10/201-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
03.08.07р.
Справа № 10/201-07
За позовом Спілки громадських організацій "Тендерна палата України" , м. Київ
до Державного підприємства "Придніпровська залізниця" , м. Дніпропетровськ
про відміну торгів
Суддя Кощеєв І.М.
Представники:
Від позивача:не з"явився
Від відповідача: Новицька Н.А.(дов.№ 766 від 18.06.07р.)- юрисконсульт
СУТЬ СПОРУ:
Позивач звернувся до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Відповідача про відміну торгів (тендеру) на закупівлю тканини ( оголошення про заплановану закупівлю № 11124007, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України №11(82) від 12.03.2007р.; оголошення про заплановану закупівлю № 3166748, опубліковане у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель №11(48) від 12.03.2007р.).
Підстави з якими Позивач пов'язує свої позовні вимоги - Відповідач в супереч вимогам ч. 5 ст. 17-3 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” (надалі за текстом –Закон) не направив на адресу Позивача тендерну (кваліфікаційну документацію, протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій в паперовому або електронному вигляді як того вимагає Закон. Вказане порушення Закону, за твердженням Позивача є істотним, суперечить мети Закону –запобіганню проявам корупції у сфері державних закупівель, забезпеченню відкритості та прозорості тендерних процедур, досягненню оптимального і раціонального використання державних коштів. Так, допускаючи порушення Закону, Відповідач посягає на ґрунтовні принципи проведення процедур державних закупівель, як-то: відкритість та прозорість на всіх стадіях державних закупівель, запобігання проявам корупції, вільний доступ, відкритість та доступність інформації з питань державних закупівель.
Відповідач проти задоволення позовних вимог Позивача заперечує, зазначаючи у відзиві на позов на їх безпідставність, оскільки ст. 17-3 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” не наділяє Тендерну палату України правом пред'являти до суду позовні вимоги про відміну торгів (тендеру). Також, Відповідач вказує на те, що Позивач у позовній заяві жодним чином не довів у чому саме порушено його особисте немайнове або майнове право та інтерес та те, що він є належним Позивачем по даній справі. Крім того, Відповідач вважає, що посилання Позивача на вимоги ч. 1 ст. 28 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” є безпідставними, оскільки зазначена норма закону не містить такого порушення, на яке у свою чергу посилається Позивач, а саме: не направлення на адресу Тендерної палати України тендерної (кваліфікаційної документації, протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозиції в паперовому або електронному вигляді як того вимагає Закон. Відповідач зазначає на тому, що Спілка громадських організацій "Тендерна палата України" не є належним Позивачем по даній справі.
По справі оглошувалася перерва з 02.08.2007 р. по 03.08.2007 р. для підготовки судом рішення у повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Оголошення про заплановану закупівлю ДП "Придніпровська залізниця" на торгах –
тканини № 11124007 було опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України №11(82) від 12.03.2007р.; оголошення про заплановану закупівлю № 3166748, було опубліковане у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель №11(48) від 12.03.2007р.).
Однією з форм участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики у сфері державних закупівель є Тендерна палата України ( ст. 17-1 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти »далі Закон ).
Відповідно до ст. 17-2 Закону Тендерна палата України є юридичною особою, має власні печатку, бланк, рахунки в банківських установах.
Згідно з ч. 1 ст. 17-3 Закону Тендерна палата України функціонує з метою сприяння: розвитку системи державних закупівель в Україні, прозорості державних закупівель, підвищенню ефективності та раціональності витрачання державних коштів, забезпеченню інформаційно-методичного супроводу державних закупівель, підвищенню конкуренції на ринку державних закупівель, формуванню сучасної інфраструктури державних закупівель, підвищенню професійно-кваліфікаційного рівня спеціалістів з питань державних закупівель, здійсненню громадського контролю.
При виявленні під час розгляду та аналізу документів і матеріалів щодо здійснення державних закупівель порушень чинного законодавства у сфері державних закупівель, порушень під час здійснення відповідних перевірок контролюючими органами, а також у разі вчинення тиску на членів або працівників Тендерної палати України з боку будь-яких фізичних чи юридичних осіб Тендерна палата України має право: направляти інформацію у відповідні органи для вжиття ними належних заходів; інформувати місцеві ради відповідного рівня, Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Верховну Раду України, комітети Верховної Ради України, Кабінет Міністрів України, уповноважений орган та громадськість; оприлюднювати підготовлені висновки щодо виявлених порушень або іншої інформації у засобах масової інформації, проводити громадські слухання з цих питань ( ч. 8 ст. 17-3 Закону ).
Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону з метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і свобод у сфері закупівель будь-який учасник або інша особа має право оскаржити рішення, дії або бездіяльність замовника замовнику або Комісії, або до суду згідно з цим Законом.
З метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і свобод у сфері закупівель будь-який учасник або інша особа має право оскаржити рішення, дії або бездіяльність замовника до Комісії, або до суду згідно з цим Законом (ст. 36 Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”).
Позивач просить відмінити торги з підстав порушення відповідачем вимог Закону, а саме: не надіслання Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді тендерної (кваліфікаційної) документації, протоколу розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій, протоколу оцінки та звіту про результати здійснення процедури закупівлі.
Частиною 5 статті 17-3 Закону у редакції від 01.12.2006 року, що набрав чинності з 11.03.2007 року передбачено обов'язок замовника надіслати Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді тендерну (кваліфікаційну) документацію, протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій, протокол оцінки та звіт про результати здійснення процедури закупівлі протягом трьох робочих днів з дня її затвердження.
Доказів направлення цієї документації на адресу Позивача Відповідачем не надано.
Підстави відміни торгів викладені у ст. 28 Закону. Відповідно до цієї статті торги відміняються у разі, якщо: на участь у торгах було подано менше трьох тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі, визначеного замовником у тендерній документації; було відхилено всі тендерні пропозиції відповідно до вимог статті 27 цього Закону; замовник порушив вимоги цього Закону щодо оприлюднення інформації; якщо до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників; Комісією чи судом прийняте рішення про відміну торгів.
Жодної з підстав наведених у ст. 28 Закону Позивачем у позові не вказано, доказів на підтвердження вищевказаних обставин Позивачем не надано.
Допущені Відповідачем порушення ч. 5 ст. 17-3 Закону не є істотними порушеннями, наслідком яких є відміна торгів.
Враховуючи наведене, господарський суд вважає позовні вимоги Позивача - не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Згідно вищезазначеного, керуючись ст. ст. 22, 44, 49, 75, 82 - 85 ГПК України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позивачу у задоволенні позовних вимог - відмовити.
Суддя
І.М. Кощеєв
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2007 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 881279 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Кощеєв І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні