Ухвала
від 30.03.2020 по справі 640/21326/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

30 березня 2020 року м. Київ № 640/21326/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., за участю секретаря судового засідання Легейди Я.А., розглянувши у порядку письмового провадження матеріали адміністративної справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Буд-Інвест Маркет"

до Державної архітектурно-будівельної інспекції України,

Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації),

Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

про визнання протиправними та скасування рішень,

В С Т А Н О В И В:

Товариством з обмеженою відповідальністю "Буд-Інвест Маркет" (адреса: 04071, м. Київ, вул. Щекавицька, 37/48, кв. 1, ідентифікаційний код - 35363599) (далі - позивач або ТОВ "Буд-Інвест Маркет" або Товариство) подано на розгляд Окружному адміністративному суду міста Києва позов до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (адреса: 01133, м. Київ, бульв. Лесі Українки, 26, ідентифікаційний код - 37471912) (надалі - відповідач-1 або ДАБІ), Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (адреса: 01001, м. Київ, вул. Трьохсвятительська, 4В, ідентифікаційний код - 40224921) (нижче - відповідач-2 або Департамент з питань ДАБК м. Києва ВО КМР (КМДА)) та Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (адреса: 04074, м. Київ, вул. Вишгородська, 21, ідентифікаційний код - 34926981) (в подальшому - відповідач-3 або Департамент міського благоустрою ВО КМР (КМДА)), у якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноваженого органу з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві Подимайло Євгенії Володимирівни від 01.08.2019 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на просп. Миколи Бажана (біля станції метро "Харківська") у Дарницькому районі міста Києва від 23.06.2011 № 6832/0/18/009-11;

- визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08.08.2019 № 175 "Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт";

- визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) від 18.09.2019 про анулювання контрольної картки № НОМЕР_1 на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку із встановленням тимчасової огорожі на період будівництва.

В якості підстав позову позивач зазначає, що оскаржувані рішення не відповідають приписам статті 2 КАС України, у зв`язку з чим підлягають визнанню протиправними та скасуванню.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.11.2019 (суддя Пащенко К.С.) відкрито провадження у даній адміністративній справі, постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику сторін); повідомлено відповідача, що ним можуть бути подані заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали про відкриття провадження у справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02.12.2019 залишено без задоволення клопотання представника Департаменту з питань ДАБК м. Києва ВО КМР (КМДА) про розгляд справи з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02.12.2019 залишено без задоволення клопотання представника Департаменту міського благоустрою ВО КМР (КМДА) про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

28.11.2019, 06.12.2019, 16.12.2019 через канцелярію до суду від відповідача-2, відповідача-1 та відповідача-3 відповідно.

В площині наданих до суду позивачем та відповідачами матеріалів, суд акцентує, що в силу положень статті 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності під містобудівними умовами та обмеженнями забудови земельної ділянки розуміється документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

За частиною четвертою статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

У відповідності до ст. 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що належать до I-III категорій складності, підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.

Частинами 1, 2 ст. 20 Земельного кодексу України передбачено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об`єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Згідно ст.ст. 38, 39 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування.

Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням державних стандартів і норм, регіональних та місцевих правил забудови.

Відповідно до ст. 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов`язані забезпечувати використання землі за цільовим призначенням. Законом можуть бути встановлені інші обов`язки землекористувачів.

У відповідності до приписів Положення про містобудівний кадастр кадастрова довідка - документ, що містить запитувані споживачем офіційні відомості містобудівного кадастру, що характеризують діючі на певній території містобудівні регламенти та інші умови провадження містобудівної діяльності, містобудівні умови та обмеження, а також (у разі наявності) вимоги та обмеження щодо використання земельних ділянок і розташованих на них об`єктів нерухомості, інші довідкові відомості з інформаційних ресурсів містобудівного кадастру.

Містобудівний кадастр ведеться уповноваженими органами містобудування та архітектури, які можуть утворювати для цього служби містобудівного кадастру (далі - уповноважені органи містобудування та архітектури).

Ведення містобудівного кадастру здійснюється уповноваженими органами містобудування та архітектури шляхом формування і актуалізації інформаційних ресурсів містобудівного кадастру відповідного рівня після отримання, систематизації, узагальнення та реєстрації відомостей і документів, що надійшли від базових суб`єктів містобудівного кадастру, визначених у пункті 13 цього Положення, рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо планування і забудови території та результатів містобудівного моніторингу.

З огляду на відмічені нормативні приписи, слід акцентувати, що відповідно до ч. 4 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України (по тексту - КАС України) суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Частиною третьою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи.

Так, приймаючи до уваги предмет спору та обставини справи, з урахуванням норм наведеного законодавства України, суд вважає за доцільне витребувати докази від:

1. Товариства з обмеженою відповідальністю "Буд-Інвест Маркет", а саме:

- затверджене містобудівне обґрунтування щодо внесення змін до містобудівної документації та визначення параметрів об`єкта містобудування на просп. Миколи Бажана (станція метро "Харківська") у Дарницькому районі м. Києва (п. 1 рішення Київської міської ради № 388/2457 від 08.10.2009);

- затверджений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТОВ "Буд-Інвест Маркет" для будівництва приміщень офісно-торговельно-розважального призначення і закладів громадського харчування зі стоянкою автомобілів для відвідувачів на просп. Миколи Бажана (біля ст. метро "Харківська") у Дарницькому районі м. Києва (п. 4 рішення Київської міської ради № 388/2457 від 08.10.2009);

- докази виконання вимог, викладених в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 22.02.2008 N 19-2266, Київської міської санепідстанції від 05.06.2008 N 4361, Головного управління охорони культурної спадщини від 11.09.2008 N 6065, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 14.08.2008 N 05-08/5814, комунальної корпорації "Київавтодор" від 23.07.2008 N 01-29/1691, комунального підприємства "Київський метрополітен" від 28.10.2008 N 1009-11, Головного управління транспорту від 24.09.2009 N 063-7523, Головного управління земельних ресурсів (п. 6.6. рішення Київської міської ради № 388/2457 від 08.10.2009), письмові пояснення з цього приводу;

- докази проведення Головним управлінням містобудування та архітектури реєстрації в містобудівному кадастрі затвердженої проектної документації (п. 20 Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 23.06.2011 № 6832/0/18/009-11);

- рішення Київської міської ради № 388/24 53 від 08.10.2009 Про передачу земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю "БУД-ІНВЕСТ МАРКЕТ" для будівництва приміщень офісно-торговельно-розважального призначення і закладів громадського харчування, зі стоянкою автомобілів для відвідувачів на просп. Миколи Бажана (біля ст. метро "Харківська") у Дарницькому районі м. Києва (абз. 1 п. 3 Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 23.06.2011 № 6832/0/18/009-11);

- платіжні документи про сплату штрафу згідно постанови № 68/19/073-6690 від 30.07.2019 Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

2. Київської міської ради, зокрема, докази внесення змін до Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затверджених рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 N 370/1804, а саме: переведення території в межах, визначених містобудівним обґрунтуванням, з категорії земель промисловості, транспорту, зв`язку до категорії земель житлової і громадської забудови (п. 3 рішення Київської міської ради № 388/2457 від 08.10.2009).

3. Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) докази направлення Товариству з обмеженою відповідальністю "Буд-Інвест Маркет" та отримання останнім листа № 073-7632 від 29.08.2019.

4. Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, ідентифікаційний код - 26345558) довідку (витяг) з містобудівного кадастру щодо земельної ділянки за адресою: просп. М. Бажана (кадастровий номер - 8 000 000 000:90:311:0015).

Керуючись ст.ст. 9, 77, 241-243, 248 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

1. Витребувати у:

Товариства з обмеженою відповідальністю "Буд-Інвест Маркет":

- затверджене містобудівне обґрунтування щодо внесення змін до містобудівної документації та визначення параметрів об`єкта містобудування на просп. Миколи Бажана (станція метро "Харківська") у Дарницькому районі м. Києва (п. 1 рішення Київської міської ради № 388/2457 від 08.10.2009);

- затверджений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТОВ "Буд-Інвест Маркет" для будівництва приміщень офісно-торговельно-розважального призначення і закладів громадського харчування зі стоянкою автомобілів для відвідувачів на просп. Миколи Бажана (біля ст. метро "Харківська") у Дарницькому районі м. Києва (п. 4 рішення Київської міської ради № 388/2457 від 08.10.2009);

- докази виконання вимог, викладених в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 22.02.2008 N 19-2266, Київської міської санепідстанції від 05.06.2008 N 4361, Головного управління охорони культурної спадщини від 11.09.2008 N 6065, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 14.08.2008 N 05-08/5814, комунальної корпорації "Київавтодор" від 23.07.2008 N 01-29/1691, комунального підприємства "Київський метрополітен" від 28.10.2008 N 1009-11, Головного управління транспорту від 24.09.2009 N 063-7523, Головного управління земельних ресурсів (п. 6.6. рішення Київської міської ради № 388/2457 від 08.10.2009), письмові пояснення з цього приводу;

- докази проведення Головним управлінням містобудування та архітектури реєстрації в містобудівному кадастрі затвердженої проектної документації (п. 20 Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 23.06.2011 № 6832/0/18/009-11);

- рішення Київської міської ради № 388/24 53 від 08.10.2009 Про передачу земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю "БУД-ІНВЕСТ МАРКЕТ" для будівництва приміщень офісно-торговельно-розважального призначення і закладів громадського харчування, зі стоянкою автомобілів для відвідувачів на просп. Миколи Бажана (біля ст. метро "Харківська") у Дарницькому районі м. Києва (абз. 1 п. 3 Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 23.06.2011 № 6832/0/18/009-11);

- платіжні документи про сплату штрафу згідно постанови № 68/19/073-6690 від 30.07.2019 Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Київської міської ради, докази щодо внесення змін до Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затверджених рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 N 370/1804, а саме: переведення території в межах, визначених містобудівним обґрунтуванням, з категорії земель промисловості, транспорту, зв`язку до категорії земель житлової і громадської забудови (п. 3 рішення Київської міської ради № 388/2457 від 08.10.2009).

Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) докази направлення Товариству з обмеженою відповідальністю "Буд-Інвест Маркет" та отримання останнім листа № 073-7632 від 29.08.2019.

Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (адреса: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, ідентифікаційний код - 26345558) довідку (витяг) з містобудівного кадастру щодо земельної ділянки за адресою: просп. М. Бажана (кадастровий номер - 8 000 000 000:90:311:0015).

2. Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Буд-Інвест Маркет", Київську міську раду, Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надати вказані матеріали суду у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали.

Ухвала, відповідно до ч. 1 ст. 256 КАС України, набирає законної сили негайно після її проголошення та оскарженню не підлягає .

Суддя К.С. Пащенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.03.2020
Оприлюднено06.04.2020
Номер документу88577262
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/21326/19

Постанова від 23.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 28.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Рішення від 09.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні