Справа № 420/42/20
УХВАЛА
01 квітня 2020 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Корой С.М., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи за позовом ОСОБА_1 до державного кадастрового реєстратора Відділу у Татарбунарському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Градинар Ірини Валеріївни, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення і зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
02 січня 2019 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до державного кадастрового реєстратора Відділу у Татарбунарському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Градинар Ірини Валеріївни, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Відділу у Татарбунарському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Градинар Ірини Валеріївни №РВ-5101179632019 від 29.07.2019 року про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;
- зобов`язати державного кадастрового реєстратора Відділу у Татарбунарському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Градинар Ірину Валеріївну вчинити дії щодо внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру України щодо земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 4,2 га, що розташована на території Білоліської сільської ради Татарбунарського району Одеської області (за межами населеного пункту);
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області виділити ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 із земель запасу (резерву) земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 4,2 га, що розташована на території Білоліської сільської ради Татарбунарського району Одеської області (за межами населеного пункту) як власнику права на земельну частку (пай).
Ухвалою від 08.01.2020 судом відкрито провадження у даній адміністративній справі та вирішено її розглядати в порядку, визначеному ст.262 КАС України.
Вказаною ухвалою судом також зобов`язано державного кадастрового реєстратора Відділу у Татарбунарському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Градинар Ірини Валеріївни надати до суду у п`ятнадцятиденна строк від дати отримання даної ухвали належним чином засвідчені копії:
- заяви ОСОБА_1 про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 23.07.2019 року (реєстраційний номер ЗВ-9705177632019) разом із доданими до неї документами;
- документів, які слугували підставою для прийняття рішення №РВ-5101179632019 від 29.07.2019 року.
14.01.2020 року (вх. №ЕП/1511/20) від заступника начальника Відділу у Татарбунарському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Градинар Ірини Валеріївни до суду надійшов лист про надання інформації на виконання вимог ухвали суду від 08.01.2020 року.
17.02.2020 року (вх. №7030/20) від представника Головного управління Держгеокадастру в Одеській області до суду надійшов відзив на позовну заяву разом із додатками, згідно переліку, зазначеного у ньому.
18.02.2020 року (вх. №7234/20) від представника Головного управління Держгеокадастру в Одеській області на виконання вимог ухвали суду від 08.01.2020 року до суду надійшов лист про надання інформації разом із додатками.
Ухвалою суду від 10.03.2020 року судом зобов`язано сторін надати до суду докази, вирішено розглядати справу за позовом ОСОБА_1 до державного кадастрового реєстратора Відділу у Татарбунарському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Градинар Ірини Валеріївни, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення і зобов`язання вчинити певні дії за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання в даній адміністративній справі на 01.04.2020 року.
У підготовче засідання 01.04.2020 року сторони не прибули, про дату час та місце підготовчого засідання повідомлені належним чином та своєчасно.
При цьому 01.04.2020 року за вх. №ЕП/4299/20 від представника відповідача до суду надійшла заява про відкладення розгляду справи після закінчення надзвичайної ситуації.
Зважаючи на вищевикладене та відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, суд вирішив проводити подальший розгляд процесуальних питань в порядку письмового провадження.
Відповідно до статті 29 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб , з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, і з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р. постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 встановлено з 12 березня до 3 квітня 2020 року на усій території України карантин.
Розпорядженням Одеського міського голови № 218 від 15.03.2020 року "Про тимчасове зупинення роботи об`єктів загального користування, розташованих у м. Одесі, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19" з 16 березня 2020 року з 00:00 тимчасово зупинено роботу таких об`єктів загального користування незалежно від форми власності та підпорядкування з присутністю більше 10 осіб, розташованих у м. Одесі, до особливого розпорядження міського голови та скасування обмежувальних заходів: кінотеатрів, театрів, музеїв, галерей, бібліотек та інших культурних і розважальних закладів; дитячих розважальних центрів та клубів, майданчиків, у тому числі спортивних; фітнес-клубів, тренажерних залів, басейнів, спортивних майданчиків та стадіонів; зоопарків, водних парків, парків атракціонів; усіх магазинів, крім продуктових та аптек; торговельно-розважальних центрів; будівельних ринків та інших (крім продуктових); ресторанів, закладів громадського харчування, серед іншого у готелях, барів, клубів, кафе, дискотек, пабів; інших закладів та установ (на розсуд та під особисту відповідальність керівника).
Крім того, 11.03.2020 року Рада суддів України звернулася до громадян, які є учасниками судових процесів, з проханням утриматися від участі у судових засіданнях, якщо слухання не передбачають обов`язкової присутності учасників сторін. Також Рада суддів України просить громадян утриматися від відвідин суду, якщо у них є ознаки будь-якого вірусного захворювання.
Також, 25.03.2020 року Кабінет Міністрів України запровадив режим надзвичайної ситуації на всій території України на 30 днів, до 24.04.2020 року.
Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Відповідно до ст. 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України. Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за поданням головного державного санітарного лікаря України. Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації. У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов`язки, що покладаються на них. Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності. До відміни карантину його територію можуть залишити особи, які пред`явили довідку, що дає право на виїзд за межі території карантину. Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 32 цього Закону обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб. Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до одужання.
Відповідно до ч. 6 ст. 7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.
Водночас, при повній або частковій відсутності норм, які регулюють певні суспільні відносини, можливо застосувати аналогію закону, тобто, вирішення справи або окремого юридичного питання на основі правової норми, розрахованої на схожі випадки.
Слід зазначити, що застосування аналогії забороняється, якщо вона прямо заборонена законом, чи якщо закон пов`язує настання юридичних наслідків з наявністю конкретних норм.
При вирішенні справи по аналогії закону чи аналогії права обов`язковим є дотримання таких умов: аналогія допустима лише у випадку повної чи часткової відсутності правових норм; суспільні відносини, до яких застосовується аналогія, повинні знаходитися у сфері правового регулювання; повинна бути схожість між обставинами справи і наявною нормою за суттєвими юридичними ознаками; пошук норми, що регулює аналогічний випадок, повинен здійснюватися спочатку в актах тієї ж галузі права, у випадку відсутності - в іншій галузі права і у законодавстві в цілому; винесене у процесі використання аналогії правове рішення не повинно суперечити нормам закону, його меті; обов`язково повинно бути мотивоване пояснення причин застосування рішення по аналогії до конкретного випадку.
Отже у разі, якщо спірні правовідносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).
Зважаючи на вищевикладене, суд вважає за необхідне, застосувавши аналогію положення закону п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України, що є найбільш приближеним за змістом до ситуації, що склалася на території України та Одеської області, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, задля захисту життя та здоров`я учасників справи, зупинити провадження по даній справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів..
Керуючись ст.ст. 180, 236, 241, 248, 256 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ:
Клопотання представника відповідача - задовольнити шляхом зупинення провадження по справі №420/42/20 за позовом ОСОБА_1 до державного кадастрового реєстратора Відділу у Татарбунарському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Градинар Ірини Валеріївни, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення і зобов`язання вчинити певні дії - до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.
Ухвала набирає законної сили негайно після її складання.
Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання.
Суддя Корой С.М.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2020 |
Оприлюднено | 03.04.2020 |
Номер документу | 88548768 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні