ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
З ПИТАНЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПОЗОВУ
12 червня 2020 рокуСправа № 280/3862/20 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В. розглянувши матеріали заяви про забезпечення позову по справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ВИРОБНИЧЕ КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕТАЛОН-СЕРВІС (69057, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, буд. 131 А, прим. 2, Код ЄДРПОУ 31348137; адреса для листування: 69002, м. Запоріжжя, вул. Гоголя, 94/3)
про визнання протиправною та скасування постанови, -
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю ВИРОБНИЧЕ КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕТАЛОН-СЕРВІС (далі - позивач) до Головного управління Держпраці у Запорізькій області (далі - відповідач), відповідно до якого позивач просить суд:
- визнати протиправним наказ Головного управління Держпраці у Запорізькій області про проведення інспекційного відвідування ТОВ "ВКП "ЕТАЛОН-СЕРВІС" № 106 від 20 січня 2020 року;
- визнати протиправною та скасувати постанову Головного управління Держпраці у Запорізькій області про накладання штрафу уповноваженими особами на ТОВ "ВКП "ЕТАЛОН-СЕРВІС" у сумі 1 039 060 грн. № ЗП 302/1990/АВ/П/ТД-ФС від 02 квітня 2020 року.
Разом з тим, 10 червня 2020 року від Товариства з обмеженою відповідальністю ВИРОБНИЧЕ КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕТАЛОН-СЕРВІС до суду надійшла заява про застосування заходів забезпечення позову, в якому просить суд забезпечити адміністративний позов, шляхом зупинення стягнення за постановою Головного управління Держпраці у Запорізькій області № ЗП 302/1990/АВ/П/ТД-ФС від 02 квітня 2020 року про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами на ТОВ "ВКП ЕТАЛОН-СЕРВІС" в сумі 1 039 060 гривні 00 копійок до набрання законної сили судовим рішенням у справі.
Заява обґрунтована тим, що на підставі постанови Головного управління Держпраці у Запорізькій області № ЗП 302/1990/АВ/П/ТД-ФС від 02 квітня 2020 року відкрито виконавче провадження, через що існує реальна можливість звернення примусового стягнення на майно позивача до прийняття судового рішення за позовом про скасування оскаржуваної постанови.
Відповідно до частин 1-2 статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю для забезпечення позову.
Згідно з частиною 4 статті 150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб (частина 2 статті 151 КАС України).
Як зазначено у частині 1 статті 154 КАС України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу (частина 5 статті 154 КАС України).
Суд зазначає, що забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.
Тобто інститут забезпечення адміністративного позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб - позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення, прийнятого в адміністративній справі.
Розглядаючи заяву про забезпечення позову, суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам.
З матеріалів адміністративної справи судом з`ясовано, що Головним управлінням Держпраці у Запорізькій області пред`явлено до примусового виконання постанову № ЗП 302/1990/АВ/П/ТД-ФС від 02 квітня 2020 року.
Постановою про відкриття виконавчого провадження від 12 травня 2020 року ВП №62049107 відкрито виконавче провадження про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю ВИРОБНИЧЕ КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕТАЛОН-СЕРВІС за постановою відповідача №ЗП302/1990/АВ/П/ТД-ФС від 02 квітня 2020 року штрафу у сумі 1039060,00 грн.
На даний час існує небезпека стягнення суми штрафних санкцій з позивача до вирішення спору по суті.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що подальше проведення виконавчих дій у виконавчих провадженнях ВП №62049107 може призвести до того, що в разі задоволення судом позовних вимог за результатами розгляду даної адміністративної справи, позивачу доведеться докласти значних зусиль та витрат для відновлення порушеного права, у тому числі щодо повернення примусово стягнутих коштів, зокрема шляхом можливого ініціювання інших судових проваджень.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 34 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документа.
За таких обставин, суд дійшов висновку про обґрунтованість заяви позивача про забезпечення позову шляхом зупинення стягнення за постановою Головного управління Держпраці у Запорізькій області № ЗП 302/1990/АВ/П/ТД-ФС від 02 квітня 2020 року про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами на ТОВ "ВКП ЕТАЛОН-СЕРВІС" в сумі 1 039 060 гривні 00 копійок до набрання законної сили судовим рішенням у справі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 150-154, 241-243, 248 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ВИРОБНИЧЕ КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕТАЛОН-СЕРВІС про забезпечення позову задовольнити.
Зупинити стягнення за постановою Головного управління Держпраці у Запорізькій області № ЗП 302/1990/АВ/П/ТД-ФС від 02 квітня 2020 року про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами на ТОВ "ВКП ЕТАЛОН-СЕРВІС" в сумі 1 039 060 гривні 00 копійок до набрання законної сили судовим рішенням у справі.
Копію цієї ухвали надіслати на адресу Вознесенівського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжя Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції державному виконавцю ОСОБА_1 . ОСОБА_2 (60006, м. Запоріжжя, пр. Металургів,6) та сторонам по справі.
Ухвалу про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено.
Оскарження ухвали не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено КАС України.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення ухвали у повному обсязі.
Ухвала виготовлена у повному обсязі та підписана 12 червня 2020 року.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2020 |
Оприлюднено | 18.06.2020 |
Номер документу | 89854069 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні