Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
про закриття провадження у справі
11.06.2020 р. № 520/3133/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Зінченко А.В.
при секретарі- Мурадли А.І.
за участі представників сторін:
позивача - Судакова Д.О.
відповідача - Варламова Д.
ІІІ - особи ТОВ НВЦ "Мінотавр" - Гетьман О.М.
ІІІ - особи ОСОБА_1 - Андренко В.Ю.
розглянувши у судовому засіданні адміністративний позов Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7,м. Харків,61003, код ЄДРПОУ 04059243) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, 21, 2 під`їзд, поверхи 8-9,м. Харків,61145, код ЄДРПОУ 39792822) та державного кадастрового реєстратора відділу у місті Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Слюсарєву Олену Василівну (вул. Космічна, 21, 2 під`їзд, поверхи 8-9,м. Харків,61145) з участю третіх осіб Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробничий центр "Мінотавр" (вул. Шевченка, буд. 249,м. Харків, 61033, код ЄДРПОУ 30755177), ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) про визнання дій протиправними та скасування рішення,-
встановив:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд визнати дії Головного управління Держгеокадастру у Харківській області щодо державної реєстрації земельної ділянки по АДРЕСА_2 загальною площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 незаконними та скасувати рішення Головного управління Держгеокадастру у Харківській області щодо державної реєстрації земельної ділянки по АДРЕСА_2 загальною площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 шляхом скасування даного кадастрового номера та перенесення відомостей до архівного шару даних геоінформаційної системи.
Ухвалою суду від 11.03.2020 року відкрито провадження у справі.
Суд заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.
Харківською міською радою при здійсненні заходів самоврядного контролю у порядку ст. 189 ЗК України виявлено факт існування на земельній ділянці по АДРЕСА_2 двох окремих земельних ділянок, сформованих як об`єкти цивільних прав: земельна ділянка площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120.
Дана земельна ділянка сформована як об`єкт цивільних прав (дата державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі) 07.09.2013, що підтверджується витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 07.09.2013 № НВ-6300474292013; земельна ділянка площею 0,0651 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0092. Дана земельна ділянка сформована як об`єкт цивільних прав (дата державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі) 29.01.2009, що підтверджується витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 03.05.2013 № НВ-6300143512013.
Відповідно до викопіювання з публічної кадастрової карти України вбачається той факт, що земельна ділянка площею 0,0477 га з кадастровим номером 6310137500:11:001:0120 повністю входить у межі вже існуючої земельної ділянки площею 0,0651 га з кадастровим номером 631013750:11:001:0092.
На земельній ділянці по АДРЕСА_2 , яка має кадастровий номер 6310137500:11:001:0120 та кадастровий номер 631013750:11:001:0092, розташований об`єкт нежитлової нерухомості - нежитлова будівля літ. Б-2 , право власності на нежитлові приміщення у якій зареєстроване за:
- ТОВ Науково-виробничий центр Мінотавр (код ЄДРПОУ 30755177) (підвал №№ 1-:-9, 12 пл. 99, 2 кв.м.; 1-го поверх №№ 1-:-22 пл. 266,3 кв.м.; 2-го поверх №№ 1 -:-14 пл. 248,6 кв.м.; мансарда №№1-:-7 пл. 124,8 кв.м.) на підставі рішення Господарського суду Харківської області від 19.06.2009 у справі № 60/90-09 та на підставі ухвали Господарського суду Харківської області справа від 23.04.2009 у справі № 60/90-09;
- ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) (нежитлові приміщення підвалу №№ 10,11 в літ Б-2 ) на підставі рішення Господарського суду Харківської області від 19.06.2009 у справі № 60/90-09 та на підставі ухвали Господарського суду Харківської області справа від 23.04.2009 у справі № 60/90-09.
Факт реєстрації права власності на зазначений об`єкт нерухомості за вказаними суб`єктами підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно від 20.02.2020 № 201032895.
Суд зазначає, що адміністративною справою в розумінні п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 4 КАС України є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
За правилами п. 1 ч. 2 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Однак сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір з публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції. Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Водночас приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового, особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, зазвичай майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.
За правилами ч. 1 ст. 19 Цивільного процесуального кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства. Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.
Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Якщо порушення своїх прав особа вбачає у наслідках, спричинених неправомірними, на думку особи, рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, і ці наслідки призвели до виникнення, зміни чи припинення цивільних правовідносин, мають майновий характер або пов`язаний з реалізацією її майнових або особистих немайнових інтересів, то визнання незаконними (протиправними) таких рішень є способом захисту цивільних прав та інтересів.
Також, оскаржувані дії реєстратора є лише наслідком реалізації сторонами у справі прав на спірну земельну ділянку, тобто є похідними вимогами, у зв`язку з чим, ураховуючи суб`єктний склад спірних правовідносин, така справа підлягає розгляду за правилами цивільного судочинства.
Відповідно до п.1. ч.1 ст.238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Враховуючи, що дана справа підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, то суд приходить до висновку про необхідність закрити провадження по даній справі.
Керуючись п.1. ч.1 ст.238 КАС України суд, -
У Х В А Л И В:
Закрити провадження у справі за адміністративним позовом Харківської міської ради до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області та державного кадастрового реєстратора відділу у місті Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Слюсарєву Олену Василівну про визнання дій протиправними та скасування рішення.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала в повному обсязі виготовлена 16 червня 2020 року.
Суддя Зінченко А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2020 |
Оприлюднено | 18.06.2020 |
Номер документу | 89855129 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні