ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху після відкриття
01 липня 2020 року СєвєродонецькСправа № 360/2231/20
Луганський окружний адміністративний суд
у складі головуючого судді Борзаниці С.В.
за участі секретаря судового засідання Кравцової Т.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа ОСОБА_1 (далі - також позивач) до Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області (далі - відповідач, УСЗН Новопсковської РДА), в якій просить:
- визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області щодо відмови ОСОБА_1 як учаснику війни у поновленні пільг, визначених статтею 14 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ;
- зобов`язати Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області поновити ОСОБА_1 як учаснику війни пільги, визначені статтею 14 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , з 19.03.2019.
Ухвалою Луганського окружного суду від 15.06.2020 відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, судове засідання призначено на 01.07.2020 (арк. спр. 14-15).
Відповідач заперечував проти задоволення вимог, про що подав відзив на уточнену позовну заяву (арк. спр. 28-29), в якому зазначив таке.
Відповідач вважає, що позивачем пропущений шестимісячний строк для звернення до суду.
Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів забезпечує офіційність, достовірність, контрольність, актуальність і повноту правової інформації, який у найкоротший термін доводить до відома населення зміст законів та інших нормативно-правових актів, що визначають права й обов`язки громадян, а також забезпечує доступності до офіційних джерел правової інформації всіх зацікавлених осіб, тому ОСОБА_2 повинен був дізнатися ще у січні 2019 року (Офіційний Вісник України від 25.01.2019- 2019 р., № 7, стор. 114, стаття 228, код акта 93102/2019) про рішення Конституційного суду України від 18 грудня 2018 року № 12-р/2018 у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 9 розділу І Закону України Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України від 28 грудня 2014 року № 76-VІІІ (справа про соціальний захист ветеранів війни та членів їхніх сімей), проте перше звернення Позивача щодо пільг відбулося на адресу Адміністрації Президента України лише 14,06.2019 року.
23.07.2019 за вих. № 22/037136-12 від Адміністрації Президента України на адресу Луганської обласної адміністрації було надіслано на розгляд звернення ОСОБА_2 від 14.06.2019.
Департаментом соціального захисту населення Луганської обласної державної адміністрації 13.08.2019 розглянуто звернення ОСОБА_2 до Президента України щодо надання пільг та за вих. № 13/5556-31 було повідомлено заявника. Також окремо було повідомлено про право у разі незгоди з прийняттям за скаргою рішенням звернутися безпосередньо до суду.
Відповідно до статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Позивач ОСОБА_2 , повинен був дізнатися, або дізнався про порушення свого права в січні 2019 року.
Позивачем клопотання про поновлення строку звернення до суду з доказами його пропуску не надано.
Розглядаючи питання стосовно строків звернення позивача до адміністративного суду, суд виходить з такого.
Згідно з частиною першою статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів (частина друга статті 122 КАС України).
Відповідно до частини третьої статті 122 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до частини тринадцятої статті 171 КАС України суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.
Відповідно до частини першої статті 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду (частина третя статті 123 КАС України).
Згідно з пунктом 3 розділу VI Прикінцеві положення КАС України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину. Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Керуючись статтями 123, 160, 161, 171, 256 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху.
Запропонувати ОСОБА_1 протягом десяти днів з дня отримання цієї ухвали, але не пізніше наступного дня після закінчення строку дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), усунути зазначені в ухвалі недоліки позовної заяви шляхом надання до суду заяви про поновлення строку звернення до суду з даним позовом та докази поважності причин його пропуску.
Якщо недоліки позовної заяви не будуть усунуті позивачем у строк, встановлений судом, позовна заява в частині позовних вимог буде залишена без розгляду.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та оскарженню в апеляційному порядку окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
СуддяС.В. Борзаниця
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2020 |
Оприлюднено | 01.07.2020 |
Номер документу | 90117476 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні