03.02.2020
Номер документу87304298
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/3392/19

Ухвала від 23.07.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 08.06.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 19.04.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Мороз Валентин Федорович

Ухвала від 30.03.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Судовий наказ від 30.03.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 31.03.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 18.03.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 17.03.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 02.03.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Мороз Валентин Федорович

Ухвала від 02.02.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Мороз Валентин Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні