ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" січня 2020 р. справа № 0940/1198/18
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап`юк С.В.,
за участю секретаря Котик Д.М.,
представника позивача Савчука В.Р.,
представника відповідача Максиміва І.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сантехцентр" до Івано-Франківської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Гаражно-будівельний кооператив №30 "Ангар" про визнання протиправним та скасування пункту 1 рішення № 1842-56 від 30.07.2015, -
ВСТАНОВИВ:
09.07.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю "Сантехцентр" звернулося в суд з адміністративним позовом до Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним та скасування пункту 1 рішення № 1842-56 від 30.07.2015 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань" в частині надання дозволу Гаражно-будівельному кооперативу №30 "Ангар" на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1, площею 0, 5664 га для обслуговування акумуляторної та відкритого складу МОП.
03.08.2018 ухвалою суду позивачу поновлено строк звернення до суду з даним адміністративним позовом, відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомлення учасників справи. Також, даною ухвалою залучено до даної адміністративної справи Гаражно-будівельний кооператив №30 "Ангар", як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
17.09.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду, залишеною без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25.02.2019 за № 857/4613/18, позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Сантехцентр" до Івано-Франківської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Гаражно-будівельний кооператив №30 "Ангар" про визнання протиправним та скасування пункту 1 рішення № 1842-56 від 30.07.2015 - залишено без розгляду.
24.10.2019 постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Сантехцентр" задоволено. Ухвалу Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17.09.2018 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25.02.2019 у справі№ 0940/1198/18 скасовано, а справу направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції.
18.11.2019 адміністративна справа за № 0940/1198/18 надійшла до Івано-Франківського окружного адміністративного суду.
25.11.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду призначено судове засідання з розгляду адміністративної справи № 0940/1198/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сантехцентр" до Івано-Франківської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Гаражно-будівельний кооператив №30 "Ангар" про визнання протиправним та скасування пункту 1 рішення № 1842-56 від 30.07.2015.
Позивач заявлені позовні вимоги щодо предмета спору обґрунтовує тим, що згідно договору купівлі-продажу позивач з 01.12.2008 є власником нерухомого майна - цеху механічної обробки деталей, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1. На момент прийняття відповідачем рішення "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань" № 1842-56 від 30.07.2015 в частині надання дозволу Гаражно-будівельному кооперативу №30 "Ангар" на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1, площею 0, 5664 га для обслуговування акумуляторної та відкритого складу МОП, згідно договору оренди землі від 02.02.2006 земельна ділянка, що на АДРЕСА_1 , площею 1, 5820 га перебувала в оренді у ТзОВ УкрБіл-авто .
На підставі судового рішення, 13.11.2016 скасовано державну реєстрацію права власності за ГБК Ангар на акумуляторну та відкритого складу МОП, а чинність рішення відповідача про надання третій особі дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, на якій знаходиться нерухоме майно позивача створює правові підстави для набуття третьою особою права користування земельною ділянкою з розміщеним на ній нерухомим майном позивача.
Відповідач суду направив відзив на позовну заяву з викладом заперечень проти позову, просив в задоволенні позову відмовити на тій підставі, що пунктом 1 рішення № 1842-56 від 30.07.2015 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань", на підставі постанови Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 23.10.2014 №344/5030/14-а, свідоцтва про право власності на нерухоме майно (акумуляторна та відкритий склад МОП) від 13.09.2010, надано Гаражно-будівельному кооперативу "Ангар" дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1, площею 0, 5664 га для обслуговування акумуляторної та відкритого складу МОП, і на час прийняття оскаржуваного рішення не було скасовано реєстрацію права власності на акумуляторну та відкритий склад МОП за Гаражно-будівельним кооперативом "Ангар". Крім того, відсутня документація щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки Гаражно-будівельному кооперативу "Ангар", оскільки проект відведення земельної ділянки третьою особою відповідачу не подано, а ним, відповідно, розгляд та затвердження такого проекту не здійснено.
Після надходження даної справи з Верховного Суду до суду першої інстанції для продовження її розгляду, Івано-Франківським окружним адміністративним судом здійснено розгляд справи в судових засіданнях, як призначені та проведені 02.12.2019, 11.12.2019 та 27.01.2020, однак третя особа - Гаражно-будівельний кооператив №30 "Ангар", будучи належним чином повідомленою про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується наявними у матеріалах справи рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення - судової повістки, свого представника в жодне судове засідання не направила.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, суд робить висновок, що адміністративний позов підставний та підлягає до задоволення, виходячи з таких мотивів.
02.02.2006, на підставі пункту 5.2 рішення ХХІХ сесії четвертого демократичного скликання Івано-Франківської міської ради від 08.12.2005, між Івано- Франківською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю спільне українсько-білоруське підприємство УкрБіл-авто , укладено договір оренди землі в строкове, платне володіння і користування земельну ділянку розташовану на території Івано-Франківської міської ради в місті Івано-Франківську на АДРЕСА_1, площею 1, 5820 га, для обслуговування виробничих приміщень, терміном на 10 років.
01.12.2008 між Відкритим акціонерним товариством Агромаш та Товариством з обмеженою відповідальністю Сантехцентр укладено договір купівлі-продажу, згідно якого останньому передано у власність незавершене будівництво (цех механічної обробки деталей), що за адресою: АДРЕСА_1.
26.05.2010 рішенням господарського суду Івано-Франківської області за №21/33 визнано за Відкритим акціонерним товариством Агромаш право власності на об`єкт нерухомого майна, а саме: акумуляторну та відкритий склад МОП, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
На виконання цього судового рішення Івано-Франківським ОБТІ, 23.06.2010, зареєстровано за Відкритим акціонерним товариством Агромаш право власності на об`єкт нерухомого майна, а саме: акумуляторну та відкрити склад МОП, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
30.06.2010, згідно з договором купівлі-продажу ОСОБА_2 придбано у Відкритого акціонерного товариства Агромаш нерухоме майно: акумуляторну та відкритий склад МОП, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1.
Обласним комунальним підприємством Івано-Франківське обласне бюро технічної інвентаризації , зареєстровано за Боднарчуком Юрієм Миколайовичем право власності на об`єкти на вказане майно та видано витяг про реєстрацію права власності № 26569492 від 30.06.2010, яке ним передано до статутного капіталу Гаражно-будівельному кооперативу №30 "Ангар".
13.09.2010, на підставі поданих документів, копії довідки з ЄДРПОУ, копії статуту, копії заяви, витягу із додатку №1 рішення виконкому від 25.08.2010 за № 457, Обласним комунальним підприємством Івано-Франківське обласне бюро технічної інвентаризації оформлено свідоцтво про право власності на нерухоме майно - акумуляторну та відкритий склад МОП, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, та 16.09.2010 зареєструвало право власності на вказане майно за Гаражно-будівельним кооперативом №30 "Ангар".
20.04.2011 постановою Львівського апеляційного господарського суду, залишеною без змін постановою Вищого господарського суду України від 27.09.2011, задоволено апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю УкрБіл-авто . Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 26.05.2010 у справі № 21/33 скасовано. В задоволенні позову Гаражно-будівельним кооперативом №30 "Ангар" про визнання за ним права власності на нерухоме майно - акумуляторну та відкритий склад МОП відмовлено.
12.09.2012 постановою Львівського апеляційного адміністративного суду за №54920/9104 в справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю УкрБіл-авто до Обласного комунального підприємства Івано-Франківське обласне бюро технічної інвентаризації , третя особа, без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Гаражно-будівельний кооператив №30 „Ангар" про зобов`язання вчинити певні дії скасовано постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.02.2012 за № 2а-3501/11/0970 та прийнято нову постанову, якою позов задоволено частково. Зобов`язано Обласне комунальне підприємство Івано-Франківське обласне бюро технічної інвентаризації прийняти рішення за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю УкрБіл-авто про скасування державної реєстрації права власності на акумуляторну та відкритий склад МОП, розташованих за адресою: АДРЕСА_1, відповідно до вимог розділу ІІІ Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно.
03.11.2016 внесені до Державного реєстру речових правна нерухоме майно відомості про скасування права власності за Гаражно-будівельним кооперативом №30 "Ангар" на акумуляторну та відкритий склад МОП, що підтверджується Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових правна нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна (а.с. 42, 43).
Позивачу згідно з договором купівлі-продажу нежитлових приміщень від 01.12.2008 належить незавершене будівництво (цех механічної обробки деталей), що за адресою: АДРЕСА_1, право власності позивача на зазначений об`єкт нерухомого майна зареєстровано 04.12.2008 в Реєстрі прав власності на нерухоме майно (а.с. 22 - 24).
Пунктом 1 рішення Івано-Франківської міської ради за № 1842-56 від 30.07.2015 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань" надання дозвіл Гаражно-будівельному кооперативу №30 "Ангар" на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1, площею 0,5664 га для обслуговування акумуляторної та відкритого складу МОП.
Позивач, вважаючи, що у Гаражно-будівельного кооперативу №30 "Ангар" відсутнє право для надання дозволу на складення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1, для обслуговування акумуляторної та відкритого склад МОП, звернуся до суду з даним адміністративним позовом.
Земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельний кодекс України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Стаття 12 Земельного кодексу України визначає повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин.
Відповідно до частини 1 статті 158 Земельного кодексу України земельні спори вирішуються судами, органами місцевого самоврядування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону (частина 1).
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина 2).
Відповідно до частини 7 статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом (частина 5 статті 116 Земельного кодексу України).
Згідно з частиною 1 статті 120 Земельного кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.
Відповідно до частини 2 статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Згідно з частиною 3 статті 152 даного Кодексу захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; застосування інших, передбачених законом, способів.
Враховуючи, що Гаражно-будівельному кооперативу №30 "Ангар" видано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1, площею 0,5664 для обслуговування акумуляторної та відкритого складу МОП, як власнику нерухомого майна, розташованого на цій земельній ділянці, а в подальшому реєстрація права власності на це майно за кооперативом скасована, цій особі відмовлено у судовому порядку у визнанні права власності на об`єкт нерухомого майна, розташованого на зазначеній земельній ділянці, то є відсутніми обставини, що слугували підставою для видачі оскаржуваним рішенням третій особі дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 0,5664.
Одночасно з цим, позивач, як власник нерухомого майна, що розташоване на земельній ділянці на АДРЕСА_1 наділений правом на земельну ділянку, на якій розташований належний йому об`єкт нерухомого майна.
Реалізація зазначеного права на земельну ділянку є неможливою за обставин наданого третій особі дозволу на дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1, площею 0,5664 для обслуговування акумуляторної та відкритого складу МОП, яка таким право не володіє, а наданий Івано-Франківською міською радою дозвіл є таким, що порушує гарантоване позивачу статтею 120 Земельного кодексу України право, є протиправним.
Факт відсутності на час розгляду справи документації проекту землеустрою щодо відведення вищевказаної земельної ділянки Гаражно-будівельному кооперативу "Ангар", оскільки проект відведення земельної ділянки третьою особою відповідачу не подано, не розглянуто і не затверджено, як аргумент заперечень відповідача проти правових підстав позову мотивів відхилення позовних вимог відповідачем не обґрунтовує. Оскільки, за умови чинного дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 0,5664, наданого Гаражно-будівельному кооперативу №30 "Ангар" оскаржуваною частиною рішення відповідача за № 1842-56 від 30.07.2015, є правовою підставою для надання в будь-який час третьою особою відповідачу проект землеустрою щодо відведення третій особі земельної ділянки на АДРЕСА_1, площею 0,5664, що матиме наслідком виникнення у відповідача обов`язку здійснити розгляд такого проекту у встановленому порядку.
У зв`язку з цим рішення відповідача за № 1842-56 від 30.07.2015 в частині надання дозволу Гаражно-будівельному кооперативу №30 "Ангар" на складання проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1, площею 0,5664 є таким, що реалізує повноваження відповідача, як органу місцевого самоврядування в порушення підстав та меж цих повноважень, має наслідком порушення прав позивача і є протиправним.
Як наслідок, пункт 1 рішення Івано-Франківської міської ради Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань за № 1842-56 від 30.07.2015 в частині надання дозволу Гаражно-будівельному кооперативу №30 "Ангар" на складання проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1, площею 0, 5664 для обслуговування акумуляторної та відкритого складу МОП підлягає скасуванню, а заявлені вимоги - задоволенню.
Враховуючи вище викладене, суд робить висновок, що даний адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає до задоволення повністю.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, позивач, квитанцією за №0.0.1076672778.1 від 05.07.2018, підтвердив сплату судового збору в розмірі 1 762 гривні, за подання даного адміністративного позову, суд робить висновок про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір в розмірі 1 762 гривні.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сантехцентр" (індекс 76018, вулиця Коновальця, будинок 207, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 30610024) задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Івано-Франківської міської ради (індекс 76004, вулиця Грушевського, 21, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 33644700) Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань за № 1842-56 від 30.07.2015 в частині надання дозволу Гаражно-будівельному кооперативу №30 "Ангар" на складання проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1, площею 0, 5664 для обслуговування акумуляторної та відкритого складу МОП.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сантехцентр" (індекс 76018, вулиця Коновальця, будинок 207, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 30610024) за рахунок бюджетних асигнувань Івано-Франківської міської ради (індекс 76004, вулиця Грушевського, 21, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 33644700) сплачений судовий збір в розмірі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Остап`юк С.В.
Рішення складене в повному обсязі 03 лютого 2020 р.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2020 |
Оприлюднено | 06.02.2020 |
Номер документу | 87383965 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні