Рішення
від 14.11.2008 по справі 2-2115/08
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №2-2115/08 p.

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

14 листопада 2008 року

Галицький районний суд м. Львова у складі:

головуючої - судді      - ОЛЕКСІЄНКО М.Ю. при секретарі     - БЕСПАЛЬОК О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду м. Львова цивільну справу за позовом

РИФ"ЯКА ОСОБА_1 до відділу освіти Личаківської районної адміністрації виконавчого комітету Львівської міської ради та Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської'міської ради про скасування наказів,

встановив:

ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до відділу освіти Личаківської районної адміністрації виконавчого комітету Львівської міської ради та Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради про скасування наказів.

В обгрунтування позовних вимог покликається на те, що наказом Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської. міської ради №2601-12/173 від 14 травня 2008 року „Про результати розгляду звернень щодо ситуації у ДЮСШОР №4" начальника відділу освіти Личаківської районної адміністрації виконкому Львівської міськради було зобов"язано притягнути директора ДЮСШОР №4 м. Львова ОСОБА_3 до дисциплінарної відповідальності за неналежний контроль навчально-виховного процесу, неправомірність управлінських рішень та відсутність відповідних умов для. роботи з дітьми. Наказом відділу освіти Личаківської районної адміністрації виконкому Львівської міськради №08-09/141-ос. від 19 травня 2008 року ОСОБА_2 було оголошено догану та зобов"язано його до 20 червня 2008 року ліквідувати недоліки, виявлені у процесі розгляду звернень.

Позивач вважає вищезгадані накази незаконними, оскільки він належним чином виконував всі покладені на нього законом службові обов"язки та не допускав порушень трудової дисципліни, а ті, котрі виявлені у результаті перевірки, проведеної комісією Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради у ДЮСШОР №4 у травні 2008 року, зокрема, відсутність на робочому місці - деяких працівників школи, перебування приміщень для переодягання дітей, душових кімнат та санітарних вузлів у незадовільному стані та безпідставне звільнення з роботи працівників не відповідають дійсності, оскільки санітарні приміщення перебувають на ремонті, на час проведення якого діти використовують для переодягання та гігієнічних  процедур  приміщення  „Сауни  на  дровах",   обставини

відсутності на робочому місці працівників школи комісією достатньо не досліджені, а наказів про звільнення з роботи працівників позивач взагалі не виносив. Комісія, яка проводила обстеження школи, не є органом, на який законом покладено право чи обов"язок контролювати виконання директором своїх посадових обов"язків, а своїм правом проводити атестацію у згаданому навчальному закладі Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради не скористалось, а оскільки оскаржуваний наказ винесений не за результатами інспектування чи перевірки, то не тягне за собою жодних юридичних наслідків та підлягає скасуванню. Крім того, відділом освіти Личаківської районної адміністрації виконавчого комітету Львівської міської ради при оголошенні догани позивачу не запропоновано подати письмові пояснення, тому порушено саму процедуру накладення дисциплінарного стягнення.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав з мотивів, аналогічних наведеним у позовній заяві, пояснив, що до 01 липня 2007 року ДЮШОР №4 підпорядковувалась Управлінню освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, яке частково фінансувало проведення ремонтних робіт у школі, у даний час вони підпорядковані відділу освіти Личаківської районної адміністрації виконавчого комітету Львівської міської ради, яке не перераховує їм жодних коштів, цим пояснюється незадовільний технічний стан шкільних приміщень. Вважає безпідставними винесення відповідачами оскаржуваних наказів, оскільки позивач не допускав порушень трудової дисципліни та посадових обов"язків, просить такі скасувати.

Представник відповідача - відділу освіти Личаківської районної адміністрації виконавчого комітету Львівської міської ради позов заперечив, пояснив, що оскаржувані накази є підставними та винесеними згідно вимог чинного трудового законодавства, оскільки позивач неналежним чином виконує свої посадові обов"язки, у школі повна антисанітарія та безліч порушень техніки безпеки, ремонт сантехнічних приміщень розпочався після проведення ними перевірки, до того часу . він не вчиняв жодних дій, які б свідчили про його намір покращити технічний стан школи. Крім того, позивач неналежно підбирає кадри та не котролює виконання працівниками школи своїх службових обов'язків, оскільки під час проведення перевірки троє працівників були відсутні на робочому місці без поважних причин, за винятком інструктора-методиста ОСОБА_4, котрий, як пізніше з"ясувалось, дійсно у цей час перебував на засіданні депутатської комісії. Просить задоволити позов.

Представник  відповідача  -  Управління  освіти  Департаменту гуманітарної  політики  Львівської  міської  ради  позов  заперечив, просить відмовити у його задоволенні, пояснив, що оскаржувані накази є обгрунтованими, а висновок комісії, яка здійснювала перевірку, про порушення позивачем своїх посадових обов'язків не є голослівним та полягає у недотриманні  ним елементарних правил  техніки безпеки, доведенні  технічного  стану  шкільних  приміщень  до  катастрофічного. стану у період до липня 2007 року,  коли школа перебувала у їх підпорядкуванні та регулярно фінансувалась. Покликання позивача про  проведення перевірки неналежним органом не заслуговують на увагу, оскільки   законом   передбачено   проведення   ними   атестації   у підконтрольних їм позашкільних закладах один раз на 10 років,  у зв"язку з чим ними у даний час вже є розроблений плад проведення перевірок. Перевірка, яка проводилась у ДЮСШОР №4 була ініційована 50 батьками учнів школи, котрі були обурені технічним станом школи та умовами, у яких навчаються та тренуються їх діти, доказом чого є виготовлені ними у травні 2 007 року та долучені до матеріалів справи фотознімки.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду та вивчивши матеріали справи, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позову, виходячи з наступних підстав.

Відповідно до розпорядження- міського голови №17 6 від 10 травня 2007 року/ було утворено комісію для здійснення перевірки діяльності ДЮСШОР №4 м. Львова, яка проводилась з 10 по 16 травня 2007 року.

14 травня 2008 року наказом №2601-12/173 „Про результати розгляду звернень щодо ситуації у ДЮСШОР №4" Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради було зобов"язано начальникова відділу освіти Личаківської районної адміністрації виконкому Львівської міськради накласти дисциплінарне стягнення на директора ДЮСШОР №4 ОСОБА_2 за неналежний контроль навчально-виховного процесу, неправомірність управлінських рішень та відсутність відповідних умов для роботи з дітьми.

Суд ставить під сумнів правомочність вищезазначеної комісії виносити за результатами проведеної ними перевірки оскаржуваний наказ, оскільки, згідно п.49 Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 0 6 травня 2001 року, державний контроль за діяльністю позашкільного навчального закладу здійснюють Міністерство освіти України, інші центральні органи виконавчої влади, обласні та районні державні адміністрації, до сфери управління яких належать позашкільні навчальні заклади, органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи.

Оскільки перевірка не проводилась жодним із перелічених органів, а відповідно до п.50 зазначеного Положення, формою державного контролю за діяльністю позашкільних навчальних закладів є державна атестація позашкільного навчального закладу, яка проводиться не рідше ніж один раз на 10 років у порядку, встановленому Міністерством освіти України, а оскільки оскаржуваний наказ не був виданий у результаті проведеної атестації, суд приходить до висновку про' його незаконність та' необґрунтованість з точки зору винесення його за результатми перевірки, проведеної некомпетентним органом.

Як вбачається з довідки за результатами перевірки організації навчально-виховного процесу та стану фінансово-господарської діяльності СДЮШОР №4 м. Львова (а.с.59), комісією виявлено ряд порушень позивачем норм чинного законодавства України, його повну безгосподарність та безконтрольність, недбалу організацію фінансово-господарської діяльності та навчально-виховного процесу, а також відсутність обліку товарно-матеріальних цінностей та грошових засобів.

Дослідивши у процесі розгляду справи всі вищезазначені недоліки у роботі позивача як директора школи та проаналізувавши їх,  суд приходить   до   висновку   про   їх   здебільшу   голослівність   та невідповідність дійсним обставинам справи.

Оскільки 06 травня 2007 року директором було виненсено наказ №22-oc, згідно якого учні школи та учасники змагань використовують приміщення душових спортивно-оздоровчого центру „Сауна на дровах", покликання представників відповідачів, що саме проведення перевірки стимулювало директора до винесення згаданого наказу не заслуговують на увагу, оскільки така проводилась з 10 травня, а наказ винесено 06 травня 2007 року. Сантехнічні та тренувальні приміщення школи дійсно перебували у незадовільному стані, причиною чого слугувало незадовільне фінансування школи контролюючими органами, однак у даний час їх ремонт є практично завершеним, про що свідчать подані позивачем фотознімки.

Неповно дослідженим комісією є і питання відсутності на робочому місці водія ОСОБА_5, кочегара ОСОБА_6 та робітника з ремонту службових приміщень ОСОБА_7, оскільки у судовому, засіданні представники відповідачів не заперечили того факту, що перевірка проводилась того дня протягом двох годин зранку - з 10- 00 год. до 12-00 год., а висновок комісії про те, що зазначені працівники не знаходились на своїх робочих місцях безпідставно, є лише припущенням, яке базується на відомостях, отриманих від завгоспа школи, а від самих працівників не відбирались жодні пояснення.

У ході судового розгляду представниками відповідачів не подано, а судом не здобуто жодних доказів на підтвердження фактів примушування позивачем писати заяви про їх звільнення з роботи, винесення з цього приводу відповідних наказів, а також їх подальшу підміну на інші, які стосуються звичної кадрової роботи.

Наведене дає суду підстави вважати, що наказ №2601-12/173 „Про результати розгляду звернень щодо ситуації у ДЮСШОР №4" Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 14 травня 2008 року є необгрунтованим, незаконним та таким, що підлягає скасуванню, що, у свою чергу, ставить під сумнів законність наказу начальника відділу освіти Личаківської районної адміністрації виконавчого комітету Львівської міської ради №08-09/141-ос. від 19 травня 2008 року, яким позивачу оголошено догану за відсутність відповідних умов для роботи з дітьми, неналежний контроль за навчально-виховним процесом та збереження комунального майна, порушення фінансової дисципліни та зобов"язано його до 20 червня 2008 року ліквідувати зазначені недоліки.

Відповідно до ст.11 Закону України „Про позашкільну освіту" від 22 червня 2000 року, керівництво загальноосвітнім навчальним закладом здійснює директор, на якого покладений обов"язок забезпечення дотримання вимог охорони праці, санітарно-гігієнічних норм, а також норм чинного законодавства у галузі „Освіта" щодо навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності.

Згідно ст.139 КЗпП України, працівники зобов"язані працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження власника або уповноваженого ним органу, додержувати трудової і технологічної дисципліни, вимоги нормативних актів про охорону праці, дбайливо ставитись до майна власника, з яким укладено трудовий договір.

п.37 Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого. Постановою Кабінету Міністрів України №433 від 06 травня 20.01 року передбачено вичерпний перелік посадових прав та обов"язків керівника позашкільного навчального закладу.

Відповідно до ст.147 КЗпП України за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосоване дисциплінарне стягнення у вигляді догани.

Рішенням Галицького районного суду м. Львова від 04 червня 2007 року (а.с.78) скасовано наказ №26-01-12/29 начальника управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 31 січня 2007 року „Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_2, директора дитячо-юнацької спортивної школи №4 м. Львова" та наказ №28-ос начальника відділу освіти Личаківської районної адміністрації виконавчого комітету Львівської міської ради від 31 січня 2007 року „Про дисциплінарну відповідальність директора ДЮСШОР №4 ОСОБА_2".

Оскільки вищезазначене судове рішення вступило в законну силу, суд вважає таке преюдиційним доказом відсутності у позивача за період часу до 2007 року зазначених порушень посадових обов"язків та трудової дисципліни, а результати перевірки, проведеної у травні-червні 200В року є спростованими у ході даного судового розгляду, оскільки позивачем не допущено жодних порушень як загального трудового, так і спеціального законодавства, яким він повинен керуватись при виконанні своїх службових обов"язків.

Крім того, відповідно до ст.149 КЗпП України, до застосування дисциплінарного стягнення власник або уповноважений ним орган повинен зажадати від порушника трудової дисципліни пояснення.

Оскільки від позивача е було витребувано жодних пояснень з приводу обставин,  які були підставою оголошення йому догани,  суд вважає,   що   відповідачем     порушеною саму процеду   накладення дисциплінарного стягнення.

На підставі зібраних та досліджених у сукупності доказів суд приходить до висновку про незаконність та необґрунтованість наказу №2601-12/173 „Про результати розгляду звернень щодо ситуації у ДЮСШОР №4" Управління освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 14 травня 2008 року.

Таким чином, суд вважає, що позов є обгрунтованим, підставним та таким, що підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст. 10, 11, 209, 212, 214-215, 218 ЦПК України, на підставі ст.ст. 139, 147 ЗК України, суд

вирішив:

Позов РИФ"ЯКА ОСОБА_1 - задовольнити.

Скасувати наказ Управління освіти Департаменту" гуманітарної політики Львівської міської ради №2601-12/173 від 14 травня 2008 року „Про результати розгляду звернень щодо ситуації у ДЮСШОР №4".

Скасувати   наказ   відділу   освіти   Личаківської     районної адміністрації Львівської міської ради №08-09/141-ос від 19 травня 2008 року „Про дисциплінарну відповідальність директора ДЮСШОР №4 ОСОБА_2".

Дата ухвалення рішення14.11.2008
Оприлюднено14.05.2010
Номер документу8979910
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-2115/08

Ухвала від 14.09.2017

Цивільне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Олексюк А. В.

Ухвала від 23.07.2008

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Кальчук Алла Павлівна

Рішення від 26.06.2008

Цивільне

Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Глєбов О.А.

Рішення від 02.06.2008

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Лисенко Л.І.

Рішення від 29.09.2008

Цивільне

Амвросіївський районний суд Донецької області

Косенко З.П.

Рішення від 14.11.2008

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Олексієнко М.Ю.

Рішення від 30.12.2008

Цивільне

Ленінський районний суд м.Полтави

Жилка О.М.

Рішення від 05.02.2009

Цивільне

Пустомитівський районний суд Львівської області

Данилів Є.О.

Ухвала від 31.07.2008

Цивільне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Компанієць О.В.

Рішення від 20.03.2008

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Суворова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні