Рішення
від 23.06.2020 по справі 500/279/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/279/20

23 червня 2020 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді : Шульгача М.П.,

при секретарі: Музиці О. М.,

за участю:

представника позивача: Нюня О. І.,

представника відповідача: Васильчук І. Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 до Галицької митниці Держмитслужби про визнання протиправною та скасування рішення, суд,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Галицької митниці Держмитслужби про визнання протиправною та скасування рішення про коригування митної вартості товарів UA 209210/2019/000073/2 від 28 грудня 2019 року.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та пояснив, що 15.12.2019 позивач придбала автомобіль - Volkswagen, Passat, ідентифікаційний номер: НОМЕР_1 , - календарний рік випуску: 2016, вартістю 7000 Євро, згідно з рахунком-фактурою VW15/19.

27 грудня 2019 року його представником ОСОБА_2 (декларантом) для здійснення митного оформлення даного транспортного засобу відповідачу подано в електронній формі митну декларацію UA209210.2019.701677 на ввезений транспортний засіб, згідно якої заявлено його вартість в розмірі 9300 Євро визначену на підставі оцінки європейського каталогу визначення вартості вживаних автомобілів SCHWACKE. Митну вартість транспортного засобу визначено за резервним методом визначення митної вартості.

До даної митної декларації були подані усі необхідні документи для здійснення митного оформлення.

28 грудня 2019 року відповідач здійснив коригування митної вартості транспортного засобу та виніс рішення про коригування митної вартості товарів за № UA 209210/2019/000073/2, яким визначив митну вартість імпортованого автомобіля за резервним 6 методом у розмірі 12612 Євро.

З таким рішенням позивач не згідний, оскільки ним надані документи, що повністю підтверджують заявлену вартість 9300 Євро.

Просять позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив та пояснив, що за результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів, заявленої декларантом, та отриманої інформації щодо вартості транспортного засобу, посадовою особою відділу адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання прийнято рішення про коригування митної вартості № UA 209210/2019/000073/2 від 28.12.2019 у зв`язку з тим, що декларантом документально не підтверджено числові значення складових митної вартості, які є обов`язковими при її обчисленні, а саме: фактурну вартість, на вимогу митного органу декларантом не надано додаткові документи для підтвердження заявленої митної вартості згідно із вимогами ч. 2 ст. 53 МК України.

Таким чином дії Тернопільської митниці ДФС є правомірними та відповідають чинному законодавству.

Просить в задоволенні позову відмовити.

Суд, заслухавши в судовому засіданні пояснення сторін, розглянувши матеріали справи, встановив наступні факти.

15 грудня 2019 року ОСОБА_1 придбала автомобіль - Volkswagen, Passat, ідентифікаційний номер: НОМЕР_1 , - календарний рік випуску: 2016, вартістю 7000 Євро, згідно з рахунком-фактурою VW15/19.

27 грудня 2019 року його представником ОСОБА_2 (декларантом) для здійснення митного оформлення даного транспортного засобу відповідачу подано в електронній формі митну декларацію UA209210.2019.701677 на ввезений транспортний засіб, згідно якої заявлено його вартість в розмірі 9300 Євро визначену на підставі оцінки європейського каталогу визначення вартості вживаних автомобілів SCHWACKE. Митну вартість транспортного засобу визначено за резервним методом визначення митної вартості.

До вказаної митної декларації декларантом долучено наступні документи: Рахунок-фактура (інвойс) (Commercial invoice) VW15/19 від 15.12.2019, Декларація про походження товару (Declaration of origin) EQ 151629 03.05.2016, Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу UA209080/2019/7001448 25.12.2019, Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу EQ 151629 03.05.2016, Довіреність ННЕ 740297 від 11.05.2019, сервісна книга, Договір про надання послуг митного брокера 4631 19.12.2019, витяг Schwacke 257870/32123285 від 27.12.2019р., витяг з інтернет ресурсу, копія декларації країни відправлення 19DE805220104714E3 від 23.12.2019, Сертифікат відповідності колісного транспортного засобу, Паспортний документ фізичної особи, що дає право на перетин державного кордону України FA 253029 27.12.2019.

28 грудня 2019 року відповідач здійснив коригування митної вартості транспортного засобу та виніс рішення про коригування митної вартості товарів за № UA 209210/2019/000073/2, яким визначив митну вартість імпортованого автомобіля за резервним 6 методом у розмірі 12612 Євро.

При цьому вказавши в Рішенні, що митна вартість імпортованого товару не може бути визнана за ціною договору щодо товару який імпортується у зв`язку з тим, що в документах поданих до митного оформлення наявні розбіжності, а саме: банківських платіжних документів, що стосуються оцінюваного товару, якщо здійснювалось страхування, страхові документи. У митного органу виникли обгрунтовані сумніви щодо заявленої митної вартості даного товару у зв`язку з тим, що інформація яка міститься на загальнодоступних інтернет ресурсах вартість даного товару є вищою за заявлену декларантом. Відповідно митним органом розпочато процедуру консультації та направлено, повідомлення про надання документів для підтвердження заявленої митної вартості товару. На вимогу митного органу декларантом не було подано документів, що підтверджують заявлену, митну вартість згідно ч.2 ст. 53 Митного кодексу України, а саме: банківських платіжних, документів, що стосуються оцінюваного товару, якщо здійснювалось страхування, страхові документи, та додаткових документів відповідно до ч.3 ст.53 МК України копію митної декларації країни відправлення. Другорядні методи не були застосовані через відсутність достатньої інформації про ціну угоди щодо ідентичних та подібних товарів. Метод на основі віднімання вартості не може бути використаний оскільки відсутня інформація про ціни ідентичних чи подібних (аналогічних) товарів, що продаються на території України, а також про складові компоненти, що можуть бути виділені із ціни. Метод на основі додавання вартості не може бути використаний оскільки відсутня інформація про вартість всіх витрат, що зараховуються до ціни товару. За результатом проведеної консультації з декларантом, відповідно до положень частини 4 ст.57 МКУ, дійшли згоди про неможливість визначення митної вартості згідно з положеннями статей 59-63 МКУ. Митна вартість товару визначена за резервним методом визначення митної вартості згідно ст.64 МКУ. За основу для обрахунку митної вартості даного товару взято інформацію щодо вартості транспортного засобу обрахованого згідно ЕМД № UA403010|2019|012160 від 21.08.2019 нарівні 12 612 євро. Відповідно до п. 2. ст. 55 та глави 4 Митного кодексу України, декларант має право оскаржити рішення про коригування заявленої митної вартості до органу вищого рівня або до суду.

Статтею 54 Митного кодексу України встановлено, що контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється органом доходів і зборів шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у частині першій статті 58 цього Кодексу(частина 2).

Документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) копія імпортної ліцензії, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування (частина 2).

Згідно пункту 2 частини 6 статті 54 Митного кодексу України орган доходів і зборів може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обгрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах другій - четвертій статті 53 цього Кодексу, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до частини 1 статті 55 цього Кодексу рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається органом доходів і зборів у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо органом доходів і зборів у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

Як вбачається з пояснення представника відповідача митну вартість було відкореговано до 12612 Євро поскільки спрацювала автоматизована система управління ризиками АСАУР, проте пояснень чому визначено така вартість і її обгрунтовання при визначені даної ціни судом здобуто не було, лише було вказано на посилання на нібито невідомі зовнішні джерела.

Відповідно до поданих позивачем документів вбачається, що вартість обрахована та заявлена декларантом згідно договору купівлі-продажу автомобіля за ціною 9300 Євро, також позивачем було додана оцінку європейського каталогу визначення вартості вживаних автомобілів SCHWACKE та банківські платіжні документи, що дійсно підтверджують вказану вартість автомобіля.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення про коригування митної вартості товарів UA 209210/2019/000073/2 від 28 грудня 2019 року винесене Галицької митниці Держмитслужби є протиправним та таким, що не відповідає діючому законодавству поскільки воно є необґрунтоване, а тому позов слід задовольнити.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Галицької митниці Держмитслужби про коригування митної вартості товарів UA 209210/2019/000073/2 від 28 грудня 2019 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Галицької митниці Держмитслужби (вул. Костюшка, 1, м. Львів, код ЄДРПОУ 43348711) в користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) сплачений судовий збір в розмірі 840,80 грн.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в строки передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складено 25 червня 2020 року.

Позивач:

- ОСОБА_1 ЄДРПОУ / ІПН НОМЕР_2 АДРЕСА_2

Відповідач:

-Галицька митниця Держмитслужби ЄДРПОУ / ІПН 43348711 вул. Костюшка, 1,м.Львів,79000

Головуючий суддя Шульгач М.П.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2020
Оприлюднено24.06.2020
Номер документу89997927
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/279/20

Ухвала від 24.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Постанова від 12.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Рішення від 23.06.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

Рішення від 23.06.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні