Рішення
від 11.02.2020 по справі 1.380.2019.004713
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.004713

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2020 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Клименко О.М., за участю секретаря судового засідання Надич М.О., та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник - Болдін В.В.

відповідача: представники - Сорока Н.Л., Кутна О.А.

третьої особи: представник - Храбатин А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у загальному позовному провадженні адміністративну справу за позовом Акціонерного товариства Укртрансгаз до Департаменту екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Стрийнафтогаз про визнання протиправним та скасування висновку, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Акціонерне товариство Укртрансгаз звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Департаменту екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Стрийнафтогаз , в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати висновок з оцінки впливу на довкілля планової діяльності Розширення меж спеціального дозволу на користування надрами з метою геологічного вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислової розробки родовища, з подальшим видобутком газу та конденсату (промислова розробка родовища) Добрівлянського ГКР згідно зі спеціальним дозволом №4748 від 12.04.2016 року, виданий 22.08.2019 №03.02-20195173638/2;

- судові витрати покласти на відповідача.

В обґрунтування вимог позивач зазначає, що оскаржуваний висновок підлягає скасуванню через порушення процедури проведення оцінки впливу на довкілля (далі - ОВД), а саме порушення встановленого ст. 7 Закону України Про оцінку впливу на довкілля строку та передчасності видачі Висновку з оцінки впливу на довкілля та Звіту про громадське обговорення від 12.08.2019 року; вважає, що ТОВ Стрийнафтогаз не забезпечив належного оприлюднення вказаних документів для ознайомлення та внесення відповідних пропозицій і зауважень громадськістю, чим було порушено ст. 4 Закону України Про оцінку впливу на довкілля ; зазначає про порушення відповідачем строку проведення громадських слухань, які повинні були відбутись не раніше десятого робочого дня - 01.08.2019, а відбулись на четвертий робочий день - 23.07.2019, що є порушенням пункту 9 Порядку проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 року №989; зазначає про недостовірність інформації у Висновку з оцінки впливу на довкілля та неврахування пропозицій та зауважень громадськості у сфері оцінки впливу на довкілля.

Щодо порушеного права, позивач зазначив, що ТОВ Стрийнафтогаз планувало розширити межі ділянки надр в межах гірничого відводу Стрийського виробничого управління підземного зберігання газу (ВУПЗГ) філії Оператор газосховищ України AT Укртрансгаз (в межах гірничих відводів Угерського та Більче-Волицько-Угерського підземних сховищ газу). Тобто, діяльність ТОВ Стрийнафтогаз на Черницькій площі буде проводитись безпосередньо в межах робочих свердловин підземних сховищ газу позивача.

06.11.2019 позивачем подано відповідь на відзив, в якому додатково зазначено, що громадське обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля повинно було закінчитись не раніше 22.08.2019 включно (25 робочих днів) та не пізніше 06.09.2019 (35 робочих днів).

Крім цього, позивач зазначив, що лист AT Укртрансгаз від 21.08.2019 № 5001ВИХ-19-1365, який було надано відповідачу нарочно 22.08.2019 та додатково направлено 22.08.2019 відповідачу на електронну пошту e-mail: envir@loda.gov.ua, є поданим вчасно та не може вважатися таким, що подано після спливу встановленого законодавством строку.

Додатково вказав, що неврахування пропозицій АТ Укртрансгаз може призвести до порушення сталої роботи підземних сховищ зберігання газу, виникнення техногенних катастроф та інших негативних наслідків.

Саме тому позивач просить визнати протиправним та скасувати висновок з оцінки впливу на довкілля планової діяльності Розширення меж спеціального дозволу на користування надрами з метою геологічного вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислової розробки родовища, з подальшим видобутком газу та конденсату (промислова розробка родовища) Добрівлянського ГКР згідно зі спеціальним дозволом №4748 від 12.04.2016 року, виданий 22.08.2019 №03.02-20195173638/2.

Відповідачем подано відзив на позовну заяву з посиланнями на матеріали оцінки впливу на довкілля. Крім іншого вважає, що висновок з оцінки впливу на довкілля (№03.02-20195173638/2) та Звіт про громадське обговорення (№03.02-20195173638/1) видані 22.08.2019 (перший робочий день з дня завершення громадського обговорення), отже порушення встановленого законодавством строку та передчасності видачі Висновку з оцінки впливу на довкілля та Звіту про громадське обговорення від 22.08.2019 року не відбулось.

Зазначив, що Звіт з оцінки впливу на довкілля та Оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля оприлюднені для знайомлення та внесення відповідних пропозицій і зауважень громадськості з дотриманням статті 4 Закону України Про оцінку впливу на довкілля .

Відповідач вказав, що враховуючи опублікування оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля в двох засобах масової інформації, розміщення в інших громадських місцях, свідчить про дотримання строку проведення громадського обговорення, протягом якого громадськість мала право подавати будь-які важення чи пропозиції, які, на її думку, стосуються планованої діяльності, без необхідності їх обґрунтування. Результатом проведення громадських слухань та громадського обговорення в цілому є відсутність зауважень і пропозицій, тому мету громадських слухань дотримано в повному обсязі.

Пояснив, що у Висновку з оцінки впливу на довкілля № 03.02-20195173638/2 від 22.08.2019 допущено технічну описку в даті та номері газет, у яких розміщувалось оголошення про початок громадського обговорення звіту із оцінки з впливу на довкілля, водночас у звіті про оцінку впливу на довкілля, який внесений в єдиний реєстр з ОВД № 03.02-20195173638/1 від 22.08.2019 вказана вірна інформація щодо номерів газет Фортуна та Гомін волі , де опубліковано оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, оприлюднені для ознайомлення та внесення відповідних пропозицій і зауважень громадськості.

Вказує, що лист АТ Укртрансгаз надійшов 22.08.2019 на адресу відповідача в паперовому та в електронному вигляді, враховуючи те, що громадські обговорення були завершені 21.08.2019, даний лист можна вважати таким, що наданий після встановленого строку. Таким чином підставою того, що пропозиції АТ Укртрансгаз не було враховано є те, що лист поданий позивачем після закінчення громадських обговорень.

На думку відповідача, жодним чином видача Висновку з оцінки впливу на довкілля та Звіт про громадське обговорення від 22.08.2019 не порушують законні права позивача у даній справі, крім того позивачем необґрунтовано жодним чином в чому саме порушено його права та охоронювані законом інтереси. Враховуючи викладене, просить у задоволенні позову відмовити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, просив в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

12.11.2019 року та 26.11.2019 року на адресу суду надійшли пояснення, в яких третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, проти позову заперечила, та зазначила, що громадське обговорення планованої діяльності розпочалось 18.07.2019, з дня офіційного оприлюднення оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та надання громадськості доступу до звіту з оцінки впливу на довкілля для ознайомлення в порядку, визначеному статтею 4 цього Закону, і тривало до 21.08.2019 - 25 робочих днів відповідно до частини 6 Закону України Про оцінку впливу на довкілля . Жодних пропозицій та зауважень від громадськості протягом визначеного строку не надходило.

ТОВ Стрийнафтогаз вказало, що всі вимоги, які передбачені статтею 5 Закону України Про оцінку впливу на довкілля щодо гласності процедури проведення оцінки впливу на довкілля ним дотримані.

Щодо порушення строків проведення громадських слухань, встановлених порядком проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 №989, зазначив, що громадські слухання проводились з 23.07.2019. Незважаючи на те, що громадські слухання розпочались раніше зазначеного в законодавстві терміну їх проведення, вважає, що основну мету проведення досягнуто.

Зазначає, що у звіті про оцінку впливу на довкілля, який внесений в єдиний реєстр з ОВД під №3195173638/14859 вказана вірна інформація щодо номерів газет Фортуна та Гомін волі , де публіковано оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, оприлюднені для ознайомлення та внесення відповідних пропозицій і зауважень громадськості з отриманням статті 4 Закону України Про оцінку впливу на довкілля . Також дане оголошення було розміщене на дошках оголошень Добрівлянської та Добрянської сільської ради, що підтверджується зображеннями зробленими на фотоносіях та примірниками вказаних газет.

Щодо порушеного права позивача зазначив, що в позовній заяві АТ Укртрансгаз описує діяльність ТОВ Стрийнафтогаз на Чернецькій площі, проте дана процедура оцінки впливу на довкілля стосується здійснення діяльності на Добрівлянській площі.

Щодо неврахування результатів оцінки впливу на довкілля при прийнятті рішення про провадження планової діяльності звернуто увагу на те, що відповідне рішення ще не приймалось. Враховуючи викладене, третя особа просить відмовити у задоволенні позову.

Згідно з п. 3 ч. 3 ст. 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою судді від 04 жовтня 2019 року відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі, залучено третю особу без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ТОВ Стрийнафтогаз та призначено підготовче судове засідання.

В судовому засіданні 26.11.2019 року ухвалою суду, яка занесена в протокол судового засідання, було продовжено строк підготовчого засідання тривалістю 30 днів.

В судовому засіданні 26.12.2019 року, ухвалою суду, яка занесена в протокол судового засідання, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

В судовому засіданні 11.02.2020 року під час дослідження доказів ухвалою суду, яка занесена в протокол судового засідання, відмовлено в задоволенні клопотання представника позивача, що надійшло на адресу суду 24.12.2019 року щодо виключення з числа доказів повідомлення про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля Добрянської та Добрівлянської сільських рад.

Суд заслухав пояснення представників позивача, відповідача та третьої особи, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності і встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.

У Єдиному реєстрі оцінки впливу на довкілля зареєстровано справу про оцінку впливу на довкілля планової діяльності ТОВ Стрийнафтогаз (код ЄДРПОУ 39454684) №20195173638.

Відповідно до матеріалів справи, ТОВ Стрийнафтогаз подано повідомлення у засоби масової інформації не пізніше трьох робочих днів з дня їх подання уповноваженому територіальному органу, зокрема до газет Фортуна - 20.05.2019 року та Гомін волі - 21.05.2019 року.

20.05.2019 року TOB Стрийнафтогаз звернулось до голів Добрівлянської та Добрянської сільської ради з проханням розміщення повідомлення на дошках оголошень в сільських радах, що гарантує доведення інформації до мешканців відповідної адміністративно - територіальної одиниці на території якої планується діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля. Повідомлення було розміщене з 20.05.2019 року до 14.06.2019 року.

Протягом 20 робочих днів з дня офіційного оприлюднення повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля зауважень та пропозицій уповноваженому територіальному органу від громадськості не надходило, що підтверджено листом від Департаменту екології природніх ресурсів Львівської обласної державної адміністрації від 19.06.2019 року №31-2446/0/2-19.

До подання оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля ТОВ Стрийнафтогаз з уповноваженим територіальним органом проводило консультації щодо місця та часу проведення громадських слухань з урахуванням можливості забезпечення присутності всіх потенційних учасників.

ТОВ Стрийнафтогаз 18.06.2019 уклало Договір з Департаментом екології та природніх ресурсів ОДА на проведення громадського обговорення, визначивши дату, місце і час проведення громадських слухань. Ознайомитись зі змістом звіту ОВД громадянам надавалась можливість з 12.07.2019 року за адресами:

82463, вул. Івана Франка, буд. 1, с. Миртюки, Стрийський район, Львівська область, тел. (0342) 71-50-50, Товариство з обмеженою відповідальністю СТРИЙНАФТОГАЗ , контактна особа - Храбатин Андрій Васильович ;

82426, вул. Довга, 76 с. Добрівляни, Добрівлянської сільської ради у Стрийському районі Львівської області, тел.(03245 ) 5-24-30 , контактна особа - Оброца Ігор Євстахійович ;

82427, вул. Шевченка, 32, с. Добряни, Добрянської сільської ради у Стрийському районі Львівської області , тел . ( 03245 ) 6-95-00, контактна особа - Матвійців Любомир Михайлович ;

- а також під час громадських слухань та самостійно на сайті Міністерства екології та природних ресурсів України (Реєстр ОВД http://eia.menr.gov.ua/).

12.07.2019 року ТОВ Стрийнафтогаз подало оголошення про початок громадського обговорення до засобів масової інформації, в яких було опубліковане дане оголошення, зокрема в газеті Фортуна та газеті Гомін волі , що підтверджуються копіями примірників вказаних газет.

З 12.07.2019 року на дошках оголошень органів місцевого самоврядування Добрівлянської та Добрянської сільської ради, де проводилась планована діяльність, було розміщене оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, що підтверджується, зафіксованими на фотоносіях, зображеннями.

Громадське обговорення планованої діяльності розпочалось 18.07.2019 року з дня офіційного оприлюднення оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та надання громадськості доступу до звіту з оцінки впливу на довкілля для ознайомлення і тривало до 21.08.2019. Жодних пропозицій та зауважень від громадськості протягом визначеного строку не надходило.

За результатами оцінки впливу на довкілля планової діяльності ТОВ Стрийнафтогаз 22.08.2019 року Департаментом екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації прийнято Висновок оцінки впливу на довкілля планованої діяльності Розширення меж спеціального дозволу на користування надрами з метою теологічного вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислової розробки родовища, з подальшим видобутком газу та конденсату (промислова розробка родовища) Добрівлянського ГКР згідно зі спеціальним дозволом №4748 від 12.04.2016 року за №03.02- 20195173638/2.

Вважаючи цей Висновок протиправним та таким, що підлягає скасуванню через порушення процедури проведення оцінки впливу на довкілля, позивач звернувся до суду із позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів встановлено Законом України від 23.05.2017 року №2059-VIII Про оцінку впливу на довкілля (із змінами і доповненнями) (далі також - Закон № 2059).

Згідно з частинами першою-другою статті 2 Закону №2059, оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

1) підготовку суб`єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля відповідно до статей 5, 6 та 14 цього Закону;

2) проведення громадського обговорення відповідно до статей 7, 8 та 14 цього Закону;

3) аналіз уповноваженим органом відповідно до статті 9 цього Закону інформації, наданої у звіті з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб`єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

4) надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого пунктом 3 цієї частини;

5) врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності відповідно до статті 11 цього Закону.

Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об`єктів, планованої діяльності та об`єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень.

Щодо дотримання процедури здійснення оцінки впливу на довкілля, суд зазначає наступне.

Відповідно до частин третьої - п`ятої, десятої статті 4 Закону №2059 повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля оприлюднюються суб`єктом господарювання не пізніше трьох робочих днів з дня їх подання уповноваженому територіальному органу, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноваженому центральному органу шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації (не менше двох), визначених суб`єктом господарювання, територія розповсюдження яких охоплює адміністративно-територіальні одиниці, які можуть зазнати впливу планованої діяльності, а також розміщуються на дошках оголошень органів місцевого самоврядування або в інших громадських місцях на території, де планується провадити плановану діяльність, або оприлюднюються в інший спосіб, що гарантує доведення інформації до відома мешканців відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на території якої планується розміщення об`єкта, чи до відповідної територіальної громади, яка може зазнати впливу планованої діяльності, та інших зацікавлених осіб.

Інформація про висновок з оцінки впливу на довкілля та рішення про провадження планованої діяльності (із зазначенням органу, номера та дати їх прийняття) оприлюднюється суб`єктом господарювання протягом трьох робочих днів з дня їх отримання суб`єктом господарювання шляхом розміщення в порядку, визначеному частиною третьою цієї статті.

Звіт з оцінки впливу на довкілля та надана суб`єктом господарювання інша документація, необхідна для оцінки впливу на довкілля, є відкритими (з урахуванням вимог частини восьмої цієї статті) і надаються уповноваженим органом, органом місцевого самоврядування та суб`єктом господарювання для ознайомлення. Доступ до звіту з оцінки впливу на довкілля та іншої наданої суб`єктом господарювання документації щодо планованої діяльності забезпечується шляхом їх розміщення у місцях, доступних для громадськості у приміщеннях уповноваженого органу, органу місцевого самоврядування відповідної адміністративно-територіальної одиниці, яка може зазнати впливу планованої діяльності, у приміщенні суб`єкта господарювання та, додатково, може розміщуватися в інших загальнодоступних місцях, визначених суб`єктом господарювання. Громадськості надається можливість робити копії (фотокопії) та виписки із зазначеної документації, а також можливість ознайомлення з інформацією за місцем розміщення.

Уповноважений центральний орган веде Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля. Інформація, внесена до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, є відкритою, вільний доступ до неї забезпечується через мережу Інтернет. Порядок ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля визначається Кабінетом Міністрів України.

З матеріалів справи судом встановлено, що у Єдиному реєстрі оцінки впливу на довкілля зареєстровано справу про оцінку впливу на довкілля планової діяльності ТОВ Стрийнафтогаз (код ЄДРПОУ 39454684) №20195173638.

Відповідно до частин шостої, сьомої, десятої статті 5 Закону №2059 повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, вноситься уповноваженим територіальним органом, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою цієї статті, - уповноваженим центральним органом до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля протягом трьох робочих днів з дня надходження.

Протягом 20 робочих днів з дня офіційного оприлюднення повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, громадськість може надати уповноваженому територіальному органу, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою цієї статті, - уповноваженому центральному органу зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. У разі отримання зауважень і пропозицій громадськості відповідний уповноважений орган повідомляє про них суб`єкту господарювання та надає йому копії зауважень і пропозицій протягом трьох робочих днів з дня їх отримання.

Суб`єкт господарювання при підготовці звіту з оцінки впливу на довкілля враховує повністю, враховує частково або обґрунтовано відхиляє зауваження і пропозиції громадськості, надані в процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Відповідно до матеріалів справи, ТОВ Стрийнафтогаз подано повідомлення у засоби масової інформації не пізніше трьох робочих днів з дня їх подання уповноваженому територіальному органу, зокрема до газет Фортуна - 20.05.2019 року та Гомін волі - 21.05.2019 року.

20.05.2019 року TOB Стрийнафтогаз звернулось до голів Добрівлянської та Добрянської сільської ради з проханням розміщення повідомлення на дошках оголошень в сільських радах, що гарантує доведення інформації до мешканців відповідної адміністративно - територіальної одиниці на території якої планується діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля. Повідомлення було розміщене з 20.05.2019 року до 14.06.2019 року.

ТОВ Стрийнафтогаз 18.06.2019 уклало Договір з Департаментом екології та природніх ресурсів ОДА на проведення громадського обговорення, визначивши дату, місце і час проведення громадських слухань. Ознайомитись зі змістом звіту ОВД громадянам надавалась можливість з 12.07.2019 року за адресами:

82463, вул. Івана Франка, буд. 1, с. Миртюки, Стрийський район, Львівська область, тел. (0342) 71-50-50, Товариство з обмеженою відповідальністю СТРИЙНАФТОГАЗ , контактна особа - Храбатин Андрій Васильович ;

82426, вул. Довга, 76 с. Добрівляни, Добрівлянської сільської ради у Стрийському районі Львівської області, тел.(03245 ) 5-24-30 , контактна особа - Оброца Ігор Євстахійович ;

82427, вул. Шевченка, 32, с. Добряни, Добрянської сільської ради у Стрийському районі Львівської області , тел. ( 03245 ) 6-95-00, контактна особа - Матвійців Любомир Михайлович ;

- а також під час громадських слухань та самостійно на сайті Міністерства екології та природних ресурсів України (Реєстр ОВД http://eia.menr.gov.ua/).

12.07.2019 року ТОВ Стрийнафтогаз подало оголошення про початок громадського обговорення до засобів масової інформації, в яких було опубліковане дане оголошення, зокрема в газеті Фортуна та газеті Гомін волі . З 12.07.2019 року на дошках оголошень органів місцевого самоврядування Добрівлянської та Добрянської сільської ради, де проводилась планована діяльність, було розміщене оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.

Як встановлено з матеріалів справи, громадське обговорення планованої діяльності розпочалось 18.07.2019 року з дня офіційного оприлюднення оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та надання громадськості доступу до звіту з оцінки впливу на довкілля для ознайомлення і тривало до 21.08.2019. Жодних пропозицій та зауважень від громадськості протягом визначеного строку не надходило.

Отже доводи позивача щодо порушення процедури гласності проведення оцінки впливу на довкілля відповідачем, спростовуються долученими до матеріалів справи доказами тому судом відхиляються як необґрунтовані.

Відповідно до частини першої, другої статті 6 Закону №2059 суб`єкт господарювання забезпечує підготовку звіту з оцінки впливу на довкілля і несе відповідальність за достовірність наведеної у звіті інформації згідно з законодавством.

З матеріалів справи встановлено наявність Звіту про громадські обговорення, що є невід`ємною частиною Висновку з оцінки впливу на довкілля, розміщеного в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля.

Щодо доводів позивача про недостовірну інформацію у висновку з оцінки впливу на довкілля, суд встановив наступне.

У Висновку з оцінки впливу на довкілля № 03.02-20195173638/2 від 22.08.2019 допущено технічну описку в даті та номері газет, в яких розміщувалось оголошення про початок громадського обговорення звіту із оцінки з впливу на довкілля, вказані обставини підтвердженні представником відповідача та третьої особи під час розгляду справи.

Водночас у звіті про оцінку впливу на довкілля, який внесений в Єдиний реєстр з ОВД №03.02-20195173638/1 від 22.08.2019 вказана вірна інформація щодо номерів газет Фортуна та Гомін волі , де опубліковано оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, оприлюднені для ознайомлення та внесення відповідних пропозицій і зауважень громадськості з дотриманням статті 4 Закону №2059. Також дане оголошення було розміщене на дошках оголошень Добрівлянської та Добрянської сільської ради, що підтверджується зображеннями зробленими на фотоносіях та примірниками вказаних газет, долученими до матеріалів справи та досліджених судом.

Оскільки звіт про оцінку впливу на довкілля є невід`ємною частиною висновку з оцінки впливу на довкілля, розміщеного в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля, отже допущена помилка у змісті спірного висновку не свідчить про її недостовірність, оскільки така інформація щодо номерів газет Фортуна та Гомін волі вірно відображена у звіті.

Щодо порушення встановленого законодавством строку та передчасності видачі Висновку з оцінки впливу на довкілля та Звіту про громадське обговорення від 22.08.2019 року, суд враховує наступне.

Відповідно до вимог ст. 7 Закону №2059, громадське обговорення у процесі оцінки впливу на довкілля проводиться з метою виявлення, збирання та врахування зауважень і пропозицій громадськості до планованої діяльності.

Згідно з ч. 2 даної статті, громадськість має право подавати будь-які зауваження чи пропозиції, які, на її думку, стосуються планованої діяльності, без необхідності їх обґрунтування. Зауваження та пропозиції можуть подаватися в письмовій формі (у тому числі в електронному вигляді) та усно під час громадських слухань із занесенням до протоколу громадських слухань. Письмові зауваження і пропозиції подаються під час громадського обговорення протягом строків, визначених частиною сьомою статті 5 цього Закону та частиною шостою цієї статті.

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 7 Закону №2059, громадське обговорення планованої діяльності після подання звіту з оцінки впливу на довкілля починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та надання громадськості доступу до звіту з оцінки впливу на довкілля для ознайомлення в порядку, визначеному статтею 4 цього Закону, і триває не менше 25 робочих днів і не більше 35 робочих днів. Усі пропозиції та зауваження громадськості, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов`язковому розгляду уповноваженим територіальним органом, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноваженим центральним органом. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються. У разі ненадання зауважень та пропозицій протягом визначеного строку вважається, що зауваження та пропозиції відсутні.

Відповідно до ч. 6 ст. 9 Закону №2059, висновок з оцінки впливу на довкілля надається суб`єкту господарювання безоплатно протягом 25 робочих днів з дня завершення громадського обговорення, а в разі здійснення процедури оцінки транскордонного впливу - з дня завершення цієї процедури та затвердження рішення про врахування результатів оцінки транскордонного впливу на довкілля. До висновку з оцінки впливу на довкілля додається звіт про громадське обговорення.

Аналіз наведених норм вказує, що законодавцем встановлено строк видачі Висновку з оцінки впливу на довкілля та Звіту про громадське обговорення - не менше 25 робочих днів і не більше 35 робочих днів з дня завершення громадського обговорення. Встановлений законодавством строк громадського обговорення - не менше 25 робочих днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та надання громадськості доступу до звіту з оцінки впливу на довкілля для ознайомлення. Громадське обговорення починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та надання громадськості доступу до звіту з оцінки впливу на довкілля для ознайомлення в порядку, визначеному статтею 4 Закону України №2059, і триває не менше 25 робочих днів і не більше 35 робочих днів.

Судом встановлено, що день офіційного оприлюднення оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та надання громадськості доступу до звіту з оцінки впливу на довкілля для ознайомлення висвітлений на сайті Міністерства екології та природних ресурсів України в Єдиному реєстрі ОВД - 18.07.2019.

Отже, днем завершення громадського обговорення є 21.08.2019 року, а не 22.08.2019 року, як помилково стверджує позивач. Оскільки аналіз ч. 6 ст. 7 та ч. 6 ст. 9 Закону №2059 дає підстави стверджувати, що законодавець в обрахунок строку чітко включає день офіційного оприлюднення оголошення.

Висновок з оцінки впливу на довкілля (№03.02-20195173638/2) та Звіт про громадське обговорення (№03.02-20195173638/1) видані 22.08.2019 року (перший робочий день після завершення громадського обговорення), відтак доводи позивача про необхідність здійснення обрахунку з наступного дня офіційного оприлюднення оголошення не ґрунтуються на наведених вище вимогах Закону №2059.

Як вже зазначалось судом, відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону №2059 пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються. У разі ненадання зауважень та пропозицій протягом визначеного строку вважається, що зауваження та пропозиції відсутні.

За таких обставин, у відповідача були відсутні правові підстави для врахування листа АТ Укртрансгаз із пропозиціями, оскільки такий надійшов на адресу відповідача 22.08.2019 (що підтверджується відміткою про реєстрацію), в той же час, громадські обговорення були завершені саме 21.08.2019, тому доводи позивача щодо неврахування пропозицій та зауважень громадськості у сфері оцінки впливу на довкілля суд вважає безпідставними.

Згідно з частинами першою - третьою статті 9 Закону № 2057 уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган видає висновок з оцінки впливу на довкілля, яким виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, зокрема величини та масштабів такого впливу (площа території та чисельність населення, які можуть зазнати впливу), характеру (у тому числі - транскордонного), інтенсивності і складності, ймовірності, очікуваного початку, тривалості, частоти і невідворотності впливу (включаючи прямий і будь-який опосередкований, побічний, кумулятивний, транскордонний, короткостроковий, середньостроковий та довгостроковий, постійний і тимчасовий, позитивний і негативний впливи), передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення впливу на довкілля, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Висновок з оцінки впливу на довкілля є обов`язковим для виконання. Екологічні умови провадження планованої діяльності, зазначені у частині п`ятій цієї статті, є обов`язковими. Висновок з оцінки впливу на довкілля враховується при прийнятті рішення про провадження планованої діяльності та може бути підставою для відмови у видачі рішення про провадження планованої діяльності.

При підготовці висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноважений центральний орган розглядає та бере до уваги звіт з оцінки впливу на довкілля та звіт про громадське обговорення.

Так, за результатами оцінки впливу на довкілля планової діяльності ТОВ Стрийнафтогаз 22.08.2019 року Департаментом екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації прийнято Висновок оцінки впливу на довкілля планованої діяльності Розширення меж спеціального дозволу на користування надрами з метою теологічного вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислової розробки родовища, з подальшим видобутком газу та конденсату (промислова розробка родовища) Добрівлянського ГКР згідно зі спеціальним дозволом №4748 від 12.04.2016 року за №03.02- 20195173638/2.

Отже, враховуючи встановлені судом обставини та з аналізу норм законодавства, слід дійти висновку про відсутність порушень відповідачем процедури здійснення оцінки впливу на довкілля, що підтверджується матеріалами справи.

Щодо інших доводів позивача, суд дійшов наступних висновків.

В частині порушення строків проведення громадських слухань, встановлених Порядком проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 №989, суд враховує наступне.

Згідно з пунктом 9 Порядку проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля, громадські слухання проводяться не раніше ніж через десять робочих днів з дня

оприлюднення уповноваженим центральним органом або уповноваженим територіальним органом оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.

Оприлюднення уповноваженим територіальним органом оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля відбулося 18.07.2019 року і внесене в Реєстр ОВД №20195173638/13406, в якому зазначено про проведення громадського слухання у термін менше 10 робочих днів, вказана обставина не заперечувалась сторонами.

Суд враховує, що на громадських слуханнях які відбулися о 12:00 год. 23 липня 2019 року за адресою: 82426, вул. Довга, буд. № 117 (Народний Дім) с. Добрівляни, Добрівлянської сільської ради Стрийського району Львівської області були присутні 15 осіб згідно із журналом (відомістю) реєстрації учасників, що є невід`ємним додатком до звіту про громадське обговорення.

Також суд враховує, що опублікування оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля відбулось в двох засобах масової інформації, розміщення оголошень відбулось і в інших громадських місцях, а також відповідачем дотримано строк проведення громадського обговорення, визначеного ст. 7 Закону № 2059 (25 робочих днів), протягом якого громадськість мала право подавати будь-які зауваження чи пропозиції. В той же час, матеріалами справи підтверджено, що жодних пропозицій та зауважень протягом строку проведення громадського обговорення не надходило.

Тому, за наведених обставин, проведення громадського слухання у термін менше 10 робочих днів, за умови відсутності будь-яких пропозицій та зауважень протягом строку проведення громадського обговорення, не може бути самостійною та достатньою підставою для визнання протиправним та скасування Висновку оцінки впливу на довкілля планованої діяльності.

Щодо доводів позивача в частині змісту пропозицій, викладених в листі від 21.08.2019 №5001ВИХ-19-1365, суд зазначає наступне.

Так, позивач у даному листі сформував наступну пропозицію: 1. Здійснення контролю з боку Стрийського ВУПЗГ об`єктів ТОВ Стрийнафтогаз , які розташовані у 3 поясі зони санітарної охорони водозабору, що експлуатується Стрийським ВУПЗГ з встановленою періодичністю обходу 3 поясу СЗЗ Угерського водозабору експлуатаційним персоналом. Оскільки, у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України №2024 від 18 грудня 1998 року Про правовий режим зон санітарної охорони водних об`єктів забороняється закачування відпрацьованих (зворотних) вод у підземні горизонти з метою їх захоронення, підземного складування твердих відходів і розробки надр землі, що може призвести до забруднення водоносного горизонту, а також розміщення складів паливно-мастильних матеріалів, а також складів пестицидів і мінеральних добрив, накопичувачів промислових стічних вод, нафтопроводів та продуктопроводів, що створюють небезпеку хімічного забруднення підземних вод .

У розумінні частини другої статті 2 Закону № 2059-VIII оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об`єктів, планованої діяльності та об`єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень.

Звіт з оцінки впливу на довкілля, відповідно до статті 6 Закону № 2059-VIII, включає опис поточного стану довкілля (базовий сценарій) та опис його ймовірної зміни без здійснення планованої діяльності в межах того, наскільки природні зміни від базового сценарію можуть бути оцінені на основі доступної екологічної інформації та наукових знань.

Відповідно до змісту Звіту з оцінки впливу на довкілля, ТОВ Стрийнафтогаз не використовує вказані вище методи щодо закачування відпрацьованих (зворотніх вод) у підземні горизонти з метою їх захоронення, підземного закачування твердих відходів і розробки надр землі, що може призвести до забруднення водоносного горизонту, розміщення складів паливно-мастильних матеріалів, а також розміщення складів пестицидів і мінеральних добрив, накопичувачів промислових стічних вод, нафтопроводів та продуктопроводів, що створюють небезпеку хімічного забруднення підземних вод, також, зі змісту пояснень представника ТОВ Стрийнафтогаз слідує, що третя особа здійснює вивіз твердих відходів при бурінні свердловин, пестицидів і мінеральних добрив, накопичених промислових стічних вод. Вищевказані відходи вивозяться відповідно до договорів з підрядниками, а склади паливно-мастильних матеріалів відсутні.

Також суд враховує, що відповідно до частини першої статті 3 Закону № 2059 здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Оцінці впливу на довкілля не підлягає планована діяльність, спрямована виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, наслідків антитерористичної операції на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини першої статті 11 Закону № 2059 звіт з оцінки впливу на довкілля, звіт про громадське обговорення та висновок з оцінки впливу на довкілля подаються суб`єктом господарювання для отримання рішення органу державної влади або органу місцевого самоврядування про провадження планованої діяльності, яке є підставою для початку провадження цієї діяльності, встановлює (затверджує) параметри та умови провадження планованої діяльності і приймається у формі документа дозвільного характеру або іншого акта органу державної влади чи органу місцевого самоврядування у порядку, встановленому законодавством для відповідних рішень.

Частиною восьмою статті 1 Закону України від 19.05.2011 року № 3392-VI Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності (із змінами) (далі також - Перелік) встановлено, що необхідність одержання документів дозвільного характеру, встановлена законами, виникає виключно після внесення таких документів до Переліку, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Згідно з пунктом 4 Додатку до Переліку висновок з оцінки впливу на довкілля є документом дозвільного характеру.

Таким чином, з аналізу вказаних норм Закону №2059, висновок з оцінки впливу на довкілля є лише підставою для отримання права на початок провадження планової діяльності. Дозвіл же на розширення ліцензійної ділянки ТОВ Стрийнафтогаз надається Державною службою геології та надр України.

Отже, враховуючи, що судом не встановлено наявності порушень з боку відповідача по суті оскаржуваного висновку ОВД, як і не встановлено порушення процедури прийняття означеного висновку, правові підстави для задоволення позову відсутні.

Щодо порушеного права позивачів, суд зазначає наступне.

Так, своє право звернення до суду із позовом, що розглядається, позивачами обґрунтовано стурбованістю громадськості та не врахування думки останньої під час прийняття оскаржуваного висновку з ОВД.

Відповідно до статті 12 Закону №2059 висновок з оцінки впливу на довкілля, інші рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади або органів місцевого самоврядування у процесі здійснення оцінки впливу на довкілля можуть бути оскаржені будь-якою фізичною чи юридичною особою в судовому порядку.

Порушення процедури здійснення оцінки впливу на довкілля, безпідставне та необґрунтоване неврахування чи неналежне врахування результатів участі громадськості, інші порушення законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля є підставами для скасування висновку з оцінки впливу на довкілля та рішення про провадження планованої діяльності в судовому порядку.

Отже, з аналізу зазначених вище приписів статей 4, 7, 12 Закону №2059, слід дійти висновку, що реалізація громадськістю своїх інтересів відбувається шляхом прийняття участі у громадських обговореннях, та у разі, якщо таке право порушено, шляхом звернення фізичної та/або юридичної особи до суду.

Так, при ухваленні рішення, судом встановлено дотримання процедури оцінки впливу на довкілля планової діяльності третьої особи ТОВ Стрийнафтогаз , що підтверджується матеріалами справи.

Статтями 8, 55 Конституції України передбачено, що звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Конституційне право на судовий захист належить до невідчужуваних та непорушних. Частина перша статті 55 Конституції України містить загальну норму, яка означає право кожного звернутися до суду, якщо його права чи свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав та свобод. Зазначена норма зобов`язує суди приймати заяви про розгляд навіть у випадку відсутності в законі спеціального положення про судовий захист. Відмова суду у прийнятті позовних та інших заяв чи скарг, які відповідають встановленим законом вимогам, є порушенням права на судовий захист, яке відповідно до статті 64 Конституції України не може бути обмежене.

Таким чином, положення частини першої статті 55 Конституції України закріплює одну з найважливіших гарантій здійснення як конституційних, так й інших прав та свобод людини і громадянина. Кожен, тобто громадянин України, іноземець, особа без громадянства, має гарантоване державою право оскаржити в суді загальної юрисдикції рішення, дії чи бездіяльність будь-якого органу державної влади, органу місцевого самоврядування, посадових і службових осіб, якщо громадянин України, іноземець, особа без громадянства вважають, що їх рішення, дія чи бездіяльність порушують або ущемляють права і свободи громадянина України, іноземця, особи без громадянства чи перешкоджають їх здійсненню, а тому потребують правового захисту в суді

Як зазначалося, статтею 55 Конституції України передбачено, що кожній людині гарантовано право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових осіб і службових осіб, а тому суд не має права відмовляти особі в прийнятті чи розгляді скарги з підстав, передбачених законом, який це право обмежує.

Здійснюючи передбачене статтею 55 Конституції України право на судовий захист, звертаючись до суду, особа вказує в позові власне суб`єктивне уявлення про порушене право чи охоронюваний інтерес та спосіб його захисту. Вирішуючи спір, суд зобов`язаний надати об`єктивну оцінку наявності порушеного права чи інтересу на момент звернення до суду, а також визначити, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права позивача.

Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судового рішення про відмову в позові.

Відповідно до частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також - КАС України) кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законі інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акту чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Також, у рішенні Конституційного Суду України в від 29.06.2010 року №17-рп/2010 вказано, що одним із елементів верховенства права є принцип правової визначеності, в якому стверджується, що обмеження основних прав людини та громадянина і втілення цих обмежень на практиці допустиме лише за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, встановлюваних такими обмеженнями. Тобто обмеження будь-якого права повинне базуватися на критеріях, які дадуть змогу особі відокремлювати правомірну поведінку від протиправної, передбачати юридичні наслідки своєї поведінки.

З огляду на викладене, слід дійти висновку, що суб`єкт, який звертається до суду за захистом, має обґрунтувати порушення своїх прав, і таке порушення має бути, по-перше, реальним, а по-друге, стосуватися індивідуально виражених прав або інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Слід зазначити, що порушене право позивач обґрунтовує тим, що ТОВ Стрийнафтогаз планувало розширити межі ділянки надр в межах гірничого відводу Стрийського виробничого управління підземного зберігання газу (ВУПЗГ) філії Оператор газосховищ України AT Укртрансгаз (в межах гірничих відводів Угерського та Більче-Волицько-Угерського підземних сховищ газу), тобто, на думку позивача, діяльність ТОВ Стрийнафтогаз на Черницькій площі буде проводитись безпосередньо в межах робочих свердловин підземних сховищ газу позивача.

З даного приводу, суд зазначає, що дана процедура оцінки впливу на довкілля стосується здійснення діяльності на Добрівлянській площі.

З огляду на наведене, з урахуванням того, що оскаржуваний висновок з ОВД є актом індивідуальної дії і стосується лише прав та обов`язків третьої особи, встановлює конкретні приписи, направлені до останньої та розрахований на одноразове застосування, є результатом правовідносин у сфері ОВД, який складено відповідно до положень національного законодавства України виключно між ТОВ Стрийнафтогаз та відповідачем, судом встановлено, що право позивача не порушено в розумінні КАС України, що є самостійною підставою для відмови у задоволенні позову.

Проте, своє порушене право позивач вбачає у неврахуванні думки громадськості під час оцінки впливу на довкілля планової діяльності третьої особи та процедурними порушеннями прийняття спірного висновку відповідачем, що спростовано матеріалами справи.

Разом з тим, позивач скористався своїм правом на судовий захист та їм такий захист надано відповідно до способу захисту, обраного позивачем.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оскільки у даній справі оспорюється рішення прийняте відповідачем, суб`єктом владних повноважень, суд відповідно до вимог ч.2 ст.2 КАС України, перевіряє чи прийнято (вчинено) воно: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням встановлених обставин та наведених правових положень, суд приходить до висновку, що відповідачем дотримано наведені приписи ч. 2 ст. 2 КАС України, а тому позовні вимоги Акціонерного товариства Укртрансгаз до Департаменту екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Стрийнафтогаз про визнання протиправним та скасування висновку з оцінки впливу на довкілля планової діяльності Розширення меж спеціального дозволу на користування надрами з метою геологічного вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислової розробки родовища, з подальшим видобутком газу та конденсату (промислова розробка родовища) Добрівлянського ГКР згідно зі спеціальним дозволом №4748 від 12.04.2016 року, виданий 22.08.2019 року №03.02-20195173638/2, задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст. 139 КАС України повернення судових витрат позивачу, якому відмовлено у задоволенні позову не передбачено.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Акціонерного товариства Укртрансгаз (вул. Кловський узвіз, 9/1, м. Київ, 01021) до Департаменту екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації (вул. Стрийська, 98, м. Львів, 79026), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Стрийнафтогаз (вул. Івана Франка, 1, с. Миртюки, Стрийський район, Львівська область, 82463) про визнання протиправним та скасування висновку - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.

Повне рішення складено 21.02.2020 року.

Суддя Клименко О.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2020
Оприлюднено25.02.2020
Номер документу87796457
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.004713

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 28.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 21.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Рішення від 11.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні