ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
06 березня 2020 р. м. Чернівці Справа № 824/320/20-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Лелюк О.П., розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Шевченківського району Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Управління соціального захисту населення Шевченківського району Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії.
Позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Управління соціального захисту населення Шевченківського району Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради про відмову в призначенні допомоги при народженні дитини ОСОБА_1 ;
- визнати протиправною відмову Управління соціального захисту населення Шевченківського району Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради у нарахуванні та виплаті ОСОБА_1 допомоги при народженні дитини, на сина ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
- зобов`язати Управління соціального захисту населення Шевченківського району Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради призначити та здійснити виплату ОСОБА_1 державної допомоги при народженні дитини на сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за її заявою від 28 жовтня 2019 року.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали, суд дійшов висновку, що вона не відповідає вимогам, встановленим статтею 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною третьою статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України Про судовий збір від 08 липня 2011 року №3674-VI.
Згідно зі статтею 1 Закону України Про судовий збір судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
Розміри ставок судового збору встановлені статтею 4 Закону України Про судовий збір . Зокрема, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано фізичною особою або фізичною особою - підприємцем ставка судового збору становить 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік визначено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року становить 2102 гривні.
Як вбачається із матеріалів позовної заяви, позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Управління соціального захисту населення Шевченківського району Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради про відмову в призначенні допомоги при народженні дитини ОСОБА_1 ;
- визнати протиправною відмову Управління соціального захисту населення Шевченківського району Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради у нарахуванні та виплаті ОСОБА_1 при народженні, на сина ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
- зобов`язати Управління соціального захисту населення Шевченківського району Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради призначити та здійснити виплату ОСОБА_1 державної допомоги при народженні дитини на сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за її заявою від 28 жовтня 2019 року.
На переконання суду, вказані вимоги є однорідними та стосуються одного спірного питання між сторонами справи - нарахування та виплати позивачу допомоги при народженні дитини.
Отже, позовна заява фактично містить одну вимогу немайнового характеру.
Враховуючи наведене, при подачі позову до суду позивачу необхідно було сплатити судовий збір за одну вимогу немайнового характеру в розмірі 840,80 грн (2102,00*0,4).
Судовий збір повинен бути сплачений на наступні банківські реквізити: отримувач Чернівецьке УК/м.Чернiвцi/22030101; код отримувача (ЄДРПОУ) 37978173; банк отримувача Казначейство України (ел.адм.подат.); код банку отримувача (МФО) 899998; номер рахунку (IBAN) UA828999980313191206084024002; код класифікації доходів бюджету 22030101.
Водночас позивачем подано заяву про звільнення від сплати судового збору, яка обґрунтована тим, що позивач є внутрішньо переміщеною особою та перебуває у відпустці по догляду за дитиною віком до трьох років і не має ніяких доходів, знаходиться з малолітніми дітьми на повному утриманні своїх родичів, не має можливості нести великі судові витрати, щоб захистити свої права та права малолітньої дитини. Позивач також вказує, що її чоловік не працює, заробляє тимчасовими заробітками, а відповідач своїми діями позбавив її права на отримання гарантованої допомоги при народженні дитини та призвів до незадовільного майнового стану її родини.
При цьому на підтвердження незадовільного майнового стану, який перешкоджає зверненню за захистом порушених прав, позивач посилається на лист №09/09/03-5201 від 25 листопада 2019 року, яким відмовлено у призначенні допомоги при народженні дитини.
Позивач вважає, що таке становище є перешкодою для доступу до правосуддя та поважною причиною для задоволення заяви про звільнення від сплати судового збору.
Розглянувши заяву позивача про звільнення від сплати судового збору, суд зазначає таке.
Частиною першою статті 133 Кодексу адміністративного судочинства передбачено, що суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Наведені положення процесуального закону дають підстави для висновку, що звільнення від оплати, відстрочення або розстрочення сплати судового збору є правом, а не обов`язком суду, при цьому суд, вирішуючи це питання, враховує майновий стан сторони.
Згідно з частиною першою статті 8 Закону України "Про судовий збір" враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або
2) позивачами є: військовослужбовці; батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Отже, наведеною нормою встановлено чіткий і вичерпний перелік умов, а також суб`єктних та предметних критеріїв, за наявності яких, з огляду на майновий стан сторони, суд може відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі, зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати.
Однак позивачем не надано жодних доказів належності її до вказаних вище осіб та належних доказів незадовільного майнового стану, про що зазначається в заяві про звільнення від сплати судового збору. З огляду на доводи, наведені у поданій заяві, такими могли би бути, зокрема, довідка про доходи позивача, довідка про доходи чоловіка позивача, докази перебування на утриманні родичів чи інших осіб, докази про те, що чоловік позивача дійсно не перебуває у трудових відносинах тощо.
Щодо посилань позивача на лист №09/09/03-5201 від 25 листопада 2019 року як на доказ незадовільного майнового стану, то такі суд оцінює критично та вважає безпідставними, оскільки вказаний лист, згідно з його змістом, свідчить лише про відмову відповідача призначити позивачу допомогу при народженні дитини, що є предметом даного спору.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про необґрунтованість та безпідставність заяви про звільнення від сплати судового збору, а тому відмовляє у її задоволенні.
Відповідно до частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
З огляду на викладене, наявні правові підстави для залишення даної позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 133, 169, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
1. У задоволенні заяви ОСОБА_1 про звільнення від сплати судового збору відмовити.
2. Позовну заяву ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Шевченківського району Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії залишити без руху.
3. Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів з дня вручення даної ухвали шляхом подання документа про сплату судового збору.
4. Роз`яснити, що в разі невиконання вимог ухвали і не усунення недоліків у вказаний строк позовна заява буде вважатися не поданою і буде повернута особі, яка її подала на підставі пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя О.П. Лелюк
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2020 |
Оприлюднено | 10.03.2020 |
Номер документу | 88060446 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні