Ухвала
від 14.02.2020 по справі 755/5833/19
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №:755/5833/19

Провадження №: 1-кс/755/833/20

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"14" лютого 2020 р. слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

за участю сторін кримінального провадження:

прокурора ОСОБА_3 ,

захисників ОСОБА_4 , ОСОБА_5 ,

підозрюваного ОСОБА_6 ,

розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судув м.Києві клопотаннязаступника прокуроравідділу прокуратуриКиївської області ОСОБА_7 , про продовження відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженця с.Буряківка Заліщицького р-ну, Тернопільської обл., громадянина України, працюючого на посаді директора КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» (код ЄДРПОУ 04013755), одруженого, маючого на утриманні трьох неповнолітніх дітей, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого, в кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018110000000355 від 11 жовтня 2018 року, за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України,

в с т а н о в и л а :

Заступник прокурора відділу прокуратури Київської області ОСОБА_7 , звернувся до суду із клопотанням про продовження строку відсторонення від посади ОСОБА_6 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018100000000355 від 11.10.2018 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст. 191 КК України.

Клопотання мотивоване тим, що досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні встановлено, що Державне комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» (далі КП«ГІОЦ») утворене розпорядженням Представника Президента України у місті Києві від 21 липня 1992 року № 678 (з урахуванням змін, внесених розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 25 березня 1997 року №357) та перейменоване на комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 25 травня 2000 року №779.

КП«ГІОЦ» засноване на комунальній власності територіальної громади міста Києва і підпорядковане Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), власником підприємства є територіальна громада міста Києва, від імені якої виступає Київська міська рада.

12.07.2016 року наказом №435-ВК ОСОБА_6 призначено на посаду директора КП «ГІОЦ».

Відповідно до ч.3 ст.18 КК України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальними повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Отже, ОСОБА_6 є службовою особою, яка наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями.

Наприкінці 2017 року, за невстановлених органом досудового розслідування обставин, у директора КП «ГІОЦ» ОСОБА_6 та директора ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» (код ЄДРПОУ 38910488) ОСОБА_8 виник злочинний умисел, направлений на заволодіння чужим майном на користь ТОВ «Українські Бізнес Комунікації», а саме бюджетними коштами в особливо великих розмірах, які виділяються з міського бюджету для створення комплексу «Оперативно-диспетчерське обслуговування житлового фонду та систем керування, контролю і забезпечення безпеки ліфтового обладнання».

Так, 06.06.2017року КП«ГІОЦ», як замовником, розміщено в авторизованій електронній системі закупівель «Prozorro» оголошення UA-2018-02-15-000827-c про проведення відкритих торгів. Предметом закупівлі було створення комплексу «Оперативно-диспетчерське обслуговування житлового фонду та систем керування, контролю і забезпечення безпеки ліфтового обладнання» (Код за ДК 021:2015: 72260000-5, послуги, пов`язані з програмним забезпеченням, очікувана вартість предмету даних закупівель складала 59165227,00 грн., в т.ч. ПДВ. Джерелом фінансування даних закупівель виступили кошти місцевого бюджету міста Києва.

Станом на 22.03.2018року надійшло 3 (три) тендерні пропозиції від наступних учасників: ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», ТОВ«Еф Ді Ай Кампані» (код ЄДРПОУ 37770359, м. Київ, б-р Т.Шевченка, 62) та ТОВ«Колвей Україна» (код ЄДРПОУ 39872318, м. Київ, вул. Північна, 46).

28.03.2018 року об 11 год. 51 хв. протоколом розкриття тендерних пропозицій тендерного комітету КП «ГІОЦ» за результатами аукціону переможцем вказаного тендеру визнано ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», місцезнаходження юридичної особи: м. Київ, вул. Гродненська, 32, з пропозицією 58814736,00 грн.

Поряд з цим, попередньо для забезпечення перемоги ТОВ«Українські Бізнес Комунікації» під час відкритих торгів, на замовлення директора КП«ГІОЦ» ОСОБА_6 , ТОВ«Білінтех Україна» (код ЄДРПОУ 37962954) розроблено Робочий проект проектування комплексу «Оперативно-диспетчерського обслуговування житлово-будинкового фонду та систем керування, контролю й забезпечення безпеки ліфтового господарства» (КІТТС«ОДО») (як комплексної інформаційно-технологічної телекомунікаційної системи) для використання КП«ГІОЦ» під час проведення процедури відкритих торгів в авторизованійелектронній системізакупівель «Prozorro». При цьому, у вказаному проекті невстановлені досудовим розслідуванням особи умисно зазначили перелік програмного забезпечення, що повинно встановлюватись на автоматизованих робочих місцях, а саме: «Call Way», «Desk Control» та «Городок», права на які, на момент розроблення вказаного проекту, належали виключно ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ».

Для реалізації спільного злочинного умислу, тоді ж ОСОБА_6 та ОСОБА_8 , усвідомлюючи протиправність своїх дій, з корисливих мотивів, розуміючи, що внаслідок свого службового становища ОСОБА_6 має право оперативного управління майном грошовими коштами міського бюджету, які виділяються для створення комплексу «Оперативно-диспетчерське обслуговування житлового фонду та систем керування, контролю і забезпечення безпеки ліфтового обладнання» (далі КІТТС «ОДО»), дійшли злочинної домовленості про створення сприятливих умов для перемоги ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» під час відкритих торгів.

Крім того, останні домовились, що після перемоги ТОВ «Українські Бізнес Комунікації» та підписання договору на створення КІТТС «ОДО», до кошторису наданих послуг, окрім постачання ліцензійних сертифікатів та комп`ютерних програм «CallWay», «Deskcontrol» та «Електронний реєстр заявок та скарг на виконавців житлово-комунальних послуг» (ГОРОДОК) додатково будуть включені послуги з розроблення до них нібито окремих можливостей/функцій, які відповідали б технічним вимогам до договору, у вигляді модулів програмного забезпечення. При цьому, на підставі включення вартості розроблення та поставки вказаних модулів до списку наданих послуг, та подальшого їх прийняття комісією КП«ГІОЦ», буде здійснено перерахування бюджетних коштів на рахунок ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ»,що дозволитьв подальшомузаволодіти вказанимикоштами.

Так, 13.04.2018 року для реалізації спільного злочинного умислу, за результатами проведеного тендеру між КП«ГІОЦ» (замовник) в особі директора ОСОБА_6 та ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» (виконавець) в особі директора ОСОБА_8 укладено договір №4342 про надання послуг, пов`язаних з програмним забезпеченням (Створення комплексу «Оперативно-диспетчерське обслуговування житлового фонду та систем керування, контролю і забезпечення безпеки ліфтового обладнання»), код за ДК021:2015: 72260000-5.

В подальшому до договору №4342 від 16.04.2019 року внесено низку змін.

В тому числі 05.07.2018 року, для реалізації спільного злочинного умислу, направленого на заволодіння коштами міського бюджету, з метою завищення вартості виконаних робіт та наданих послуг, а саме включення вартості нібито розроблених модулів програмного забезпечення до умов договору, між КП«ГІОЦ» в особі директора ОСОБА_6 та ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» в особі директора ОСОБА_8 укладено додаткову угоду №2, якою внесено наступні зміни: внести зміни до Додатку № 1 «Календарний план надання послуг» до Договору згідно якого найменування першого етапу змінено з «Постачання ліцензії на програмне забезпечення» на «Постачання ліцензії та програмного забезпечення», результат етапу з «Ліцензійні сертифікати» на «Ліцензійні сертифікати, програмне забезпечення на цифровому носії та опис його складу. Видаткова накладна»

Після цього, за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, з метою розтрати грошових коштів міського бюджету в особливо великих розмірах на користь ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», ОСОБА_6 , з метою усунення перешкод під час приймання результатів робіт в рамках договору №4342, вступив у злочинну змову із ОСОБА_9 начальником департаменту впровадження та супроводу інформаційно-комунікаційних систем КП«ГІОЦ» членом Постійно діючої комісії з прийняття результатів виконання заходів Комплексної міської цільової програми «Електронна столиця» на 2015-2018 роки, співвиконавцем яких є КП«ГІОЦ». На виконання вказаної злочинної домовленості, останній, усвідомлюючи, що модулі програмного забезпечення, які будуть надані в рамках договору №4342 для перевірки та прийняття комісією, насправді не є програмними модулями, повинен був у складі комісії прийняти від ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» зазначені нібито модулі програмного забезпечення на цифровому носії інформації, за результатами чого подати на підпис директору КП«ГІОЦ» ОСОБА_6 видаткову накладну із переліком цих модулів та їх вартістю.

Так, наказом директора КП«ГІОЦ» ОСОБА_6 №99ес від 06.10.2016 з метою забезпечення ефективного виконання заходів, співвиконавцем яких відповідно до Комплексної міської цільової програми «Електронна столиця» на 2015-2018 роки (далі Програма) в 2016 році визначено КП «ГІОЦ», забезпечення контролю за якістю та своєчасністю надання послуг виконавцями таких послуг, що визначені на конкурсних засадах за результатами відповідних закупівель, проведених КП «ГІОЦ» для реалізації заходів Програми, створено Постійно діючу комісію з прийняття результатів виконання заходів Програми, співвиконавцем яких є КП«ГІОЦ» та затверджено її персональний склад, до якого включено в тому числі ОСОБА_9 .

Згідно наказу, Комісією поетапно здійснюється приймання та оцінка результатів послуг, наданих у відповідності до умов договору, укладеного між КП«ГІОЦ» та Виконавцем послуг, визначеним за результатами проведення відповідної процедури закупівлі.

Також, наказом встановлено, що акт приймання-передачі наданих за відповідним етапом послуг, наданий виконавцем послуг, може бути підписаний належним чином уповноваженим представником КП«ГІОЦ» тільки після отримання відповідного позитивного рішення Комісії.

В подальшому, наказом директора КП«ГІОЦ» ОСОБА_6 №51 від 16.06.2017 року внесено зміни до складу Комісії та затверджено її персональний склад, до якого включено в тому числі ОСОБА_9 .

Наприкінці липня 2018 року, за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, невстановленими досудовим розслідуванням особами сформовано та записано на цифрових носіях в кількості 3 шт. (диск DVD-R Verbatim 4.7 Gb 16x CakeBox) електронні файли заявлені як модулі програмного забезпечення, що будуть надані в рамках договору №4342, складено письмовий опис програмного забезпечення із внесеною недостовірною інформацією щодо наявності модулів програмного забезпечення на цифрових носіях, а також складено видаткову накладну №65 від 06.09.2018 року на суму 28209520, 00 грн. до складу якої окрім вартості ліцензій на комп`ютерні програми «CallWay»,«Deskcontrol»та «Електроннийреєстр заявокта скаргна виконавцівжитлово-комунальнихпослуг» (ГОРОДОК)включено вартістьмодулів програмногозабезпечення.

Після цього, наприкінцілипня 2018року, на виконання спільного злочинного умислу із ОСОБА_6 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, ОСОБА_8 , знаходячись в офісному приміщенні ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» за адресою: м.Київ, вул.Жилянська,47Д, завідомо усвідомлюючи неправдивий характер відомостей, які внесені до видаткової накладної №65 від 06.09.2018, в частині постачання модулів програмного забезпечення, засвідчив вказаний завідомо неправдивий офіційний документ своїм підписом в графі «Від постачальника Директор ОСОБА_8 » та печаткою ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», чим засвідчив факт, який має юридичне значення.

09.08.2018 року за невстановлених досудовим розслідуванням обставин в приміщенні КП«ГІОЦ», за адресою: м.Київ, вул.Космічна, 12-а, відбулось засідання Постійно діючої комісії з прийняття результатів виконання заходів Комплексної міської цільової програми «Електронна столиця» на 2015-2018 роки, співвиконавцем яких є КП«ГІОЦ», під час якого ОСОБА_8 на виконання спільних злочинних домовленостей із ОСОБА_6 , з метою розтрати грошових коштів міського бюджету в особливо великих розмірах на користь ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» та заволодіння ними, на виконання умов договору №4342 від 13.04.2018, надав на розгляд і вивчення комісії ліцензійні сертифікати, програмне забезпечення, в тому числі електронні файли заявлені як модулі програмного забезпечення, на цифрових носіях та опис його складу, а також видаткову накладну із переліком та вартістю модулів програмного забезпечення.

В свою чергу, на виконання спільних злочинних домовленостей із ОСОБА_6 , головуючий на засіданні, член комісії ОСОБА_9 , усвідомлюючи протиправність своїх дій, будучи обізнаним, що програмне забезпечення на цифрових носіях заявлене як модулі програмного забезпечення, опис їх складу та видаткова накладна не відповідають дійсності та до них внесені неправдиві відомості, умисно доповів про їх відповідність договору та технічним вимогам, а також прийняв їх у складі комісії та підписав протокол №1-2-4342 від 09.08.2018 року, чим засвідчив факт, який має юридичне значення.

Так, протоколом №1-2-4342 від 09.08.2018 року комісією прийнято рішення ліцензійні сертифікати, програмне забезпечення на цифровому носії та опис його складу, видаткову накладну, надані КП«ГІОЦ» на виконання умов п.1 Календарного плану, що є Додатком №2 Договору №4342 від 13.04.2018 року прийняти до роботи та подати на підпис директору КП«ГІОЦ».

Після цього, діючи на виконання спільного злочинного умислу із ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , направленого на розтрату грошових коштів міського бюджету в особливо великих розмірах на користь ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ», шляхом зловживання своїм службовим становищем, в супереч інтересів служби, 06.09.2018 року за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, знаходячись в приміщенніКП«ГІОЦ»,за адресою:м.Київ,вул.Космічна,12-а, директор КП«ГІОЦ» ОСОБА_6 , завідомо усвідомлюючи неправдивий характер відомостей, які внесені до офіційного документу видаткової накладної №65 від 06.09.2018 року на суму 28209520, 00 грн., а саме в частині постачання програмних модулів згідно переліку, розуміючи, що ТОВ «УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» насправді не поставляються програмні модулі, засвідчив вказаний завідомо неправдивий офіційний документ своїм підписом в графі «Отримав(ла) Директор ОСОБА_6 » та печаткою КП«ГІОЦ», чим засвідчив факт, який має юридичне значення та надає право комунальному підприємствуотримати фінансуванняз місцевогобюджету наоплату робітпо зазначенійвидатковій накладній тазобов`язує здійснити перерахування грошових коштів на рахунок ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ»,та такимчином будучислужбовою особоювидав завідомонеправдивий документ.

В подальшому, на підставі платіжного доручення №111 від 13.09.2018 року ГУДКСУ у м.Києві здійснено зарахування грошових коштів на рахунок ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» № НОМЕР_1 , який відкрито в Печерській філії ПАТКБ«ПРИВАТБАНК», МФО300711, з рахунку КП«ГІОЦ» №35434036091290, відкритого в ГУ ДКСУ у м.Києві, МФО 820019, в сумі 28209520, 00 грн.

Згідно висновку експертів Науково-дослідного центру судової експертизи з питань інтелектуальної власності №247/19 за результатами проведення комплексної компютерно-технічної та експертизи у сфері інтелектуальної власності від 11.11.2019 року функціонал розроблених та інтегрованих модулів в рамках договору №4342 від 13.04.2018 року укладеного між ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» та КП«ГІОЦ», до базового програмного забезпечення «CallWay», «Deskcontrol» та «Електронний реєстр заявок та скарг на виконавців житлово-комунальних послуг» (ГОРОДОК) не відповідає вимогам технічного завдання на їх створення. Електронні файли, які, відповідно до «Опису програмного забезпечення, що поставляється згідно договору №4342 від 13.04.2018 року, заявлені як модулі не є програмними модулями/комп`ютерною програмою у розумінні закону України «Про авторське право і суміжні права».

Поряд зцим,згідно висновкуексперта Науково-дослідного центру судової експертизи з питань інтелектуальної власності №247-1/19 за результатами проведення судово-економічної експертизи від 15.11.2019 року документально підтверджуються збитки КП«ГІОЦ» в рамках підписання та виконання договору №4342 від 13.04.2018 року укладеного з ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ» в сумі 20826910,00 (двадцять мільйонів вісімсот двадцять шість тисяч дев`ятсот десять) грн.

З огляду на викладене 13.09.2018 року, директор КП«ГІОЦ» ОСОБА_6 , перебуваючи у приміщенні КП«ГІОЦ», за адресою: м.Київ, вул.Космічна,12-а, на підставі завідомо підробленого офіційного документу видаткової накладної №65 від 06.09.2018 року, зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб, розтратив майно Київської міської державної адміністрації, а саме грошові кошти в сумі 20826910,00 грн., що є особливо великим розміром, який в шістсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину, на користь ТОВ«УКРАЇНСЬКІ БІЗНЕС КОМУНІКАЦІЇ».

16 грудня 2019 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчинені кримінального правопорушення (злочину) передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

17.12.2019 року ухвалою Дніпровського районного суду м. Києва, було відсторонено підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади директора КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» (код ЄДРПОУ 04013755) у межах строку, який не може становити більше двох місяців та перевищувати строк досудового розслідування, тобто до 15 лютого 2020 року.

11 лютого 2020 року, ухвалою Дніпровського районного суду м. Києва було продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018110000000355 від 11.10.2019 року до чотирьох місяців, а саме: 16 квітня 2020 року.

Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав, просив задовольнити у повному обсязі, оскільки перебуваючи на зазначеній посаді, використовуючи свої службові повноваження та зв`язки з колегами по службі ОСОБА_6 може здійснювати незаконний вплив на свідків з метою зміни останніми своїх показань чи протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином.

Захисники та підозрюваний заперечували проти задоволення клопотання, зазначивши, що ОСОБА_6 не має заходів впливу на свідків та доступу до документів, які мають значення для кримінального провадження, через свою посаду, крім того, робота йому потрібна, так як має на утриманні трьох неповнолітніх дітей, тому просять у зазначеному клопотанні відмовити. Крім того, відповідно до колективного звернення трудового колективу КП ГІОЦ від 06.02.2020 року, вбачається що тривале відсторонення від посади директора КП ГІОЦ ОСОБА_6 та його відсутність на підприємстві негативно відображається на морально-психологічному стані усіх працівників трудового колективу КП ГІОЦ та впливає на прийняття швидких, ефективних та вкрай важливих рішень необхідних для нормальної та безперебійної роботи підприємтва.

Слідчий суддя, вислухавши думку учасників кримінального провадження, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного.

За вказаним фактом 11 жовтня 2018 року відомості про вчинення злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань та присвоєно реєстраційний номер 42018110000000355.

16 грудня 2019 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчинені кримінального правопорушення (злочину) передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Відповідно до розпорядження Київського міського голови № 673 від 08 липня 2016 року, наказом № 435-ВК від 12 липня 2016 року ОСОБА_6 призначено на посаду директора КП «ГІОЦ».

Ухвалою слідчого судді Дніпровського районного суду м. Києва від 17 грудня 2019 року задоволено клопотання слідчого в ОВС СУ ГУ СБ України у місті Києві та Київській області ОСОБА_10 та відсторонено підозрюваного ОСОБА_6 від посади директора КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» (код ЄДРПОУ 04013755) до 15 лютого 2020 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Відповідно до ст. 22 КПК України кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом.

Сторони кримінального провадження мають рівні права на збирання та подання до суду речей, документів, інших доказів, клопотань, скарг, а також на реалізацію інших процесуальних прав, передбачених цим Кодексом.

Згідно ч. 6 ст. 22 КПК України суд, зберігаючи об`єктивність та неупередженість, створює необхідні умови для реалізації сторонами їхніх процесуальних прав та виконання процесуальних обов`язків.

Відповідно дост.131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості кримінального провадження. Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади.

Згідност. 43 Конституції України, кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, а тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватися виключно з підстав та у порядку, передбаченомуКПК України

Стаття 154 ч.1 КПК Українипередбачає, що відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Згідност.155 ч.2 п.6 КПК України, у клопотанні слідчого повинно бути зазначено обставини, що дають підстави вважати, що підозрюваний, перебуваючи на посаді, незаконними засобами впливатиме на свідків, а також протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, може продовжити злочинну діяльність.

В цьому аспекті слід зазначити, що із самої суті такого заходу забезпечення кримінального провадження як відсторонення від посади, випливає те, що між свідками, підозрюваним та займаною ним посадою повинен бути логічний взаємозв`язок, зокрема, наявний факт підзвітності, підконтрольності чи інших відносин, пов`язаних з підозрюваним і займаною ним посадою.

Відповідно до ч.2ст.158 КПК Українислідчий суддя, суд відмовляє у продовженні строку відсторонення від посади, якщо прокурор не доведе, що обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати або сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали.

Матеріалами клопотання не підтверджено та прокурором в судовому засіданні не доведено наявність підстав вважати, що підозрюваний ОСОБА_6 ,може негативно впливати на хід досудового розслідування, та протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином та, що відсторонення підозрюваного від посади необхідно для припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного і що перебуваючи на посаді директора КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» може самостійно або з допомогою інших службових осіб знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків чи інших учасників кримінального провадження.

Згідност.157 ч.2 п.3 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя зобов`язаний врахувати наслідки такого відсторонення для інших осіб.

Як було встановлено в ході судового розгляду клопотання, підозрюваний ОСОБА_6 перебуває в шлюбі, має на утриманні трьох неповнолітніх дітей, і відсторонення його від посади має негативні наслідки для його сім`ї, оскільки підозрюваний являється годувальником у сім`ї, і члени його сім`ї - знаходяться на його утриманні.

За таких обставин, під час судового розгляду клопотання не було доведено, що без відсторонення підозрюваного від займаної посади неможливо забезпечити швидке, повне та неупереджене досудове розслідування, і такі потреби досудового розслідування виправдовують обмеження гарантованогост.43 Конституції Україниправа підозрюваного на працю, тому клопотання про продовження строкувідсторонення ОСОБА_6 від посади підлягає залишенню без задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.26,131,154,155,156,157,158,209,372 КПК України, слідчий суддя, -

п о с т а н о в и л а :

У задоволенні клопотання заступника прокурора відділу прокуратури Київської області ОСОБА_7 у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018110000000355 від 11 жовтня 2018 року про продовження строку відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_6 відмовити.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя:

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.02.2020
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу88012284
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —755/5833/19

Ухвала від 31.07.2020

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Масенко Денис Євгенович

Ухвала від 01.06.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Козачук О. М.

Ухвала від 17.06.2020

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Масенко Денис Євгенович

Ухвала від 12.06.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 12.06.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 27.05.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 25.05.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 18.05.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 18.05.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

Ухвала від 18.05.2020

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Левко В. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні