Справа № 2а/1570/176/2011
УХВАЛА
15 червня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Глуханчука О.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Головного управління ДПС в Одеській області про заміну сторони виконавчого провадження,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Одеського окружного адміністративного суду у справі № 2а/1570/176/2011 від 13 лютого 2014 року частково задоволено адміністративний позов Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області до Державної судноплавної компанії «Чорноморське морське пароплавство» про стягнення податкової заборгованості.
П`ятий апеляційний адміністративний суд постановою від 03 липня 2019 року постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2014 року скасував, позов задовольнив частково: стягнув з ДСК «Чорноморське морське пароплавство» в дохід державного бюджету суму заборгованості по податках та зборах (обов`язкових платежах) у загальному розмірі - 47 953 728,50 грн., а саме: 5268150,50 грн. за податком на додану вартість; 38929200,00 грн. за податком на прибуток; 2017614,93 грн. за податком на частину чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднань), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону; 1145324,13 грн. за земельним податком з юридичних осіб; 5841,20 грн. за комунальним податком; 572069,67 грн. пені за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, за невиконання зобов`язань та порушення вимог валютного законодавства; 11748,58 грн. збору за спеціальне використання води (крім збору за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення); за платежем «інші збори за забруднення навколишнього природного середовища до Фонду охорони навколишнього природного середовища» - у розмірі 3 779,49 грн.; позовні вимоги заявлені поза межами 1095 днів, а саме - про стягнення боргу за період із 14 жовтня 2003 року по 23 грудня 2007 року - залишив без розгляду; у задоволенні іншої частини позовних вимог відмовив.
Постановою заступника начальника відділу Другого Приморського відділу державної виконавчої служби м. Одеси Головного територіального управління юстиції в Одеській області від 23 серпня 2019 року відкрито виконавче провадження № 59857714 про примусове виконання постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду № 2а/1570/176/2011 від 03 липня 2019 року про стягнення з ДСК «Чорноморське морське пароплавство» на користь бюджету грошових коштів у сумі 2 017 614, 93 грн.
Стягувач: Головне управління ДФС в Одеській області, код ЄДРПОУ 39398646.
05 червня 2020 року до суду надійшла заява Головного управління ДПС в Одеській області про заміну сторони виконавчого провадження №59857714 , а саме заміну стягувача - Головне управління ДФС в Одеській області на правонаступника - Головне управління ДПС в Одеській області.
Заява мотивована тим, що постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року № 1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, шляхом реорганізації (через поділ) Державної фіскальної служби. Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено Головне управління ДПС в Одеській області. Головне управління ДФС в Одеській області реорганізується шляхом приєднання до Головного управління ДПС в Одеській області. Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління ДПС в Одеській області, яке затверджене наказом ДПС України від 12.02.2020 року № 81, Головне управління ДПС в Одеській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС в Одеській області.
Відповідно до ч. 2 ст. 379 КАС України, суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
У судове засідання, призначене на 15 червня 2020 року, повідомлені у встановленому законом порядку про дату, час і місце розгляду заяви, заявник, боржник та державний виконавець не з`явились.
Враховуючи, що неявка у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду, суд ухвалив продовжити розгляд заяви за відсутності учасників справи.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Розглянувши заяву Головного управління ДПС в Одеській області про заміну сторони виконавчого провадження, суд дійшов наступного.
Постановою від 18 грудня 2018 року № 1200 Кабінет Міністрів України постановив утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Постановою від 19 червня 2019 р. № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , Кабінет Міністрів України постановив:
1. Утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1.
2. Реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.
3. Установити, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
4. Визначити територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.
Згідно Додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. № 537 - Перелік територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються , утворюється, зокрема, Головне управління ДПС в Одеській області.
Згідно Додатку 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. № 537 - Перелік територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються , до Головного управління ДПС в Одеській області приєднується Головне управління ДФС в Одеській області, яке реорганізується.
Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління ДФС в Одеській області (Код ЄДРПОУ: 39398646) з 05.08.2019 року перебуває в стані припинення за рішенням засновників.
31.07.2019 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Головне управління ДПС в Одеській області (Код ЄДРПОУ: 43142370), номер запису в Єдиному державному реєстрі 1 556 102 0000 071008.
Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління ДПС в Одеській області, затвердженого наказом ДПС України від 12.02.2020 року № 81, Головне управління ДПС в Одеській області є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДФС в Одеській області у відповідних сферах діяльності.
Механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів визначає Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. № 107 (далі - Порядок № 107).
Відповідно до п. 2 Порядку № 107, органи виконавчої влади утворюються, реорганізуються або ліквідуються Кабінетом Міністрів України за поданням Прем`єр-міністра України.
За приписами п. 4 Порядку № 107, орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади.
Згідно з п. 5 Порядку № 107, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
У разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади права та обов`язки органів виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади (п. 6 Порядку №107).
Відповідно до п. 8 Порядку № 107, внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.
Розпорядженням від 21 серпня 2019 р. № 682-р Питання Державної податкової служби , Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Відповідно до ст. 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
У відповідності з ч. 1 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Аналогічні положення містить ч. 5 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 року №1404-VIII, згідно якої, у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до п. 9 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України №2 від 06.03.2008 року «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» , при визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.
Тобто, заміна сторони виконавчого провадження відбувається у разі вибуття однієї зі сторін (стягувача або боржника), зокрема, внаслідок реорганізації юридичної особи. Заміна сторони полягає у вступі на її місце правонаступника.
При цьому, заміна сторони у відносинах, щодо яких виник спір, (процесуальне правонаступництво) можлива на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і до видання виконавчого листа, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду, а не державного виконавця (що стосується заміни сторони виконавчого провадження), незалежно від того виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постановах від 03 травня 2018 року (справа №2-а-1864/10), від 29 січня 2020 року (справа №815/1303/17).
Як встановлено судом, стягувачем у виконавчому провадженні № 59857714 є Головне управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646), яке в результаті реорганізації приєднується до Головного управління ДПС в Одеській області, що у відповідності до ст. 379 КАС України є підставою для заміни сторони виконавчого провадження.
На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. № 537 правонаступником Головного управління ДФС в Одеській області, що реорганізується, є Головне управління ДПС в Одеській області, до якої приєднується Головне управління ДФС в Одеській області.
З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про те, що заява Головного управління ДПС в Одеській області про заміну сторони виконавчого провадження є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 44, 52, 229, 248, 256, 293, 379 КАС України,
УХВАЛИВ:
Заяву Головного управління ДПС в Одеській області про заміну сторони виконавчого провадження - задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження в адміністративній справі № 2а/1570/176/2011, а саме: замінити стягувача з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ: 39398646; місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370; місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5).
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.В. Глуханчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2020 |
Оприлюднено | 17.06.2020 |
Номер документу | 89800535 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Глуханчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні