Рішення
від 04.02.2020 по справі 520/98/20
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Рішення

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"04" лютого 2020 р. № 520/98/20

Харківський окружний адміністративний суд у складі

Головуючого судді Спірідонов М.О.

за участю секретаря судового засідання Ліпчанська Я.В.

представника позивача - Третякова Т.Ю.,

представника позивача - Боровської С.В.,

представника відповідача - Фіщук О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом

Комунального закладу "Харківський палац дитячої та юнацької творчості Харківської міської ради Харківської області" (61153, м. Харків, пр. Тракторобудівників, буд. №55, код ЄДРПОУ 22684588) до Головного управління ДПС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, буд. 46, код ЄДРПОУ 43143704) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Комунального закладу "Харківський палац дитячої та юнацької творчості Харківської міської ради Харківської області", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 0214845704 від 13.12.2019.

2. Стягнути з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь Комунального закладу "Харківський палац дитячої та юнацької творчості Харківської міської ради Харківської області" витрати по сплаті судового збору 4219,22 гривень.

В обґрунтування позову зазначено, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 0214845704 від 13.12.2019 є незаконним та таким, що винесено з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.

Представники позивача в судове засідання з`явилися, позовні вимоги підтримали та просили суд їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання з`явився, щодо задоволення позовних вимог заперечував зазначивши, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 0214845704 від 13.12.2019 є законним та таким, що винесено в межах чинного законодавства України, а тому не підлягає скасуванню.

Судом встановлено, що ГУ ДПС у Харківській області проведена камеральна перевірка КЗ ХПДЮТ з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) за період 2017 рік, грудень 2018 року.

За наслідками перевірки було складено акт перевірки від 18.11.2019 №664/20-40-18/22684588 якою встановлено порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу порушено терміни реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних на загальну суму ПДВ 242 861,79 гривень, а саме: ПН № 53 від 28.02.2017 року, ПН № 53 від 28.04.2017 року, ПН № 35 від 30.06.2017 року, ПН № 5 від 30.09.2017 року, ПН № 56 від 30.11.2017 року, ПН № 64 від 31.03.2017 року, ПН № 47 від 31.05.2017 року, ПН № 36 від 31.07.2017року, ПН № 44 від 31.08.2017 року, ПН № 56 від 31.10.2017року, ПН № 58 від 29.12.2017 року, ПН № 69 від 29.12.2017 року, Розрахуноків коригування № 61 від 29.12.2017 року, № 68 від 29.12.2007 року, № 67 від 29.12.2017 року, № 64 від 29.12.2017 року, № 60 від 29.12.2017 року, № 66 від 29.12.2017 року, № 59 від 29.12.2017 року, № 63 від 29.12.2017 року, № 62 від 29.12.2017 року, № 65 від 29.12.2017 року, № 82 від 31.12.2018 року.

Виходячи з наведеного, ГУ ДПС у Харківській області винесено ППР №0214845704 від 13.12.2019 року та застосовано штрафну санкцію на загальну суму ПДВ 242 861,79 гривень за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН:

• у розмірі 10% за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201 та згідно зі ст. 120 Податкового кодексу України в сумі 14 186,98 грн.;

• у розмірі 40% за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 61 і більше календарних днів в сумі 30 338,75 грн.;

• у розмірі 50% за відсутність реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в сумі 198 336,06 грн.

Суд зазначає, що наявність обов`язку у платника податків щодо здійснення реєстрації відповідних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не є спірною у цій справі. Спірним є саме наявність чи відсутність підстав для застосування штрафу, передбаченого пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України за несвоєчасну реєстрацію саме зведених податкових накладних.

Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з вимогами пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За змістом окремих абзаців пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (у редакції, що діє з 01 січня 2017 року, на підставі Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII) порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема, 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів та 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів.

Судам встановлено та зазначена обставина не заперечувалвсь відповідачем по справі, що позивачем було не вчасно зареєструвано зведені податкові накладні, які не надавалися покупцю, оскільки складені на постачання товарів/послуг для операцій у межах балансу для невиробничого використання.

Тако судом встановлено, що із зведених податкових накладних вбачається, що позивач звільнений від оподаткування та обсяги постачання товарів оподатковуються за нульовою ставкою.

Суд зазначає, що з 01 січня 2017 року законодавцем змінено редакцію пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України. На відміну від попередньої редакції цієї статті, яка встановлювала штрафні санкції за порушення термінів реєстрації виключно податкових накладних, що підлягають наданню покупцям, чинною на момент виникнення правовідносин редакцією визначено, що штрафні санкції застосовуються за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації всіх податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Винятком є виключно порушення термінів реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Відповідно до пункту 8 Порядку № 1307 при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" робиться помітка "X" та зазначається тип причини,зокрема, 04 - складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання, 08 - складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.

Отже, положеннями Порядку № 1307 визначено детальний перелік податкових накладних, які не підлягають наданню отримувачу (покупцю). Цей перелік включає в себе не тільки податкові накладні, складені на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість та операції, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість, але й інші групи операцій, здійснення яких обумовлює ненадання податкових накладних продавцю.

Системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, Порядку № 1307 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).

Вказана правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 04 вересня 2018 року у справі № 816/1488/17.

Як було встановлено судом вище спірні податкові накладні відповідають двом умовам визначеним пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України.

Враховуючи вище викладене суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення № 0214845704 від 13.12.2019 винесено Головним управління ДПС у Харківській області з порушенням норм чинного законодавств України, а отже підлягає скасуванню.

Судові витрати підлягають стягненню згідно положень ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст.246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Комунального закладу "Харківський палац дитячої та юнацької творчості Харківської міської ради Харківської області" (61153, м. Харків, пр. Тракторобудівників, буд. №55, код ЄДРПОУ 22684588) до Головного управління ДПС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, буд. 46, код ЄДРПОУ 43143704) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити в повному обсязі.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 0214845704 від 13.12.2019.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь Комунального закладу "Харківський палац дитячої та юнацької творчості Харківської міської ради Харківської області" сплачений судовий збір у сумі 3642 (три тисячі шістсот сорок дві) грн. 92 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення у повному обсязі виготовлено 10 лютого 2020 року.

Суддя Спірідонов М.О.

Дата ухвалення рішення04.02.2020
Оприлюднено12.02.2020
Номер документу87470842
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —520/98/20

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 12.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Постанова від 12.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Ухвала від 13.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Гуцал М.І.

Постанова від 03.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Постанова від 03.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні