Рішення
від 13.05.2020 по справі 420/2103/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2103/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 травня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "АМВ -АВТОСЕРВІС" (пр.-кт Маршала Жукова,буд.65-Б, м.Одеса, 65114) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул..Семінарська,5, м.Одеса, 65044) про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС в Одеській області пов`язані з організацією і проведенням перевірки на підставі наказу №994 від 18.10.2019 року та скасувати повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 02.12.2019 року №0007250507, згідно з яким до Приватного підприємства "АМВ -АВТОСЕРВІС" застосовано штрафні санкції у сумі 46080,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому просить: визнати протиправним дії суб`єкта владних повноважень - Головного управління Державної податкової служби в Одеській області пов`язані з організацією і проведенням перевірки на підставі наказу №994 від 18.10.2019 та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби в Одеській області від 02.12.2019 №0007250507, згідно з яким до позивача застосовано штрафні санкції у сумі 46080 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на підставі наказу №994 від 18.10.2019 ГУ ДПС в Одеській області проводилася фактична перевірка ПП АМВ-АВТОСЕРВІС (код СДРПОУ 36612556).

Строк проведення перевірки встановлено з 22.10.2019 10 діб - по 31.10.2019.

За результатами фактичної перевірки 31.10.2019 ГУ ДПС в Одеській області складено акт-довідку №63/15/51/РРО/36612556 про результати фактичної перевірки. Вказаний акт отриманий платником податку засобами поштового зв`язку 14.11.2019 про що свідчить інформація від оператора поштового зв`язку.

Згідно з вказаним актом, нібито, встановлено порушення порядку встановленого законодавством ведення обліку товарно-матеріальних цінностей за місцем їх реалізації, згідно додатку до акту на загальну суму 23010, 00 грн. В ході перевірки як вбачається з акта - не надані документи, що належать до предмету перевірки, а саме: товарні звіти, залишки товарних запасів за даними бухгалтерського обліку, документи щодо надходження та вибуття товарних запасів.

За висновками згідно з актом під час перевірки встановлено порушення п. 12 ст. З Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг та п. 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України.

Не погодившись з вказаним актом позивач подав в порядку п. 44.7. ст. 44 ПКУ заперечення на акт.

У запереченнях було обґрунтовано безпідставність висновків відповідача та фактично відсутність порушень описаних в Акті, звернута увага на невідповідність акта критеріям граничної чіткості, зрозумілості.

До вказаних заперечень були долучені копії всіх документів, які стосувалися предмету перевірки і які надавалися за запитом податкового органу 25.10.2019 та які свідчать про належне ведення обліку товарно-матеріальних цінностей за місцем їх реалізації.

На підставі акта перевірки №63/15/51/РРО/36612556 від 31.10.2019 та відповіді ГУ ДПС в Одеській області від 27.11.2019 №4796/10/15-32-05-07-10 на заперечення до акта перевірки відповідач прийняв податкові повідомлення-рішення від 02.12.2019:

- №0007250507, згідно з яким до позивача застосовано штрафні санкції у сумі 46080 грн. (23040,00x2) за порушення п. 12 ст. З Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ;

- № 007380507 на суму 510 грн. за порушення п. 85.2 ст. 85 ПКУ.

Загальна сума фінансових санкцій за вказаними податковими повідомленнями-рішеннями становить 46590, 00 грн.

Не погодившись з вказаними рішеннями позивач в порядку ст. 56 ПКУ звернувся до Державної податкової служби України зі скаргою, у якій просив скасувати в повному обсязі податкові повідомлення-рішення.

03.01.2020 Державною податковою службою України прийнято рішення про продовження строку розгляду скарги.

11.02.2020 Державної податковою службою України прийнято рішення про результати розгляду скарги.

Згідно з вказаним рішенням ДПС залишила ППР ГУ ДПС в Одеській області від 02.12.2019 №0007250507 та №007380507 без змін, а скаргу - без задоволення.

З вказаним податковим рішенням-повідомленням №0007250507, позивач не погоджується, вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню з підстав викладених в позовній заяві.

Відповідач заперечує проти позовних вимог та зазначає у відзиві на позовну заяву, що в ході перевірки посадовими особами відповідача виявлено порушення позивачем вимог п.12 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 року № 265/95-ВР, а саме ведення з порушенням обліку товарних запасів у встановленому законом порядку за місцем їх реалізації та зберігання.

За результатом акта перевірки ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкові повідомлення - рішення від 02.12.2019 №0007250507, згідно з яким до ПП АМВ-АВТОСЕРВІС застосовані штрафні (фінансові) санкції у сумі 46080 грн. (23040 грн. х 2) за здійснення реалізації товарів, які необліковані у встановленому порядку та № 0007380507, згідно з яким до ПП АМВ- АВТОСЕРВІС застосовані штрафні (фінансові) санкції у сумі 510 грн. за ненадання в повному обсязі документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки.

Таким чином, оскаржуване позивачем рішення прийнято у повній відповідності до вимог чинного законодавства України, а тому підстави для його скасування відсутні

Ухвалою суду від 16.03.2020 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

На підставі наказу №994 від 18.10.2019 ГУ ДПС в Одеській області проводилась фактична перевірка ПП АМВ-АВТОСЕРВІС (код СДРПОУ 36612556).

Строк проведення перевірки встановлено з 22.10.2019 10 діб - по 31.10.2019.

За результатами фактичної перевірки 31.10.2019 ГУ ДПС в Одеській області складено акт-довідку №63/15/51/РРО/36612556 про результати фактичної перевірки.

Відповідно до акту встановлено порушення:

- порядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації, на загальну суму не облікованого товару - 23040,00 грн., що є порушенням п. 12 ст.3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995 року №265/95-ВР;

- вимог п. 85.2 ст. 85 ПКУ, а саме: не надання до перевірки в повному обсязі документів, які пов`язані або належать до предмету перевірки.

В ході перевірки як вбачається з акта - не надані документи, що належать до предмету перевірки, а саме: товарні звіти, залишки товарних запасів за даними бухгалтерського обліку, документи щодо надходження та вибуття товарних запасів.

Не погодившись з вказаним актом позивач подав в порядку п. 44.7. ст. 44 ПКУ заперечення на акт.

У запереченнях було обґрунтовано безпідставність висновків відповідача та фактично відсутність порушень описаних в Акті, звернута увага на невідповідність акта критеріям граничної чіткості, зрозумілості.

До вказаних заперечень були долучені копії всіх документів, які стосувалися предмету перевірки і які надавалися за запитом податкового органу 25.10.2019 та які свідчать про належне ведення обліку товарно-матеріальних цінностей за місцем їх реалізації.

На підставі акта перевірки №63/15/51/РРО/36612556 від 31.10.2019 та відповіді ГУ ДПС в Одеській області від 27.11.2019 №4796/10/15-32-05-07-10 на заперечення до акта перевірки відповідач прийняв податкові повідомлення-рішення від 02.12.2019:

- №0007250507, згідно з яким до позивача застосовано штрафні санкції у сумі 46080 грн. (23040,00x2) за порушення п. 12 ст. З Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ;

- № 007380507 на суму 510 грн. за порушення п. 85.2 ст. 85 ПКУ.

Загальна сума фінансових санкцій за вказаними податковими повідомленнями-рішеннями становить 46590, 00 грн.

Не погодившись з вказаними рішеннями позивач в порядку ст. 56 ПКУ звернувся до Державної податкової служби України зі скаргою, у якій просив скасувати в повному обсязі податкові повідомлення-рішення.

03.01.2020 Державної податковою службою України прийнято рішення про продовження строку розгляду скарги.

11.02.2020 Державної податковою службою України прийнято рішення про результати розгляду скарги.

Згідно з вказаним рішенням ДПС залишила ППР ГУ ДПС в Одеській області від 02.12.2019 №0007250507 та №007380507 без змін, а скаргу - без задоволення.

З вказаним податковим рішенням-повідомленням №0007250507, позивач не погоджується, вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Частиною першою статті 9 Закону України від 16.07.99 р. № 996-ХІУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Товарні запаси повинні обліковуватись у відповідності до Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 9 ЗАПАСИ затверджено Наказом Мінфіну України від 20.10.1999 р. № 246 (зареєстровано в Мінюсті України 02.11.1999р. за № 751/4044).

Пунктом 6-м Положення 9 встановлено, що для цілей бухгалтерського обліку "запаси" включають серед інших видів і товари у вигляді матеріальних цінностей, що придбані (отримані) та утримуються підприємством з метою подальшого продажу.

Перелік первинних документів бухгалтерського обліку товарних запасів затверджено Наказом Міністерства статистики України від 23.06.1996 № 193. Пунктом першим цього Наказу затверджено 23 типові форми обліку сировини і матеріалів для цілей бухгалтерського обліку.

Пунктом 177.10. ст. 177 Податкового кодексу України фізичних осіб-підприємців зобов`язано вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.

Наказом № 481 від 16.09.2013 р. Міністерство доходів і зборів затвердило форму і порядок ведення Книги обліку доходів і витрат.

Позивачем не було надано до суду книги обліку доходів і витрат, накладні на отриманий підприємцем товар, видаткові накладні та відомості про отриманий від постачальників товар

Судом не встановлено наявності у позивача первинних документів.

Будь-яких документів бухгалтерського обліку до суду не надано.

Відповідно до Розділу 5 Методичних рекомендації щодо оформлення матеріалів перевірок за дотриманням суб`єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів ліцензій (затверджені Наказом ДПА України від 12 серпня 2008 року N 534). (далі - Положення № 534) залишки окремо обраних для перевірки запасів (товарно-матеріальних -цінностей) зазначаються у графах 4 і 5 за даними бухгалтерського обліку (товарного :звіту, акта передачі зміни тощо).

При цьому у графі 4 вказується кількість у натуральному виразі, у графі 5 вказується сума у грошовому виразі на підставі даних бухгалтерського обліку, товарних звітів, акта передачі зміни тощо.

Документальне відображення записів у бухгалтерському обліку регламентовано Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку,затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.95 р. за № 168/704 (далі - Положення № 88).

Пунктом 2.4. Положення № 88 встановлено, що первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити:

- найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ;

- назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції;

- одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі);

- посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

- особистий підпис або інші дані, що дають змог/ ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Дані про надходження запасів (товарно-матеріальних цінностей) у відповідних графах зазначаються на підставі первинних прибуткових документів, зведених відомостей про надходження від постачальника, внутрішнє переміщення тощо. У разі значного обсягу документів записи можуть групуватися у додаткових таблицях.

Вибуття запасів (товарно-матеріальних цінностей) визначається на підставі первинних документів на вибуття цінностей (видаткових накладних, контрольних стрічок, Фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій, актів списання тощо).

Отже, такий нормативно-правовий акт як Методичні рекомендації щодо оформлення матеріалів перевірок за дотриманням суб`єктами господарювання порядку торгових патентів і ліцензій, затверджених наказом ДПА України від 12.08.2008 року № 534 чітко визначає, що облікові залишки товарів беруться за даними бухгалтерського обліку (товарного звіту, акта передачі зміни тощо) на початок перевірки, а також документи, що підтверджують надходження запасів (товарно-матеріальних цінностей) за визначений період.

Жодних доказів надходження товарів до позивача не надано.

Виходячи з матеріалів справи позивачем не доведено суду, що ним ведеться належним чином облік товарних запасів та здійснюється продаж тільки належним чином облікованих товарів.

За таких обставин зазначений в акті висновок про виявлення у позивача порушень у веденні обліку товарних запасів, про наявність надлишків або нестачі товарів є обґрунтованим, у зв`язку з чим до позивача правомірно застосовано штрафні санкції за порушення вимог пункту 12 статті 3 Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг .

За приписами статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 11, частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідач, який є суб`єктом владних повноважень, свою позицію суду довів та обґрунтував її належним чином.

За таких обставин у задоволенні позову належить відмовити, оскільки він необґрунтований та не підтверджений матеріалами справи.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Приватного підприємства "АМВ -АВТОСЕРВІС" (пр.-кт Маршала Жукова,буд.65-Б, м.Одеса, 65114) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул..Семінарська,5, м.Одеса, 65044) про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС в Одеській області пов`язані з організацією і проведенням перевірки на підставі наказу №994 від 18.10.2019 року та скасувати повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 02.12.2019 року №0007250507, згідно з яким до Приватного підприємства "АМВ -АВТОСЕРВІС" застосовано штрафні санкції у сумі 46080,00 грн. - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя К.С.Єфіменко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2020
Оприлюднено13.05.2020
Номер документу89185022
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/2103/20

Ухвала від 15.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 18.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Постанова від 18.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 31.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 31.08.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 18.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 13.05.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні