Постанова
від 23.07.2007 по справі 14/129
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/129

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА  

                 

23 липня 2007 р.                                                             Справа  № 14/129

За  адміністративним позовом Відкритого акціонерного товариства "Виноградівське виробничо-торгівельне швейне об"єднання "Гроно"", м. Виноградів  

до    Державної податкової інспекції у Виноградівському районі, м. Виноградів  

про  визнання нечинним (недійсним) податкового повідомлення-рішення ДПІ у Виноградівському районі   від 15.08.2006р. №0001722351/0/1815/23-00309134/9022,

                                           Суддя                                  В.І. Карпинець

За участю представників сторін:

від позивача: Лакатош І.В. - голова правління ВАТ ВВТШО "Гроно""; Рябінкіна Н.В. –представник за дов. від 27.06.2007р. №499.

від відповідача: Богдан І.І. –головний державний податковий податковий  ревізор-інспектор  відділу аудиту юридичних осіб  за дов. від 05.07.2007р. №8266;                                               Романюк А.О. –головний державний податковий податковий  ревізор-інспектор за дов. від 13.07.2007р. №8788;

                          Олаг Т.Е.  - старший державний податковий інспектор юридичного сектору за дов. від 12.04.2007р. №4519

      Суть спору: Відкрите акціонерне товариство  "Виноградівське виробничо-торгівельне швейне об"єднання "Гроно"", м. Виноградів    (далі-  позивач, підприємство) звернулося до господарського суду  з адміністративним позовом до   Державної податкової інспекції у Виноградівському районі, м. Виноградів  (далі –відповідач) про визнання нечинним (недійсним) податкового повідомлення-рішення ДПІ у Виноградівському районі   від 15.08.2006р. №0001722351/0/1815/23-00309134/9022  про зменшення ВАТ "Виноградівське виробничо-торгівельне швейне об"єднання "Гроно"" суми 43101грн.  бюджетного відшкодування по ПДВ за травень 2006р.

          Позивач, як у позовній заяві (а.с.2-4)  так і представники позивача  у судових засіданнях по розгляду даної справи,  в обгрунтування позовних вимог, зокрема посилаються на те, що  підприємством правомірно було включено в бюджетне відшкодування в податковій  декларації за звітний податковий період –травень місяць 2006р. суми наявного від”ємного значення по ПДВ, які фактично ним були сплачені постачальникам таких товарів (послуг) у податкових періодах, попередніх ніж  податковий  період –квітень2006р., оскільки, на думку позивача,  у  розумінні вимог п.п.7.7.2 п.п.7.7 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість”,  бюджетному відшкодуванню підлягає не тільки частина від”ємного значення попереднього періоду, яка дорівнює фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у  попередньому  податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг), а і суми податку на додану вартість,  фактично сплачені отримувачем товарів (послуг) постачальникам таких товарів (послуг) у податкових періодах, які передували попередньому звітному  податковому періоду.  Також зазначає ту обставину, що формування сум бюджетного відшкодування також відбулося на підставі даних уточнюючих розрахунків податкових зобов”язань з ПДВ, у зв”язку з виправленням самостійно виявлених помилок у звітних (податкових) періодах - лютому,  квітні та травні місяцях  2006р.  відповідно за звітні (податкові) періоди, за які  виправляються помилки –відповідно за серпень, вересень, жовтень, листопад та грудень 2005р.

          Як доказ у підтвердження такої позиції, представником позивача супровідним листом від від 23.07.2007р. подано до матеріалів справи засвідчені копії, зокрема з: податкових декларацій по ПДВ за спірні періоди з розрахунками коригування сум ПДВ до вищезазначених податкових декларацій, податкових накладних та платіжних доручень про підтвердження факту сплати зобов”язань за такими податковими накладними, в тому числі і сум ПДВ (а.с.36-112).

          За вищезазначених обставин,  позивач та його представники вважають, що  відповідачем (податковим органом) безпідставно зменшено підприємству бюджетне відшкодування з ПДВ  за спірним податковим повідомленням-рішенням.

          Відповідач, як у запереченні на позовну заяву  (а.с.22-25),  так і  представники відповідача у  судових  засіданнях по розгляду даної справи  заперечують проти позову повністю, зокрема посилаються на ту обставину, що позивачем в порушенння п.п.7.7.2 п.п.7.7 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість” було включено до бюджетного відшкодування у травні 2006р. суми наявного від”ємного значення по ПДВ, які фактично були сплачені отримувачем товарів (послуг) у податкових періодах, попередніх ніж  податковий  період –квітень2006р.  також і на підставі даних уточнюючих розрахунків податкових зобов”язань з ПДВ, у зв”язку з виправленням самостійно виявлених помилок у звітних (податкових) періодах - лютому,  квітні та травні місяцях  2006р.  відповідно за звітні (податкові) періоди, за які  виправляються помилки –відповідно за серпень, вересень, жовтень, листопад та грудень 2005р. та сума кредиторської заборгованості, сплачена у березні 2006р. ВАТ „АТП - 12144” за раніше отримані від  такого постачальника товари (роботи, послуги) та яка була підтверджена податковою накладною, отриманою від такого постачальника у цьому звітному податковому періоді, а  відповідно до вимог вищезазначеної норми Закону, товариством  повинні були бути включені до  бюджетного відшкодування лише ті суми наявного від”ємного значення по ПДВ, які фактично були сплачені у попередньому звітному податковому  періоді (тобто у квітні  2006р.) постачальникам таких товарів (послуг), який передував звітному податковому  періоду - травню 2006р., а  тому,  відповідач та його представники вважають, що є правомірним зменшення позивачеві бюджетного відшкодування за спірним податковим повідомленням-рішенням, а тому  і відсутні правові підстави для  визнання його нечинним.

          У судових засіданнях 05.07 та 16.07.2007р. оголошувались перерви відповідно до вимог ст.150 КАС України.

У судовому засіданні 23.07.2007р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови відповідно до вимог п.3 ст. 160 КАС України.

          Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін,

                                   суд встановив, що:

Актом  перевірки від 14.08.2006р. №70/23-0112/00309134 „Про результати виїзної позапланової  перевірки  з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість відкритого акціонерного товариства "Виноградівського виробничо-торгівельного швейного об"єднання "Гроно"" (і/к 00309134) на розрахунковий  рахунок за період з 01.04.2006р. по 31.05.2006р.” (далі –акт перевірки,  а.с.5-10)  податковим органом встановлено порушення ВАТ "Виноградівське виробничо-торгівельне швейне об"єднання "Гроно"" п.п.7.7.2 п.п.7.7 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість”, які полягали, зокрема  у тому, що позивачем було включено до бюджетного відшкодування у травні 2006р. суми наявного від”ємного значення по ПДВ, які фактично були сплачені отримувачем товарів (послуг) у податкових періодах, попередніх ніж  податковий  період –квітень2006р.  також і на підставі даних уточнюючих розрахунків податкових зобов”язань з ПДВ, у зв”язку з виправленням самостійно виявлених помилок у звітних (податкових) періодах - лютому,  квітні та травні місяцях  2006р.  відповідно за звітні (податкові) періоди, за які  виправляються помилки –відповідно за серпень, вересень, жовтень, листопад та грудень 2005р. та сума кредиторської заборгованості, сплачена у березні 2006р. ВАТ „АТП - 12144” за раніше отримані від  такого постачальника товари (роботи, послуги).

          За результатами розгляду матеріалів вищезазначеного акту перевірки, ДПІ у  Виноградівському районі  було прийнято податкове повідомлення-рішення від 15.08.2006р. №0001722351/0/1815/23-00309134/9022, яким ВАТ "Виноградівське виробничо-торгівельне швейне об"єднання "Гроно"" було зменшено  суму 43101грн.  бюджетного відшкодування по ПДВ за травень 2006р., яке і є предметом судового оскарження у даній справі.

          Проаналізувавши подані по адміністративній справі доказові матеріали щодо спірних питань  та аналізуючи доводи та заперечення сторін, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного:

          

          Відповідно до п.1.8 ст.1 Закону України „Про податок на додану вартість” від 03.04.1997 р. №168/97-ВР із наступними змінами та доповненнями  (далі-Закон №168/97-ВР) бюджетне  відшкодування  - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.

          Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню) та строки проведення розрахунків регулюються  п.п.7.7 ст. 7 вказаного Закону.

          Згідно з п.п.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону  №168/97-ВР сума податку,  що підлягає сплаті  (перерахуванню)  до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.     При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.   При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

          Якщо    у   наступному   податковому   періоді   сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то у відповідності до п. „а” п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону  №168/97-ВР, бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг).

          З аналізу вказаної норми Закону вбачається, що законодавець визначає, що бюджетному відшкодуванню підлягають лише  ті суми  ПДВ із визначених сум від”ємного значення,   які  фактично були сплачені в попередньому податковому періоді отримувачем товарів (послуг) постачальникам таких товарів (послуг).

          Як вбачається з матеріалів справи, підприємством формування податкового зобов”язання та податкового кредиту    за звітний податковий період квітень 2006р. та відповідно визначення різниці між ними, як від”ємного значення здійснювалось  за такий звітний податковий період правильно та у відповідності до вимог вищезазначених норм Закону  №168/97-ВР, що не оспорюється також відповідачем.   

          Оскільки у послідуючому звітному податковому періоді –травні 2006р. також було наявне у товариства (позивача) від”ємне значення по ПДВ, то товариством у такій декларації зазначалась сума бюджетного відшкодування, яка складалася із сум фактично сплачених постачальникам товарів (робіт, послуг) у попередньому податковому періоді (квітні 2006р.) та із сум, які були фактично сплачені  постачальникам товарів (робіт, послуг) у податкових періодах, раніших, ніж податковий період –квітень 2006р.  Також до бюджетного відшкодування у податковій декларації звітного податкового періоду –травень 2006р. товариством включались суми ПДВ, які були фактично сплачені у серпні, вересні, жовтні, листопаді та грудні 2005р. та які на підставі даних уточнюючих розрахунків податкових зобов”язань з ПДВ були подані товариством, у зв”язку з виправленням самостійно виявлених помилок у звітних (податкових) періодах - лютому,  квітні та травні місяцях  2006р.   та сума  6166,67грн. кредиторської заборгованості, сплачена у березні 2006р. ВАТ „АТП - 12144” за раніше отримані від  такого постачальника товари (роботи, послуги).

          Факт сплати вищезазначених сум ПДВ товариством у вищезазначених податкових періодах підтверджується долученими до матеріалів справи засвідченими копіями з платіжних доручень (а.с.41-44, 53, 55, 57, 59, 61, 63, 65, 68, 73, 75, 77, 79, 81, 84, 86, 88, 91, 93, 95-96).

          Враховуючи ту обставину, що у наступному звітному податковому  періоді   (травень 2006р.) виникало від”ємне значення по ПДВ розрахованого згідно з п.п.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону №168/97-ВР товариством з дотриманням  вимог, як  вищезазначених норм Закону України „Про податок на додану вартість”, так і норм Порядку відшкодування податку   на додану вартість, затвердженого спільним наказом ДПА  України  та Головного Управління Державного казначейства України за №209/72 від 02.07.1997, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.07.1997р. за №263/2067 (з урахуванням останніх змін, внесених наказом ДПА України за №200/86 від 21.05.2001р., було, зокрема суму 1359грн. від”ємного значення  по ПДВ визначену  на підставі даних уточнюючого розрахунку податкового зобов”язання з ПДВ поданого товариством, у зв”язку з виправленням самостійно виявлених помилок у звітному (податковому) періоді -  квітні  2006р. правомірно включено в бюджетне відшкодування у звітному податковому періоді –травень 2006р., оскільки вона не приймала участі у бюджетному відшкодуванні в податкових  деклараціях з ПДВ  починаючи з  грудня 2005р.  по квітень 2006р.

          Отже, з урахуванням  вищенаведеного, суд вважає, що є правильним включення товариством до бюджетного відшкодування у звітному податковому періоді – травень 2006р.  суми ПДВ 1359грн. за поданим  уточнюючим розрахунком податкового зобов”язання з ПДВ, у зв”язку з виправленням самостійно виявлених помилок у звітному (податковому) періоді -  квітні  2006р., оскільки вважається її сплата у такому податковому періоді постачальникам товарів (послуг), що відповідає вимогам  п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону  №168/97-ВР, з огляду на вищенаведені обставини.

          З огляду   на викладене, є неправомірним зменшення відповідачем позивачеві бюджетного відшкодування за звітний податковий період –травень2006р. у сумі 1359грн., за спірним податковим повідомленням-рішенням.  

          

          Інші суми ПДВ включені товариством у бюджетне відшкодування  у звітному податковому періоді –травень2006р.  були товариством  фактично сплачені постачальникам товарів (робіт, послуг)  у  податкових періодах  раніших , ніж зазначений попередній податковий період (квітень 2006р.),  в тому числі і суми на підставі даних уточнюючих розрахунків податкових зобов”язань з ПДВ, у зв”язку з виправленням самостійно виявлених помилок у звітних (податкових) періодах - лютому та травні місяцях  2006р.  відповідно за звітні (податкові) періоди, за які  виправляються помилки –відповідно за серпень, вересень, жовтень та листопад  2005р.,  оскільки вони повинні були приймати участь у бюджетному відшкодуванні в податкових  деклараціях з ПДВ , відповідно –в березні та червні місяцях 2006р.  та також  і сума 6166,67грн. ПДВ кредиторської заборгованості, сплачена у березні 2006р. ВАТ „АТП - 12144” за раніше отримані від  такого постачальника товари (роботи, послуги) повинна була   приймати участь у бюджетному відшкодуванні в податковій  декларації з ПДВ  у квітні 2006р., то вони відповідно до вимог п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону  №168/97-ВР не могли приймати участі у бюджетному відшкодуванні  - у звітному податковому періоді  (травень 2006р.), а тому є правомірним зменшення відповідачем позивачеві на такі суми ПДВ бюджетного відшкодування у  звітному податковому періоді – травень 2006р. за спірним податковим повідомленням-рішенням, а доводи позивача про те, що  вищевказані суми підлягали включенню до бюджетного відшкодування у звітному податковому періоді – травень 2006р., незалежно від  періоду, в якому фактично були сплачені постачальникам таких товарів (послуг), в тому числі  і  суми зазначені на підставі даних уточнюючих розрахунків податкових зобов”язань з ПДВ, у зв”язку з виправленням самостійно виявлених помилок у звітних (податкових) періодах - лютому та травні місяцях  2006р.  відповідно за звітні (податкові) періоди, за які  виправляються помилки –відповідно за серпень, вересень, жовтень та листопад  2005р., судом не приймаються до уваги, оскільки  спростовуються вищенаведеними обставинами та нормами чинного законодавства.

          З огляду на вищевикладене, позовні вимоги позивача підлягають до задоволення частково та відповідно спірне податкове повідомлення-рішення ДПІ у Виноградівському районі   від 15.08.2006р. №0001722351/0/1815/23-00309134/9022  підлягає визнанню нечинним частково в частині зменшення ВАТ "Виноградівське виробничо-торгівельне швейне об"єднання "Гроно"" суми 1359грн.  бюджетного відшкодування по ПДВ за травень 2006р.                

З огляду на  викладене, керуючись   ст. ст.  2, 7-12, 51, 70, 71, 86, 111, 121, 122, 150, 159-163, 254, 255 та п.6 Прикінцевих і перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задоволити частково .

          2. Визнати частково нечинним податкове повідомлення-рішення ДПІ у Виноградівському районі   від 15.08.2006р. №0001722351/0/1815/23-00309134/9022  в частині зменшення ВАТ "Виноградівське виробничо-торгівельне швейне об"єднання "Гроно"" суми 1359грн.  бюджетного відшкодування по ПДВ за травень 2006р.       

3. В іншій частині позову  відмовити.   

4. Постанова  суду набирає законної сили в  порядку, передбаченому ст.254 КАС України.

5. Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду у відповідності до вимог ст.186 КАС України протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі,  шляхом подання  заяви про намір апеляційного оскарження або шляхом подання безпосередньо апеляційної скарги.

          

Суддя                                                                         В.І. Карпинець

Постанову суду виготовлено в повному обсязі  та підписано 06.08.2007р.

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення23.07.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу892310
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/129

Ухвала від 06.12.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Моїсеєнко Віктор Миколайович

Ухвала від 28.04.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 18.01.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 12.08.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Ухвала від 11.11.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Миропольський Сергій Олексійович

Ухвала від 04.06.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

Рішення від 13.02.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 28.12.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 28.08.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Станько Л.Л.

Ухвала від 04.09.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Артимович В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні