Рішення
від 29.05.2020 по справі 500/287/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/287/20

29 травня 2020 рокум. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Мірінович У.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації, Теребовлянської районної державної адміністрації Тернопільської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації, в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям і житлових субсидій та пільг при Теребовлянській РДА, оформлене протоколом від 19.09.2019 № 28;

- визнати протиправним та скасувати рішення Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації у формі повідомлення про надання субсидії від 08.11.2019 № 017055/9579;

- зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації в особі комісії з питань призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям і житлових субсидій та пільг при Теребовлянській РДА повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про призначення субсидії на оплату житлово - комунальних послуг з 01.10.2019 з урахуванням висновків суду.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач з 2016 р. отримував субсидію на оплату житлово - комунальних послух. Однак, комісія з питань призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям і житлових субсидій та пільг при Теребовлянській РДА припинила позивачу субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг згідно результатів верифікації з 01.09.2019 у зв`язку з тим, що соціальний інспектор виявив у власності сім`ї транспортні засоби, що підлягають державній реєстрації і з дати випуску яких минуло п`яти років, про що сформувала протокол № 28 від 19.09.2019. Водночас, вказав на те, що Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської РДА прийняла рішення у формі повідомлення № 017055/9579 від 08.11.2019, яким з 01.10.2019 не призначила позивачу субсидію, на підставі поданої заяви від 24.10.2019.

Позивач вважає, що відповідач протиправно припинив йому субсидію, оскільки позивач придбав причіп до легкового автомобіля на суму 7000 грн у 2017 р., тобто до внесення змін до Положення про порядок призначення житлових субсидій, згідно пункту 6 якого житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо будь-хто із складу домогосподарства або член сім`ї особи із складу домогосподарства має у своєму володінні транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п`яти років (крім мопеда), а тому у позивача були відсутні правові підстави повідомляти структурні підрозділи з питань соціального захисту населення щодо придбання такого причепа, так як на дату придбання причепа як і на дату призначення субсидії вказана норма не діяла.

Водночас, звернув увагу суду на те, що субсидію на оплату житлово - комунальних послуг він отримав на опалювальний період 2016 - 2019 рр. включно, на підставі поданої відповідної заяви у 2016 р. При цьому додаткових заяв на отримання субсидій на опалювальний період 2018-2019 рр. позивач не подавав до органів соціального захисту населення. Також зазначив, що на момент подання заяви від 24.10.2019 про призначення житлової субсидії на опалювальний період 2019-2020 рр. норма щодо відмови у призначенні субсидії у зв`язку із володінням причепа до легкового автомобіля втратила чинність, а тому покупка в 2017 р. такого причепа не впливала на призначення житлової субсидії.

Ухвалою суду від 27.01.2020 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, у якій встановлено строк подання відповідачу відзиву на позовну заяву, в тому числі сторонам клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.

12.02.2020, у встановлений судом строк, відповідач - Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог в частині: визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям і житлових субсидій та пільг при Теребовлянській РДА, оформлене протоколом від 19.09.2019 № 28; визнання протиправним та скасування рішення Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації у формі повідомленням про надання субсидії від 08.11.2019 № 017055/9579, мотивуючи тим, що останній правомірно припинив позивачу субсидію з 01.10.2019 відповідно до пункту 6 Положення про порядок призначення житлових субсидій, так як соціальний інспектор виявив у власності сім`ї транспортні засоби, що підлягають державній реєстрації і з дати випуску яких минуло п`яти років.

Водночас, звернув увагу суду на те, що позивач 24.10.2019 звернувся до УПСЗН Теребовлянської РДА із заявою про призначення та надання житлової субсидії на опалювальний період 2019 - 2020 рр. Однак, позивачу не була призначена житлова субсидія на наступний період, оскільки станом на дату подання зазначеної заяви позивач не повернув зайво нараховані та надміру виплачені кошти по житловій субсидії за період з жовтня 2018 р. по квітень 2019 р. в розмірі 8547,42 грн (арк. справи 36-38).

Ухвалою суду від 24.02.2020 вирішено проводити розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін відповідно до статті 262 КАС та призначено у справі судове засідання. Водночас, зазначеною ухвалою суду залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Теребовлянську районну державну адміністрацію.

Ухвалою суду від 12.03.2020 змінено процесуальний статус Теребовлянської районної державної адміністрації з третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача на співвідповідача.

З урахуванням заяв сторін про розгляд справи без їхньої участі, суд згідно ухвали від 18.05.2020 перейшов до розгляду справи № 500/287/20 в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

При цьому, ухвалою суду від 21.05.2020 було встановлено позивачу п`ятиденний строк, з дня отримання зазначеної ухвали суду, для подання до Тернопільського окружного адміністративного суду оригіналу квитанції про сплату судового збору в розмірі 2522,40 грн за подання до адміністративного суду даної позовної заяви, так як ухвалою суду від 27.01.2020 на підставі клопотання представника позивача про відстрочення сплати судового збору, відстрочено позивачу сплату судового збору до ухвалення судового рішення у даній справі.

25.05.2020 на адресу суду від представника позивача надійшла квитанція № 0.0.1715245528.1 від 22.05.2020 про сплату судового збору в розмірі 2522,40 грн.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

Механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі, умови призначення та порядок надання громадянам житлових субсидій визначає Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 № 807 (тут і далі - Положення № 848 у редакції, яке діяло на момент виникнення спірних правовідносин)).

Відповідно до пункту 2 Положення № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.09.1997 № 1050) право на отримання адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далі - субсидія) поширюється на громадян, які проживають у житлових приміщеннях (будинках), в частині оплати ними користування житлом; утримання житла; управління багатоквартирним будинком, комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Пунктом 3 Положення № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.09.1997 № 1050) визначено, що призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).

Як підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами, позивач, згідно поданої заяви від 07.10.2016, є одержувач субсидії, зокрема з жовтня 2016 р. (арк. справи 39).

За приписами пункту 16 Положення № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329) після закінчення строку отримання житлової субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок житлової субсидії на наступний сезон для домогосподарств, які отримували житлову субсидію у попередньому сезоні (крім орендарів, внутрішньо переміщених осіб та осіб, які звертаються за призначенням житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, а також домогосподарств, у яких кількість фактично проживаючих зареєстрованих осіб менша, ніж кількість зареєстрованих осіб). Для цього структурні підрозділи з питань соціального захисту населення без звернення громадян збирають необхідну інформацію у порядку, передбаченому пунктом 14 цього Положення, і протягом 10 днів після отримання зазначеної інформації приймають рішення про призначення (відмову в призначенні) житлової субсидії та інформують про прийняте рішення громадян у порядку, визначеному пунктом 14 цього Положення.

Як підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами, позивачу відповідно до пункту 16 Положення № 848 було здійснено розрахунок субсидії без звернень на опалювальні періоди, а саме: з травня 2017 р. по серпень 2017 р., на вересень 2017 р., з жовтня 2017 р. по квітень 2018 р., на жовтень 2018 р. та з листопада 2018 р. по квітень 2019 р.

Тобто субсидію на оплату житлово - комунальних послуг позивач отримав на опалювальний період 2016 - 2019 рр. включно, на підставі поданої відповідної заяви у 2016 р. При цьому додаткових заяв на отримання субсидій на опалювальний період 2018-2019 рр. позивач не подавав до органів соціального захисту населення, оскільки така субсидія була призначена позивачу без звернень (в автоматичному режимі) відповідно до пункту 16 Положення № 848, що не заперечується відповідачем - Управлінням праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації.

Надалі, з метою здійснення перевірки Мінфіном України щодо верифікації достовірності інформації стосовно надання громадянам щомісячної адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату користуванням житлом або на його утримання та комунальних послуг, та субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива та контролю за цільовим використанням бюджетних коштів, відділ контролю управління праці та соціального захисту населення 16.08.2019 подав запит на ім`я директора Територіального сервісного центру МВС № 6144 Регіонального сервісного центру МВС в Тернопільській області, в якому просив надати інформацію про наявність транспортного засобу який підлягає державній реєстрації і з дати якого минуло менше 5-ти років (крім мопеда) у громадян - одержувачів субсидій, а саме щодо позивача (арк. справи 41).

Згідно відповіді від 13.09.2019 на даний запит, Територіальний сервісний центр МВС № 6144 Регіонального сервісного центру МВС в Тернопільській області надав інформацію УПСЗН Теребовлянської РДА, що позивач, згідно Єдиного державного реєстру МВС, 01.03.2017 зареєстрував причіп АМС 550 Старконь, 2016 року випуску (арк. справи 42).

Водночас, суд встановив, що такий причіп позивач придбав 07.02.2017, про що свідчить відповідна накладна (арк. справи 6).

На підставі такої перевірки УПСЗН складено акт від 18.09.2019 № 653 про проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення житлових субсидій та соціальної допомоги (арк. справи 43).

Надалі, комісія з питань призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям і житлових субсидій та пільг при Теребовлянській РДА припинила позивачу субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг згідно результатів верифікації з 01.09.2019 у зв`язку з тим, що соціальний інспектор виявив у власності сім`ї транспортні засоби, що підлягають державній реєстрації і з дати випуску яких минуло п`яти років, про що сформувала протокол № 28 від 19.09.2019 (арк. справи 8).

Відділом бухгалтерського обліку та звітності було підготовлено довідку - розрахунок зайво нарахованих та надміру виплачених коштів позивачу по житловій субсидії за період з 01.05.2018 по 30.04.2019, згідно якої сума переплати за період з жовтня 2018 р. по квітень 2019 р. становить 8547,42 грн (арк. справи 45).

У зв`язку з чим, на адресу позивача були надіслані повідомлення від 20.09.2019, від 22.10.2019 та від 22.11.2019 про припинення та повернення надміру виплачених зазначених коштів по призначенню субсидії на оплату ЖКП (арк. справи 46-48).

Покликаючись на те, що позивач не повернув надміру перераховану субсидію, 08.11.2019 Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської РДА прийняла рішення у формі повідомлення № 017055/9579, яким з 01.10.2019 не призначило позивачу субсидію, на підставі поданої заяви від 24.10.2019 (арк. справи 7, 50-53).

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 2 КАС у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Підпунктом 2 пункту 6 Положення № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329) визначено, що житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо будь-хто із складу домогосподарства або член сім`ї особи із складу домогосподарства має у своєму володінні транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п`яти років (крім мопеда). Наявність (відсутність) у власності або володінні зазначених осіб транспортних засобів зазначається у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії. Якщо право власності або володіння на транспортний засіб набуто під час отримання житлової субсидії, громадянин, якому призначено житлову субсидію, протягом 30 календарних днів зобов`язаний повідомити про це структурному підрозділу з питань соціального захисту населення незалежно від розміру вартості транспортного засобу.

За приписами пункту 16 Положення № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329) громадянин, якому призначено житлову субсидію, зобов`язаний протягом 30 календарних днів проінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про обставини для перерахунку призначеної житлової субсидії, зокрема настання умов, зазначених у підпунктах 2 і 4 пункту 6 цього Положення.

Відповідно до пункту 22 Положення № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329) за рішенням комісії надання раніше призначеної житлової субсидії припиняється за поданням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, управителів, об`єднання, виконавців комунальних послуг у разі, коли громадянин не повідомив структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 16 цього Положення, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення.

Зазначені зміни до Положення № 848 внесені згідно постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329 набрали чинності 01.05.2018, тобто на дату призначення позивачу субсидії зазначені норми не діяли, як і на дату подання заяви від 07.10.2016 щодо призначення субсидії так і на дату придбання позивачем причепа.

Відповідно до роз`яснень Мінсоцполітики від 04.09.2019 № 494/0/188-19, якщо домогосподарство отримувало житлову субсидію до травня 2018 року, і у складі домогосподарства була особа (або член сім`ї особи із складу домогосподарства), яка станом на 01.05.2018 вже мала транспортний засіб, якому менше 5 років, таке домогосподарство не зобов`язано було у травні 2018 року подавати нові заяву і декларацію. Крім того, у зазначеному роз`ясненні вказано, що володіння громадянином транспортним засобом, якому менше 5 років, настало до того, коли Положенням № 848 передбачено норму щодо необхідності про це інформувати і якщо житлова субсидія призначалась автоматично без звернення, немає підстав для повернення у такому разі надміру нарахованих коштів субсидії. При цьому у разі виявлення такої обставини надання субсидії має бути припинено, і на підставі нових заяви і декларації може розглядатися право на призначення житлової субсидії домогосподарству з місяця звернення (арк. справи 110).

Таким чином, аналізуючи зазначені норми права, в тому числі роз`яснення, суд дійшов висновку, що відповідна комісія має право припинити раніше призначену житлову субсидію у разі, коли громадянин не повідомив структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 16 Положення № 848, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення, зокрема настання умов, зазначених у підпунктах 2 і 4 пункту 6 цього Положення.

При цьому, оскільки зазначені зміни до Положення № 848 внесені згідно постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329 набрали чинності 01.05.2018, суд дійшов висновку, що з цієї дати позивач повинен був протягом 30 календарних днів проінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 16 цього Положення, зокрема настання умов, зазначених у підпунктах 2 і 4 пункту 6 цього Положення.

Таким чином, враховуючи те, що позивач не повідомив структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 16 Положення № 848, суд дійшов висновку, що 19.09.2019 комісія з питань призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям і житлових субсидій та пільг при Теребовлянській РДА, на підставі пункту 22 Положення № 848, правомірно прийняла рішення, оформлене протоколом № 28, яким припинила позивачу субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача в частині визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям і житлових субсидій та пільг при Теребовлянській РДА, оформлене протоколом від 19.09.2019 № 28, є не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації у формі повідомлення про надання субсидії від 08.11.2019 № 017055/9579; про зобов`язання Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації в особі комісії з питань призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям і житлових субсидій та пільг при Теребовлянській РДА повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про призначення субсидії на оплату житлово - комунальних послуг з 01.10.2019 з урахуванням висновків суду, суд дійшов висновку, що в цій частині позовних вимог слід задовольнити, з огляду на наступне.

Як підтверджується матеріалами справи, позивач звернувся із заявою від 24.10.2019 до УПСЗН Теребовлянської РДА про призначення та надання субсидії. Водночас, позивач разом із такою заявою подав декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії від 24.10.2019 (арк. справи 50-53).

За результатами розгляду такої заяви, 08.11.2019 УПСЗН Теребовлянської РДА прийняла рішення у формі повідомлення № 017055/9579, яким з 01.10.2019 не призначило позивачу субсидію, мотивуючи тим, що позивач не повернув надміру перераховану субсидію (арк. справи 7).

Відповідно до підпункту 6 пункту 14 Положення № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 № 807) житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо громадянин не повернув надміру перераховану (виплачену) суму житлової субсидії за попередні періоди її одержання на вимогу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення або не сплачує суми до повернення, визначені відповідним структурним підрозділом з питань соціального захисту населення.

Суд встановив, що Відділом бухгалтерського обліку та звітності було підготовлено довідку - розрахунок зайво нарахованих та надміру виплачених коштів позивачу по житловій субсидії за період з 01.05.2018 по 30.04.2019, згідно якої сума переплати за період з жовтня 2018 р. по квітень 2019 р. становить 8547,42 грн (арк. справи 45).

У зв`язку з чим, на адресу позивача були надіслані повідомлення від 20.09.2019, від 22.10.2019 та від 22.11.2019 про припинення та повернення надміру виплачених зазначених коштів по призначенню субсидії на оплату ЖКП (арк. справи 46-48).

Як підтверджується зазначеними повідомленнями, підставою для повернення позивачем надміру виплачених коштів по призначенню субсидії на оплату ЖКП в розмірі 8547,42 грн слугувало те, що за результатами верифікації виявлено неподання інформації про наявність транспортного засобу з дати випуску якого минуло менше 5 років, а саме причіп АМС 550 Старконь, 2016 року випуску, а тому позивач не мав права на одержання субсидії на загальних підставах.

Однак, відповідно до роз`яснень Мінсоцполітики від 04.09.2019 № 494/0/188-19 володіння громадянином транспортним засобом, якому менше 5 років, настало до того, коли Положенням № 848 передбачено норму щодо необхідності про це інформувати і якщо житлова субсидія призначалась автоматично без звернення, немає підстав для повернення у такому разі надміру нарахованих коштів субсидії.

Суд встановив, що позивач придбав зазначений причіп до внесення змін до Положення № 848, пунктом 16 якого визначено, що громадянин, якому призначено житлову субсидію, зобов`язаний протягом 30 календарних днів проінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про обставини для перерахунку призначеної житлової субсидії, зокрема настання умов, зазначених у підпунктах 2 і 4 пункту 6 цього Положення. Тобто позивач володів таким причепом до внесення змін до Положення № 848, яким визначено обов`язок інформувати про обставини, зазначених у підпунктах 2 і 4 пункту 6 цього Положення.

Додаткових заяв на отримання субсидій на опалювальний період 2018-2019 рр. позивач не подавав до органів соціального захисту населення, оскільки така субсидія була призначена позивачу без звернень (в автоматичному режимі) відповідно до пункту 16 Положення № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 № 329), що не заперечується відповідачем - УПСЗН Теребовлянської РДА.

Враховуючи те, що володіння позивачем транспортним засобом, якому менше 5 років, настало до того, коли Положенням № 848 передбачено норму щодо необхідності про це інформувати, а також те, що житлова субсидія на опалювальний період 2018-2019 рр. була призначена позивачу без звернень (в автоматичному режимі), суд дійшов висновку, що відповідач протиправно нарахував позивачу надміру виплачених коштів по житловій субсидії за період з жовтня 2018 р. по квітень 2019 р. в розмірі 8547,42 грн, згідно розрахунку зайво нарахованих та надміру виплачених коштів по житловій субсидії № 17055 (арк. справи 45), а отже, рішення Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації у формі повідомлення про надання субсидії від 08.11.2019 № 017055/9579 є протиправним та підлягає до скасування.

В свою чергу, оскільки у позивача відсутній обов`язок щодо повернення надміру виплачених коштів по житловій субсидії за період з жовтня 2018 р. по квітень 2019 р., суд дійшов висновку, що відповідач за результатами заяви позивача від 24.10.2019 про призначення та надання житлової субсидії протиправно відмовив останньому у призначенні такої субсидії, а тому позовні вимоги про зобов`язання УПСЗН Теребовлянської РДА повторно розглянути заяву позивача від 24.10.2019 про призначення та надання субсидії, з урахуванням висновків суду, також є обґрунтованими та підлягають до задоволення.

Відповідно до статей 9, 77 КАС кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Водночас, суд звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; від 06.09.2005; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; 18.07.2006; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; від 10.02.2010; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; 09.12.1994, пункт 29).

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню частково.

Відповідно до частини третьої статті 139 КАС при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Таким чином, враховуючи розмір задоволених позовних вимог, суд дійшов висновку, що слід стягнути на користь позивача понесені ним судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1681,60 грн.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації, Теребовлянської районної державної адміністрації Тернопільської області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації у формі повідомлення про надання субсидії від 08.11.2019 № 017055/9579.

Зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про призначення та надання житлової субсидії від 24.10.2019 з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

У задоволенні позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям і житлових субсидій та пільг при Теребовлянській РДА, оформлене протоколом від 19.09.2019 № 28 відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1681 (одна тисяча шістсот вісімдесят одна) грн 60 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 29.05.2020.

Реквізити сторін:

позивач - ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 );

відповідач - Управління праці та соціального захисту населення Теребовлянської районної державної адміністрації (місцезнаходження: вул. Шевченка, 8, м. Теребовля, Тернопільська область, 48100, код ЄДРПОУ: 03195642);

відповідач - Теребовлянська районна державна адміністрація Тернопільської області (місцезнаходження: вулиця Князя Василька, 104а, Теребовля, Тернопільська область, 48100, код ЄДРПОУ 04058278).

Головуюча суддя Мірінович У.А.

копія вірна

Суддя Мірінович У.А.

Дата ухвалення рішення29.05.2020
Оприлюднено03.06.2020
Номер документу89597451
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/287/20

Постанова від 26.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 05.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 05.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Рішення від 29.05.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 21.05.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні