У Х В А Л А
про відкриття провадження у адміністративній справі
м. Вінниця
21 травня 2020 р. Справа № 120/567/20-а
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Богоніс М.Б., перевіривши матеріали
за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )
про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії
УСТАНОВИВ
У Вінницький окружний адміністративний суд надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що постановою Бершадського районного суду Вінницької області по справі № 2-а-2750/11 вирішено стягнути з Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області на його користь одноразову компенсацію при встановленні другої групи інвалідності з урахуванням отриманої суми в розмірі 41205,60 грн. в грудні 2010 та 4450,00 грн. щорічної допомоги на оздоровлення за 2010 рік з урахуванням отриманої суми.
04.04.2013 Бершадським районним судом Вінницької області по справі № 2-а-2750/11 видано виконавчий лист, який пред`явлено до виконання до органів виконавчої служби.
Листом Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області від 29.05.2019 № 13-28/1641 позивача повідомлено, що управлінням отримано від органів ДВС акт приймання - передавання (перша черга) за ІІ квартал 2016 із пакетом судових рішень. Відповідно до інформації зазначеної в акті приймання - передавання ОСОБА_1 підлягає виплата в сумі 4450,00 грн.
Не погоджуючись із виплатою суми в розмірі 4450,00 грн. позивач звернувся до суду, оскільки на його думку згідно виконавчого листа № 2-а-2750/11 на його користь повинно бути виплачено суми в розмірі 41205,60 грн. та 4450,00 грн.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 16.10.2019 по справі № 120/2779/19, яке залишено без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 09.01.2020 в задоволенні позовних вимог відмовлено.
У рішенні суд дійшов висновку, що Головне управління ДКСУ у Вінницькій області не є органом, який уповноважений здійснювати списання коштів Державного бюджету України з метою виконання рішення суду. Крім того, суд зазначив, що контроль за виконанням виконавчих документів здійснюється, державною виконавчою службою на яку покладено обов`язок обліку таких рішень, інвентаризації та подальшої передачі до органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
З метою визнання дій відповідача щодо передачі рішення по справі № 2-а-2750/11 згідно акту приймання - передавання за ІІ квартал 2016 протиправним та зобов`язання відповідача передати до Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області рішення по справі № 2-а-2750/11 про стягнення з Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області коштів в розмірі 41205,60 грн. ОСОБА_1 звернувся до суду із цим позовом.
Ухвалою від 17.02.2020 позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху та запропоновано позивачу у 10-ти денний строк з дня отримання копії ухвали усунути її недоліки.
Ухвалою від 03.03.2020 позовну заяву ОСОБА_1 разом із доданими до неї документами повернуто позивачеві.
Не погоджуючись із ухвалою від 03.03.2020 позивач оскаржив її в апеляційному порядку.
Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 13.05.2020 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено, скасовано ухвалу від 03.03.2020, а справу направлено до Вінницького окружного адміністративного суду для продовження розгляду.
Справа надійшла до Вінницького окружного адміністративного суду 19.05.2020.
Відповідно до статті 168 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції.
Ознайомившись із позовною заявою та доданими до неї матеріалами, вважаю, що вона підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства, відсутні підстави для залишення її без руху, повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
Враховуючи викладене, доходжу висновку про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі.
Пунктом 4 ч. 9 ст. 171 КАС України передбачено, що про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються: за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 262 КАС України розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Згідно приписів статей 12, 257, 262 КАС України, враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, а також інші обставини, які мають значення для вирішення даної справи, доходжу висновку про розгляд адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
У тексті позовної заяви ОСОБА_1 зазначено треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головне управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області та Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області.
Сам факт зазначення Управління соціальної та молодіжної політики та ГУ ДКС України у Вінницькій області у статусі третіх осіб не надає їм такого процесуального статусу, оскільки згідно вимог ст. 49 КАС України, питання про залучення третьої особи вирішується ухвалою суду. Тому, суд розцінює вказівку позивача на третю особу, як клопотання про їх залучення.
Розглядаючи клопотання про залучення третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України, якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
В силу приписів ч. 5 ст. 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.
Як встановлено судом, у прохальній частині позову позивач просить зобов`язати відповідача направити до Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області рішення Бершадського районного суду Вінницької області по справі № 2-а-2750/11 про стягнення з Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області кошти в розмірі 41205,60 грн.
З огляду на викладене, проаналізувавши зазначені обставини, доходжу висновку, що рішення у цій справі може вплинути на права та обов`язки як Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області щодо прийняття рішення про стягнення грошових коштів, так і Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області, адже у разі задоволення позову в бажаний для позивача спосіб в Управління виникатимуть обов`язки щодо виплати коштів.
Тому, доходжу висновку про наявність підстав для залучення Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області та Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області до участі в справі як третіх осіб без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Відповідно ч. 2 ст. 51 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, мають права та обов`язки, визначені у ст. 44 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 159 КАС України, Головне управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області та Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області вправі подати пояснення щодо позову або відзиву у порядку передбаченому ст. 165 КАС України у строки встановлені судом.
Також на стадії відкриття провадження у справі судом із власної ініціативи вирішується питання щодо заміни відповідача правонаступником.
Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України Деякі питання територіальних органів Міністерства юстиції від 09.10.2019 № 870 (далі - Постанова № 870) ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства юстиції за переліком згідно з додатком 1, в тому числі Головне територіальне управління юстиції у Вінницькій області.
Пунктом 2 Постанови № 870 утворено як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Міністерства юстиції за переліком згідно з додатком 2, в тому числі Центрально-Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький).
Згідно пункту 3 Постанови № 870 міжрегіональні територіальні органи Міністерства юстиції, що утворюються згідно з пунктом 2 цієї постанови, є правонаступниками територіальних органів Міністерства юстиції, які ліквідуються згідно з пунктом 1, а саме Центрально-Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) - Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області.
Відтак, станом на момент відкриття провадження у справі, повноваження щодо організації виконання рішень судів та інших органів, передані до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький).
Згідно ч. 1 ст. 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Враховуючи зазначене, Головне територіальне управління юстиції у Вінницькій області підлягає заміні його правонаступником - Центрально-Західним міжрегіональним управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький).
Відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС України, суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
В силу ч. 3 ст. ст. 77 КАС України, докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Про витребування доказів за власною ініціативою суд постановляє ухвалу (ч. 3 ст. 80 КАС України).
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що 04.04.2013 Бершадським районним судом Вінницької області по справі № 2-а-2750/2011 видано виконавчий лист, який був пред`явлений до виконання до органів виконавчої служби.
Оскільки постанова Бершадського районного суду Вінницької області по справі № 2-а-2750/11 тривалий час не виконувалась, позивач звернувся до Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області із заявою щодо його виконання.
Листом Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області від 12.04.2019 № М-29 позивача повідомлено, що виплати не здійснювались, оскільки всі виконавчі документи підлягають виконанню Державною казначейською службою України.
11.04.2019 позивач звернувся на Урядову гарячу лінію з приводу невиконання виконавчого листа від 04.04.2013 № 2-а-2750/2011.
Листом Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області від 19.04.2019 № М-310/2/а-23 позивача повідомлено, що постанова по справі № 2-а-2750/11 прийнята до обліку та включена до першої черги задоволення вимог. Дані про рішення внесені до Реєстру рішень 22.01.2015, виконання яких гарантується державою за № 46168591.
Також повідомлено, що виконавчий лист передано на виконання до Державної казначейської служби згідно акта приймання - передавання за ІІ квартал 2016, оскільки нарахування сум, що підлягають виплаті за виконанням рішення суду до компетенції органів ДВС не належить.
Листом Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області від 29.05.2019 № 13-28/1641 позивача повідомлено, що ними отримано від органів ДВС акт приймання - передавання (перша черга) за ІІ квартал 2016 із пакетом судових рішень. Відповідно до інформації зазначеної в акті приймання - передавання ОСОБА_1 підлягає виплата в сумі 4450,00 грн.
Суд зазначає, що відповідно до Порядку погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання яких гарантується державою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 № 440 (далі - Порядок № 440), відповідальна особа не пізніше десяти робочих днів з дня внесення рішення до Реєстру зобов`язана надіслати заявнику та боржнику за їх місцезнаходженням або на електронну пошту повідомлення про прийняття такого рішення для обліку із зазначенням черги, до якої воно включено (п. 9 Порядок № 440).
Пунктом 17 Порядку № 440 передбачено, що відповідальна особа не пізніше п`яти робочих днів з дня затвердження акта приймання-передавання надсилає заявнику та боржнику за їх місцезнаходженням або на електронну пошту повідомлення про передачу рішення до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, із зазначенням реквізитів акта приймання-передавання.
Отже, із системного аналізу положень Порядку № 440 можна дійти висновку, що процедура погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання якої гарантується державою (до якої відносяться кошти присуджені позивачу рішенням Бершадського районного суду Вінницької області по справі № 2-а-2750/2011) передбачає в обов`язковому порядку надсилання стягувачу (заявнику): по - перше - повідомлення про прийняття рішення суду для обліку із зазначенням черги, до якої воно включено; по - друге повідомлення про передачу рішення до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів після затвердження акта приймання-передавання.
Таким чином, з метою повного та всебічного дослідження всіх обставин у справі, доходжу висновку про наявність підстав для витребування у Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький):
- інформацію щодо внесення постанови Бершадського районного суду Вінницької області від 15.05.2011 по справі № 2-а-2750/11 до Реєстру рішень, виконання яких гарантується державою за № 46168591 (дата внесення та суми виплати, тощо);
- інформацію щодо Акту приймання - передавання (перша черга) за ІІ квартал 2016 року із пакетом судових рішень, виконавчих документів, в тому числі і виконавчого листа Бершадського районного суду Вінницької області від 04.04.2013 по справі № 2-а-2750/11 із довідкою Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області;
- інформацію про повідомлення ОСОБА_1 про прийняття рішення по справі № 2-а-2750/11 для обліку із зазначенням черги, до якої воно включено;
- інформацію про повідомлення ОСОБА_1 про передачу рішення по справі № 2-а-2750/11 до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, із зазначенням реквізитів акта приймання-передавання.
Згідно із положенням ч. 3 ст. 80 КАС України, про витребування доказів за власною ініціативою суд постановляє ухвалу.
В силу вимог ч. 6 ст. 80 КАС України будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
Керуючись ст. 12, 49, 51, 77, 80, 160, 161, 171, 248, 256, 262 КАС України, Законом України від 30.03.2020 № 540-IX суд
УХВАЛИВ
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.
2. Розгляд справи здійснюватиметься суддею Богоносом Михайлом Богдановичем одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням (виклику) сторін.
3. Замінити Головне територіальне управління юстиції у Вінницькій області його правонаступником - Центрально-Західним міжрегіональним управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький, вул. Володимирська, 91, 29000).
4. Залучити до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:
- Головне управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області (вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018);
- Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області (вул. Миколаєнка, 25, м. Бершадь, Вінницька область, 24400).
5. Встановити відповідачу 15-ти денний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву в порядку ст. 162 КАС України та запропонувати у відзиві на позовну заяву Центрально-Західному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (м. Хмельницький), з поміж іншого, висловити позицію щодо причин розбіжностей стягнення згідно виконавчого листа № 2-а-2750/11 грошових сум на що зіслався позивач.
6. Встановити позивачу 3-денний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив в порядку ст. 163 КАС України.
7. Встановити відповідачу 3-денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення в порядку ст. 164 КАС України.
8. Повідомити позивача про необхідність виконання передбаченого нормою ч. 11 ст. 171 КАС України обов`язку із направлення Головному управлінню Державної казначейської служби України у Вінницькій області (вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018) та Управлінню соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області (вул. Миколаєнка, 25, м. Бершадь, Вінницька область, 24400) копії позовної заяви з додатками, та надання доказів такого направлення суду до початку розгляду справи по суті.
9. Встановити третім особам, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача 5-ти денний строк з дня отримання копії позовної заяви та відзиву на позовну заяву для подання письмових пояснень в порядку ст. 162 КАС України.
10. Витребувати у Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький):
- інформацію щодо внесення постанови Бершадського районного суду Вінницької області від 15.05.2011 по справі № 2-а-2750/11 до Реєстру рішень, виконання яких гарантується державою за № 46168591 (дата внесення та суми виплати, тощо);
- інформацію щодо Акту приймання - передавання (перша черга) за ІІ квартал 2016 року із пакетом судових рішень, виконавчих документів, в тому числі і виконавчого листа Бершадського районного суду Вінницької області від 04.04.2013 по справі № 2-а-2750/11 із довідкою Управління соціальної та молодіжної політики Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області;
- інформацію про повідомлення ОСОБА_1 про прийняття рішення по справі № 2-а-2750/11 для обліку із зазначенням черги, до якої воно включено;
- інформацію про повідомлення ОСОБА_1 про передачу рішення по справі № 2-а-2750/11 до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, із зазначенням реквізитів акта приймання-передавання.
11. Встановити строк для виконання цієї ухвали суду тривалістю 5 днів з моменту отримання копії ухвали.
12. Копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи.
13. Копію позовної заяви з додатками направити відповідачу.
14. Повідомити, що учасники справи можуть отримати інформацію по даній справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає (ст. 256 КАС України).
Суддя Богоніс Михайло Богданович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2020 |
Оприлюднено | 21.05.2020 |
Номер документу | 89348572 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні