РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2020 року справа № 580/612/20
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рідзеля О.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про визнання протиправними та скасування наказів, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
17.02.2020 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулися ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) (далі - позивач-1), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ) (далі - позивач-2), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ) (далі - позивач-3), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ) (надалі - позивач-4), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 ) (далі - позивач-5), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 ) (далі - позивач-6), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_7 ) (далі - позивач-7), ОСОБА_8 ( АДРЕСА_8 ) (далі - позивач-8), ОСОБА_9 ( АДРЕСА_9 ) (далі - позивач-9), ОСОБА_10 ( АДРЕСА_10 ) (далі - позивач-10), ОСОБА_11 ( АДРЕСА_11 ) (далі - позивач-11), ОСОБА_12 ( АДРЕСА_12 ) (далі - позивач-12), ОСОБА_13 ( АДРЕСА_13 ) (далі - позивач-13), ОСОБА_14 ( АДРЕСА_14 ) (далі - позивач-14), ОСОБА_15 ( АДРЕСА_15 ) (далі - позивач-15), ОСОБА_16 ( АДРЕСА_16 ) (далі - позивач-16), ОСОБА_17 ( АДРЕСА_17 ) (далі - позивач-17), ОСОБА_18 ( АДРЕСА_18 ) (далі - позивач-18), ОСОБА_19 ( АДРЕСА_19 ) (далі - позивач-19), ОСОБА_20 ( АДРЕСА_20 ) (далі - позивач-20), ОСОБА_21 ( АДРЕСА_21 ) (далі - позивач-21), ОСОБА_22 ( АДРЕСА_22 ) (далі - позивач-22), ОСОБА_23 ( АДРЕСА_23 ) (далі - позивач-23) з позовною заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області (18008, м.Черкаси, вул. Смілянська, 131) (далі - відповідач), в якій просять:
- визнати протиправними та скасувати накази Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області "Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки" № 23-6589/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6598/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6594/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6603/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6602/14-19-СГ від 28.12.2019, №23-6605/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6609/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6597/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6596/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6606/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6595/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6593/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6600/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6588/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6604/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6592/14-19-СГ від 28.12.2019, №23-6590/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6607/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6599/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6610/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6591/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6601/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6608/14-19-СГ від 28.12.2019;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 45,8600 га у власність громадянам для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Виноградської сільської ради Лисянського району Черкаської області та передачу у власність ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0979, ОСОБА_2 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0980, ОСОБА_3 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0981, ОСОБА_4 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0982, ОСОБА_5 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0983, ОСОБА_6 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0984, ОСОБА_7 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0985, ОСОБА_8 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0986, ОСОБА_9 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0987, ОСОБА_10 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0988, ОСОБА_11 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0989, ОСОБА_12 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0990, ОСОБА_13 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0991, ОСОБА_14 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0992, ОСОБА_15 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0993, ОСОБА_16 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0994, ОСОБА_17 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0995, ОСОБА_18 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0996, ОСОБА_19 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0997, ОСОБА_20 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0998, ОСОБА_21 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0999, ОСОБА_22 земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:1000, ОСОБА_23 земельної ділянки площею 1,8600 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:1001.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, вказали, що 14.08.2019 звернулися до відповідача із заявами про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок площею 2,0000 га із земель Виноградської сільської ради Лисянського району Черкаської області для ведення особистого селянського господарства, за результатами розгляду яких відповідач видав накази про надання дозволів на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності в адміністративних межах Виноградської сільської ради Лисянського району Черкаської області за межами населеного пункту у власність.
На виконання наказів за замовленням позивачів державним підприємством "Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" був розроблений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства та земельним ділянкам були присвоєні кадастрові номери.
Проект землеустрою був погоджений компетентним органом, що підтверджується висновком експерта державної експертизи.
23.09.2019 позивачі звернулись до відповідача із заявами про затвердження проекту землеустрою щодо відведення позивачам у власність земельних ділянок, однак відповідач відмовив у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності з непередбачених законодавством України підстав.
Позивачі вважають оскаржувані накази протиправними, оскільки підставами для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджено у порядку, передбаченому ст. 186-1 Земельного кодексу України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках та відомостей щодо державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі. Позивачі дотримались вказаних приписів, тому оскаржувані накази є протиправними.
Щодо посилання на розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 №60-р вказують, що воно стосується інших правовідносин та відсутність рішення об`єднаної територіальної громади про погодження надання у власність земельної ділянки не передбачено як підстава для відмови у затвердженні проекту землеустрою.
Ухвалою від 16.03.2020 відкрито спрощене провадження у справі, розгляд справи вирішено здійснювати без виклику сторін.
01.04.2020 до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач проти позову заперечив з тих же підстав, що зазначені у оспорюваних наказах. Щодо способу захисту порушеного права, який просить застосувати позивач, зазначив, що обов`язком суду є змусити суб`єкт владних повноважень до правомірної поведінки, а не вирішувати питання, що належать до функцій та компетенції суб`єкта владних повноважень. Тому втручання у таку діяльність є формою втручання у дискреційні повноваження органу виконавчої влади та виходить за межі завдань адміністративного судочинства. У задоволенні позову просив відмовити.
Вивчивши доводи сторін, викладені у позовній заяві та відзиві на позовну заяву, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив таке.
На підставі наказів відповідача від 16.08.2019 про надання позивачам дозволу на розробку технічної документації із землеустрою за їх замовленням та відповідно до завдання на виконання робіт з розробки проекту землеустрою Державним підприємством "Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" розроблено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 45,8600 га громадянам у власність для ведення особистого селянського господарства, розташованих за межами населеного пункту в адмінмежах Виноградської сільської ради Лисянського району Черкаської області.
Відповідно до проекту землеустрою позивачам відведено у власність земельні ділянки кожному площею 2 га кожному, з визначенням кадастрових номерів, крім ОСОБА_23 , якому відведена земельна ділянка площею 1,8600га.
Вказаний проект землеустрою погоджений 05.09.2019 експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області Голоднюком В.М. за №10755/82-19.
Також висновок державної експертизи зазначеного проекту землеустрою від 12.09.2019 №879-19 затверджений в.о. начальника відповідача І. Якиляшек.
Згідно з п. 11 цього висновку представлений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 45,8600 га громадянам у власність для ведення особистого селянського господарства, розташованих за межами населеного пункту в адмінмежах Виноградської сільської ради Лисянського району Черкаської області відповідає вимогам земельного законодавства діючих нормативно-методичних документів, встановленим нормам і правилам та оцінюється позитивно.
За наслідками розгляду заяв позивачів про затвердження вищевказаного проекту землеустрою відповідач прийняв спірні накази "Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки" № 23-6589/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6598/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6594/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6603/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6602/14-19-СГ від 28.12.2019, №23-6605/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6609/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6597/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6596/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6606/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6595/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6593/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6600/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6588/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6604/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6592/14-19-СГ від 28.12.2019, №23-6590/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6607/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6599/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6610/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6591/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6601/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6608/14-19-СГ від 28.12.2019, - якими відмовив у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 45,8600 га позивачам у власність для ведення особистого селянського господарства та передачі їх у власність позивачів з таких підстав:
- кадастровий план земельної ділянки, який є складовою проекту землеустрою, не відповідає статті 34 Закону України "Про Державний земельний кадастр" та п. 3.4. Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Держкомзему України від 18.05.2010 №376;
- проект землеустрою не містить переліку обмежень у використанні земельних ділянок на кожну ділянку окремо;
- проект містить довідку про ґрунтовий покрив земельної ділянки, видану ДП "Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" від 12.01.2018 №51. В якій зазначено тільки один наказ Головного управління за №23-3797/14-17-СГ від 13.06.2017, який не стосується даного проекту;
- у складі проекту наявні не завірені належним чином копії документів;
- представлений на розгляд проект землеустрою не прошитий, не пронумерований та не скріплений підписом і печаткою розробника;
- відсутнє рішення про погодження об`єднаною територіальною громадою надання у власність земельної ділянки відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 №60-р.
Не погоджуючись з вказаними наказами, позивачі звернулись до суду з позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим фактичним обставинам справи, суд виходить з наступного.
Спірні відносини врегульовані Земельним кодексом України (далі -ЗК України).
Ст.14 Конституції України гарантує право власності на землю. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до п.б ч.1 ст. 81 ЗК України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
Частинами 1-3 ст.116 ЗК України встановлено, що громадяни набувають права власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться, зокрема, у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом (п. "в" ч. 3 ст. 116 ЗК України).
Згідно ст. 121 ЗК України земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства передаються у власність громадянам у розмірі не більше 2,0 гектара.
Порядок передачі земельних ділянок у власність громадянам визначений ст. 118 ЗК України.
Так, згідно ч.6 ст.118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Згідно з ч. 7 вказаної статті відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Отже, рішенню про надання або відмову у наданні земельної ділянки у власність або користування передує отримання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо земельної ділянки та їх надання відповідному органу.
Ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України визначено повноваження щодо передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або у користування для всіх потреб віднесені до компетенції центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15 визначено, що центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру.
Згідно підпункту 31 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15, Держгеокадастр в межах наданих йому повноважень розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, безпосередньо або через визначені в установленому порядку його територіальні органи. Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи (пункт 7).
Згідно з вказаними приписами відповідач у справі Головне управління Держгеокадастру наділений повноваженнями щодо безоплатної передачі у власність громадянам України земельних ділянок, які є державною власністю.
Відповідно до ч.8 ст.118 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Згідно зі ст.186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту, а щодо земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, розробник подає оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на погодження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а до органів, зазначених у частині третій цієї статті, - завірені ним копії проекту. Органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері. Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Ч. 9 ст.118 ЗК України встановлює, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Отже у разі погодження проекту землеустрою у відповідності до статті 186-1 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, зобов`язаний прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Крім того, з вищенаведених норм ЗК України вбачається, що єдиною підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджено в порядку, встановленому ст. 186-1 ЗК України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках та відомостей щодо державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.
Жодні інші правові підстави для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження в порядку ст. 186-1 ЗК України, норми ст. 118 ЗК України не містять. При цьому перевірка на відповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів має здійснюватися саме на етапі погодження такого проекту.
Вказана правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 30.08.2019 у справі №817/586/17, які обов`язкові для врахування судом відповідно до ч.5 ст.242 КАС України. Аналогічна правова позиція міститься в постановах Верховного Суду від 06.03.2019 у справі № 1640/2594/18, від 24.01.2020 у справі № 316/979/18.
Судом встановлено, що вищевказаний проект землеустрою погоджений 05.09.2019 експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області Голоднюком В.М. за №10755/82-19. Також висновок державної експертизи зазначеного проекту землеустрою від 12.09.2019 №879-19 затверджений в.о. начальника відповідача І. Якиляшек.
Також земельним ділянкам присвоєні кадастрові номери, що підтверджується витягами з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, копії яких містяться в матеріалах справи.
Не передбачена статтею 118 ЗК України і така підстава відмови, як відсутність рішення про погодження об`єднаною територіальною громадою надання у власність земельної ділянки відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 №60-р.
Отже позивачами виконані всі вимоги, передбачені ст. 186-1 ЗК України, натомість відмова у затвердженні проекту землеустрою та наданні земельних ділянок у власність позивачів здійснена з інших підстав, ніж зазначені вище, отже є протиправною, тому спірні накази підлягають скасуванню.
Щодо належного способу захисту порушеного права суд зазначає, що згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316 нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Як вбачається зі змісту ст. 118 ЗК України, при затвердженні проекту землеустрою можуть бути прийняті лише два рішення: про затвердження проекту землеустрою або про відмову у затвердженні. Отже, в даному випадку у відповідача відсутні дискреційні повноваження.
Зважаючи на ту обставину, що у відповідача були відсутні підстави для відмови у затвердженні проекту землеустрою, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного права є зобов`язання ГУ Держгеокадастру у Черкаській області прийняти рішення, яким затвердити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 45,8600 га у власність громадянам для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Виноградської сільської ради Лисянського району Черкаської області та передачу у власність позивачам.
Вказана правова позиція викладена у рішенні Верховного Суду України від 16.09.2015 у справі №21-1465а15.
Згідно частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони у спосіб, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України та законами України.
Згідно частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що відповідач не довів правомірність прийнятих ним наказів про відмову у затвердженні проекту землеустрою та надання земельних ділянок у власність позивачів, тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати зі сплати судового збору підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь кожного з позивачів у сумі 1681,60 грн.
Керуючись ст.ст.2-6, 14, 242-245, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати накази Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області "Про відмову у затвердженні документації із землеустрою та наданні у власність земельної ділянки" № 23-6589/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6598/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6594/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6603/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6602/14-19-СГ від 28.12.2019, №23-6605/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6609/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6597/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6596/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6606/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6595/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6593/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6600/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6588/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6604/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6592/14-19-СГ від 28.12.2019, №23-6590/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6607/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6599/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6610/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6591/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6601/14-19-СГ від 28.12.2019, № 23-6608/14-19-СГ від 28.12.2019.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області (18008, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, код ЄДРПОУ 39765890) прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 45,8600 га у власність громадянам для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Виноградської сільської ради Лисянського району Черкаської області та передачу у власність:
ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0979,
ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0980,
ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0981,
ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0982,
ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0983,
ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0984,
ОСОБА_7 ( АДРЕСА_7 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0985,
ОСОБА_8 ( АДРЕСА_8 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0986,
ОСОБА_9 ( АДРЕСА_9 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0987,
ОСОБА_10 ( АДРЕСА_10 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0988,
ОСОБА_11 ( АДРЕСА_11 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0989,
ОСОБА_12 ( АДРЕСА_12 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0990,
ОСОБА_13 ( АДРЕСА_13 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0991,
ОСОБА_14 ( АДРЕСА_14 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0992,
ОСОБА_15 ( АДРЕСА_15 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0993,
ОСОБА_16 ( АДРЕСА_16 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0994,
ОСОБА_17 ( АДРЕСА_17 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0995,
ОСОБА_18 ( АДРЕСА_18 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0996,
ОСОБА_19 ( АДРЕСА_19 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0997,
ОСОБА_20 ( АДРЕСА_20 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0998,
ОСОБА_21 ( АДРЕСА_21 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:0999,
ОСОБА_22 ( АДРЕСА_22 ) земельної ділянки площею 2,0000 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:1000,
ОСОБА_23 ( АДРЕСА_23 ) земельної ділянки площею 1,8600 га з кадастровим номером 7122882000:02:001:1001.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, буд.131; код ЄДРПОУ 39765890) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_7 ), ОСОБА_8 ( АДРЕСА_8 ), ОСОБА_9 ( АДРЕСА_9 ), ОСОБА_10 ( АДРЕСА_10 ), ОСОБА_11 ( АДРЕСА_11 ), ОСОБА_12 ( АДРЕСА_12 ), ОСОБА_13 ( АДРЕСА_13 ), ОСОБА_14 ( АДРЕСА_14 ), ОСОБА_15 ( АДРЕСА_15 ), ОСОБА_16 ( АДРЕСА_16 ), ОСОБА_17 ( АДРЕСА_17 ), ОСОБА_18 ( АДРЕСА_18 ), ОСОБА_19 ( АДРЕСА_19 ), ОСОБА_20 ( АДРЕСА_20 ), ОСОБА_21 ( АДРЕСА_21 ), ОСОБА_22 ( АДРЕСА_22 ), ОСОБА_23 ( АДРЕСА_23 ) судовий збір по 1681 (одну тисячу шістсот вісімдесят одну) грн 60 коп. кожному.
Копію рішення направити учасникам справи.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня підписання рішення, з урахуванням вимог пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.А. Рідзель
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2020 |
Оприлюднено | 20.05.2020 |
Номер документу | 89323795 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
О.А. Рідзель
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні