Рішення
від 03.08.2007 по справі 10/201-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/201-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

03.08.07р.

Справа № 10/201-07

За позовом  Спілки громадських організацій "Тендерна палата України" , м. Київ 

до  Державного підприємства "Придніпровська залізниця" , м. Дніпропетровськ  

про відміну торгів

Суддя  Кощеєв І.М.

Представники:

  Від позивача:не з"явився

Від відповідача: Новицька Н.А.(дов.№ 766 від 18.06.07р.)- юрисконсульт 

СУТЬ СПОРУ:

  Позивач звернувся до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Відповідача про відміну торгів (тендеру) на закупівлю тканини ( оголошення про заплановану закупівлю № 11124007, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України №11(82) від 12.03.2007р.; оголошення про заплановану закупівлю № 3166748, опубліковане у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель №11(48) від 12.03.2007р.).

         Підстави з якими Позивач пов'язує свої позовні вимоги - Відповідач в супереч вимогам ч. 5 ст. 17-3 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” (надалі за текстом –Закон) не направив на адресу Позивача тендерну (кваліфікаційну документацію, протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій в паперовому або електронному вигляді як того вимагає Закон. Вказане порушення Закону, за твердженням Позивача є істотним, суперечить мети Закону –запобіганню проявам корупції у сфері державних закупівель, забезпеченню відкритості та прозорості тендерних процедур, досягненню оптимального і раціонального використання державних коштів. Так, допускаючи порушення Закону, Відповідач посягає на ґрунтовні принципи проведення процедур державних закупівель, як-то: відкритість та прозорість на всіх стадіях державних закупівель, запобігання проявам корупції, вільний доступ, відкритість та доступність інформації з питань державних закупівель.

          Відповідач проти задоволення позовних вимог Позивача заперечує, зазначаючи у відзиві на позов на їх безпідставність, оскільки ст. 17-3 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” не наділяє Тендерну палату України правом пред'являти до суду позовні вимоги про відміну торгів (тендеру). Також, Відповідач вказує на те, що Позивач у позовній заяві жодним чином не довів у чому саме порушено його особисте немайнове або майнове право та інтерес та те, що він є належним Позивачем по даній справі. Крім того, Відповідач вважає, що посилання Позивача на вимоги ч. 1 ст. 28 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” є безпідставними, оскільки зазначена норма закону не містить такого порушення, на яке у свою чергу посилається Позивач, а саме: не направлення на адресу Тендерної палати України тендерної (кваліфікаційної документації, протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозиції в паперовому або електронному вигляді як того вимагає Закон. Відповідач зазначає на тому, що Спілка громадських організацій      "Тендерна палата України"   не є належним Позивачем по даній справі.

         По справі оглошувалася перерва з 02.08.2007 р. по 03.08.2007 р. для підготовки судом рішення у повному обсязі.

        Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін,  господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Оголошення про заплановану закупівлю ДП "Придніпровська залізниця" на торгах –

тканини № 11124007 було опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України №11(82) від 12.03.2007р.; оголошення про заплановану закупівлю № 3166748, було опубліковане у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель №11(48) від 12.03.2007р.).

       Однією з форм участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики у сфері державних закупівель є Тендерна палата України ( ст. 17-1 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти »далі Закон ).

       Відповідно до ст. 17-2 Закону Тендерна палата України є юридичною особою, має власні печатку, бланк, рахунки в банківських установах.

       Згідно з ч. 1 ст. 17-3 Закону Тендерна палата України функціонує з метою сприяння: розвитку системи державних закупівель в Україні, прозорості державних закупівель, підвищенню ефективності та раціональності витрачання державних коштів, забезпеченню інформаційно-методичного супроводу державних закупівель, підвищенню конкуренції на ринку державних закупівель, формуванню сучасної інфраструктури державних закупівель, підвищенню професійно-кваліфікаційного рівня спеціалістів з питань державних закупівель, здійсненню громадського контролю.

      При виявленні під час розгляду та аналізу документів і матеріалів щодо здійснення державних закупівель порушень чинного законодавства у сфері державних закупівель, порушень під час здійснення відповідних перевірок контролюючими органами, а також у разі вчинення тиску на членів або працівників Тендерної палати України з боку будь-яких фізичних чи юридичних осіб Тендерна палата України має право: направляти інформацію у відповідні органи для вжиття ними належних заходів; інформувати місцеві ради відповідного рівня, Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Верховну Раду України, комітети Верховної Ради України, Кабінет Міністрів України, уповноважений орган та громадськість; оприлюднювати підготовлені висновки щодо виявлених порушень або іншої інформації у засобах масової інформації, проводити громадські слухання з цих питань ( ч. 8 ст. 17-3 Закону ).

        Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону з метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і свобод у сфері закупівель будь-який учасник або інша особа має право оскаржити рішення, дії або бездіяльність замовника замовнику або Комісії, або до суду згідно з цим Законом.

З метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і  свобод  у сфері закупівель будь-який учасник або інша особа має право  оскаржити  рішення,  дії  або  бездіяльність  замовника  до Комісії, або до суду згідно з цим Законом (ст. 36 Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”).

Позивач просить відмінити торги з підстав порушення відповідачем вимог Закону, а саме: не надіслання Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді тендерної (кваліфікаційної) документації, протоколу розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій, протоколу оцінки та звіту про результати здійснення процедури закупівлі.

Частиною 5 статті 17-3 Закону у редакції від 01.12.2006 року, що набрав чинності з 11.03.2007 року передбачено обов'язок замовника надіслати Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді тендерну (кваліфікаційну) документацію, протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій, протокол оцінки та звіт про результати здійснення процедури закупівлі протягом трьох робочих днів з дня її затвердження.

Доказів направлення цієї документації на адресу Позивача Відповідачем не надано.

Підстави відміни торгів викладені у ст. 28 Закону. Відповідно до цієї статті торги відміняються у разі, якщо: на  участь у торгах було подано менше трьох тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі, визначеного замовником у тендерній документації; було відхилено всі тендерні пропозиції відповідно до вимог статті 27 цього Закону; замовник  порушив вимоги цього Закону щодо оприлюднення інформації; якщо  до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників; Комісією чи судом прийняте рішення про відміну торгів.

Жодної з підстав наведених у ст. 28 Закону Позивачем у позові не вказано, доказів на підтвердження вищевказаних обставин Позивачем не надано.

Допущені Відповідачем порушення ч. 5 ст. 17-3 Закону не є істотними порушеннями, наслідком яких є відміна торгів.

Враховуючи наведене, господарський суд вважає позовні вимоги Позивача - не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

         Згідно вищезазначеного, керуючись ст. ст. 22, 44, 49, 75, 82 - 85 ГПК України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

        Позивачу у задоволенні   позовних вимог - відмовити.

Суддя

 І.М. Кощеєв

 

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення03.08.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу881279
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/201-07

Ухвала від 09.10.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Даценко М.В.

Ухвала від 31.07.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Даценко М.В.

Ухвала від 31.07.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Даценко М.В.

Ухвала від 09.06.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Кочерова Н.О.

Ухвала від 21.04.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Кочерова Н.О.

Постанова від 06.02.2008

Господарське

Запорізький апеляційний господарський суд

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 02.11.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Александрова Л.І.

Рішення від 02.11.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Александрова Л.І.

Рішення від 03.08.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв І.М.

Постанова від 18.07.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Даценко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні