П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 824/963/19-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Маренич Ігор Володимирович
Суддя-доповідач - Ватаманюк Р.В.
10 грудня 2020 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Ватаманюка Р.В.
суддів: Драчук Т. О. Полотнянка Ю.П. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Новодністровської міської ради Сокирянського району Чернівецької області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 30 липня 2020 року (прийняте у м. Чернівці) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 (далі - позивач) до Новодністровської міської ради Сокирянського району Чернівецької області (далі - відповідач) про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи,
В С Т А Н О В И В :
позивач у серпні 2019 року звернувся із позовом до Чернівецького окружного адміністративного суду в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №256 від 27.09.2018 "Про утворення старостинського округу на території Новодністровської громади";
- визнати протиправним та скасувати рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №257 від 27.09.2018 "Про покладення виконання обов`язків старости";
- визнати протиправним та скасувати рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №277 від 01.10.2018 "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" із змінами відповідно до рішення 64 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №312 від 08.11.2018 "Про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради";
- визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 20.02.2019 №10351120017000229 - Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною).
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 30.07.2020 позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №256 від 27.09.2018 "Про утворення старостинського округу на території Новодністровської громади".
Визнано протиправним та скасовано рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №257 від 27.09.2018 "Про покладення виконання обов`язків старости";
Визнано протиправним та скасовано рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №277 від 01.10.2018 "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" із змінами відповідно до рішення 64 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №312 від 08.11.2018 "Про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради";
Визнано протиправною та скасовано державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 20.02.2019 №10351120017000229 - Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною).
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Новодністровської міської ради на користь ОСОБА_1 судові витрати (судовий збір) у сумі 3363,20 грн.
Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову повністю.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт вказав, що судом першої інстанції безпідставно не враховано те, що повноваження Ломачинецького сільського голови, Ломачинецької сільської ради та її виконавчого комітету припинені, а повноваження Новодністровського міського голови, Новодністровської міської ради поширюються на всю територію Новодністровської міської об`єднаної територіальної громади. Також вказано про оскарження Новодністровською міською радою рішення судів першої та апеляційної інстанцій у справі №824/1002/18-а.
Крім того, відповідач вказує про те, що йому не зрозуміла позиція суду щодо залучення третьої особи, а також вказує, що позивач не обґрунтував в чому саме полягає порушення його прав та інтересів.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу вказавши, що підстави для прийняття відповідачем оскаржуваних у даній справі рішень відсутні, оскільки рішення Ломачинецької сільської ради, які були підставою для прийняття відповідачем оскаржуваних рішень скасовані судовим рішення. Також вказано, що він як житель с. Ломачинці має право звертатись з даним позовом до суду. При цьому, зазначив, що відповідач в апеляційній скарзі посилається на незрозумілість рішення суду, однак не стверджує, що воно є незаконним чи необґрунтованим.
Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін з таких підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлені та неоспорені сторонами такі обставини.
27.09.2018 винесено рішення №256 Новодністровською міською радою 60 сесії VII скликання про утворення старостинського на території Новодністровської об`єднаної територіальної громади.
27.09.2018 винесено рішення №257 Новодністровською міською радою 60 сесії VII скликання про покладання виконання обов`язків старости.
01.10.2018 винесено рішення №277 Новодністровською міською радою 61 сесії VII скликання про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради".
08.11.2018 винесено рішення №312 Новодністровською міською радою 64 сесії VII скликання про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради".
19.02.2019 на підставі даних рішень у зв`язку з реорганізацією юридичної особи державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною здійснено державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 11.10.2019, яке залишено без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 26.02.2020 по справі №824/1002/18-а: визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 292/30-2018 від 02.07.2018 "Про проведення громадського обговорення за круглим столом"; визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 303/32-2018 від 30.07.2018 "Про надання згоди на добровільне приєднання територіальних громад до об`єднаної територіальної громади"; визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 310/33-2018 від 31.08.2018 "Про схвалення проекту рішення Ломачинецької сільської ради "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області"; визнано протиправним та скасовано розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації № 921-р від 13.09.2018 "Про висновок на відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень Новодністровської міської ради Чернівецької області та Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області щодо добровільного приєднання територіальної громади"; визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 325/35-2018 від 24.09.2018 "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області"; визнано протиправним та скасовано рішення Новодністровської міської ради № 255 від 27.09.2018 "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області".
Відповідно до частини 4 статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до вказаного судового рішення встановлено наступні обставини:
Пунктом 1 рішення 54 сесії VІІ скликання Новодністровської міської ради "Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальної громади міста обласного значення Новодністровськ Новодністровської міської ради Чернівецької області" від 21.06.2018 №153 надано згоду на добровільне приєднання територіальних громад, в т.ч.: Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (села Ломачинці) до об`єднаної територіальної громади міста обласного значення Новодністровськ Новодністровської міської ради Чернівецької області.
Рішенням 30-ї позачергової сесії VII скликання Ломачинецької сільської ради від 02.07.2018 № 292/30-2018 "Про проведення громадського обговорення за круглим столом" вирішено провести громадське обговорення за круглим столом у с. Ломачинці Сокирянського району Чернівецької області 02.07.2018 о 14 год. 15 хв. з питання обговорення пропозиції щодо добровільного приєднання територіальних громад, в т.ч.: Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (с. Ломачинці) до об`єднаної територіальної громади міста обласного значення Новодністровськ Новодністровської міської ради Чернівецької області.
02.07.2018, за участі Ломачинецького сільського голови, проведено громадське обговорення за круглим столом щодо добровільного приєднання територіальних громад, в т.ч. Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області(с. Ломачинці) до об`єднаної територіальної громади міста обласного значення Новодністровськ Новодністровської міської ради Чернівецької області, за результатами якого вирішено дати згоду на добровільне приєднання територіальної громади Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (с. Ломачинці) до об`єднаної територіальної громади міста обласного значення Новодністровськ Новодністровської міської ради Чернівецької області.
30.07.2018 Ломачинецькою сільською радою 32 сесії VII скликання прийнято рішення № 303/32-2018 "Про надання згоди на добровільне приєднання територіальних громад до об`єднаної територіальної громади» , яким надано згоду на добровільне приєднання територіальних громад в т.ч.: Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (с. Ломачинці до об`єднаної територіальної громади міста обласного значення Новодністровськ Новодністровської міської ради Чернівецької області.
Рішенням Ломачинецької сільської ради 33 сесії VII скликання № 310/33-2018 від 31.08.2018 "Про схвалення проекту рішення Ломачинецької сільської ради "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області" схвалено проект рішення Ломачинецької сільської ради "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області" разом з планом організаційних заходів.
Рішенням Новодністровської міської ради 58-ї сесії VII від 10.09.2018 № 245 "Про схвалення проекту рішення Новодністровської міської ради "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області" схвалено проект рішення Новодністровської міської ради "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області" разом з планом організаційних заходів.
Розпорядженням Чернівецької обласної державної адміністрації № 921-р від 13.09.2018, враховуючи подання Новодністровської міської ради від 11.08.2018 № 1587, затверджено висновок про відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень Новодністровської міської ради Чернівецької області та Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області щодо добровільного приєднання територіальної громади.
Враховуючи висновок, затверджений розпорядженням Чернівецької обласної державної адміністрації № 921-р від 13.09.2018, пунктом 1 рішення Ломачинецької сільської ради 35 сесії VII скликання № 325/35-2018 від 24.09.2018 "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області" вирішено добровільно приєднатися територіальній громаді Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (село Ломачинці) до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області.
Враховуючи висновок, затверджений розпорядженням Чернівецької обласної державної адміністрації № 921-р від 13.09.2018, рішенням шістдесятої сесії VІІ скликання Новодністровської міської ради № 255 від 27.09.2018 "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області" добровільно приєднано територіальну громаду Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (села Ломачинці) до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради.
Вважаючи рішення Новодністровської міської ради №256 від 27.09.2018, №257 від 27.09.2018, №277 від 01.10.2018 протиправними та у зв`язку з зазначеними рішення прийняття рішення про державну реєстрацію припинення юридичної особи позивач звернувся до суду.
Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції дійшов висновку, що оскільки рішення Ломачинецької сільської ради, які слугували підставою для прийняття Новодністровською міською радою оскаржуваних у даній справі рішень скасовані рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду по справі №824/1002/18-а, яке набрало законної сили, то оскаржувані рішення у даній справі також підлягають скасуванню. Крім того, відповідачем не доведено правомірності оскаржуваних рішень.
Апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції за такими доводами.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 140 Конституції України вказано, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Відповідно ст. 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Згідно ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР), місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Статтею 4 Закону № 280/97-ВР визначено основні принципи місцевого самоврядування в Україні яке здійснюється на принципах: народовладдя; законності; гласності; колегіальності; поєднання місцевих і державних інтересів; виборності; правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами; підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб; державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування.
Нормами ст. 6 Закону № 280/97-ВР зазначено, що первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову. Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об`єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об`єднаної територіальної громади в порядку, визначеному законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Приписами ч. 1 та 3 ст. 24 Закону № 280/97-ВР встановлено, що правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону. Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Загальна компетенція сільських, селищних, міських рад врегульована ст. 25 Закону №280/97-ВР, згідно якої сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Отже, з наведеного вище слідує, що сільські, селищні, міські ради повинні представляти інтереси територіальної громади та здійснювати від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією та законами України.
Як зазначалось вище, рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду по справі №824/1002/18-а, яке залишено без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду було визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 292/30-2018 від 02.07.2018 "Про проведення громадського обговорення за круглим столом"; визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 303/32-2018 від 30.07.2018 "Про надання згоди на добровільне приєднання територіальних громад до об`єднаної територіальної громади"; визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 310/33-2018 від 31.08.2018 "Про схвалення проекту рішення Ломачинецької сільської ради "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області"; визнано протиправним та скасовано розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації № 921-р від 13.09.2018 "Про висновок на відповідність Конституції та законам України схвалених проектів рішень Новодністровської міської ради Чернівецької області та Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області щодо добровільного приєднання територіальної громади"; визнано протиправним та скасовано рішення Ломачинецької сільської ради № 325/35-2018 від 24.09.2018 "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області"; визнано протиправним та скасовано рішення Новодністровської міської ради № 255 від 27.09.2018 "Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради міста обласного значення Новодністровськ Чернівецької області".
Враховуючи висновки судів щодо протиправності оскаржуваних рішень та розпорядження, а також їх преюдиційне значення в процедурі добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що підлягають задоволенню позовні вимоги позивача про визнання протиправними та скасування рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №256 від 27.09.2018 "Про утворення старостинського округу на території Новодністровської громади", рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №257 від 27.09.2018 "Про покладення виконання обов`язків старости" та рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №277 від 01.10.2018 "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" із змінами відповідно до рішення 64 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №312 від 08.11.2018 "Про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради", які були прийняті на підставі скасованих рішень та розпорядження.
Відповідно до ст. 325 КАС України, постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.
Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Отже враховуючи, що рішення Ломачинецької сільської ради щодо добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади Новодністровської міської ради, які були підставою для прийняття оскаржуваних у даній справі рішень Новодністровської міської ради скасовані судовим рішенням, яке набрало законної сили, правові підстави вважати такі рішення законними - відсутні.
При цьому, щодо твердження скаржника про те, що рішення у справі №824/1002/18-а оскаржується у касаційному порядку колегія суддів наголошує, що постанова Сьомого апеляційного адміністративного суду від 26.02.2020, якою залишено в силі рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 11.10.2019 набирає законної сили з дати її прийняття відповідно до ч. 1 ст. 325 КАС України.
Відтак, вказане рішення суду у справі №824/1002/18-а має преюдиційне значення при розгляді даної справи та правомірно враховано судом першої інстанції.
Щодо позовної вимоги про визнання протиправною та скасування державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 20.02.2019 №10351120017000229 - Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною) слід вказати таке.
Оскільки враховуючи вищевикладені норми та обставини справи колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо визнання протиправними та скасування рішення 60 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №277 від 01.10.2018 "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради" із змінами відповідно до рішення 64 сесії VII скликання Новодністровської міської ради №312 від 08.11.2018 "Про внесення змін до рішення міської ради від 01.10.2018 "Про реорганізацію Ломачинецької сільської ради, як юридичної особи, шляхом приєднання до Новодністровської міської ради", то наявні підстави для скасування державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 20.02.2019 №10351120017000229 - Ломачинецької сільської ради Сокирянського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 04417955) вчинену Новодністровською міською радою (державним реєстратором Дзюбенко Христиною Петрівною).
Стосовно доводів апелянта про те, що позивачем не обгрунтовано яким чином оскаржувані у даній справі рішення порушують права позивача, то колегія суддів зазначає, що право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт (п. 2 ч. 1 ст. 264 КАС України).
Оскільки ОСОБА_1 зареєстрований та проживає у селі Ломачинці, що підтверджується копією його паспорту та наданими у відзиві на апеляційну скаргу поясненнями, то оскаржувані нормативно-правові акти безпосередньо впливають на його права та законні інтереси як громадянина.
Відносно тверджень відповідача про те, що незрозумілою є позиція суду першої інстанції стосовно третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Сокирянської районної державної адміністрації Чернівецької області слід вказати наступне.
Відповідно до ч. 4 ст. 49 КАС України у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем у позовній заяві та інших в подальшому поданих ним документах зазначено третю особу, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору Сокирянську районну державну адміністрацію Чернівецької області. При цьому, позивачем не вказано жодних підстав для залучення вказаної третьої особи до участі у справі. Від Сокирянської районної державної адміністрації Чернівецької області клопотань про залучення її до участі у справі як третю особо не надходило. Підстав для необхідності залучення вказаної третьої особи судом першої інстанції не встановлено.
Таким чином судом першої інстанції не приймалося рішення щодо залучення до розгляду даної справи третіх осіб, а тому, Сокирянська районна державна адміністрації Чернівецької області не є третьою особою у даній справі.
Щодо доводів апелянта про те, що судом першої інстанції помилково оцінено неподання відповідачем відзиву на позов як визнання позову, оскільки подання відзиву є правом відповідача, а не обов`язком, колегія суддів зазначає, що дана обставина судом першої інстанції була визначена додатковою до зроблених попередніх висновків, а не окремою підставою для задоволення позову і не впливає на правовову кваліфікацію спірних правовідносин і вирішення справи по суті.
За таких обставин колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийняв обґрунтоване рішення щодо наявності підстав для задоволення позовних вимог, з`ясував всі обставини справи, які мають значення для її вирішення та не допустив порушення норм матеріального і процесуального права, що вказує на безпідставність доводів апелянта.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Крім того, суд зазначає, що наслідки визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним встановлені ст. 265 КАС України, згідно якої резолютивна частина рішення суду про визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним невідкладно публікується відповідачем у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання рішенням законної сили.
Нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.
На підставі вказаних норм, колегія суддів вважає за необхідне зобов`язати відповідача Новодністровську міську раду Чернівецької області невідкладно опублікувати резолютивну частину рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 30.07.2020 у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено (підлягало оприлюдненню).
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Новодністровської міської ради Сокирянського району Чернівецької області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 30 липня 2020 року - без змін.
Зобов`язати відповідача Новодністровську міську раду Чернівецької області невідкладно опублікувати резолютивну частину рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 30 липня 2020 року у справі №824/963/19-а у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено (підлягало оприлюдненню).
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Головуючий Ватаманюк Р.В. Судді Драчук Т. О. Полотнянко Ю.П.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2020 |
Оприлюднено | 11.12.2020 |
Номер документу | 93434897 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Ватаманюк Р.В.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні