Справа № 420/8043/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 лютого 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко O.A., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду справу за позовом Державної екологічної інспекції в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
27 грудня 2019 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Державної екологічної інспекції в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ , в якому позивач просить суд застосувати до відповідача заходи реагування, а саме повністю зупинити господарську діяльність товариства з обмеженою відповідальністю Російський чай до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2019 року судом прийнято до розгляду позовну заяву Державної екологічної інспекції в Одеській області, відкрито провадження у даній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Державною екологічною інспекцією в Одеській області на підставі річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2019 рік затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 30.11.2018 №262, та відповідно до ст.ст.5, 7 Закону України Про основи засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , ст. 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища . Положення про Державну екологічну інспекцію в Одеській області затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 28.09.2017 року №652 проведено планову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ . В ході перевірки встановлено факт провадження господарської діяльності без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що є порушенням ст.11 Закону України Про охорону атмосферного повітря . Держекоінспекцією за результатами перевірки складено акт, в якому зафіксовано, що господарська діяльність товариства з обмеженого відповідальністю РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ в порушення норм законодавства України здійснюється без спеціального дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелам).
Ухвала суду від 27 грудня 2019 року направлена судом за офіційною адресою місцезнаходження відповідача згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак повернулась до суду неврученою з відміткою відділення поштового зв`язку від 09.01.2020 року адресат відсутній .
Відповідно до ч.11 ст.126 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Згідно з п.4, п.5 ч.6 ст.251 КАС України днем вручення судового рішення є: день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Таким чином, враховуючи викладене, суд зазначає, що ухвала суду від 27.12.2019 року була вручена відповідачу 09.01.2020 року.
Станом на момент винесення даного рішення відзив на позов до суду від відповідача не надходив.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, товариство з обмеженою відповідальністю РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ здійснює такі види діяльності за КВЕД: 90.02 Діяльність із підтримання театральних і концертних заходів; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 55.10 Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування (основний); 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 62.02 Консультування з питань інформатизації; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н. в. і. у.; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища, відповідно до ст.34 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , полягає у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.
Згідно з ч. 1 ст.35 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
За змістом п.а частини першої ст.20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища, з-поміж іншого належить організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема: про екологічну та радіаційну безпеку, про оцінку впливу на довкілля; про охорону та раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів; про охорону атмосферного повітря; про поводження з відходами; щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов.
Із наведеного нормативного регулювання видно, що контроль за охороною навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів покладено на Держекоінспекцію та її територіальні органи. З цією метою вони в межах своїх повноважень та у визначеному законодавством порядку проводять перевірки, з-поміж іншого, суб`єктів господарювання на предмет дотримання вимог природоохоронного законодавства.
Згідно Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 року №275, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра енергетики та захисту довкілля і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Державна екологічна інспекція в Одеській області діє на підставі Положення, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 28 вересня 2017 року №652 (далі - Положення), згідно якого Державна екологічна інспекція в Одеській області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі та їй підпорядковується.
Пунктом 2 розділу ІІ Положення встановлено, що Державна екологічна інспекція в Одеській області здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про поводження з відходами, охорону атмосферного повітря.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно п.5 розділу ІІ Положення Державна екологічна інспекція в Одеській області має право звертатися до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
У період з 02 грудня 2019 року по 13 грудня 2019 року на підставі наказу Державної екологічної інспекції в Одеській області №691 від 02.12.2019 року (а.с.10), направлення №441пр від 02.12.2019 року (а.с.11) державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища в Одеській області Кісе Іриною Федорівною та Гордієнко Юрієм Івановичем була проведена планова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища товариством з обмеженою відповідальністю РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ , за результатами якої складено акт перевірки №25/12 (а.с.12-39).
Під час проведення перевірки встановлено порушення товариством з обмеженою відповідальністю РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ :
1. Пункту в статті 17, ст. 32, 33 Закону України Про відходи - декларація на утворення відходів за 2018 рік ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ не подавалася;
2. Пункту г статті 17, ст.32, 33 Закону України Про відходи - журнал первинного обліку відходів за формою 1-ВТ ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ не ведеться;
3. Ст. 17 Закону України Про відходи - на ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ виявлено змішування відходів, для яких в Україні є відповідна технологія по утилізації (тара від продукції: картонна, пластикова та скляна);
4. Ст.20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища - під час перевірки ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ не надана наступна інформацію а саме довідка про часи роботи джерел викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря (№0001, №0002, №0003 - Котельна; №0004 - Кухня: мангал,, фритюрниця; №0005- Кухня: конвектомат) з 03.07.2007 по 01.12.2019 р.;
5. Ст.ст.10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря - під час перевірки ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ було надано дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами №5110137500-22 терміном дії з 21.11.2007 по 31.12.2012 року та дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами №510137500-22 терміном дії з 24.04.2013 по 24.04.2018 року (не обмежений). Таким чином з 01.01.2013 по 24.04.2013 підприємство здійснювало господарську діяльність без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;
6. Ст.ст.10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря - при здійсненні перевірки ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ виявлені невраховані джерела викиду забруднюючих речовин у атмосферне повітря, а саме: три кухонні витяжки. Дозвіл на вищезазначені джерела ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ не одержаний;
7. Пункт д частини першої статті 17 та пункт ж частини першої статті 17 ЗУ Про відходи - ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ не визначений склад і властивості відходів які утворюються в процесі його діяльності;
8. ст. 18 ЗУ Про благоустрій в населених пунктів та пункт 6.2. Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, які затверджені наказом №105 від 10.04.2006 Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 липня 2006 р. за №880/12754 - під час натурного обстеження території ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ було виявлено, що на земельній ділянці, яку використовує ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ наявні зелені насадження (дерева). Інвентаризація зелених насаджень ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ не проведена;
9. Ст. 17 ЗУ Про відходи - не забезпечується професійна підготовка, підвищення кваліфікації та проведення атестації відповідальних осіб у сфері поводження з відходами;
10. Пункт ї частини першої статті 17 ЗУ № 187/98 - ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ не надає місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, уповноваженим органам виконавчої влади у сфері поводження з відходами інформацію про відходи та пов`язану з ними діяльність, у тому числі про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище та вжиті щодо цього заходи.
ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ було подано заперечення до акту (а.с.40) в яких посилається на те, що ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ є підприємством з середнім ступенем ризику, за результатами розгляду яких Державною екологічною інспекцією в Одеській області направлено відповідачу лист від 16.12.2019 року №2727/12 (а.с.41), у якому зазначено, що під час оформлення додатків до акту була допущенна механічна помилка, щодо зазначення ступеня ризику суб`єкта господарювання, а саме замість середнього ступеня ризику помилково зазначеного високий ступень ризику.
12 грудня 2019 року Державною екологічною інспекцією в Одеській області було складено протокол №001164 про адміністративне правопорушення (а.с.42) на завідувача господарством ТВО РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ ОСОБА_2 про порушення останнім ст.ст.10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря , за результатами розгляду якого 13.12.2019 року прийнято постанову №001164 про накладення адміністративного стягнення (а.с.43) за ч.1 ст.78 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 85,00 грн.
Позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом з тих підстав, що ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ провадить господарську діяльність без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що є порушенням ст.11 Закону України Пре охорону атмосферного повітря .
Атмосферне повітря є одним з основних життєво важливих елементів навколишнього природного середовища.
Закон України Про охорону атмосферного повітря від 16 жовтня 1992 року №2707-XIІ спрямований на збереження та відновлення природного стану атмосферного повітря, створення сприятливих умов для життєдіяльності, забезпечення екологічної безпеки та запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров`я людей та навколишнє природне середовище.
Частинами 5, 6 статті 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря визначено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до першої групи, суб`єкту господарювання, об`єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Статтею 12 Про охорону атмосферного повітря передбачено, що господарська чи інші види діяльності, пов`язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
Відповідно до положень ч.ч.6,7 ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності 05.04.2007 р. №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Разом з тим, Державна екологічна інспекція України та її територіальні органи, зокрема Державна екологічна інспекція в Одеській області є повноважним органом щодо реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
При цьому, відповідно до ч.5 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Актом перевірки №25/12 зокрема встановлено, що при здійсненні перевірки ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ виявлені невраховані джерела викиду забруднюючих речовин у атмосферне повітря, а саме: три кухонні витяжки, та що дозвіл на вищезазначені джерела ТОВ РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ не одержаний.
Згідно ч.ч.7-12 ст.11 Закону України Про охорону атмосферного повітря до першої групи належать об`єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До другої групи належать об`єкти, які взяті на державний облік і не мають виробництв або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До третьої групи належать об`єкти, які не належать до першої і другої груп. Строк дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до першої групи, суб`єкту господарювання, об`єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, - сім років, об`єкт якого належить до другої групи, - десять років, об`єкт якого належить до третьої групи, - необмежений. Перелік установ, організацій та закладів, яким надається право на розробку документів, що обгрунтовують обсяги викидів для підприємств, установ, організацій та громадян - суб`єктів підприємницької діяльності, визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища. Дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря видаються за умови: неперевищення протягом строку їх дії встановлених нормативів екологічної безпеки; неперевищення нормативів допустимих викидів забруднюючих речовин стаціонарних джерел; дотримання вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин. У разі зміни параметрів джерел викидів, їх кількості, кількісного та якісного складу забруднюючих речовин, заходів із зниження їх кількості до зазначених дозволів вносяться зміни. Якщо за результатами спостережень за станом атмосферного повітря або розрахунковими даними встановлено зони, де внаслідок причин об`єктивного характеру встановлено перевищення нормативів екологічної безпеки, приймається рішення про поетапне зниження викидів забруднюючих речовин підприємствами, установами, організаціями та громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності. Тривалість кожного етапу та необхідне зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин на кожному етапі встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Згідно пп.1.14.5 п.1.14 Інструкції про зміст та порядок складання звіту проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 10 лютого 1995 р. N 7, стаціонарне джерело забруднення атмосфери - підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об`єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу.
Відповідно до п.п.1,7 Порядку розроблення та затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2001 р. N 1780 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), цей Порядок визначає вимоги щодо розроблення та затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин та їх сукупності, які містяться у складі пилогазоповітряних сумішей, що відводяться від окремих типів обладнання, споруд і надходять в атмосферне повітря із стаціонарних джерел. Перелік типів устаткування, за якими розробляються нормативи граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел, визначається Мінприроди.
Наказом Міністерства охорони навколишнього середовища України №314 від 16.08.2004 року затверджено Перелік типів устаткування, для яких розробляються нормативи граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел, у пункті 1 якого (Енергетика та переробна промисловість) вказано зазначено теплосилові установки, номінальна теплова потужність яких перевищує 50 МВт.
Суд зазначає, що в акті перевірки та у позовній заяві позивачем жодним чином не зазначено марки та моделі кухонних витяжок, їх місця знаходження, не обґрунтовано, до якої групи стаціонарних джерел належать вказані кухонні витяжки, не надано доказів на підтвердження того, що вказані в акті кухонні витяжки є устаткуванням, для якого розробляються нормативи граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел.
Таким чином, суд доходить висновку, що позивачем не доведено, що зазначені в акті три кухонні витяжки належать до стаціонарних джерел, на які необхідно отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Згідно ч.2 ст.12 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності у разі застосування санкцій за порушення вимог законодавства, зокрема, якщо законом передбачаються мінімальні та максимальні розміри санкцій, враховується принцип пропорційності порушення і покарання. Санкція, що застосовується до суб`єкта господарювання при першому порушенні, не може бути вищою за мінімальну санкцію, передбачену відповідним законом.
Таким чином суд приходить до висновку, що у випадку виявлення контролюючим органом порушень законодавства про охорону атмосферного повітря останній зобов`язаний керуватись принципом пропорційності (співмірності) між виявленим порушенням та заходами, які застосовуються до порушника з метою усунення порушень вимог законодавства.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Так, ч.2 ст.2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до частини першої ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням обставин зазначених вище, суд дійшов висновку, що вимоги позивача до товариства з обмеженою відповідальністю РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ є необґрунтованими, а тому у задоволенні позовних вимог слід відмовити згідно положень ч.1 ст.245 КАС України.
Керуючись ст.ст. 7, 241-246, 250, 255, 295, 371 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Державної екологічної інспекції в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ про застосування заходів реагування до товариства з обмеженою відповідальністю РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ , а саме повністю зупинити господарську діяльність товариства з обмеженою відповідальністю Російський чай до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач - Державна екологічна інспекція в Одеській області (просп.Шевченка, 12, м.Одеса, 65058, код ЄДРПОУ 38017120).
Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю РОСІЙСЬКИЙ ЧАЙ (Італійський бульвар, 4, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 21024950).
Суддя Вовченко O.A.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2020 |
Оприлюднено | 27.02.2020 |
Номер документу | 87860117 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Вовченко О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні