ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
19 лютого 2020 р. м. ХерсонСправа № 540/2237/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді: Морської Г.М. , розглянувши у порядку письмового провадження заяву Зятюка Я.С., Кузьміна В.В. про зміну способу виконання судового рішення у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Херсонської міської ради про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив :
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 17.12.2019 р. адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасувано рішення Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 26347681, адреса: 73000, м. Херсон, просп. Ушакова, 37) від 08.10.2019 року №2161 «Про відмову ОСОБА_1 в дозволі на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка)» в частині відмови ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 1000 кв.м. кадастровий номер 6510136600:05:003:0064, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), розташованої в АДРЕСА_2 . Зобов`язано Херсонську міську раду (код ЄДРПОУ 26347681, адреса: 73000, м. Херсон, просп. Ушакова, 37) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) та надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо відведення йому у власність земельної ділянки площею 1000 кв.м. кадастровий номер 6510136600:05:003:0064, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), розташованої в АДРЕСА_2 . Визнано протиправним та скасувано рішення Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 26347681, адреса: 73000, м. Херсон, просп. Ушакова, 37) від 08.10.2019 року №2162 «Про відмову ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_3 ) в дозволі на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 1000 кв.м. кадастровий номер 6510136600:05:003:0063, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), розташованої в АДРЕСА_2 . Зобов`язано Херсонську міську раду (код ЄДРПОУ 26347681, адреса: 73000, м. Херсон, просп. Ушакова, 37) повторно розглянути заяву ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_4 ) та надати дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо відведення йому у власність земельної ділянки площею 1000 кв.м. кадастровий номер 6510136600:05:003:0063, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), розташованої в АДРЕСА_2 . Стягнуто з Херсонської міської ради (73000, м.Херсон, пр-т Ушакова, 37, код ЄДРПОУ 26347681) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) судовий збір у сумі 1536 (одна тисяча п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп. Стягнуто з Херсонської міської ради (73000, м.Херсон, пр-т Ушакова, 37, код ЄДРПОУ 26347681) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_4 , рнокпп НОМЕР_2 ) судовий збір у сумі 1536 (одна тисяча п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп.
11.02.2020 р. ОСОБА_1 , ОСОБА_2 звернулися до суду із заявою про зміну способу виконання судового рішення по даній справі. В обґрунтування заяви зазначено, що згідно листів 04-16/758/130 і 04-16/759/129 у Херсонської міської ради відсутні рахунки у Казначействі. Проте, в Казначействі відкриті рахунки виконавчого комітету Херсонської міської ради, який є іншою юридичною особою та відповідно до ч.4 ст.28 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні здійснює в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
Заявник, посилаючись на ст. 378 КАС України, просить суд змінити спосіб виконання судового рішення в адміністративній справі.
Ухвалою від 12.02.2020 р. заява ОСОБА_1 та ОСОБА_2 призначена до розгляду в судовому засіданні на 19.02.2020р.
На зазначену дату сторони в судове засідання не з`явилися. Позивачі просили розгляд заяви проводити в порядку письмового провадження. Відповідач про причини неявки суд не повідомив, клопотання не надсилав.
Відповідно до ч. 2 ст. 378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути заяву про зміну способу виконання судового рішення в порядку письмового провадження.
Відповідно до ст. 124 Конституції України, ст. 370, 373 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання на всій території України і виконуються на підставі виконавчого листа, виданого судом першої інстанції.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845.
Відповідно до п. 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів.
Пунктом 6 Порядку встановлено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб:
заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв`язку, якщо зазначений рахунок відсутній;
оригінал виконавчого документа;
судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності);
оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.
Судом встановлено, що 22.01.2020 р. Херсонським окружним адміністративним судом видані виконавчі листи № 100 2020 р. на виконання рішення суду по справі № 540/2237/19, яким стягнуто з Херсонської міської ради за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 1536 (одна тисяча п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп., та №101 2020р. на виконання рішення суду по справі № 540/2237/19 яким стягнуто з Херсонської міської ради за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_2 судовий збір у сумі 1536 (одна тисяча п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп.
Разом із тим, листами від 10.02.2020 року № 04-16/758/130 та №04-16/759/129 Управління Державної казначейської служби України у м.Херсоні Херсонської області повідомило, що розрахункові рахунки Херсонської міської ради в управлінні Казначейства відсутні. Натомість відкриті рахунки виконавчого комітету Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 04059958), який є іншою юридичною особою та відповідно до п.4 ст.28 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні здійснює в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
У відповідності до п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними рішеннями про місцеві бюджети можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Наказом Міністерства фінансів України від 22.12.2011р. № 1691 визначено порядок формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів. Відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Херсонська міська рада не є ні розпорядником, ні одержувачем бюджетних коштів. Натомість, зазначено, що виконавчий комітет Херсонської міської ради є розпорядником бюджетних коштів.
Відповідно до ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів міських рад належать власні повноваження, зокрема щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також: здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
Згідно з приписами ч. 3 ст. 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
З огляду на викладене, суд дійшов до висновку, що оскільки існує неможливість стягнення з Херсонської міської ради суми судового збору, присудженої на користь заявників, та винятковість випадку пов`язана з відсутністю відповідного рахунку, з якого можливе стягнення та який одночасно наявний у її виконавчого органу - Виконавчого комітету Херсонської міської ради, а тому заява позивачів підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 243, 248 ,378 КАС України,
ухвалив :
Заяву ОСОБА_1 та ОСОБА_3 про зміну способу виконання судового рішення у адміністративній справі № 540/2237/19 - задовольнити.
Змінити спосіб виконання рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 17.12.2019 р. по справі № 540/2237/19 в частині стягнення з Херсонської міської ради на користь ОСОБА_1 судового збору у сумі 1536,80 грн. - шляхом стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з виконавчого комітету Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 04059958; 73000, м.Херсон, пр-т Ушакова 37) на користь ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) судовий збір у сумі 1536 (одна тисяча п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп.
Змінити спосіб виконання рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 17.12.2019 р. по справі № 540/2237/19 в частині стягнення з Херсонської міської ради на користь ОСОБА_2 судового збору у сумі 1536,80 грн. - шляхом стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з виконавчого комітету Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 04059958; 73000, м.Херсон, пр-т Ушакова 37) на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_4 , рнокпп НОМЕР_2 ) судовий збір у сумі 1536 (одна тисяча п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження апеляційна скарга подається протягом 15 днів з дня складання повного судового рішення
Суддя Г.М. Морська
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2020 |
Оприлюднено | 20.02.2020 |
Номер документу | 87706127 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Морська Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні