Ухвала
від 05.06.2020 по справі 824/963/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

05 червня 2020 р. м. Чернівці справа № 824/963/19

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Маренич І.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Новодністровської міської ради про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи,-

в с т а н о в и в:

В провадженні Чернівецького окружного адміністративного суду перебуває справа ОСОБА_1 (далі - позивач), у якому просить суд:

- визнати протиправним вчинення реєстраційної дії Новодністровської сільської ради, про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації №10351120017000229 від 20.02.2019 року;

- скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 20.02.2019 року №10351120017000229 - Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області вчинену Новодністровською міською радою.

На адресу суду надійшла заява про збільшення позовних вимог з урахування первісних позовних вимог, а саме просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №256 від 27.09.2018 року "Про утворення старостинського округу на території Новодністровської громади";

- визнати протиправним та скасувати рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №257 від 27.09.2018 року "Про покладення виконання обов`язків старости";

- визнати протиправним та скасувати рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №277 від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" із змінами відповідно до рішення 64 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №312 від 08.11.2018 року "Про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради";

- визнати протиправним та скасувати рішення 69 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №1 від 02.01.2019 року "Про затвердження статуту закладу дошкільної освіти "Барвінок" Ломачинецького старостинського округу№1 (с. Ломачинці) Новодністровської міської ради";

- визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 20.02.2019 року №10351120017000229 - Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною);

- визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної, зміна повного найменування, зміна складу або інформації про засновників від 21.02.2019 року №10351050006000513 - Комунальної установи "Закладу дошкільної освіти "Барвінок" Ломачинецького старостинського округу№1 (с. Ломачинці) Новодністровської міської ради" (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною);

- визнати протиправною та скасувати внесення змін про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи від 11.02.2019 №10351070007000513 - Комунальної установи "Закладу дошкільної освіти "Барвінок" Ломачинецького старостинського округу№1 (с. Ломачинці) Новодністровської міської ради" (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною).

04.12.2019 року ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження в адміністративні справі та призначено до розгляду в судовому засіданні з повідомленням сторін на 23.12.2019 р.

27.01.2020 року ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду зупинено провадження в адміністративній справі №824/963/19-а за позовом ОСОБА_1 до Новодністровської міської ради про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи до набрання законної сили судовим рішенням у справі №824/1008/18-а за позовом ОСОБА_2 до Новодністровської міської ради Чернівецької області, Чернівецької обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішень.

18.05.2020 року ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду поновлено провадження по адміністративній справі та призначено до розгляду на 03.06.2020 р..

В ході розгляду справи суд дійшов до висновку, що адміністративний позов підлягає залишенню без руху, з наступних підстав.

Відповідно до вимог статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви у тому числі з`ясовує, чи:

- відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу;

- немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом;

- позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).

Частиною 13 статті 171 КАС України передбачено, що суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.

Перевіривши позовну заяву на предмет дотримання вимог встановлених ст. 160, 161, 172 КАС України, суд зазначає наступне.

Статтею 5 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси і просити про їх захист.

Позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції, який має відповідати вимогам встановленим ст. 160, 161 КАС України.

Статтею 122 КАС України встановлено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Під строком звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом слід розуміти проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів.

Чинне законодавство обмежує звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів. Це, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. З урахуванням особливостей конкретних правовідносин початок перебігу строку звернення до адміністративного суду може бути пов`язаний із різними юридичними фактами та їх оцінкою правомочною особою.

Частиною 6 статті 161 КАС України передбачено, що у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Відповідно до частини 1 статті 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

З матеріалів, доданих до позовної заяви, суддею встановлено, що позивач оскаржує рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №256 від 27.09.2018 року "Про утворення старостинського округу на території Новодністровської громади", рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №257 від 27.09.2018 року "Про покладення виконання обов`язків старости", рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №277 від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" із змінами відповідно до рішення 64 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №312 від 08.11.2018 року "Про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради", рішення 69 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №1 від 02.01.2019 року "Про затвердження статуту закладу дошкільної освіти "Барвінок" Ломачинецького старостинського округу№1 (с. Ломачинці) Новодністровської міської ради", скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 20.02.2019 року №10351120017000229 - Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною), скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної, зміна повного найменування, зміна складу або інформації про засновників від 21.02.2019 року №10351050006000513 - Комунальної установи "Закладу дошкільної освіти "Барвінок" Ломачинецького старостинського округу№1 (с. Ломачинці) Новодністровської міської ради" (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною) та скасувати внесення змін про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи від 11.02.2019 №10351070007000513 - Комунальної установи "Закладу дошкільної освіти "Барвінок" Ломачинецького старостинського округу№1 (с. Ломачинці) Новодністровської міської ради" (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною).

Як вбачається з матеріалів справи, позивачу достаменно відомо щодо заявлених позовних вимог ще з 11.10.2019 року, тобто з моменту прийняття рішення Чернівецького окружного адміністративного суду по справі №824/1002/18-а.

Враховуючи вищенаведене шестимісячний строк звернення до суду з даними позовними вимогами станом на дату звернення до суду з позовом сплинув.

Відповідно до ч. 2 ст. 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного позову, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху.

Враховуючи вищенаведене, позивачу необхідно подати до суду обґрунтоване клопотання щодо пропуску строку звернення до суду.

Окрім того, згідно ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI).

Згідно ст. 1 цього Закону судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Платники судового збору є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом (ч. 1 ст. 2 Закону № 3674-VI).

Відповідно до ст. 3 Закону № 3674-VI судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Розміри ставок судового збору визначено ст. 4 цього Закону. Так, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем судового збору становить 1 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу. У разі подання позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу. У разі подання позову майнового характеру, який подано фізичною особою або фізичною особою - підприємцем ставка судового збору становить 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. У випадку подання заяви про забезпечення позову ставка судового збору становить 0,3 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про державний бюджет України на 2020 р." з 1 січня 2020 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 2102,00 грн.

Частиною 3 ст. 6 Закону № 3674-VI передбачено, що за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Як встановлено з матеріалів справи, позивачем подано до суду адміністративний позов, який містить 9 вимог немайнового характеру за яку необхідно сплатити судовий збір у розмірі 7567,20 грн (2102 х 0,4 х 9).

Позивач вказує, що звільнений від сплати судового збору на підставі п.13 ч.1 ст. 5 Закону № 3674-VI.

Відповідно до пункту 13 частини першої статті 5 Закону № 3674-VI учасники бойових дій під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються від сплати судового збору у справах, пов`язаних з порушенням їхніх прав.

Разом з тим, зазначена норма має відсильний характер та не містить вичерпного переліку справ, в яких учасники бойових дій та прирівняні до них особи звільняються від сплати судового збору.

Правовий статус ветеранів війни, забезпечення створення належних умов для їх життєзабезпечення та членів їх сімей, встановлені Законом України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту". У статті 22 цього ж Закону передбачено, що особи, на яких поширюється дія цього нормативного акта, отримують безоплатну правову допомогу щодо питань, пов`язаних з їх соціальним захистом, а також звільняються від судових витрат, пов`язаних з розглядом цих питань.

Перелік пільг учасникам бойових дій та особам, прирівняним до них, визначені у статті 12 цього Закону.

Отже, вирішуючи питання про стягнення судового збору з особи, яка має статус учасника бойових дій (прирівняної до нього особи), для правильного застосування норм пункту 13 частини першої статті 5 Закону № 3674-VI, суд має враховувати предмет та підстави позову; перевіряти чи стосується така справа захисту прав цих осіб з урахуванням положень статтей 12, 22 Закону № 3551-XII.

Подібну правову позицію щодо застосування та тлумачення пункту 13 частини першої статті 5 Закону № 3674-VI викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 09 жовтня 2019 року у справі № 9901/311/19 (провадження № 11-795заі19) та постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 21 березня 2018 року у справі № 490/8128/17 (провадження № К/9901/166/18, К/9901/30220/18). Підстави для відступу від неї відсутні.

Судом встановлено, що позивач має статус учасника бойових дій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 № НОМЕР_2 від 24 грудня 2015 року (а. с.41).

До суду він звернувся з метою захисту прав громади.

Таким чином, підстави для звільнення від сплати судового збору за розгляд цієї справи в судах усіх інстанцій на підставі пункту 13 частини першої статті 5 Закону №3674-VI відсутні.

У зв`язку з вищенаведеним, позивач повинен сплатити судовий збір у розмірі 7567,2 грн.

Судовий збір повинен бути сплачений на наступні банківські реквізити: отримувач коштів Чернівецьке УК/м.Чернівці/22030101; код отримувача (ЄДРПОУ) 37978173; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; номер рахунку отримувача (ІВАN) UA828999980313191206084024002; код класифікації доходів бюджету 22030101; призначення платежу за подання адміністративного позову (із зазначенням позивача).

Таким чином, вказані недоліки позовної заяви унеможливлюють подальший розгляд справи, оскільки позивачем не дотримано вимог ст. 160 та ст. 161 КАС України. Тому в суду є достатньо підстав для залишення заяви без руху та надання строку для усунення недоліків, у встановлений судом строк.

Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В разі невиконання вимог ухвали і не усунення недоліків у вказаний строк позовна заява буде вважатися неподаною і буде повернута особі, яка її подала на підставі пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

У зв`язку з цим, для усунення недоліків позовної заяви позивачу необхідно подати до суду:

- обґрунтоване клопотання щодо пропуску строку звернення стосовно рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №256 від 27.09.2018 року "Про утворення старостинського округу на території Новодністровської громади";

- обґрунтоване клопотання щодо пропуску строку звернення стосовно рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №257 від 27.09.2018 року "Про покладення виконання обов`язків старости";

- обґрунтоване клопотання щодо пропуску строку звернення стосовно рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №277 від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" із змінами відповідно до рішення 64 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №312 від 08.11.2018 року "Про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 року "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради";

- обґрунтоване клопотання щодо пропуску строку звернення стосовно рішення 69 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №1 від 02.01.2019 року "Про затвердження статуту закладу дошкільної освіти "Барвінок" Ломачинецького старостинського округу№1 (с. Ломачинці) Новодністровської міської ради";

- обґрунтоване клопотання щодо пропуску строку звернення стосовно скасування державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 20.02.2019 року №10351120017000229 - Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною);

- обґрунтоване клопотання щодо пропуску строку звернення стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної, зміна повного найменування, зміна складу або інформації про засновників від 21.02.2019 року №10351050006000513 - Комунальної установи "Закладу дошкільної освіти "Барвінок" Ломачинецького старостинського округу№1 (с. Ломачинці) Новодністровської міської ради" (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною);

- до суду обґрунтоване клопотання щодо пропуску строку звернення стосовно скасування внесення змін про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи від 11.02.2019 №10351070007000513 - Комунальної установи "Закладу дошкільної освіти "Барвінок" Ломачинецького старостинського округу№1 (с. Ломачинці) Новодністровської міської ради" (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною);

- докази сплати судового збору.

На підставі наведеного та керуючись статтями 169, 241, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -

У Х В А Л И В:

1. Позовну заяву ОСОБА_1 до Новодністровська міська рада про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи залишити без руху.

2. Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом п`яти днів з дня вручення даної ухвали шляхом подання позовної заяви у відповідності до вимог, встановлених статтею 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

3. Роз`яснити, що в разі невиконання вимог ухвали і не усунення недоліків у вказаний строк позовна заява буде вважатися неподаною і буде повернута особі, яка її подала на підставі пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя І.В. Маренич

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2020
Оприлюднено09.06.2020
Номер документу89672186
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/963/19-а

Постанова від 10.12.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 30.07.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 05.06.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 04.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні