Ухвала
від 26.05.2020 по справі п/811/3637/14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

з питань зупинення провадження у справі

26 травня 2020 року м. Кропивницький Справа № П/811/3637/14

провадження № 2-кас/340/7/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження справи за позовом приватного акціонерного товариства "Креатив" (надалі по тексту - позивач) до Кіровоградської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області (відповідач) про скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 22.08.2014 р. №0001312202.

Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17.11.2014 р., залишену без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 28.10.2015 р., було визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 22.08.2014 р. №0001312202 (т.5 а.с.60-63, 105-108).

Постановою Верховного Суду від 28.02.2020 р. постанову від 17.11.2014 р. і ухвалу від 28.10.2015 р. скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції (т.5 а.с.158-165).

Ухвалою від 26.03.2020 р. справу прийнято до провадження суддею та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження у підготовчому засіданні 28.04.2020 р. (т.5 а.с.173-174).

28.04.2020 р. розгляд справи відкладено до 26.05.2020 р..

26.05.2020 р. представником відповідача подано клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з карантином. Додатково представником заявлено клопотання про вирішення питання про заміну первісного відповідача на Головне управління ДПС у Кіровоградській області (т.5 а.с.186-188).

26.05.2020 р. представником позивача також подано клопотання про відкладення розгляду справи до закінчення карантину. При цьому, представник не заперечував проти заміни первісного відповідача у справі (т.5 а.с.189-190).

Щодо заміни первісного відповідача суд зазначає таке.

Згідно до статті 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Відповідно до вимог ч. ч. 3, 4 ст. 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача. Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.

Установлено, що наразі первісний відповідач у справі вибув зі спірних правовідносин, оскільки Кіровоградська ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області, яка з 21.02.2017 року була перейменована на Кропивницьку ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області, на виконання постанови Кабінету Міністрів України №296 від 28.03.2018 року "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" реорганізована шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Кіровоградській області. Державна реєстрація припинення юридичної особи Кропивницької ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 39484073) проведена 11.05.2019 року, того ж дня проведена державна реєстрація змін до відомостей щодо правонаступництва Головного управління ДФС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 39393501).

Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року № 537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1.

Згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 р. № 537, утворено, зокрема, Головне управління ДПС у Кіровоградській області. Відповідно до додатку 2 цієї постанови, Головне управління ДФС у Кіровоградській області реорганізується шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Кіровоградській області.

Наказом ДПС України "Про затвердження Положення про територіальні органи ДПС" №14 від 12.07.2019 затверджено положення про Головне управління ДПС у Кіровоградській області, відповідно п. 1 якого Головне управління ДПС у Кіровоградській області забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Кіровоградської області, є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Кіровоградській області.

Відповідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що Головне управління ДФС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 39393501) з 02 серпня 2019 р. перебуває в стані припинення.

Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 31 липня 2019 р. зареєстровано як юридичну особу Головне управління ДПС в Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 43142606).

Розпорядженням Кабінету Міністрів від 21.08.2019 №682-р погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 р. №227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

На підставі такого розпорядження, головою ДПС України видано наказ №36 від 28.08.2019 "Про початок діяльності Державної податкової служби України", а в.о. начальника Головного управління ДПС в Кіровоградській області наказ №5 від 29.08.2019 "Про початок діяльності Головного управління ДПС в Кіровоградській області".

Згідно з п.1 Положення про Головне управління ДПС у Кіровоградській області, затвердженого наказом ДПС України 12.07.2019 р. №14, ГУ ДПС є правонаступником усіх прав та обов`язків ГУ ДФС у Кіровоградській області.

Враховуючи викладене, з 29.08.2019 р. всі функції та повноваження Головного управління ДФС у Кіровоградській області перейшли до правонаступника - Головного управління ДПС у Кіровоградській області.

За приписами статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Отже, клопотання про заміну первісного відповідача підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання про подальший розгляд справи суд зазначає наступне.

07 березня 2020 року Всесвітня організація охорони здоров`я (ВООЗ) виступила із заявою, щодо необхідності вчинення ефективних мір безпеки по стримуванню і контролю розповсюдження COVID-19, які можуть істотно уповільнити та навіть повернути назад поширення вірусу.

11 березня 2020 року, ВООЗ охарактеризувала ситуацію яка склалася у світі, як пандемію, тобто розповсюдження нового захворювання у світових масштабах.

Відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" №1645-III від 06.04.2000 року, з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 року, постановою Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 року "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (зі змінами та доповненнями,) з метою запобігання поширенню на всій території України коронавірусу COVID-19, установлено з 12.03.2020 року на всій території України карантин. який було продовжено до 22.05.2020 року.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 р. № 392 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів" з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 22 травня 2020 р. до 22 червня 2020 р. продовжено на всій території України дію карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. №211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (Офіційний вісник України, 2020 р., N 23, ст. 896, N 30, ст. 1061).

Суд зазначає, що відповідно ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" №1645-III від 06.04.2000 року, карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.

Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.

Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації.

У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов`язки, що покладаються на них. Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності.

До відміни карантину його територію можуть залишити особи, які пред`явили довідку, що дає право на виїзд за межі території карантину.

Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 32 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" №1645-III від 06.04.2000, обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб.

Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.

Згідно до пункту 1 частини другої статті 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до одужання.

Відповідно до частини 6 статті 7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

Водночас, при повній або частковій відсутності норм, які регулюють певні суспільні відносини, можливо застосувати аналогію закону, тобто, рішення справи або окремого юридичного питання на основі правової норми, розрахованої на схожі випадки.

Слід зазначити, що застосування аналогії забороняється, якщо вона прямо заборонена законом, чи якщо закон пов`язує настання юридичних наслідків з наявністю конкретних норм.

При вирішенні справи по аналогії закону чи аналогії права обов`язковим є дотримання таких умов: аналогія допустима лише у випадку повної чи часткової відсутності правових норм; суспільні відносини, до яких застосовується аналогія, повинні знаходитися у сфері правового регулювання; повинна бути схожість між обставинами справи і наявною нормою за суттєвими юридичними ознаками; пошук норми, що регулює аналогічний випадок, повинен здійснюватися спочатку в актах тієї ж галузі права, у випадку відсутності - в іншій галузі права і у законодавстві в цілому; винесене у процесі використання аналогії правове рішення не повинно суперечити нормам закону, його меті; обов`язково повинно бути мотивоване пояснення причин застосування рішення по аналогії до конкретного випадку.

Отже у разі, якщо спірні правовідносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).

Відповідно до частини 3 статті 78 КАС України обставини, визнані судом загальновідомими, не потребують доказування.

Як зазначалось судом, 11.03.2020 р. Всесвітня організація охорони здоров`я оголосила пандемію коронавірусу в світі.

Відтак, на думку суду, введення на території України карантинних заходів з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19, а також неодноразове їх продовження свідчить про те, що загроза розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19, є перешкодою для нормального функціонування підприємств, установ та організацій у звичайному режимі, у тому числі, й шляхом слухання справ у судах за участі сторін.

Враховуючи те, що пандемія коронавірусу COVID-19 є загальновідомим фактом, суд вважає, що учасники процесу звільнені від надання медичної довідки. Суд виходить з того, що потенційно хворим у період карантину може бути кожен учасник справи, а тому вважає за необхідне застосувавши аналогію положення закону пункту 1 частини 2 статті 236 КАС України, та зупинити провадження у справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Також, суд вважає за необхідне повторно витребувати від контрагентів додаткові письмові докази у справі.

Керуючись ст.ст. 236, 243, 248, 256 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Замінити Кіровоградську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Кіровоградській області на правонаступника - Головне управлінням ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43142606).

Зупинити провадження у справі, - до 22 червня 2020 року.

Справу призначити до розгляду в судовому засіданні 22 червня 2020 р. о 10:30 год. у приміщенні Кіровоградського окружного адміністративного суду за адресою: 25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 40, 7 поверх, зал судового засідання 4.

Позивачу та відповідачу виконати вимоги ухвали Кіровоградського окружного адміністративного суду від 26.03.2020 р. в частині подання до суду письмових пояснень (відзиву на позовну заяву).

Повторно витребувати у контрагента ТОВ "БАТ ТРЕЙД ГРУП": письмові пояснення і належним чином засвідчені копії первинної документації на підтвердження реальності здійснення господарських взаємовідносин з ПрАТ "Креатив" (реєстри виданих і отриманих податкових накладних (за спірний період); податкові накладні, договори, розрахунки, платіжні доручення, банківські виписки, доручення на отримання ТМЦ, акти виконаних робіт, ТТН, тощо) стосовно постачання насіння соняшника урожаю 2013 р. (на загальну суму 28 663 985 грн., в т.ч. ПДВ - 4 777 331 грн.) на підставі договорів поставки № С13-02475 від 16.04.2014 р.; № С13-02620 від 24.04.2014 р.; № С13-02639 від 28.04.2014 р.; №С13-02643 від 30.04.2014 р., №С13-02644 від 29.04.2014р., а також належні докази на підтвердження наявності майна, інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення господарської діяльності (звіти 1-ДФ, тощо).

Повторно витребувати у контрагента ПП "ДОВІРА-СЕРВІС": письмові пояснення і належним чином засвідчені копії первинної документації на підтвердження реальності здійснення господарських взаємовідносин з ПрАТ "Креатив" (реєстри виданих і отриманих податкових накладних (за спірний період); податкові накладні, договори, розрахунки, платіжні доручення, банківські виписки, доручення на отримання ТМЦ, акти виконаних робіт, ТТН, тощо) стосовно постачання у квітні 2014 р. олії соняшникової (на загальну суму 879 400 грн., в т.ч. ПДВ - 146 567 грн.) на підставі договору поставки №МТ14-0189 від 29.04.2014р., у травні 2014 р. (на загальну суму 11 818 839 грн., в т.ч. ПДВ - 1 969 807 грн.) на підставі договорів поставки № МТ14-0195 від 06.05.2014 р., №МТ14-0216 від 16.05.2014 р., №МТ14-0208 від 13.05.2014 р., а також належні докази на підтвердження наявності майна, інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення господарської діяльності (звіти 1-ДФ, тощо).

Повторно витребувати у контрагента ТОВ "ПРОМТОРГ-ХОЛДИНГ": письмові пояснення і належним чином засвідчені копії первинної документації на підтвердження реальності здійснення господарських взаємовідносин з ПрАТ "Креатив" (реєстри виданих і отриманих податкових накладних (за спірний період); податкові накладні, договори, розрахунки, платіжні доручення, банківські виписки, доручення на отримання ТМЦ, акти виконаних робіт, ТТН, тощо) стосовно постачання в травні 2014 р. насіння соняшнику (на загальну суму 17 728 828 грн., в т.ч. ПДВ - 2 954 804 грн.) на підставі договорів поставки №С13-02641 від 30.04.2014 р., №С13-02676 від 06.05.2014 р., №С13-02718 від 09.05.2014 р., №С13-02740 від 09.05.2014 р., №С13-02791 від 13.05.2014 р., №С13-02837 від 15.05.2014 р., №С13-02866 від 16.05.2014 р., № С13-02919 від 22.05.2014 р., а також належні докази на підтвердження наявності майна, інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення господарської діяльності (звіти 1-ДФ, тощо).

Витребувані документи (матеріали) подати суду в строк до 22 червня 2020 року.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Копію ухвали також направити ТОВ "БАТ ТРЕЙД ГРУП" (04050, м.Київ, вул.Білоруська, 28), ПП "ДОВІРА-СЕРВІС" (14010, м. Чернігів, вул. Дніпровська, 34), ТОВ "ПРОМТОРГ-ХОЛДИНГ" (01015, м. Київ, вул. Лаврська, 9, корп.19).

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та, в частині зупинення провадження, може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня її підписання.

Згідно п.п.15.5 п.1 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Л.І. Хилько

Дата ухвалення рішення26.05.2020
Оприлюднено28.05.2020
Номер документу89456827
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/3637/14

Постанова від 02.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Постанова від 02.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 14.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 30.06.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 28.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні