Ухвала
від 21.08.2020 по справі 360/2231/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

21 серпня 2020 року СєвєродонецькСправа № 360/2231/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області про залишення позову без розгляду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа ОСОБА_1 (далі - також позивач) до Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області (далі - відповідач, УСЗН Новопсковської РДА), в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області щодо відмови ОСОБА_1 як учаснику війни у поновленні пільг, визначених статтею 14 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області поновити ОСОБА_1 як учаснику війни пільги, визначені статтею 14 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , з 19.03.2019.

01.07.2020 від відповідача до суду надійшла заява, в якій зазначено, що позивачем пропущений шестимісячний строк для звернення до суду у зв`язку з чим, просив залишити позов без розгляду, в обґрунтування заява зазначив таке (арк. спр. 102).

Відповідно до статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якою не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Звернення до суду, який в адміністративному судочинстві розпочинається з дня, коди особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення. Відтак, законодавець передбачив, що в разі, якщо особа не знала про порушення, але з певної дати повніша була про нього дізнатись, перебіг строку обчислюється саме з моменту, коли особа повинна була дізнатись про відповідне порушення її прав, тобто в січні 2019 року.

Розглянувши заяву відповідача про залишення позовної заяви без розгляду, перевіривши матеріали справи, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення цієї заяви з таких підстав.

09.06.2020 до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою Луганського окружного суду від 15.06.2020 відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, судове засідання призначено на 01.07.2020 (арк. спр. 14-15).

Ухвалою від 01.07.2020 позовну заяву ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії залишено без руху. Запропоновано ОСОБА_1 протягом десяти днів з дня отримання цієї ухвали, але не пізніше наступного дня після закінчення строку дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), усунути зазначені в ухвалі недоліки позовної заяви шляхом надання до суду заяви про поновлення строку звернення до суду з даним позовом та докази поважності причин його пропуску (арк. спр. 64-65).

Ухвалою від 10.08.2020 визнані поважними причини пропущення строку звернення до суду з адміністративним позовом та поновити ОСОБА_1 пропущений строк звернення до адміністративного суду з позовом до Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії (арк. спр. 92-93).

Згідно з частиною першою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів (частина друга статті 122 КАС України).

Відповідно до частини третьої статті 122 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до частини першої статті 121 КАС України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.

Статтею 123 КАС України (наслідки пропущення строків звернення до адміністративного суду) визначено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.

Якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.

Якщо після відкриття провадження у справі суд дійде висновку, що викладений в ухвалі про відкриття провадження у справі висновок суду про визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду був передчасним, і суд не знайде інших підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, суд залишає позовну заяву без розгляду.

Предметом даного позову є протиправна бездіяльність Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області щодо відмови ОСОБА_1 як учаснику війни у поновленні пільг, визначених статтею 14 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ; поновлення позивачу як учаснику війни пільг, визначених статтею 14 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , з 19.03.2019.

13.07.2020 від позивача до суду надійшло клопотання про поновлення пропущеного строку звернення до суду, в якому просить визнати поважними причини пропущення мною строку звернення до суду з адміністративним позовом до управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрації Луганської області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії та поновити пропущений строк звернення до суду. У клопотанні зазначено, що позивач є пенсіонер, йому 92 роки, має чисельні хронічні захворювання, внаслідок чого життєдіяльність суттєво обмежена, ні доступу до мережі інтернет, ні комп`ютера, ні навіть мобільного телефону не має. Тому отримати інформацію з вказаних джерел для нього є неможливим. Про наявність рішення Конституційного суду від 27.02.2020 № З-р/2020, яким визнано неконституційним окреме положення пункту 26 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України у частині, яка передбачає, що норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України „ Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту« (Відомості Верховної Вади України, 1993 р., № 45, ст. 425) застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, дізнався з газети «Голос України» №41 від 03.03.2020. Після отримання примірника газети позивач звернувся до начальника Управління соціального захисту населення Світлани Хомутянської про поновлення пільг, але ОСОБА_2 відмовила, мотивуючи тим, що газета надрукована на російській мові. Після цього, позивач протягом декількох тижнів намагався перекласти текст статті «Ограничение или отмена льгот для ветеранов войны подрывает доверие к государству , щоб надати його відповідачу. Після перекладу вказаної статті позивач звернувся з відповідною заявою, але в задоволенні заяви було відмовлено. Після цього позивач звернувся за правовою допомогою до адвоката і саме від нього стало відомо про існування рішення Конституційного суду України від 18.12.2018 №12-р/2018 щодо надання учасникам війни пільг, передбачених статтею 14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Суд визнав поважними причини пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду, оскільки позивач є особою похилого віку (народився у 1928 році), є пенсіонером, має чисельні хронічні захворювання, внаслідок чого життєдіяльність суттєво обмежена, зазначає на відсутність інтернету та комп`ютера, його посилання на те, що про рішення Конституційного Суду України від 18.12.2018 №12-р/2018 щодо надання учасникам війни пільг, передбачених статтею 14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", він дізнався коли звернувся за правовою допомогою до адвоката в березні 2020 року.

У зв`язку з викладеним, судом встановлено, що заява про залишення позовної заяви без розгляду не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 121, 122, 123 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяву Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області про залишення позову без розгляду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Новопсковської районної державної адміністрацію Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.В. Борзаниця

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2020
Оприлюднено25.08.2020
Номер документу91096407
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/2231/20

Постанова від 08.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 21.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 21.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 21.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні