Ухвала
від 03.03.2020 по справі 686/32597/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/32597/19

Провадження № 1-кс/686/3056/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 березня 2020 року м. Хмельницький

Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , захисників ОСОБА_5 ОСОБА_6 , підозрюваного ОСОБА_7 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду, в режимі відео конференції, клопотання прокурора відділу організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, що поширює свою діяльність на Житомирську область, прокуратури Житомирської області ОСОБА_8 , про відсторонення від посади відносно

ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженця м.Житомир, громадянинаУкраїни,українця, з вищою освітою, одруженого, неповнолітніх дітей на утриманні немає, працюючого головою комісії з реорганізації Житомирської митниці ДФС, зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою АДРЕСА_1 , раніше не судимого,

у кримінальному провадженні № 62019240000000677,

ВСТАНОВИВ:

02.03.2020 року прокурор відділу організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, що поширює свою діяльність на Житомирську область, прокуратури Житомирської області ОСОБА_8 звернувся дослідчого суддіз клопотанням,про відсторонення ОСОБА_7 ,підозрюваного увчиненні злочину,передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України від посади голови комісії з реорганізації Житомирської митниці ДФС, в межах строків досудового розслідування, тобто до 20.04.2020 року включно, посилаючись на те, що перебування саме на вказаній посаді сприяло вчиненню ним інкримінованого кримінального правопорушення, що, перебуваючи на посаді та використовуючи своє службове становище, матиме реальну можливість вчинити дії спрямовані на знищення чи підроблення документів, які мають значення для кримінального провадження. Також ОСОБА_7 перебуваючи на вказаній посаді матиме можливість впливати на свідків чи інших учасників кримінального провадження, у тому числі, на працівників Житомирської митниці ДФС, які є його підлеглими, яких надалі ймовірно виникне потреба допитати чи провести за їх участі інші процесуальні дії та матиме можливість протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Заслухавши думку прокурора, який підтримав клопотання, та вказав що перебування на посаді підозрюваного, сприяло вчиненню кримінального правопорушення, підозрюваного та його захисників, які заперечили щодо задоволення клопотання, дослідивши надані матеріали кримінального провадження, приходжу до висновку, що клопотання підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.

У провадженні Другого слідчого відділу Слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому перебувають матеріали досудового розслідування у кримінальному провадженні № 62019240000000677 від 14.08.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

20.02.2020 року ОСОБА_7 винесено повідомлення про підозру у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, а саме, про те що він обіймаючи посаду в.о. начальника Житомирської митниці ДФС, тобто відповідно до ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду та правоохоронних органів», будучи працівником правоохоронного органу, виконуючи покладені на нього посадові обов`язки, передбачені положенням «Про Житомирську митницю ДФС», затвердженого наказом Державної фіскальної служби України від 20.08.2014 № 56, знехтував зазначеними вимогами законодавства та вчинив злочинні дії пов`язані з розтратою коштів державного бюджету, які в силу займаної ним посади перебували у його віданні, шляхом зловживання своїм службовим становищем, вчинені у великих розмірах за наступних обставин.

Так, у невстановлений досудовим розслідуванням день та час ОСОБА_7 усвідомлюючи протиправність своїх дій та бажаючи настання наслідків, які полягають у розтраті бюджетних коштів на користь ТОВ «Фалькон Пауер», перевищуючи свої службові повноваження, перебуваючи у службовому кабінеті за місцем роботи у Житомирській митниці ДФС, надав усну вказівку начальнику управління матеріально технічного забезпечення та розвитку інфраструктури Житомирської митниці ДФС ОСОБА_9 провести тендерну закупівлю робіт та послуг з реконструкції пункту пропуску «Майдан Копищанський», що знаходиться за адресою: Житомирська область, Олевський район, сільська рада Копищенська, за результатами проведення якої необхідно буде укласти відповідний договір будівельного підряду з ТОВ «Фалькон Пауер».

За результатами проведення вищевказаної тендерної закупівлі робіт та послуг ОСОБА_7 14.11.2018 року було підписано договір будівельного підряду №185 на виконання робіт: «Реконструкція міждержавного автомобільного пункту пропуску «Майдан Копищанський»: влаштування службових модулів для спільного контролю (митний та прикордонний) пункту пропуску «Майдан Копищанський» за адресою Житомирська область, Олевський район, сільська рада Копищенська» (1-ша черга) (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), з ТОВ «Фалькон Пауер» в особі директора ОСОБА_10 .

Відповідно до п. 2.1, п. 4.2, п. 4.7. ціна Договору складає 846043,06 грн., строк виконання робіт визначається Графіком виконання робіт закінчення робіт не пізніше 26.12.2018. Фактичний строк закінчення робіт по об`єкту (обсягам, етапам, видам робіт) визначається датою підписання замовником акту приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ-2в з додатками, підтвердженого довідкою про вартість виконаних підрядних робіт форми КБ-3. При цьому підрядник зобов`язаний передати замовнику 2 комплекти виконавчої документації на будівельно-монтажні роботи згідно з нормативними документами, документами, що свідчать про відповідність використаних матеріалів конструкцій, виробів та обладнання встановленим вимогам нормативних документів.

Також, відповідно до п. 5.1.2. Договору замовник зобов`язаний забезпечити проведення контролю за якістю і технічний нагляд щодо відповідності виконаних робіт проекту, кошторису, національним стандартам України, будівельним нормам і правилам, шляхом укладання відповідного договору з третіми особами.

Крім того, ОСОБА_7 14.11.2018 було підписано договір надання послуг на здійснення авторського нагляду № 187 з Житомирською філією Державного науково-дослідного та проектно-вишукувального інституту «НДІпроектреконструкція» в особі директора ОСОБА_11 .

За даним Договором Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут «НДІпроектреконструкція» зобов`язується за плату здійснювати авторський нагляд по об`єкту: «Реконструкція міждержавного автомобільного пункту пропуску «Майдан Копищанський»: влаштування службових модулів для спільного контролю (митний та прикордонний) пункту пропуску «Майдан Копищанський» за адресою Житомирська область, Олевський район, сільська рада Копищенська» (1-ша черга) (Код ДК 021:2015: 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт).

Як установлено, авторський нагляд на об`єкті реконструкції не здійснювався, оскільки фактично будь-які будівельні роботи не проводилися.

Також, ОСОБА_7 , в силу займаної ним посади, на момент підписання договору підряду від 14.11.2018 № 185 було достовірно відомо, що ДФС України дозвіл на списання майна, яке перебуває на балансі Житомирської митниці ДФС та фактично знаходиться на пункті пропуску «Майдан Копищанський», а саме: оглядового приміщення інв. №10310036, вагончика №3 інв. №10310038, вагончика №4 інв. №10310037 не надавався, що фактично унеможливлювало проведення будь-яких будівельних робіт згідно договору.

Не зважаючи на вищевказані обставини, а також на наявність вимоги виконання робіт для проведення оплати послуг за договором, ОСОБА_7 , достовірно знаючи, що будь-які будівельні роботи на об`єкті відповідно до Договору від 14.11.2018 № 185 не були проведені, усвідомлюючи протиправність своїх дій та бажаючи настання наслідків, які полягають у розтраті бюджетних коштів, які у силу займаної ним посади перебували у його віданні, зловживаючи своїм службовим становищем, 29.11.2018 підписав акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за листопад 2018 року, які містили недостовірну інформацію щодо об`єму та виду проведених робіт, а також не були підписані уповноваженою особою організації, яка здійснює авторський нагляд за виконанням будівельних робіт.

Крім того, ОСОБА_7 , достовірно знаючи, що будь-які будівельні роботи на об`єкті відповідно до Договору від 14.11.2018 року № 185 не були проведені, усвідомлюючи протиправність своїх дій та бажаючи настання наслідків, які полягають у розтраті бюджетних коштів, які у силу займаної ним посади перебували у його віданні, зловживаючи своїм службовим становищем, 22.12.2018 підписав акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в за грудень 2018 року, які містили недостовірну інформацію щодо об`єму та виду проведених робіт, а також не були підписані уповноваженою особою організації, яка здійснює авторський нагляд за виконанням будівельних робіт.

Продовжуючи свій злочинний умисел направлений на розтрату бюджетних коштів, які у силу займаної посади перебували у його віданні, ОСОБА_7 , підписав довідки форми КБ-3 про вартість виконаних робіт та видав власноручно ним підписані платіжні доручення, а саме: №2 від 27.11.2019, №3 від 29.11.2018, №29 від 29.11.2018 та №47 від 22.12.2018 на підставі яких Житомирською митницею ДФС через ГУДКСУ у Житомирській області рахунок №35228615088952, перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «Фалькон Пауер» № НОМЕР_1 відкритий у ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК», перераховано грошові кошти на загальну суму 732108,68 грн (сімсот тридцять дві тисячі сто вісім гривень шістдесят вісім копійок).

Відповідно довисновку експертавід 10.12.2019року №12/117за результатамипроведеної укримінальному провадженнісудової будівельно технічноїекспертизи розробленакошторисна документаціяпо об`єкту:«Реконструкція міждержавногоавтомобільного пунктупропуску «МайданКопищанський»:влаштування службовихмодулів дляспільного контролю(митнийта прикордонний)пункту пропуску«Майдан Копищанський»за адресою:Житомирська область,Олевський район,сільська радаКопищенська» невідповідає вимогамнормативно-правовихактів угалузі будівництва. Фактично виконані роботи відсутні.

Визначені проектно-кошторисною документацією та первинною звітною документацією обсяги та вартість робіт не відповідають фактично виконаним. Сума завищень складає 732 108 грн 68 коп. (сімсот тридцять дві тисячі сто вісім грн. 68коп.)

Первинна звітна документація (форми КБ-2в, КБ-3 тощо) по об`єкту: «Реконструкція міждержавного автомобільного пункту пропуску «Майдан Копищанський»: влаштування службових модулів для спільного контролю (митний та прикордонний) пункту пропуску «Майдан Копищанський» за адресою: Житомирська область, Олевський район, сільська рада Копищенська» не відповідає за порядком складання і наведеними розрахунками вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва.

Відповідно до висновку експерта від 31.01.2020 №12/3-1 за результатами проведеної у кримінальному провадженні судової економічної експертизи вартість виконаних обсягів робіт і проведених взаєморозрахунків за виконані роботи, що здійснюються за рахунок державних коштів, за наслідками виконання договору будівельного підряду від 14.11.2018 №185 на влаштування службових модулів для спільного контролю в пункті пропуску «Майдан Копищанський», укладеного Житомирською митницею ДФС з ТОВ «Фалькон Пауер» (код ЄДРПОУ 41246024) підтверджується в сумі 732 108,68грн. Реєстрами бюджетних зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів, виданих Головним управлінням Державної казначейської служби України у Житомирській області.

Фактичні витрати труда, впродовж виконання договору від 14.11.2018 №185, які передбачені підсумковою відомістю ресурсів Підрядником документально не підтверджені.

За наданими на клопотання експерта Таблицями 5 «Відомості про застрахованих осіб» Додатку 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованим особам» встановлено, що в період дії Договору 185 у листопаді-грудні 2018 року з Підрядником не перебували у трудових відносинах (не укладались договори цивільно-правового характеру) працівники, які за класифікатором професій випуску №64 ДКХП (5) мають професійну характеристику фахівців та службовців будівельних організацій, або інші працівники, що мають будівельні професії.

Фактична вартість робіт з влаштування службових модулів, виконаних на підставі договору будівельного підряду №185 від 14.11.2018 з урахуванням висновків будівельно-технічної експертизи від 10.12.2019 №12/117 становить 0,00 грн.

Виходячи з суми фактичної вартості робіт, обчисленої з урахуванням висновків будівельно-технічної експертизи, у проведених взаєморозрахунках за виконані роботи, що здійснені за рахунок державних коштів за договором №185 від 14.11.2018 виникли різниці в сумі 732 108,68грн. ( сімсот тридцять дві тисячі сто вісім грн. 68 коп.)

З метою створення видимості виконання умов договору будівельного підряду №185 від 14.11.2018 та уникнення від кримінальної відповідальності, Житомирською митницею ДФС в особі першого заступника начальника ОСОБА_12 та ТОВ «Фалькон Пауер» в особі директора ОСОБА_13 , 20.11.2019 підписано договір відповідального зберігання №14.

Відповідно до умов вищевказаного договору ТОВ «Фалькон Пауер» приймає на відповідальне зберігання майно, виготовлене (придбане) відповідно до договору будівельного підряду №185 від 14.11.2018 конкретне найменування якого зазначене у Акті приймання передачі, який є додатком до договору. Проте, вищезазначений Акт приймання передачі не містить ідивідуалізуючих ознак прийнятого на баланс майна таких як марка, модель, тип, тощо.

Згідно висновку експерта від 12.02.2020 року №12/4/7 за результатами проведеної у кримінальному провадженні судової будівельно технічної експертизи встановлено невідповідність виготовлених конструкцій, які були прийняті Житомирською митницею ДФС та передані на відповідальне зберігання згідно умов договору від 20.11.2019 №14, проектно - кошторисній документації та завданню на проектування.

Так, в акти КБ-2в конструкції (устаткування), що знаходяться за адресою: вул. Промислова, 27, м. Олевськ, Житомирська область та були оглянуті слідчим при проведенні огляду 29.01.2020 вписані неправомірно.

Дійсна вартість конструкцій (устаткування), що знаходиться за адресою: вул. Промислова, 27, м. Олевськ, Житомирська область та були оглянуті слідчим при проведенні огляду 29.01.2020 за укрупненими показниками орієнтовно складає 76294,00 грн.

Вищевказані конструкції (устаткування) не відповідають вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва та проектно-кошторисній документації.

Зокрема, в порушення п.5.5.1 ДСТУ Б.В.2.2 -22:2008 конструкції, які зберігаються на території підприємства віднесено в актах виконаних робіт до устаткування, оскільки будівлі поставляються споживачу повністю укомплектованими згідно з комплектувальною відомістю, в порушення п.5.5.2 ДСТУ Б.В.2.2 -22:2008 контейнерні будівлі мають бути оснащені внутрішніми інженерними системами, меблями, технологічним устаткуванням і повинні бути готовими до експлуатації.

Крім того, відповідно до проектно-кошторисної документації, будівлі мають бути виконанні з «сендвіч панелей» молочно-білого кольору марки RAL № 9003, фактично виконанні конструкції виконанні з металевого-профільованого листа темно-зеленого кольору.

При вивченні наданих на експертизу документів та матеріалів, щодо вищевказаних конструкцій (устаткування), виявлено, що на матеріали, які використовувались при монтажі відсутні (або не надані) документи, які підтверджували б їх якість, безпечність, надійність.

Таким чином, ОСОБА_7 достовірно знаючи про фактичну відсутність авторського та технічного нагляду за виконанням будівельних робіт, підписав акти виконаних робіт форми КБ-2в та довідки про вартість виконаних робіт форми КБ-3 за договором будівельного підряду №185 від 14.11.2018, а у подальшому сплатив та прийняв результати робіт, які у повному обсязі не відповідають проектно - кошторисній документації та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва.

Враховуючи вище викладене, ОСОБА_7 , обіймаючи посаду виконувача обов`язків начальника Житомирської митниці ДФС, шляхом зловживання своїм службовим становищем, вчинив злочинні умисні дії пов`язані з розтратою коштів державного бюджету на користь ТОВ «Фалькон Пауер» на загальну суму 732 108 грн 68 коп. (сімсот тридцять дві тисячі сто вісім грн. 68коп.), тобто в особливо великих розмірах.

Дана підозра є обґрунтована, адже на її підтвердження представлено: лист ВБКОЗ УСБУ в Житомирській області від 14.08.2019 року про причетність ОСОБА_7 до вчинення кримінального правопорушення; протокол допиту свідка ОСОБА_9 від 20.12.2019 року; протокол допиту свідка ОСОБА_14 від 08.10.2019 року; копію договору підряду №185 від 14.11.2018 року; висновок експерта від 30.01.2020 №12/3-1 за результатами проведеної у кримінальному провадженні судової економічної експертизи; висновок експерта від 12.02.2020 року №12/4/7 за результатами проведеної у кримінальному провадженні судової будівельно технічної експертизи, та інші матеріали кримінального провадження.

Наказом Житомирськоїмитниці ДФСвід 26.11.2019року №170-рг «Прозатвердження Планузаходів таперсонального складукомісії зреорганізації Житомирськоїмитниці ДФС»покладено виконанняобов`язків головикомісії зреорганізації Житомирськоїмитниці ДФСна ОСОБА_7 .

Згідно п. 4 ч. 2ст. 131 КПК України, відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження.

Згідно з ч.ч.1, 2ст.154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 156 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців.

Як передбачено вимогами ч. 2ст. 157 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Крім цього відповідно до ч.5ст.65 Закону України «Про запобігання корупції»особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Вивченням матеріалів кримінального провадження, судом встановлено, що є достатні підстави припускати, що ОСОБА_7 використовуючи свої службові повноваження та зв`язки з колегами, може вчинити дії спрямовані на знищення чи підроблення документів, які мають значення для кримінального провадження, а також матиме безпосередню можливість незаконно впливати на свідків з числа працівників Житомирської митниці ДФС, які є його підлеглими та протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Враховуючи викладене приходжу до висновку, що досягнути завдання кримінального судочинства неможливо без відсторонення підозрюваного від посади .

Керуючись ст.ст.154-157 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити частково.

Відсторонити підозрюваного ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади голови комісії з реорганізації Житомирської митниці ДФС, на строк по 17 квітня 2020 року.

Ухвала діє по 17 квітня 2020 року.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення03.03.2020
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу88046155
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —686/32597/19

Ухвала від 24.02.2022

Кримінальне

Хмельницький апеляційний суд

Барчук В. М.

Ухвала від 24.02.2022

Кримінальне

Хмельницький апеляційний суд

Барчук В. М.

Ухвала від 06.01.2022

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Колієв С. А.

Ухвала від 01.06.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Баєв С. М.

Ухвала від 01.06.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Баєв С. М.

Ухвала від 12.05.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Баєв С. М.

Ухвала від 06.05.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 06.05.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 07.04.2021

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 22.06.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні