Ухвала
від 03.02.2020 по справі 855/2/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 855/2/20

УХВАЛА

03 лютого 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Беспалова О. О., суддів: Парінова А. Б., Ключковича В. Ю., розглянувши в порядку письмового провадження заяву товариства з обмеженою відповідальністю Спеціальна компанія Морський порт Херсон про вжиття заходів забезпечення позову, заявленого до Міністерства інфраструктури України про визнання протиправними та скасування наказів, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

ТОВ Спеціальна компанія Морський порт Херсон звернулось до Шостого апеляційного адміністративного суду з позовом до Міністерства інфраструктури України про визнання протиправним та скасування наказу від 17 січня 2020 року № 10 Про відхилення претендента від участі у концесійному конкурсі ; визнання протиправним та скасування наказу від 21 січня 2020 року № 16 Про затвердження результатів концесійного конкурсу та визначення переможця концесійного конкурсу щодо надання в концесію цілісного майнового комплексу, що забезпечує комплексне надання послуг в морському порту Херсон та включає майно державного підприємства Херсонський морський торговельний порт , майно державного підприємства Адміністрація морських портів України , а також об`єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору ; зобов`язання забезпечити прийняття рішень, направлених на проведення концесійного конкурсу щодо надання в концесію цілісного майнового комплексу, що забезпечує комплексне надання послуг в морському порту Херсон та включає майно державного підприємства Херсонський морський торговельний порт , майно державного підприємства Адміністрація морських портів України , а також об`єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору, оголошеного згідно наказу Міністерства Інфраструктури України від 28 серпня 2019 року № 668 Про оголошення концесійного конкурсу щодо надання в концесію цілісного майнового комплексу, що забезпечує комплексне надання послуг в морському порту Херсон та включає майно державного підприємства Херсонський морський торговельний порт , майно державного підприємства Адміністрація морських портів України , а також об`єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору, у відповідності до конкурсної документації затвердженої п. 2.2. наказу Міністерства Інфраструктури України від 28 серпня 2019 року № 668 Про оголошення концесійного конкурсу щодо надання в концесію цілісного майнового комплексу, що забезпечує комплексне надання послуг в морському порту Херсон та включає майно державного підприємства Херсонський морський торговельний порт , майно державного підприємства Адміністрація морських портів України , а також об`єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору, з урахуванням чинності наказу Міністерства інфраструктури України № 828 від 28 листопада 2019 року Про допущений претендента до участі у концесійному конкурсі щодо надання в концесію цілісного майнового комплексу, що забезпечує комплексне надання послуг в морському порту Херсон та включає майно державного підприємства Херсонський морський торговельний порт , майно державного підприємства Адміністрація морських портів України , а також об`єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору , яким до участі у концесійному конкурсі допущено ТОВ Спеціальна компанія Морський порт Херсон (ЄДРПОУ 43342058).

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 30.01.2020 р. відкрито провадження в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Спеціальна компанія Морський порт Херсон до Міністерства інфраструктури України про визнання протиправними та скасування наказів, зобов`язання вчинити дії.

Призначено підготовче засідання на 24 лютого 2020 року о 12:00 год.

До Шостого апеляційного адміністративного суду 29.01.2020 р. за вх. № 3300 надійшла заява позивача про вжиття заходів забезпечення позову, шляхом:

1. Зупинення дії наказу від 21 січня 2020 року №16 Про затвердження результатів концесійного конкурсу та визначення переможця концесійного конкурсу щодо надання в концесію цілісного майнового комплексу, що забезпечує комплексне надання послуг в морському порту Херсон та включає майно державного підприємства Херсонський морський торговельний порт , майно державного підприємства Адміністрація морських портів України , а також об`єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору до набрання рішенням суду законної сили у даній справі.

2. Заборони Міністерству інфраструктури України та утвореній Міністерством інфраструктури України конкурсній комісії та робочій групі вчиняти будь-які дії, направлені на завершення концесійного конкурсу щодо надання в концесію цілісного майнового комплексу, що забезпечує комплексне надання послуг в морському порту Херсон та включає майно державного підприємства Херсонський морський торговельний порт , майно державного підприємства Адміністрація морських портів України , а також об`єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору, в тому числі щодо повідомлення ТОВ Рисоіл-Херсон (ЄДРПОУ 43357003) про визнання його переможцем конкурсу, публікацію результатів концесійного конкурсу в газетах Урядовий кур`єр або Голос України , запрошення ТОВ Рисоіл-Херсон на переговори, створення робочої групи з питань проведення переговорів, проведення переговорів для узгодження кінцевого варіанта концесійного договору, та підписання концесійного договору з ТОВ Рисоіл-Херсон .

Вказана заява обґрунтована тим, що забезпечення позову дозволить створити належні умови для виконання рішення суду у разі задоволення позовних вимог, а у разі відмови у задоволенні позову - становище відповідача та інших учасників буде відновлене до того стану, яким воно було до вжиття заходів до забезпечення позову.

При цьому, заявник зауважує, що після затвердження результатів концесійного конкурсу або якщо концесійний конкурс не відбудеться, діяльність конкурсної комісії зупиниться на підставі рішення концесієдавця.

Невжиття заходів забезпечення позову, на думку заявника, позбавить можливості позивача на подальшу участь у концесійному конкурсі та розгляд його пропозиції.

Також заявник звертає увагу на те, що у відповідності до п. 41 Положення про проведення концесійного конкурсу від моменту прийняття рішення про переможця концесійного конкурсу до моменту підписання концесійного договору концесієдавець не має права вести переговори про укладення концесійного договору з іншими особами, в тому числі з іншими претендентами.

Заявник просить звернути увагу, що пунктом 40 Положення про проведення концесійного конкурсу передбачено, що у п`ятиденний строк з дня прийняття рішення про визначення переможця концесійного конкурсу комісія за дорученням концесієдавця повинна надіслати повідомлення переможцю і запрошення на переговори для узгодження кінцевого варіанта концесійного договору та його підписання і протягом десяти робочих днів опублікувати результати концесійного конкурсу в друкованих засобах масової інформації, зазначених у пункті 20 цього Положення.

Відтак, на думку заявника, незабезпечення позову призведе до завершення конкурсу і укладення концесійного договору.

Вказану обставину позивач вважає такою, що унеможливить виконання рішення у випадку задоволення позовних вимог у заявленому вигляді.

На думку заявника, це пов`язано з тим, що ні Законом України Про концесії № 997-XIV від 16.07.1999 р., ні Законом України Про концесію № 155-ІХ від 03.10.2019 р., ні Положенням про проведення концесійного конкурсу та укладення концесійних договорів на об`єкти права державної і комунальної власності, які надаються у концесію, яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 р. № 642, не передбачено процедуру повторного проведення конкурсу у разі скасування його результатів.

Таким чином, позивачу доведеться звертатись до суду з позовом про визнання нікчемним (недійсним) укладеного концесійного договору, що призведе до тривалого розгляду, як самої справи так і не передбачуваних витрат сторін таких судових процесів, а також до недійсності в цілому проведеного концесійного конкурсу, що в свою чергу унеможливить завершення концесійного конкурсу та призведе до втрат зі сторони держави у вигляді ненадходжень до бюджету та ненадходжень інвестицій в Херсонський морський торговельний порт, та в цілому економіку України.

Заяву про вжиття заходів забезпечення позову передано судді-доповідачу 30.01.2020 р.

У відповідності до ст. 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 151 КАС України позов може бути забезпечено:

1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;

2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;

3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії;

4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;

5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Відповідно до ч. 1 ст. 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Так з адміністративного позову вбачається, що він містить зобов`язальну частину у вигляді: зобов`язання відповідача забезпечити прийняття рішень, направлених на проведення концесійного конкурсу щодо надання в концесію цілісного майнового комплексу, у відповідності до конкурсної документації, затвердженої 28.08.2019 р., з урахуванням чинності наказу № 828 від 28.11.2019 р., яким до участі у концесійному конкурсі допущено ТОВ Спеціальна компанія Морський порт Херсон .

Як свідчить вказана позовна вимога, у випадку задоволення позову в цій частині концесієдавця буде зобов`язано повернути конкурсну процедуру до стадії, на якій участь позивача була припинена.

В свою чергу, способи забезпечення позову, заявлені позивачем, спрямовані на зупинення процедури проведення конкурсу з моменту вжиття заходів забезпечення позову.

Вирішуючи вказане питання, колегія суддів звертає увагу на положення п. 3 ч. 2 ст. 19 Закону України Про концесію від 03.10.2020 р. № 155-IX, відповідно до якого концесійний конкурс або конкурентний діалог може бути визнаний таким, що не відбувся, у разі визнання результатів концесійного конкурсу загалом чи його окремого етапу недійсним у судовому порядку.

В той же час, відповідно до ч. 3 ст. 27 вказаного Закону до концесійного договору можуть бути внесені зміни або його може бути достроково припинено на вимогу однієї із сторін за рішенням суду або арбітражу у разі істотного порушення іншою стороною зобов`язань, визначених концесійним договором, або у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися у процесі укладення концесійного договору, та в інших випадках, передбачених концесійним договором.

З огляду на наведене, колегія суддів вважає побоювання заявника в частині неможливості захисту своїх прав та формальності прийнятого рішення суду у даному спорі у випадку укладення концесійного договору, стороною якого він не є, обґрунтованими.

Крім того, колегія суддів враховує доводи заявника щодо імперативності вимог чинного законодавства для відповідача в частині укладення відповідного договору з переможцем конкурсу, оскільки підстава подання позову у даній справі не визначена в якості можливості для відповідача призупинити хід конкурсної процедури.

Особливу увагу колегія суддів звертає також на ту обставину, що у випадку невжиття заходів забезпечення позову концесієдавець та переможець конкурсу будуть зобов`язані проводити переговори для узгодження кінцевого варіанта концесійного договору.

Вказане свідчить про можливість настання негативних наслідків у випадку задоволення позову також для іншої особи, яка в умовах завершення концесійного договору матиме законні сподівання на реалізацію проекту, що здійснюється на умовах концесії.

Зважаючи на наведене, способи захисту, про які просить заявник, співмірні з заявленою позовною вимогою у зобов`язальній частині, а їх незастосування матиме наслідком унеможливлення виконання рішення суду та ефективного поновлення порушених чи оспорюваних прав позивача.

Відтак колегія суддів вбачає підстави для задоволення заяви позивача.

У відповідності до ст. 156 КАС України ухвала суду про забезпечення позову має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом. Така ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.

Примірник ухвали про забезпечення позову негайно надсилається заявнику, всім особам, яких стосуються заходи забезпечення позову і яких суд може ідентифікувати, а також, залежно від виду вжитих заходів, направляється судом для негайного виконання державним та іншим органам для вжиття відповідних заходів.

Особи, винні в невиконанні ухвали про забезпечення позову, несуть відповідальність, встановлену законом.

Керуючись ст. ст. 150 - 154, 243, 248 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Заяву товариства з обмеженою відповідальністю Спеціальна компанія Морський порт Херсон про вжиття заходів забезпечення позову у справі № 855/2/20 задовольнити.

Зупинити дію наказу від 21 січня 2020 року № 16 Про затвердження результатів концесійного конкурсу та визначення переможця концесійного конкурсу щодо надання в концесію цілісного майнового комплексу, що забезпечує комплексне надання послуг в морському порту Херсон та включає майно державного підприємства Херсонський морський торговельний порт , майно державного підприємства Адміністрація морських портів України , а також об`єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору до набрання рішенням суду законної сили у даній справі.

Заборонити Міністерству інфраструктури України (ЄДРПОУ 37472062, місцезнаходження: 01135, місто Київ, проспект Перемоги, 14) та утвореній Міністерством інфраструктури України конкурсній комісії та робочій групі вчиняти будь-які дії, направлені на завершення концесійного конкурсу щодо надання в концесію цілісного майнового комплексу, що забезпечує комплексне надання послуг в морському порту Херсон та включає майно державного підприємства Херсонський морський торговельний порт , майно державного підприємства Адміністрація морських портів України , а також об`єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору, в тому числі щодо повідомлення ТОВ Рисоіл-Херсон (ЄДРПОУ 43357003) про визнання його переможцем конкурсу, публікацію результатів концесійного конкурсу в газетах Урядовий кур`єр або Голос України , запрошення ТОВ Рисоіл-Херсон на переговори, створення робочої групи з питань проведення переговорів, проведення переговорів для узгодження кінцевого варіанта концесійного договору, та підписання концесійного договору з ТОВ Рисоіл-Херсон .

Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, визначені ст. ст. 328, 329 КАС України.

Суддя-доповідач О. О. Беспалов Суддя В. Ю. Ключкович Суддя А. Б. Парінов

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2020
Оприлюднено04.02.2020
Номер документу87327694
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —855/2/20

Ухвала від 25.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 28.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 22.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 21.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 21.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні