Ухвала
від 25.05.2020 по справі 913/105/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

25 травня 2020 року Справа № 913/105/20

м.Харків Провадження №33/913/105/20

За позовом Фермерського господарства «Легас» (вул.Соборна, буд.27, с.Троїцьке Попаснянського району Луганської області, 93354)

до Військово-цивільної адміністрації сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району Луганської області (пров.Оборонної, буд.1, с.Троїцьке Попаснянського району Луганської області, 93354)

про скасування розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії,

Суддя Драгнєвіч О.В.

Секретар судового засідання Селіверстова Н.О.

У засіданні брали участь:

від позивача: представник не прибув;

від відповідача: представник не прибув.

В С Т А Н О В И В:

Фермерське господарство «Легас» (далі - ФГ «Легас» ) звернулось до Господарського суду Луганської області з позовом до Військово-цивільної адміністрації сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району Луганської області (далі - ВЦА сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району Луганської області) про:

- визнання протиправним та скасування розпорядження керівника ВЦА сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району Луганської області Шевченка М.А. від 29.11.2019 №109 «Про затвердження технічної документації із землеустрою та надання в оренду нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок» в частині визначення строку дії договорів оренди земельних ділянок строком на один рік;

- зобов`язання керівника ВЦА сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району Луганської області Шевченко М.А. шляхом видання відповідного розпорядження укласти з ФГ «Легас» на строк не менше семи років договори оренди двадцяти трьох земельних ділянок загальною площею 201,7445 га у вигляді ріллі, які відповідно до Проекту організації території земельних ділянок (паїв) знаходяться на території Троїцької сільської ради Попаснянського району Луганської області за межами населених пунктів та відносяться до нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок колишнього КСП «Попаснянський» .

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що з 2002 року підприємство здійснює свою господарську діяльність з виробництва товарної сільськогосподарської продукції і ця діяльність здійснюється на землях сільськогосподарського призначення, що розташовані за межами населених пунктів на території Троїцької сільської ради Попаснянського району Луганської області.

ФГ «Легас» у встановленому законом порядку укладало відповідні договори оренди земельних ділянок з Троїцькою сільською радою. Влітку 2019 року більшість таких договорів оренди втратила чинність у зв`язку із закінченням строку оренди, а тому у ФГ «Легас» виникла потреба укладення нових договорів оренди.

У зв`язку з початком проведення на території Луганської області антитерористичної операції Троїцька сільська рада Попаснянського району припинила свою діяльність і з метою виконання повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації відповідно до Указу Президента України від 05.03.2015 №123/2015 була створена Військово-цивільна адміністрація сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району, якій передані повноваження Троїцької сільської ради Попаснянського району.

За зверненням позивача, на підставі розпорядження керівника ВЦА сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району Луганської області №70 від 06.08.2019 ФГ «Легас» був наданий дозвіл на розробку технічної документації.

27.11.2019 ФГ «Легас» звернулось до керівника ВЦА сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району Луганської області із клопотанням про затвердження технічної документації із землеустрою та надання в оренду строком на десять років двадцяти трьох земельних ділянок у вигляді ріллі загальною площею 201,7445 га відповідно до Проекту організації території земельних часток (паїв), розташованих за межами населених пунктів на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується територією Троїцької сільської ради Попаснянського району Луганської області.

Розпорядженням керівника ВЦА сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району Луганської області Шевченка М.А. від 29.11.2019 №109 «Про затвердження технічної документації із землеустрою та надання в оренду нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок» , зокрема, затверджено технічну документацію із землеустрою та надано в оренду ФГ «Легас» нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки загальною площею 201,7445 га ріллі для ведення товарно сільськогосподарського виробництва строком на 1 рік, до дня державної реєстрації права власності.

ФГ «Легас» не погодилось з вказаним розпорядженням в частині строків надання в оренду спірних земельних ділянок - на 1 рік, вважає, що воно порушує право позивача на правомірне в передбачений діючим законодавством України строк використання на правах оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які відносяться до нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок колишнього КСП «Попаснянський» та знаходяться за межами населених пунктів на території Троїцької сільської ради Попаснянського району Луганської області.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.02.2020 справа передана на розгляд судді Драгнєвіч О.В.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 25.02.2020 позовну заяву б/н від 10.02.2020 Фермерського господарства «Легас» до Військово-цивільної адміністрації сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району Луганської області про скасування розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії залишено без руху на підставі ч.1 ст.174 Господарського процесуального кодексу України у зв`язку із недодержання вимог п.5 ч.3 ст.162, ч.2, 3 ст.164 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвалою господарського суду від 16.03.2020 після усунення позивачем недоліків, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрите провадження у справі; визначено розглядати справу за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначене на 07.04.2020.

Відповідачем через канцелярію суду подане клопотання за вих.№71 від 02.04.2020, яке розцінено як відзив відповідача. В поданому клопотанні відповідач зазначив, що вимоги позивача ним не визнаються з наступних підстав.

Під час збройної агресії у 2015 році Троїцька сільська рада Попаснянського району Луганської області фактично самоусунулась від виконання повноважень покладених на неї відповідною територіальною громадою, Конституцією та Законами України. Таким чином, за рішенням Президента України указом від 05.03.2015 за №123/2015 був утворений тимчасово державний орган військово-цивільна адміністрація сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району Луганської області.

Відповідно до ч.12 ст.3 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» повноваження військово-цивільних адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному Законами України для здійснення повноважень відповідних органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Певні обмеження містяться п.27 ст.4 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» , а саме вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин (крім вирішення питань відчуження з комунальної власності земельних ділянок та надання таких земельних ділянок в оренду строком понад один рік).

Зазначила, що не вважає відповідні земельні ділянки (частки паїв), що входять до складу комунальної власності. Дані земельні ділянки не входять ні до складу комунальної власності, ні до державної, а є власністю колишніх працівників КСП «Попаснянський» , які на даний час не отримали державний акт.

У відповіді на звернення до керівника обласної військово-цивільної адміністрації зазначено, що Міністерство юстиції України листом від 26.12.2008 №758-0-2-08-19 надало роз`яснення, що при розбіжності між загальним та спеціальним нормативно-правовим актом перевага надається спеціальному.

З метою недопущення перевищення владних повноважень в особі керівника військово-цивільної адміністрації сіл Троїцьке та Новозванівка було видано розпорядження від 29.11.2019 за №107 в частині строку оренди на 1 рік.

Відносно актуального юридичного статусу земельних ділянок зазначив, що з 318 всього 89 власників сертифікатів не отримали державний акт і не вчинили певні дії для отримання земельних ділянок часток (паїв) у приватну власність.

Вказав, що сторонами не ставляться під сумнів підстави, які були вжиті для передачі в оренду відповідних земельних ділянок.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 07.04.2020 задоволено клопотання відповідача за вих.№68 від 02.04.2020 про відкладення розгляду справи, відкладено розгляд справи у підготовчому засіданні на 04.05.2020.

У відзиві на позовну заяву відповідач виклав обставини щодо формування та розподілу земельних ділянок (паїв), які є предметом розпорядження керівника ВЦА сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району Луганської області Шевченка М.А. від 29.11.2019 №109 «Про затвердження технічної документації із землеустрою та надання в оренду нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок» , але не надав суду жодних доказів на підтвердження вказаних обставин, обмежившись лише посиланням на те, що ані ним, ані позивачем обставини, які передували наданню цих земельних ділянок в оренду ФГ «Легас» під сумнів не ставляться.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 04.05.2020 продовжено строк проведення підготовчого провадження на 30 днів, по 14.06.2020 (включно); на підставі ч.4 ст.74 ГПК України витребувано у відповідача відповідні докази, на підтвердження обставин, на які посилаються учасники; відкладено підготовче засідання на 25.05.2020.

Представники сторін у судове засідання 25.05.2020 не прибули, про причини неявки суд не повідомили, заяв чи клопотань не подавали.

Разом з тим, від відповідача на виконання ухвали суду від 04.05.2020 надійшли письмові пояснення за вих.№83 від 28.04.2020 з додатковими документами. В поданих поясненнях відповідач зазначає, що при створенні військово-цивільної адміністрації сіл Троїцьке та Новозванівка Попаснянського району Луганської області під час передачі майна та матеріальних активів жодних документів за описом не було передано з органу місцевого самоврядування Троїцької сільської ради, з огляду на що деякі докази, які витребує суд відсутні або вважаються втраченими.

Згідно з проектом роздержавлення та приватизації КСП «Попаснянський» від 1995 року площа земель, яка підлягала передачі у колективну власність становить 7 196,6 га. Відповідно до виписки з протоколу №1 зборів членів КСП «Попаснянський» від 05.12.1994 з загального складу працюючих у КСП 324 особи, на зборах були присутні 224 особи. Також відповідачем надані пояснення з приводу розміщення вказаних земельних ділянок, долучено копії графічного матеріалу земельних ділянок. Повідомлення власників земельних часток (паїв) чи їх спадкоємців про передачу земельних ділянок в оренду не здійснювалось, оскільки невідоме їх місцезнаходження. Інші докази в оперативному управлінні відповідача відсутні.

Подані відповідачем пояснення та додаткові документи судом розглянуті та долучені до матеріалів справи.

В судовому засіданні судом досліджені документи наявні в матеріалах справи.

Суд враховує, що завданнями підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті. Підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання. Підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду (ст.177 Господарського процесуального кодексу України).

За приписами п.3 ч.2 ст.185 Господарського процесуального кодексу України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Враховуючи визначені ст.177 Господарського процесуального кодексу України завдання та строк підготовчого провадження, повідомлення належним чином сторін справи про проведення судових засідань та відсутність належним чином оформлених обґрунтованих клопотань про відкладення підготовчого засідання від сторін, здійснення судом дій, необхідних для забезпечення правильного та своєчасного розгляду справи по суті, суд дійшов висновку про можливість закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Згідно з ч.1 ст.195 ГПК України суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку.

Разом з цим, суд визначаючи дату судового засідання для розгляду справи по суті, враховує наступне.

Згідно з п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 291, від 04.05.2020 № 343) на всій території України з 12.03.2020 по 22.05.2020 встановлено карантин.

В подальшому, постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 №397 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19» , спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів» встановлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 з 22 травня 2020 року до 22 червня 2020 року на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м.Севастополя із урахуванням епідемічної ситуації в регіоні карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» .

Відповідно до положень п. 4 Розділу Х «Прикінцеві положення» ГПК України, під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 46, 157, 195, 229, 256, 260, 288, 295, 306, 321, 341, 346, 349, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, апеляційного оскарження, залишення апеляційної скарги без руху, повернення апеляційної скарги, подання заяви про скасування судового наказу, розгляду справи по суті, строки, на які зупиняється провадження, подання заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами, звернення зі скаргою, оскарження рішення третейського суду, судового розгляду справи, касаційного оскарження, подання відзиву продовжуються на строк дії такого карантину.

Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Враховуючи зазначене, з метою належного забезпечення процесуальних прав обох сторін суд дійшов висновку про необхідність призначення судового засідання на дату, після встановленої дати карантину.

Керуючись ст.ст.120, 177, 182-183, 185, 195, 234, 235, п. 4 Розділу Х «Прикінцеві положення» Господарського процесуального кодексу України, п.1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19» , спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів» від 20.05.2020 №397, суд

У Х В А Л И В:

1. Закрити підготовче провадження.

2. Призначити справу до розгляду по суті на 23.06.2020 о 14 год. 00 хв.

3. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: м.Харків, проспект Науки, 5, в залі судових засідань №205 .

4. Визнати явку представників учасників в судове засідання на їх розсуд.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://lg.arbitr.gov.ua/sud5014/ .

У відповідності до положень ч.2 ст.235 Господарського процесуального кодексу України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.

Повний текст ухвали підписано 26.05.2020.

Суддя О.В. Драгнєвіч

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення25.05.2020
Оприлюднено29.05.2020
Номер документу89481575
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/105/20

Постанова від 10.09.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Білоусова Ярослава Олексіївна

Ухвала від 30.07.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Білоусова Ярослава Олексіївна

Рішення від 23.06.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 25.05.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 04.05.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 07.04.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 16.03.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 25.02.2020

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні