Постанова
від 06.08.2007 по справі 2/225
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

2/225

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

          "06" серпня 2007 р.       Справа №  2/225

Господарський суд Кіровоградської області в складі судді ДеревінськоїЛ.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу № 2/225

за позовом: прокурора Бобринецького району Кіровоградської області в інтересах держави в особі Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Кіровоград  

до відповідача: комунального підприємства "Ринок", м. Бобринець Кіровоградської області     

       

про стягнення 8875 грн.  

Секретар судового засідання – Галушко М.О.

       

ПРЕДСТАВНИКИ:

від прокуратури - прокурор відділу представництва інтересів громадян та держави в судах прокуратури області Гребенюк Т.Г., посвідчення № 457;

від позивача - Пилипенко О.І., довіреність № 04-04/21  від 11.01.07;

від відповідача - Кіблик Т.А., довіреність № 78  від 27.07.07;

Час прийняття постанови – 10:05.

Прокурором Бобринецького району Кіровоградської області в інтересах держави в особі Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів подано позов до комунального підприємства "Ринок" про стягнення штрафних санкцій за невиконання нормативу створення робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2006 році в сумі 8875 грн.

Відповідач у відзиві на позовну заяву від 01.08.2007р. заперечив позовні вимоги повністю мотивуючи тим, що підприємство перебуває на спрощеній системі оподаткування тому не є платником внесків до Фонду соціального захисту інвалідів та звільнений від сплати штрафних санкцій. Протягом 2006 року на підприємство службою зайнятості не було направлено жодного інваліда з метою працевлаштування, про що свідчить лист Бобринецького районного центру зайнятості від 03.05.2007р. № 480. Крім того, у відповідності до постанови КМУ від 03.05.1995р. № 3414, обов'язок по працевлаштуванню інвалідів покладається на органи працевлаштування, а не на підприємство.

Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та прокурора, після оголошеної перерви в судовому засіданні з 01.08.2007р. по 06.08.2007р., господарський суд, -

                                               ВСТАНОВИВ:

Згідно ст. 19 Закону України „Про соціальну захищеність інвалідів в Україні» для підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інваліді у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює 25 чоловік – у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ст. 20 Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від  05.07.2001р. підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Порядок сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів  затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2001 року № 1767 (далі - Порядок).

Відповідно до пунктів 2-5 вищезазначеного Порядку, підприємства, на яких працює 15 і більше чоловік, реєструються у відділеннях Фонду за своїм місцезнаходженням і щороку, не пізніше 1 лютого подають до відділень звіт про зайнятість  та працевлаштування інвалідів за формою, що затверджується Держкомстатом.

Підприємства, де кількість працюючих інвалідів менша від установленого нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в  Україні» сплачують відповідним відділенням Фонду штрафні санкції самостійно, 15 квітня року, що настає за звітним. Суми штрафних санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства, відкриті в установах Національного банку чи в установах комерційних банків.

З матеріалів справи: копії звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік відповідача від 27.03.2007р. вбачається, що при середньообліковій чисельності працюючих на підприємстві відповідача в 2006 році 16 осіб та виходячи з нормативу, передбаченого ч. 1 ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», у відповідача мали бути працевлаштовані інваліди в кількості 1 особи. Фактично у відповідача не було працевлаштовано інвалідів.

Таким чином, кількість не зайнятих інвалідами робочих місць у відповідача у 2006 році склала 1 місце.

Виходячи з того, що середньомісячна заробітна плата у відповідача у 2006 році складала 8875 грн., сума штрафних санкцій, які відповідач повинен був сплатити становить 8875 грн. Проте, сума штрафних санкцій відповідачем не сплачена.

Відповідач не надав суду доказів виконання  вимог Закону і забезпечення працевлаштування інвалідів чи сплати суми штрафних санкцій за 1 нестворене робоче місця для працевлаштування інвалідів в 2006 році.

Заперечення відповідача викладені у відзиві на позовну заяву судом не приймаються виходячи з наступного.      

Указ Президента України „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» № 746/99 від 28.06.1999р. не містить норм щодо звільнення підприємств від обов'язку виконання нормативу створення робочих місць для інвалідів, установленого Законом, а внески до Фонду соціального захисту інвалідів не є адміністративно – господарськими санкціями. А тому підприємства, що обрали спрощену систему оподаткування ( платники єдиного податку), зобов'язані виконувати норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, установлений Законом, а а разі його не виконання – сплачувати адміністративно – господарські санкції до обласних відділень Фонду соціального захисту інвалідів у порядку, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2006р. № 70.  

Заперечення відносно того, що  державною службою зайнятості інваліди для працевлаштування не направлялись спростовуються наступним. Робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда. Отже, підприємства повинні спочатку створювати робочі місця для інвалідів, а потім звертатись до відповідних органів з заявкою про потребу в працевлаштуванні інвалідів.

Крім того, створеним робочим місцем є те, яке введено в дію шляхом працевлаштування інваліда. Доказів вжиття заходів по створенню робочих місць для інвалідів, в установленому законом порядку, відповідачем не подано.

За таких обставин  суд задовольняє позовні вимоги Прокурора Бобринецького району в інтересах держави в особі якої виступає Кіровоградське обласне відділення фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції в сумі 8875 грн. за невиконання відповідачем нормативу по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2006 році.

Судові витрати по справі згідно п. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись п. 2, 4 ст. 94, ст. ст. 160, 163, 167, 254, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, п. 6 "Прикінцевих та перехідних положень" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд,-

                                          ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити позов повністю.

Стягнути з комунального підприємства "Ринок", Базарна площа, 11, м.Бобринець Кіровоградської області ( п/р 260057227 в Кіровоградському ОД Райффайзен банк «Аваль», код 06687564) на користь  Кіровоградського обласного відділення Фонду України соціального захисту інвалідів, вул. 50 років Жовтня, 7А, м. Кіровоград ( п/р 31219230700064  УДК в Кіровоградській області, МФО 823016, код 23896921, одержувач – УДК в Бобринецькому районі) штрафні санкції за невиконання нормативу по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2006 році в розмірі 8875 грн.

Після набрання судовим рішенням законної сили, за заявою стягувача, буде виданий виконавчий лист.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України .

Копію постанови направити сторонам, прокурору Бобринецького району та прокурору Кіровоградської області.    

Суддя

 

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення06.08.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу895762
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/225

Рішення від 15.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 15.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 28.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 10.05.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 19.04.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 05.04.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 22.03.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 01.03.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 17.02.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 02.02.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Марченко О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні