Рішення
від 28.05.2020 по справі 620/3030/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 травня 2020 року Чернігів Справа № 620/3030/19

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Поліщук Л.О.,

при секретарі Клименок А.С.,

за участю представника позивача Ткаченко А.М., представника відповідача Гладченко Н.Л., розглянувши за правилами загального позовного провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Творчій кластер Ремзавод до Чернігівської міської ради, треті особи: Управління архітектури та містобудування Чернігівської міської ради, Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування пункту рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Творчій кластер Ремзавод (далі по тексту - позивач, ТОВ Творчій кластер Ремзавод ) звернулося до суду з позовом до Чернігівської міської ради (далі по тексту - відповідач), треті особи: Управління архітектури та містобудування Чернігівської міської ради (далі по тексту - Управління архітектури), Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області (далі по тексту - ГУ Держгеокадастру), в якому просить: визнати протиправним та скасувати пункт 63 рішення Чернігівської міської ради Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою, надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним і фізичним особам від 29.08.2019 № 44/VII-22; зобов`язати Чернігівську міську раду на найближчій сесії розглянути та затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 1,5859 га, за адресою: АДРЕСА_1 Миру, 194, м. Чернігів, для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови з подальшою передачею земельної ділянки в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю Творчій кластер Ремзавод та надати земельну ділянку Товариству з обмеженою відповідальністю Творчій кластер Ремзавод в оренду.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що у власності ТОВ Творчій кластер Ремзавод перебувають нежитлові приміщення - адміністративні будівлі загальною площею 2926,1 кв.м та 4338,0 кв.м за адресою м. Чернігів, проспект Миру, 194, корпус 6 та 4 відповідно. Позивач звернувся до відповідача із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 1,5859 га, по АДРЕСА_2 , надавши при цьому, повний пакет документів, які характеризують земельну ділянку та об`єкти, що розташовані на ній, в тому числі, зазначив, що планується використання нежитлових будівель, як об`єктів соціально-культурного призначення, оскільки об`єкти нерухомості позивача лише мають назву промислових, однак, вже більше десяти років не використовуються, як промислові, і позивач також не є промисловим підприємством, тому жодних виробничих процесів на території своїх приміщень не проводить та не планує проводити. Відповідачем було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою. Відповідний проект було розроблено та погоджено Висновком Управління архітектури від 27.12.2017 № 01-24/779 та Висновком про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ГУ Держгеокадастру від 13.03.2018 № 2135/82-18, які також підтвердили, що земельна ділянка згідно з планом зонування Тимчасового порядку використання території м. Чернігова земельна ділянка відповідає зоні В-2 Виробнича зона з підприємствами IV-V класу санітарної шкідливості виробництв , однак жодних заперечень щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,5859 га по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови не має. Вважає пункт рішення Чернігівської міської ради, яким позивачу відмовлено у затвердженні проекту землеустрою протиправним та таким, що суперечить нормам чинного законодавства, зокрема, частині тринадцятій статті 123 Земельного кодексу України (а.с. 10, том 1).

Відповідач у відзиві зазначив, що оскільки земельна ділянка по АДРЕСА_2 194, розташована на території міста Чернігова, то в силу норм Земельного кодексу України повноваження щодо розпорядження нею здійснює Чернігівська міська рада. Питання передачі земельної ділянки у власність (користування) є дискреційними повноваженнями суб`єкта владних повноважень. Спірна земельна ділянка належить до земель промисловості, у власність або постійне користування вона не надавалася, вона віднесена до 12-ї економіко-планувальної зони м. Чернігова, знаходиться в зоні В-2 Виробнича зона з підприємствами IV - V класу санітарної шкідливості виробництв , знаходиться в санітарно-захисній зоні промислових та комунально-складських підприємств, що підтверджується доданими до відзиву документами. Затвердження проекту землеустрою суперечитиме Тимчасовому порядку використання території м. Чернігова, Генеральному плану міста Чернігова, а також відмова у затвердженні проекту землеустрою обумовлена тим, що наявні в проекті землеустрою правовстановлюючі документи на об`єкти нерухомого майна свідчать про належність об`єктів до будівель промисловості, оскільки об`єкти нерухомого майна розташовані на земельній ділянці, яка за цільовим призначенням не належить до категорії земель землі житлової та громадської забудови.

Надання Чернігівською міською радою дозволу на розробку проекту землеустрою спірної земельної ділянки не може свідчити про наявність волевиявлення органу місцевого самоврядування на передачу цієї земельної ділянки у користування (оренду), оскільки, надаючи дозвіл на виготовлення проекту землеустрою, орган місцевого самоврядування дозволяє особі здійснити певні дії на землі власника, щоб мати змогу в подальшому визначити предмет користування (оренди) та не означає позитивного рішення про передачу її в користування, а направлене на ідентифікацію земельної ділянки, яка в подальшому може стати предметом договору оренди за умови досягнення сторонами згоди щодо умов такого договору. Тому, вважає відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою спірної земельної ділянки правомірною (а.с. 126-134, том 1).

У відповіді на відзив позивач зазначив, що підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів (частина тринадцята статті 123 Земельного кодексу України). Відповідач не зазначив жодної норми чинного законодавства, якій не відповідає спірний проект землеустрою (а.с. 172-174, том 1).

В запереченнях відповідач зазначив, що для віднесення земельної ділянки до земель житлової та громадської забудови закон, зокрема статті 38 та 39 Земельного кодексу України, передбачає дві умови, а саме: земельна ділянка має бути розташована в межах населеного пункту та вона повинна використовуватися для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування. ТОВ Творчій кластер Ремзавод не є власником або користувачем земельної ділянки за адресою по АДРЕСА_2 . При зверненні до Чернігівської міської ради, позивачем не надано документи в підтвердження віднесення об`єктів нерухомості до категорії житлових та/або громадської забудови. Частина 6 статті 186-1 Земельного кодексу України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки передбачає невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації (а.с. 189-191, том 1).

В поясненнях, наданих до суду позивач зазначив, що відповідач протиправно відмовив йому у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, оскільки підставою для відмови є план зонування Тимчасового порядку використання території м. Чернігова, за яким земельна ділянка відповідає зоні Виробнича зона з підприємствами IV-V класу санітарної шкідливості виробництв та ураховуючи наявні в проекті землеустрою правовстановлюючі документи на об`єкти нерухомого майна, що свідчать про належність об`єктів до будівель промисловості, оскільки об`єкти нерухомого майна розташовані на земельній ділянці, яка за цільовим призначенням не належить до категорії земель - землі житлової та громадської забудови, не відповідає вимогам статті 123 Земельного кодексу України. Також зазначає, що зміна цільового призначення земельної ділянки відбувається при затвердженні проекту землеустрою, зокрема, органом місцевого самоврядування. Для віднесення земельної ділянки до земель житлової та громадської забудови закон, а саме, статті 38 та 39 Земельного кодексу України, виділяє дві умови: земельна ділянка має бути розташована в межах населеного пункту та вона повинна використовуватись для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування

Посилання відповідача на статтю 186-1 ЗК України є недоречним, оскільки дана стаття не має жодного відношення до процедури затвердження проекту землеустрою (а.с. 113-166, 134-136 том 2).

В поясненнях, наданих до суду відповідач зазначив, що рішення, пункт якого оскаржується, прийнято у порядку, передбаченому Регламентом Чернігівської міської ради сьомого скликання, затверджений рішенням міської ради від 28.12.2015 № 2/VII-8 (зі змінами і доповненнями) (а.с. 194-198, том 1).

Управління архітектури у наданих до суду поясненнях зазначило, що поданий проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 1,5859 га для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови по АДРЕСА_3 . Миру, 194, замовник - ТОВ Творчий кластер Ремзавод ним було погоджено. Однак, генеральний план спрямований на визначення принципових рішень розвитку територій міста, принципово визначає вектор розвитку територій, їх функціональне призначення як то промислове, рекреаційне, житлове тощо. Більш чітким визначенням вимог до території є план зонування. Згідно з планом зонування Тимчасового порядку використання території м. Чернігова спірна земельна ділянка відповідає зоні В-2 Виробнича зона з підприємствами IV-V класу санітарної шкідливості виробництв , якою не зазначено використання земельних ділянок для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. За функціональною класифікацією території ця зона відноситься до типу Виробничих, комунально-складських територій та територій спеціального призначення . Класифікацією видів цільового призначення земель (далі по тексту - КВЦПЗ), затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, визначено, що території виробничих зон відносяться до земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення (секція J КВЦПЗ). Землі житлової та громадської забудови віднесені до розділів 02 та 03 секції В КВЦПЗ. Таким чином, на територіях які відносяться до секції J КВЦПЗ (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) не можуть бути земельні ділянки з цільовим призначенням з розділу 02 секції В КВЦПЗ (землі житлової та громадської забудови). Вважає позов не обґрунтованим, а позовні вимоги такими, що задоволенню не підлягають (а.с. 89-90, том 2).

ГУ Держгеокадастру, в наданих до суду поясненнях, зазначено, що відповідно до положень частини першої статті 20 Закону України Про державний земельний кадастр відомості Державного земельного кадастру є офіційними. Положеннями пунктів а - б частини другої статті 21 цього Закону встановлено, що відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру щодо категорії земель та щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок. Будь-які інші матеріали (документи), що підтверджують цільове призначення, категорію та вид використання земельної ділянки площею 1,5859 га, розташованої за адресою: проспект Миру, 194 м. Чернігів, у ГУ Держгеокадастру відсутні. Також зазначив, що у вирішенні справи покладається на розсуд суду (а.с. 124, том 2).

Процесуальні дії у справі:

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 21.10.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 620/3030/19. Ухвалено справу розглядати за правилами загального позовного провадження (а.с. 2-3, том 1).

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 02.12.2019 провадження у справі було закрито (а.с. 221-224, том 1).

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.02.2020 ухвалу Чернігівського окружного адміністративного суду від 02.12.2019 скасовано, а справу направлено для продовження розгляду до Чернігівського окружного адміністративного суду (а.с. 42-45, том 2).

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 20.02.2020 справу було прийнято до провадження (а.с. 57-58, том 2).

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 17.03.2020 відкладено підготовче засідання та продовжено строк підготовчого провадження в даній справі на тридцять днів (а.с. 79-80, том 2).

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 12.05.2020 задоволено клопотання відповідача про витребування від ГУ Держгеокадастру матеріалів (документів), що підтверджують цільове призначення, категорію та вид використання спірної земельної ділянки орієнтовною площею 1,5859 га, розташованої за адресою: АДРЕСА_4 . АДРЕСА_2 (а.с. 108-109, том 2).

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 15.05.2020 підготовче провадження у справі закрито та призначено справу до судового розгляду по суті (а.с. 126-127, том 2).

Вислухавши учасників справи, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Згідно Свідоцтва про право власності від 22.11.2013 № 13257014 ТОВ Творчій кластер Ремзавод є власником на праві приватної власності нежитлового приміщення, загальною площею 4338 кв. м., розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , корп АДРЕСА_5 (а.с. 12, том 1).

Згідно Свідоцтва про право власності від 22.11.2013 № 13255150 ТОВ Творчій кластер Ремзавод є власником на праві приватної власності нежитлового приміщення, загальною площею 2926,1 кв. м., розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , корп АДРЕСА_6 (а.с. 13, том 1).

Зазначене також підтверджується Витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 22.11.2013 № 13257196 та від 22.11.2013 № 13255684 відповідно (а.с. 14, 15, том 1).

Із заявою від 02.06.2017 № 5 позивач звернувся до відповідача, в якій просив надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 1,5891 га, за адресою: АДРЕСА_4 . Миру, АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 , для будівництва та обслуговування будівель громадської забудови (код 03.14. КВЦПЗ наказ від 23.07.2010 № 548). Заплановане використання нерухомого майна після реконструкції: корпус 4 - виставкова та інша громадська діяльність, корпус 6 - культурно-виставковий розважальний центр та інша громадська діяльність (а.с. 16-26, том 1).

Згідно рішення Чернігівської міської ради Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою юридичним та фізичним особам від 17.08.2017 № 22/VII-27, з урахуванням рішення Чернігівської міської ради Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою юридичним та фізичним особам від 26.10.2017 № 24/VII-22, ТОВ Творчій кластер Ремзавод надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 1,5859 га, по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови з подальшою передачею земельної ділянки в оренду. Позивачу надано строк до 01 березня 2018 року подати на затвердження сесії міської ради, розроблений та погоджений у встановленому законом порядку проект землеустрою (а.с. 27, 28-32, том 1).

20.09.2017 між позивачем та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 укладено Договір на створення (передачу) науково-технічної продукції № 52-ЧВ (а.с. 33-35, том 1). На виконання якого було розроблено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 1.5859 га ТОВ Творчій кластер Ремзавод в АДРЕСА_7 . Чернігів АДРЕСА_2 ; 03.15. для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (а.с. 36-73, том 1). В зазначеному проекті вказано, що обмеження у використанні земельної ділянки відсутні (а.с. 65-66, том 1).

Згідно Довідки з державної статистичної звітності з кількісного обліку земель про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за рахунок яких проводиться вилучення) від 27.10.2017 № 19-25-0.36-1420/169-17 станом на 01.01.2016 спірна земельна ділянка у власність або постійне користування не надавалася (а.с. 45, том 1).

Згідно Висновку до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 1,5859 га для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови по АДРЕСА_2 , Управління архітектури від 27.12.2017 № 01-21/779 зазначена земельна ділянка розташована в північній частині міста. Згідно з планом зонування Тимчасового порядку використання території м. Чернігова ця ділянка відповідає зоні В-2 Виробнича зона з підприємствами IV-V класу санітарної шкідливості виробництв . Відповідно до плану дії обмежень за екологічними умовами належить до санітарно-захисної зони промислових та комунально-складських підприємств, сільгоспвиробництв та зони потенційного підтоплення ґрунтовими водами. Враховуючи зазначене, Управління архітектури погодило проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 1,5859 га для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови по АДРЕСА_3 . АДРЕСА_2 (далі по тексту - спірна земельна ділянка) (а.с. 78, том 1).

Те, що спірна земельна ділянка відповідає зоні В-2 Виробнича зона з підприємствами IV-V класу санітарної шкідливості виробництв також підтверджується витягом з Плану зонування Тимчасового порядку використання території м. Чернігів, затвердженого рішенням Чернігівської міської ради 16 сесії 6 скликання Про Тимчасовий порядок використання території м. Чернігова та скасування рішення міської ради від 28.12.2011 (а.с. 92, 135-136, том 1).

У Висновку про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ГУ Держгеокадастру від 13.03.2018 № 2135/82-18 щодо спірної земельної ділянки зазначено: категорія земель - землі промисловості; склад угідь - забудовані землі промисловості; форма власності - комунальна; цільове призначення за проектом - 03.15 Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови ; до особливо цінних земель не належить; обмеження на земельній ділянці - відсутні. Необхідності проведення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації - відсутня. Наданий Проект землеустрою відповідає законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам. Зауваження та пропозиції - відсутні, Проект - погоджено (а.с. 81, том 1).

Відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.05.2020 № НВ-7417544502020 спірна земельна ділянка з кадастровим № 7410100000:01:012:0314 належить до категорії земель - землі житлової та громадської забудови, вид використання - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Дата державної реєстрації земельної ділянки на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, 27.10.2017, є 06.04.2018. Згідно експлікації земельних угідь земельної ділянки 1,5859 вона включає землі під соціально-культурними об`єктами (а.с. 121-123, том 2).

Згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки ГУ Держгеокадастру від 17.04.2018 вбачається, що спірна земельна ділянка має кадастровий № 7410100000:01:012:0314, належить до категорії земель - землі житлової та громадської забудови, цільове призначення - 03.15 (а.с. 113, том 1).

Листом від 08.02.2018 № 1 позивач звернувся до відповідача з проханням надати офіційну відповідь щодо обґрунтування зміни категорії з землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення на землі житлової та громадської забудови (а.с. 153, том 1).

У відповідь Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради листом від 22.02.2018 № 01-08/553 повідомило позивача про те, що зміна цільового призначення може відбуватися із зміною категорії та без зміни категорії. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Враховуючи наведене, за зверненням ТОВ Творчій кластер Ремзавод , рішенням Чернігівської міської ради Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою юридичним та фізичним особам від 17.08.2017 22/VII-27, йому надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення на земельну ділянку, орієнтовною площею 1,5859 га, по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови з подальшою передачею земельної ділянки в оренду (а.с. 150-151, том 1).

Листом від 20.03.2019 № 14 позивач звернувся до відповідача, в якому просив при прийнятті рішення врахувати, що воно просить надати в оренду земельну ділянку з оплатою 1 % ставки на 2-5 років. В приміщеннях, які належать позивачу заплановано створення Виставково-демонстраційного центру. Зазначений проект є некомерційним, має соціально-економічне спрямування (а.с. 160, том 1).

У відповідь листом від 10.04.2019 № 1401/19/вих Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради повідомило, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди за землі з кодом КВЦПЗ 03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови на рівні 12 % нормативної грошової оцінки (а.с. 159, том 1).

Із клопотанням від 28.04.2018 № 5 позивач звернувся до відповідача із проханням надати в оренду строком від 2 до 5 років спірну земельну ділянку для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (а.с. 82, том 1).

Із витягу з рішення Чернігівської міської ради Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою юридичним та фізичним особам від 31.05.2018 № 31/VII-23, із підпункту 9.3 пункту 3, вбачається, що позивачу було відмовлено у надані зазначеного дозволу (а.с. 83, том 1).

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.07.2018 (а.с. 84-91, том 1), підтверджено постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.02.2020 від 15.11.2018 (а.с. 92-97, том 1), в адміністративній справі № 2540/2548/18 визнано протиправним та скасовано підпункт 9.3 пункту 9 рішення Чернігівської міської ради Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою юридичним та фізичним особам від 31.05.2018 № 31/VII-23; зобов`язано відповідача на найближчій сесії розглянути питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 1,5859 га, по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови з подальшою передачею земельної ділянки в оренду ТОВ Творчій кластер Ремзавод та прийняти відповідне рішення з урахуванням висновків суду.

Листами від 22.03.2019 № 01-20/134 (а.с. 98, том 1) та від 04.06.2019 № 01-20/417 (а.с. 100, том 1) відповідач повідомив позивача про те, що питання затвердження проекту землеустрою спірної земельної ділянки було включено до проектів рішень № 40/VIІ та № 42/VIІ відповідно, але не набрало необхідної кількості голосів і було знято з розгляду. Листом від 25.04.2019 № 01-20/203 відповідач повернув позивачу проект землеустрою (а.с. 99, том 1).

Листом від 03.07.2019 № 42 позивач звернувся до відповідача з проханням включити на найближчу сесію питання щодо затвердження проекту землеустрою спірної земельної ділянки (а.с. 105-106, том 1).

Листом від 11.07.2019 № 44 позивач звернувся до відповідача з проханням надати розрахунок сум до сплати за фактичне користування земельними ділянками під об`єктами нерухомості, які належать на праві власності позивачу за 2019 рік (а.с. 156-157, том 1).

У відповідь листом від 12.08.2019 № 2047/19/вих/02.08/4375/11/вх/03 Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради повідомило, що з тексту листа неможливо визначити яке фактичне користування земельними ділянками під об`єктами нерухомості (а.с. 154-155, том. 1).

Із витягу з рішення Чернігівської міської ради Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою, надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним і фізичним особам від 29.08.2019 № 44/VII-22 із пункту 63 вбачається, що ТОВ Творчій кластер Ремзавод відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі в оренду земельної ділянки (кадастровий номер 7410100000:01:012:0314), площею 1,5859 га, по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування інших будівель громадсько: забудови, у зв`язку з тим, що згідно з планом зонування Тимчасового порядку використання території м. Чернігова земельна ділянка відповідає зоні Виробнича зона з підприємствами IV-V класу санітарної шкідливості виробництв та ураховуючи наявні в проекті землеустрою правовстановлюючі документи на об`єкти нерухомого майна, які свідчать про належність об`єкти до будівель промисловості, оскільки об`єкти нерухомого майна розташовані на земельній ділянці, яка за цільовим призначенням не належить до категорії земель - землі житлової та громадської забудови (а.с. 102, том 1).

Про зазначене рішення позивача відповідач повідомив листом від 30.08.2019 № 01-20/562 (а.с. 101, том 1).

Рішенням Чернігівської міської ради Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Чернігів від 26.01.2017 № 15/VII-18 затверджено зазначену технічну документацію (а.с. 146, том 1).

Відповідно до Інформаційної довідки про наявність земельних угідь за формою 6-ЗЕМ від 19.12.2012 № 02-07/4499 станом на 01.07.2012, за адресою АДРЕСА_2 землі промисловості складають 6,9307 га (а.с. 147, том 1).

Згідно листа ГУ Держгеокадастру від 28.07.2017 № 205/409-17-0.36 спірна земельна ділянка входить до 12-ї економіко-планувальної зони м. Чернігова (а.с. 148, том 1).

Надаючи нормативно-правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі по тексту - Закон України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

У статті 12 Земельного кодексу України (далі по тексту - ЗК України) визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належать: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Статтею 116 ЗК України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

Згідно з частиною 1 статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, зокрема, у разі надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України (частини перша, друга, третя статті 123 ЗК України).

Згідно частин першої, другої статті 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об`єкт будівництва або планується розташування такого об`єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи), подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.

Відповідно до пункту 107 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012 (далі по тексту - Постанова № 1051), державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку.

Відповідно до частини шостої статті 123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Отже, системний аналіз наведених норм права дає можливість дійти висновку, що законом передбачено певний алгоритм та поетапність процесу безоплатної передачі земельних ділянок державної та комунальної власності у користування юридичних осіб, а саме:

1) подання юридичною особою клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування щодо отримання дозволу на розробку проекту землеустрою;

2) отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (або мотивовану відмову у його наданні);

3) після розроблення проекту землеустрою такий проект погоджується, зокрема з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин у відповідності до приписів статті 186-1 ЗК України;

4) здійснення державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі;

5) подання юридичною особою погодженого проекту землеустрою до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування, про що, в свою чергу, такий орган у двотижневий строк, зобов`язаний прийняти відповідне рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у користування або рішення про відмову переданні земельної ділянки у користування. При чому, підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів (частина чотирнадцята статті 123 ЗК України).

Відповідно до частини п`ятнадцятої статті 123 ЗК України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Як встановлено судом, відповідачем за заявою позивача було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 1,5891 га, за адресою: АДРЕСА_2 , для будівництва та обслуговування будівель громадської забудови (а.с. 16-26, 27, 28-32, том 1). Враховуючи зазначене позивачем було укладено договір на розробку проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки. фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 укладено Договір на створення (передачу). На виконання якого було розроблено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 1.5859 га ТОВ Творчій кластер Ремзавод в АДРЕСА_7 . Чернігів АДРЕСА_2 ; 03.15. для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (а.с. 33-73, том 1). Зазначений проект було погоджено Управління архітектури та ГУ Держгеокадастру, після чого спірну земельну ділянку було зареєстровано на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та внесено до Державного земельного кадастру(а.с. 78, 92, том 1, а.с. 121-123 том 2). Після чого позивач звернувся до відповідача із клопотанням про затвердження проекту землеустрою, однак, останній у затвердженні проекту відмовив (а.с. 83, том 1). Не погодившись із зазначеним рішенням позивач звернувся до суду. Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду (а.с. 84-91, том 1), підтверджено постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.02.2020 від 15.11.2018 (а.с. 92-97, том 1), відповідача було зобов`язано на найближчій сесії розглянути питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 1,5859 га, по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови з подальшою передачею земельної ділянки в оренду ТОВ Творчій кластер Ремзавод та прийняти відповідне рішення з урахуванням висновків суду.

На виконання зазначеного рішення відповідач повторно розглянув питання затвердження проекту землеустрою, поданого ТОВ Творчій кластер Ремзавод та відмовив у його затвердженні у зв`язку з тим, що згідно з планом зонування Тимчасового порядку використання території м. Чернігова земельна ділянка відповідає зоні Виробнича зона з підприємствами IV-V класу санітарної шкідливості виробництв та ураховуючи наявні в проекті землеустрою правовстановлюючі документи на об`єкти нерухомого майна, які свідчать про належність об`єкти до будівель промисловості, оскільки об`єкти нерухомого майна розташовані на земельній ділянці, яка за цільовим призначенням не належить до категорії земель - землі житлової та громадської забудови (а.с. 102, том 1).

Як зазначалось, згідно норм ЗК України, єдиною підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів (частина чотирнадцята статті 123). Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою після його погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України, норми статті 123 ЗК України не містять. При цьому, перевірка на відповідність проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів має здійснюватися саме на етапі погодження такого проекту.

За змістом частини 1 статті 19 ЗК України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Станом на 01.07.2012 спірна земельна ділянка має цільове призначення - землі промисловості, що підтверджується Інформаційною довідкою про наявність земельних угідь за формою 6-ЗЕМ від 19.12.2012 № 02-07/4499 (а.с. 147, том 1).

Позивачу дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки було надано для будівництва та обслуговування будівель громадської забудови. Заплановане використання нерухомого майна після реконструкції: корпус 4 - виставкова та інша громадська діяльність, корпус 6 - культурно-виставковий розважальний центр та інша громадська діяльність (а.с. 16-26, 27, 28-32 том 1).

Відповідно до частин першої, другої статті 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Відповідно до частини п`ятої статті 20 ЗК України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Отже, зміна виду використання земельної ділянки в межах однієї категорії земель (за виключенням земель сільськогосподарського призначення та земель оборони), здійснюється її власником самостійно з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Таким чином, земельним законодавством встановлено, що за проектами землеустрою та з дотриманням відповідної процедури здійснюється зміна цільового призначення земельних ділянок, а віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень.

Щодо аргументів відповідача, що затвердження проекту землеустрою суперечитиме Тимчасовому порядку використання території м. Чернігова і Генеральному плану міста Чернігова суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 50 Закону України Про землеустрій від 22.05.2020 № 858-IV (далі по тексту - Закон України Про землеустрій проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, зокрема, рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом) та письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду.

Статтею 1 Закону України Про землеустрій встановлено, що цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Згідно частини другої статті 18 статті 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 № 3038-VI план зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Відповідно до статті 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 № 3038-VI режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій.

Таким чином, генеральний план, план зонування, детальний план територій не визначає правового статусу земельної ділянки, а є документами, яким повинні відповідати наміри забудови земельної ділянки, а її цільове призначення повинно відповідати містобудівній документації.

Подібна правова позиція викладена Верховним Судом в постанові від 14.11.2019 у справі № 344/10412/16-а.

Слід зазначити, що зобов`язання затвердити проект щодо відведення вказаної земельної ділянки є адміністративним актом, прийняттю якого повинна передувати визначена законом адміністративна процедура. Затвердження такого проекту без необхідних дій суб`єкта владних повноважень в межах адміністративної процедури не гарантує забезпечення прав позивача у передбачений законом спосіб.

Згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим актом, проектом нормативно-правового акта.

У разі наявності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту є втручанням у дискреційні повноваження.

Водночас, повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. Тобто, у разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку.

Тобто, дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи не діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанту вибору будь-ким.

Зазначена правова позиція викладена Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в постанові від 24.01.2020 у справі № 316/979/18.

Крім того, судом встановлено, що питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки вирішувалося відповідачем тривалий час, а попередня відмова в затвердженні позивачу проекту землеустрою спірної земельної ділянки була скасована в судовому порядку, тому, що належним засобом захисту прав позивача є зобов`язання відповідача на найближчому пленарному засіданні чергової сесії затвердити проект землеустрою спірної земельної ділянки.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України способом захисту прав особи від протиправної бездіяльності є визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Тобто дії, які він повинен вчинити за законом.

Частиною четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Судом встановлено, що позивач дотримався визначеної законодавством процедури виготовлення та погодження проекту землеустрою. При цьому, позивач отримав дозвіл на розроблення проекту землеустрою на відведення земельної ділянки, замовив проектну документацію, яка була розроблена та погоджена в установленому порядку.

Згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 13.05.2020 № НВ-7417544502020 спірна земельна ділянка з кадастровим № 7410100000:01:012:0314 належить до категорії земель - землі житлової та громадської забудови, вид використання - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови. Згідно експлікації земельних угідь земельної ділянки 1,5859 вона включає землі під соціально-культурними об`єктами (а.с. 121-123, том 2). Згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки ГУ Держгеокадастру від 17.04.2018 вбачається, що спірна земельна ділянка має кадастровий № 7410100000:01:012:0314, належить до категорії земель - землі житлової та громадської забудови, цільове призначення - 03.15 (а.с. 113, том 1).

За таких обставин підлягають задоволенню позовні вимоги про визнання протиправним та скасування пункту 63 рішення Чернігівської міської ради Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою, надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним і фізичним особам від 29.08.2019 № 44/VII-22; зобов`язання Чернігівської міської ради на найближчій сесії розглянути та затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 1,5859 га, за адресою: АДРЕСА_2 , для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови.

Відповідач зі свого боку не надав доказів наявності підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки.

Таким чином, відповідач порушив наведені норми чинного законодавства щодо розгляду та вирішення клопотання позивача шляхом прийняття відповідного рішення.

Щодо позовної вимоги зобов`язати Чернігівську міську раду надати земельну ділянку Товариству з обмеженою відповідальністю Творчій кластер Ремзавод в оренду, суд зазначає наступне.

Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Тобто, питання про передачу спірної земельної ділянки позивачу в оренду у порядку та у спосіб, що визначені статтею 124 ЗК України відповідачем не розглянуто, а тому позовні вимоги про зобов`язання передати спірну земельну ділянку в оренду, є передчасними.

Отже, враховуючи зазначене, приписи статті 55 Конституції України, статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, на думку суду, позовні вимоги щодо зобов`язання відповідача надати земельну ділянку Товариству з обмеженою відповідальністю Творчій кластер Ремзавод в оренду є передчасними, а тому не можуть бути задоволені і з цих міркувань.

Згідно з частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню частково.

В прохальній частині позовної заяви наявна вимога щодо стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат, що складаються із судового збору (а.с. 10).

Відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Наявною у матеріалах справи квитанцією від 11.10.2019 № 13 підтверджується сплата позивачем судового збору у розмірі 1921,00 грн (а.с. 4).

Тому, за рахунок бюджетних асигнувань Чернігівської міської ради користь Товариства з обмеженою відповідальністю Творчій кластер Ремзавод підлягає стягненню сплачений ним при поданні позовної заяви судовий збір пропорційно розміру задоволених позовних вимог в розмірі в розмірі 1281,67 грн.

Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Творчій кластер Ремзавод до Чернігівської міської ради про визнання протиправним та скасування пункту рішення та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати пункт 63 рішення Чернігівської міської ради Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою, надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним і фізичним особам від 29.08.2019 № 44/VII-22.

Зобов`язати Чернігівську міську раду на найближчій сесії розглянути та затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 1,5859 га, за адресою: проспект Миру, 194, м. Чернігів, для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Чернігівської міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Творчій кластер Ремзавод судовий збір в розмірі 1281,67 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у строк, встановлений статтею 295, пунктом 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Творчій кластер Ремзавод , пр. Миру, 194, м. Чернігів, 14037, ЄДРПОУ: 38931623.

Відповідач: Чернігівська міська рада, вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000, ЄДРПОУ: 34339125.

Третя особа: Управління архітектури та містобудування Чернігівської міської ради, вул. Коцюбинського, 28, м. Чернігів, 14000, ЄДРПОУ: 02498636.

Третя особа: Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області, прос. Миру, 14, м. Чернігів, 14000, ЄДРПОУ: 39764881.

Повне судове рішення складено 05 червня 2020 року.

Суддя Л.О. Поліщук

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2020
Оприлюднено09.06.2020
Номер документу89672259
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/3030/19

Постанова від 31.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 15.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 29.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Постанова від 29.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Рішення від 28.05.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні