Ухвала
від 14.05.2020 по справі 640/10418/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про забезпечення адміністративного позову

14 травня 2020 року м. Київ № 640/10418/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Смолія І.В., розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Сео-Студіо" про забезпечення позову, поданої до подання позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Сео-Студіо" до Головного управління Держпраці у Київській області про визнання протиправною та скасування постанови,

встановив:

До Окружного адміністративного суду міста Києва (далі - суд) надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сео-Студіо" (далі - позивач, ТОВ "Сео-Студіо") до Головного управління Держпраці у Київській області (далі - відповідач) у якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати припис відповідача про усунення виявлених порушень №КВ5/1063/АВ/П від 22.01.2020 року щодо ТОВ "Сео-Студіо";

- визнати протиправною та скасувати постанову відповідача про накладення штрафу уповноваженими особами №КВ5/1063/АВ/ТД/ФС-36 від 25.02.2020 року на ТОВ "Сео-Студіо" у розмірі 283380,00 грн.

Одночасно з позовом позивачем подано заяву про забезпечення позову шляхом зупинення стягнення з ТОВ "Сео-Студіо" на підставі постанови про накладення штрафу №КВ5/1063/АВ/ТД/ФС-36 від 25.02.2020 року винесеної першим заступником начальника Головного управління Держпраці у Київській області Андрієнко В.С. до набрання рішенням суду законної сили, (далі - подана заява) .

В обґрунтування поданої заяви позивачем зазначено, зокрема, що 04.05.2020 року старшим державним виконавцем Оболонського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Джулай Юлією Юріївною винесено постанову про відкриття виконавчого провадження №61955482, стягнення виконавчого збору та витрат.

Отже, відбувається примусове стягнення на підставі постанови №КВ5/1063/АВ/ТД/ФС-36 від 25.02.2020 року, при цьому чинним законодавством України не передбачено підстави для зупинення постанов органів Держпраці, а тому невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів ТОВ "Сео-Студіо", за захистом яких він має намір звернутися до суду.

Так, згідно з ч.ч. 1, 2, 4 ст. 150, ч. 1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України, (далі - КАС України) , суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Розглядаючи та вирішуючи по суті подану заяву, суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову допускається, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

Забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до прийняття у справі судового рішення по суті заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.

Так, постановою про накладення штрафу уповноваженими посадовими №КВ5/1063/АВ/ТД/ФС-36 від 25.02.2020 року, керуючись статтею 259 Кодексу законів про працю України, статтею 53 Закону України "про зайнятість населення", частиною третьою статті 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 року №509, (далі - Порядок - №509) , та на підставі абзацу 2, частини 2, ст. 265 КЗпП України, вирішено накласти на ТОВ "Сео-Студіо" штраф у розмірі 283380,00 грн.

Відповідно до п. 9, пп. 3 п. 11 Порядку №509, штраф сплачується протягом одного місяця з дня прийняття постанови про його накладення, про що суб`єкт господарювання або роботодавець повідомляють уповноваженій посадовій особі, яка склала постанову про накладення штрафу.

Не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються, органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України).

Отже, з огляду на те, що постанова №КВ5/1063/АВ/ТД/ФС-36 від 25.02.2020 року прийнята у зв`язку з виявленням уповноваженими особами порушень з боку ТОВ "Сео-Студіо" вимог абзацу 2, частини 2, ст. 265 КЗпП України, остання, згідно з наведеними законодавчими положеннями, має силу виконавчого документу.

З наведеного вбачається, що Головне управління Держпраці у Київській області реалізувало свої повноваження, передбачені п. 11 Порядку №509, та подало постанову №КВ5/1063/АВ/ТД/ФС-36 від 25.02.2020 року на примусове виконання до Оболонського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві центрального міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Київ).

У зв`язку з цим органом державної виконавчої служби було відкрито відповідне виконавче провадження та накладено арешт на коштів боржника у межах суми звернення.

Суд звертає увагу, оскільки нормами Порядку №509 та ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" не передбачено такої підстави для зупинення дії (реалізації) постанов органів Держпраці про накладення штрафів як оскарження таких постанов до суду, та з огляду на фактичне пред`явлення оскаржуваної постанови до примусового виконання, наразі існує очевидна та реальна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам ТОВ "Сео-Студіо" до ухвалення рішення у справі.

Також у випадку встановлення за результатами судового розгляду протиправності постанови №КВ5/1063/АВ/ТД/ФС-36 від 25.02.2020 року, позивачу доведеться докласти значних зусиль і витрат для відновлення своїх порушених прав та повернення власного майна (коштів), на яке може бути звернуте стягнення.

Враховуючи вищезазначене у сукупності, суд приходить до висновку про обґрунтованість тверджень позивача відносно того, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити реалізацію виконання рішення суду, ефективний захист та поновлення порушених прав та інтересів позивача.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить позивач, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Згідно з Рекомендаціями № R (89) 8 про тимчасовий судовий захист в адміністративних справах, прийнятій Комітетом Міністрів Ради Європи від 13 вересня 1989 року, рішення про вжиття заходів тимчасового захисту може, зокрема, прийматися у разі, якщо виконання адміністративного акта може спричинити значну шкоду, відшкодування якої неминуче пов`язано з труднощами, і якщо на перший погляд наявні достатньо вагомі підстави для сумнівів у правомірності такого акта. Суд, який постановляє вжити такий захід, не зобов`язаний одночасно висловлювати думку щодо законності чи правомірності відповідного адміністративного акту; його рішення стосовно вжиття таких заходів жодним чином не повинно мати визначального впливу на рішення, яке згодом має бути ухвалено у зв`язку з оскарженням адміністративного акту.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 29 червня 2006 року у справі "Пантелеєнко проти України" (Заява №11901/02) зазначив, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом.

Таким чином, перевіривши зазначені у поданій заяві доводи позивача на предмет їх відповідності вище викладеним нормам та з`ясованим судом обставинам, суд прийшов до висновку про обґрунтованість поданої заяви та, як наслідок, про наявність підстав та необхідність вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення стягнення на підставі постанови №КВ5/1063/АВ/ТД/ФС-36 від 25.02.2020 року, оскільки, за переконанням суду, дійсно невжиття таких заходів може істотно ускладнити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він має намір звернутися до суду.

При цьому, суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову за результатами розгляду поданої заяви не є вирішенням публічно-правового спору по суті без фактичного його розгляду судом. Вжиття заходів забезпечення позову, у даному випадку, суд вважає вимушеним заходом, оскільки, як уже зазначено у даному судовому рішенні, невжиття заходів забезпечення позову призведе до негативних наслідків, для відновлення яких необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 72, 77, 150, 151, 154, 241-243, 248 КАС України, суд -

ухвалив:

1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Сео-Студіо" про забезпечення адміністративного позову - задовольнити повністю.

2. Зупинити стягнення на підставі Постанови про накладення штрафу №КВ5/1063/АВ/ТД/ФС-36 від 25.02.2020 року.

3. Дана ухвала підлягає негайному виконанню згідно з ч. 1 ст. 156 КАС України.

4. Дана ухвала може бути пред`явлена до виконання у порядку та спосіб, встановлені Законом України "Про виконавче провадження".

Стягувач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сео-Студіо" (04159, м. Київ, вул. Кульженків Сім`ї, 35, код ЄДРПОУ 39328804).

Боржник: Головне управління Держпраці у Київській області (04060, м. Київ, вул. Вавілових, 10, код ЄДРПОУ 39794214).

Роз`яснити, що дана ухвала діє до вирішення адміністративної справи по суті та набрання судовим рішенням у вказаній справі законної сили.

Дана ухвала суду підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.

Ухвалу про забезпечення позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя І.В. Смолій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.05.2020
Оприлюднено21.05.2020
Номер документу89323877
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/10418/20

Ухвала від 18.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 29.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Рішення від 21.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 14.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні