Постанова
від 30.01.2020 по справі 461/8026/19
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/8026/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 січня 2020 року, суддя Галицького районного суду м.Львова Мисько Х.М., з участю представника Львівської митниці ДФС Бедрія М.Б., представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - адвоката Шпакової О.С., розглянувши адміністративну справу про притягнення до адміністративної відповідальності,-

ОСОБА_1 , директора підприємства ТзОВ Мітіка (код ЄДРПОУ 42442134), що знаходиться за адресою: 49000, Дніпропетровська обл., м.Дніпро, Амур-нижньодніпровський р-н., вул.Любарського, буд.143, офіс 212; проживючого за адресою: АДРЕСА_1 ; паспорт громадянина України НОМЕР_1 , виданий 09.08.1999 року, персональний номер НОМЕР_2 ,

за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України,-

В С Т А Н О В И В :

згідно протоколу про порушення митних правил №2991/20900/19 від 28.07.2019 року, 16.07.2019 року о 00 годині 10 хвилині у зону митного контролю пункту пропуску Рава-Руська - Хребенне митного поста Рава-Руська Львівської митниці ДФС, смугою руху червоний коридор , в напрямку в`їзд в Україну , в`їхав вантажний автомобіль марки DAF , реєстраційний номер НОМЕР_3 з причепом марки Krone , реєстраційний номер НОМЕР_4 під керуванням водія ПП Міллер В.Т. (58000, м.Чернівці, вул.Смоленська, 96) громадянина України ОСОБА_2 з вантажем Взуття, що використовувалося - 16933 кг. Наявні значні ознаки зносу (плями, потертість). Ступінь зносу не більш як 20% . До митного оформлення водієм гр.України було подано наступний комплект документів: видрук електронної декларації ЕЕ №100000/2019/846985 від 15.07.2019 року, інвойс №MT2019-03 від 15.07.2019 року, міжнародну товарно-транспортну накладну CMR А № 1097721 від 15.07.2019 року, книжку МДП TIR CARNET ХС83218575, контрольний талон для проходження по червоному коридору серії ТЕС номер НОМЕР_5 , паспорт громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_6 від 25.10.2018 року, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів НОМЕР_7 від 25.09.2015 року та НОМЕР_8 від 25.09.2010 року. Відповідно до поданих документів, відправником товару є підприємство Vive Textile Recycling sp. z o.o. , що знаходиться за адресою: ul. Karola Olszewskiego 6, 25-663 Kielce, Республіка Польща, отримувачем - підприємство ТзОВ Мітіка , що знаходиться за адресою: 49000 Дніпропетровська обл., м.Дніпро, Амур-Нижньодніпровський р-н., вул.Любарського буд.143, офіс 212. Вартість товару, згідно з інвойсом № MT2019-03 від 15.07.2019 року, становить 16086,35 Євро (Шістнадцять тисяч вісімдесят шість і 0,35 Євро). У ході здійснення митного оформлення транспортного засобу, було здійснено огляд вантажу, що знаходився у вантажному відсіку вантажного автомобіля марки DAF , реєстраційний номер НОМЕР_3 та причепа марки Krone , реєстраційний номер НОМЕР_4 . Під час проведення огляду виявлено товар, який зазначений у товаросупровідних документах, а саме: Взуття, що використовувалося у кількості 13903,3 кг, а також товари, що не були вказані у товаросупровідних документах, а саме: одяг вживаний вагою 258,8 кг, одяг новий з етикетками вагою 261 кг, взуття нове з ярликами та етикетками вагою 2222,8 кг, сумки, що використовувалися вагою 222 кг, сумки нові з етикетками вагою 65,1 кг.

У зв`язку з виявленими невідповідностями, Львівською митницею ДФС здійснювалась перевірка законності ввезення на митну територію України зазначених вище товарів, а саме: 22.07.2019 року за вих.№11676/13-70-10/38 було надіслано лист підприємству-відправнику Vive Textile Recycling sp. z o.o. (ul. Karola Olszewskiego 6, 25-663 Kielce, vive@vive.com.pl) для отримання копій товаро-супровідних документів, що стали підставою для експорту даного товару з території Європейського Союзу. У відповіді підприємства-відправника Vive Textile Recycling sp. z o.o. вх.№19052/13-70-20/38 від 23.07.2019 року на запит Львівської митниці ДФС зазначено, що вищезгадане підприємство не здійснювало митного оформлення товару, що переміщувався через митний кордон у вантажному автомобілі, реєстраційний номер НОМЕР_9 та причепі, реєстраційний номер НОМЕР_10 ні в Україну, ні у будь-яку іншу країну; на територію підприємства-відправника цей транспортний засіб не заїжджав та підприємство-відправник не співпрацює з ТзОВ Мітіка , що знаходиться за адресою: 49000 Дніпропетровська обл., м.Дніпро, Амур-Нижньодніпровський р-н., вул.Любарського, буд.143, офіс 212. Підприємство-отримувач ТзОВ Мітіка самостійно декларує вищезгаданий товар.

Відповідно до ч.4 ст.266 Митного кодексу України, у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом, передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Листом Львівської митниці ДФС (від 23.07.2019 року №12102/13-70-20/38) керівника ТзОВ Мітіка гр. ОСОБА_1 запрошено до управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Львівської митниці ДФС за адресою: вул.Городоцька 369, м.Львів для проведення повної та всебічної перевірки. Гр. ОСОБА_1 не з`явився до 16 години 00 хвилин 26.07.2019 року.

Таким чином, на думку митного органу, гр.України ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та кількості, які мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ч.1 ст.483 МК України.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, проте, забезпечив явку свого представника.

Представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - адвокат Шпакова О.С. подала до суду письмові заперечення, в яких вказує, що в матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази, які б вказували на вчинення ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави переміщення, документів, що містять неправдиві дані, а отже, у діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України. Натомість, дії співробітників митниці направлені на зупинення транспортного засобу, огляду (переогляду) вантажу та оформлення протоколу були вчинені із численними порушеннями. Відтак, просила закрити провадження у справі, з підстав, викладених у письмовому запереченні, поданому суду.

Представник Галицької митниці Держмитслужби - Бедрій М.Б. просив притягнути ОСОБА_1 до відповідальності за порушення митних правил, покликаючись на матеріали справи.

Заслухавши думку представника Галицької митниці Держмитслужби, представника ОСОБА_1 - адвоката Шпакової О.С., дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

Згідно ч.1 ст.483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Статтею 489 МК України передбачено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Митним органом, відповідно до протоколу про порушення митних правил №2991/20900/19 від 28.07.2019 року, у провину ОСОБА_1 ставиться порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України, а саме: вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто шляхом подання до органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та кількості.

Так, відповідно до товаросупровідних документів, відправником товару є підприємство Vive Textile Recycling sp. z o.o. , що знаходиться за адресою: ul. Karola Olszewskiego 6, 25-663 Kielce, Республіка Польща, а одержувачем - підприємство ТзОВ Мітіка , що знаходиться за адресою: 49000 Дніпропетровська обл., м.Дніпро, Амур-Нижньодніпровський р-н., вул.Любарського буд.143, офіс 212.

У матеріалах адміністративної справи міститься також копія контракту №МIT16102018 dsl 16.10.2018 року, укладеного між вищезазначеними підприємствами як продавцем та покупцем.

Згідно умов контракту поставка товару здійснювалась на умовах Інкотермс . Термін "фрахт/перевезення оплачено до ..." означає, що продавець здійснює поставку товару шляхом його передання перевізнику, призначеному ним самим. Додатково до цього, продавець зобов`язаний оплатити витрати перевезення товару до названого місця призначення. Це означає, що покупець приймає на себе всі ризики та будь-які інші витрати, що можуть виникнути після здійснення поставки товару у вищезазначений спосіб. Під терміном "перевізник" розуміється будь-яка особа, що на підставі договору перевезення зобов`язується здійснити або забезпечити здійснення перевезення товару залізницею, автомобільним, повітряним, морським, внутрішнім водним транспортом або комбінацією цих видів транспорту. У випадку здійснення перевезення в узгоджений пункт призначення декількома перевізниками, перехід ризику відбувається в момент передачі товару першому з них. Термін CPT зобов`язує продавця здійснити митне очищення товару для експорту. Цей термін може застосовуватися незалежно від виду транспорту, включаючи мультимодальні (змішані) перевезення, у якій до митного оформлення в митному режимі експорт були заявлені товари товари . Згідно вказаних умов договору відповідальність за товар, його доставку до моменту фізичної його доставки на узгоджену сторонами територію несе продавець, як і ризики (обов`язки) з транспортування та миттного очищення (розмитнення) товару також несе продавець.

За таких обставин, покупець не здійснював завантаження товару в транспортний засіб, не здійснював його огляд та не знає вмісту вантажу до його фактичного огляду в пункті призначення. Проте, згідно TIR CARNET XC83218575, вантаж цілком та повністю відповідав вимогам декларації.

Огляд товару не здійснювався в присутності Покупнця, Продавця чи представника транспортної компанії, а відповідно, встановити фактичний вміст вантажу на момент зупинення транспортного засобу було не можливим. Крім того, в момент зупинення транспортного засобу, огляд такого проведено не було, як і не було проведено огляду вантажу. Жодних підстав для проведення огляду - переогляду у протоколі про порушення митних правил не зазначено. Повідомлення від правоохоронних органів було отримано значно пізніше моменту огляду транспортного засобу та вантажу і моменту його затримання, а тому, вказані повідомлення не могли слугувати підставою для складення протоколу про адміністративне правопорушення.

Крім того, як на момент зупинення транспортного засобу, так і на момент рогляду справи, контракт між ТОВ МІТІКА та VIVE TEXTILE RECYCLING sp. z o. не був визнаний недійсним в судовому порядку, а будь-які реальні та допустимі докази його нелегітимності відсутні. За таких обставин, вказаний контракт є чинним та діючим.

Щодо наявних у матеріалах справи доказів, зокрема, листів польської компанії VIVE TEXTILE RECYCLING sp. z o. o. суд зазначає наступне.

Вказане листування здійснено польською мовою та знаходиться в матеріалах справи у вигляді непосвідчених копій, що не дає змоги ідентифікувати вказані документи як автентичні та оригінальні. Крім того, наявні в матеріалах справи Пекреклади листів від підприємства VIVE TEXTILE RECYCLING sp. z o. o. , здійснені співробітниками митниці та містять позначення, що вказаний переклад є неофіційним перекладом з польської мови. Також, жоден з перекладів не містить відомостей про те, де саме, коли і ким здійснено переклад вказаних листів.

Статтею 567 Митного Кодексу України визначено, що з питань боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, органи доходів і зборів України взаємодіють з митними та іншими уповноваженими органами іноземних держав, а також з міжнародними організаціями в порядку, передбаченому міжнародними договорами України, укладеними відповідно до закону.

За таких обставин, ні листи від підприємства VIVE TEXTILE RECYCLING sp. z o. o. , ні наявні у справі Переклади не можуть бути враховані судом, як належні та допустимі докази у справі, оскільки не містять ознак належності та допустимості.

Відповідно до ч.8 ст.257 МК України митне оформлення товарів здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон.

Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Відповідно до вимог ст.259 МК України попередня митна декларація (інший документ, що може використовуватися замість митної декларації відповідно до статті 94 цього Кодексу) подається до ввезення в Україну товарів, транспортних засобів комерційного призначення (у тому числі з метою транзиту) або після їх ввезення, якщо ці товари, транспортні засоби перебувають на території пункту пропуску через державний кордон України.

Згідно ч.2 ст.259 МК України попередня митна декларація подається декларантом або уповноваженою ним особою органу доходів і зборів, в зоні діяльності якого товари, транспортні засоби комерційного призначення будуть пред`явлені для митного оформлення, з метою проведення аналізу ризиків та прискорення виконання митних формальностей.

Разом з тим, встановлено, що 15.07.2019 року ТОВ Мітіка перед проходженням митного кородону з Україною було подано попередню вантажну митну декларацію, яка була складена на підставі товаросупровідних документів: Інвойс № МТ2019-03 від 15.07.2019 року; міжнародної товарно-транспортної накладної CMR A №10977221 від 15.07.2019 року; книжки МДП TIR CARNET ХС83218575.

Відтак, посадові особи ТОВ Мітіка не мали змоги особисто впевнитись у реальному вмісті вантажу та скласти попередню митну декларацію виключно на підставі наявних супровідних документів. Крім того, підприємство Мітіка вказані документи не складало та відповідно не порівнювало їх відповідність наявному у транспортному засобі вантажу. Натомість, відповідальність за завантаження товару та митне очищення товарів згідно Контракту та додатків до нього несуть Постачальник та Комісіонер.

Відтак, враховуючи вищенаведене, а також те, що під час судового розгляду, в діях директора ТзОВ Мітіка ОСОБА_1 не встановлено факту подання ним документів з неправдивими відомостями, суд приходить до висновку про відсутність в діях особи, яка притягається до адміністративної відповідальності суб`єктивної сторони та умислу на приховування товарів від митного контролю, як ознак складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Відповідно до ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.8 МК України державна митна справа здійснюється на основі принципу законності та презумпції невинуватості.

Згідно зі ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 слід закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.

Крім того, під час складання протоколу про порушення митних правил №2991/20900/19 від 28.07.2019 року, на підставі ст.511 МК України, було тимчасово вилучено товар згідно переліку, який міститься у зазначеному протоколі. За таких обставин, вилучений товар - безпосередній предмет порушення митних правил підлягає поверненню власнику.

Витрати за зберігання товару на складі митниці та судовий збір судом не стягуються, оскільки провадження у справі підлягає закриттю.

Керуючись п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП, ст.ст. 69, 198, 222, 335, 483, 528 МК України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України - закрити у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Вилучені згідно протоколу про порушення митних правил №2991/20900/19 від 28.07.2019 року товари, а саме: взуття, що використовувалося; одяг, що використовувався; лдяг новий з етикетками; взуття нове з етикетками; сумки, що використовувалися; сумки нові з етикетками, загальною вагою 16933 кг - повернути директору підприємства ТзОВ Мітіка ОСОБА_1 або уповноваженій ним особі.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя Х.М. Мисько

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення30.01.2020
Оприлюднено09.02.2020
Номер документу87434844
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —461/8026/19

Постанова від 21.05.2021

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Ухвала від 25.03.2021

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Макаровець Алла Миколаївна

Постанова від 17.02.2021

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Постанова від 21.01.2021

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Постанова від 01.12.2020

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Стрельбицький В. В.

Постанова від 17.11.2020

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Стрельбицький В. В.

Постанова від 16.11.2020

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Стрельбицький В. В.

Постанова від 03.11.2020

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Стрельбицький В. В.

Постанова від 20.07.2020

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Урдюк Т. М.

Постанова від 20.07.2020

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Урдюк Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні