Рішення
від 24.06.2020 по справі 905/2432/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

24.06.2020 Справа № 905/2432/19

Господарський суд Донецької області у складі судді Сковородіної О.М.

секретар судового засідання Доннік Н.В.,

розглянувши матеріали справи за позовом: В.о. Керівника Костянтинівської місцевої прокуратури (85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Олекси Тихого, 260) в інтересах держави в особі Фонду державного майна України (01601, м. Київ-133, вул. Генерала Алмазова, 18/9, код ЄДРПОУ 00032945)

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Костянтинівського державного хімічного заводу (85114, Донецька обл., м.Костянтинівка, вул.Шмідта, 1, код ЄДРПОУ 05766362) в особі ліквідатора Нестеренка Олега Анатолійовича (03049, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 48, оф. А/К)

до відповідача: Костянтинівської міської ради (85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Олекси Тихого, 260, код ЄДРПОУ 34898855)

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Виконавчого комітету Костянтинівської міської ради (85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Олекси Тихого, 260, код ЄДРПОУ 04052790)

про: 1) визнання незаконним рішення Костянтинівської міської ради «Про відмову у прийнятті до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу» №6/87-1671 від 20.09.2018; 2) зобов`язання Костянтинівської міської ради прийняти до комунальної власності територіальної громади міста Костянтинівки 31 житловий будинок житлового фонду, який не увійшов до ліквідаційної маси підприємства - банкрута Костянтинівського державного хімічного заводу залишковою балансовою вартістю 17 358 733 грн. без додаткових умов

за участю представників сторін:

прокурор: Хряк О.О., на підставі службового посвідчення;

від позивача: не з`явився

від відповідача: не з`явився

від третіх осіб: не з`явився

В.о. Керівника Костянтинівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Фонду державного майна України звернувся з позовною заявою до Костянтинівської міської ради про: 1) визнання незаконним рішення Костянтинівської міської ради «Про відмову у прийнятті до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу» №6/87-1671 від 20.09.2018; 2) зобов`язання Костянтинівської міської ради прийняти до комунальної власності територіальної громади міста Костянтинівки 31 житловий будинок житлового фонду, який не увійшов до ліквідаційної маси підприємства - банк тура Костянтинівського державного хімічного заводу залишковою балансовою вартістю 17 358 733 грн. без додаткових умов.

В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається рішення Костянтинівської міської ради Про відмову у прийнятті до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу № 6/87-1671 від 20.09.2018, яким відмовлено у прийнятті до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу.

Зазначене рішення прийняте на підставі ст. 25, ч.ч. 1-3 ст. 59, ч. 5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 891, Закону України Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності . При прийнятті рішення Костянтинівською міською радою враховано той факт, що Костянтинівським державним хімічним заводом не вирішено питання щодо передачі зовнішніх мереж електро-, водопостачання та водовідведення, призначених для обслуговування житлового фонду та на підставі актів обстеження технічного стану житлових будинків № 10 по вул. Черняховського та № 14 по вул. Хмельницького м. Костянтинівки.

Постановою Господарського суду Донецької області від 13.12.2016 по справі № 905/20/16 визнано Костянтинівський державний хімічний завод банкрутом, введена ліквідаційна процедура та призначений ліквідатором арбітражний керуючий Нестеренко О.А.

На балансі та обслуговуванні Костянтинівського державного хімічного заводу перебуває житловий фонд у складі 31 житлового будинку та однієї адміністративної будівлі.

Згідно інформації ліквідатора Нестеренка О.А. загальна залишкова вартість об`єктів житлового фонду, які перебувають на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу складає 17 358 733,23 тис. грн. та в ході підготовки до приватизації житловий фонд не включений до переліку ліквідаційної маси банкрута та його вартість вилучена з вартості єдиного майнового комплексу Костянтинівського державного хімічного заводу.

Відповідно до інформації Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо державного майна № 10 - 15 - 2731 від 12.02.2019, яка була надана до Костянтинівської місцевої прокуратури ліквідатором Костянтинівського державного хімічного заводу, суб`єктом управління житлово-комунального відділення, який здійснює управління майном є Фонд державного майна України. До житлово-комунального відділення включений 31 житловий будинок.

Згідно ст. 19 Конституції України та ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Правовідносини з передачі об`єктів житлового фонду державної власності у комунальну власність у процедурі ліквідації підприємства регулюються нормами Законів України Про приватизацію державного житлового фонду , Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності , Про місцеве самоврядування в Україні , ст. 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Відповідно до статті 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, крім грошових коштів, що знаходяться на банківському рахунку умовного зберігання (ескроу) банкрута, об`єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об`єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, у комунальну власність відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Згідно з нормами статті 4-1 Закону України Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності встановлені особливості передачі об`єктів житлового фонду,гуртожитків та інших об`єктів соціальної інфраструктури. Так, рішення щодо передачі об`єктів житлового фонду, гуртожитків та інших об`єктів соціальної інфраструктури у комунальну власність приймаються органами, уповноваженими управляти державним майном, самоврядними організаціями за згодою відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за згодою районних або обласних рад.

Статтею 6 Закону України Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності передача об`єктів здійснюється комісією з питань передачі об`єктів, до складу якої входять представники виконавчих органів відповідних рад, місцевих органів виконавчої влади, органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій, фінансових органів, підприємств, трудових колективів підприємств, майно яких підлягає передачі.

Відповідно до ч.ч. 5,6 ст. 7 Закону України Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності передача оформляється актом приймання-передачі,який підписується головою і членами комісії. Форма акта приймання-передачі затверджується Кабінетом Міністрів України. Право власності на об`єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання - передачі, а у випадках, передбачених законом, з дня державної реєстрації такого права.

В силу положень ч. 4 ст. 334 Цивільного кодексу України права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.

Порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій у разі зміни форми власності або ліквідації цих підприємств, установ, організацій визначено Положенням про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 891 від 06.1 1.1998.

Відповідно до п.п. 2, 3 Положення №891 передачі в комунальну власність підлягають житлові будинки відомчого житлового фонду у тому числі гуртожитки. Відомчий житловий фонд передається у комунальну власність безоплатно. Разом з відомчим житловим фондом передаються відповідним комунальним підприємствам зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення, а також будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання тощо).

Положення законодавства свідчать про те, що питання дотримання встановленого порядку та форми прийняття в комунальну власність житлових будинків (визначення технічного стану будівель, визначення та передача зовнішніх мереж електро-, тепло-, газо, водопостачання і водовідведення) не можуть впливати на обоє 'язок Костянтинівської міської ради щодо виконання вимог Конституції України, Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності стосовно прийняття житлових будинків житлового фонду Костянтинівського державного хімічного заводу у комунальну власність територіальної громади м. Костянтинівни, оскільки визначені в підзаконних актах механізми реалізації норм. Закону не можуть підмінювати (замінювати) ці норми Закону, змінювати його суть та перешкоджати його виконанню.

Костянтинівська міська рада не виконала норми Закону, підставою для неприйняття житлового фонду до комунальної власності стало саме не вирішене питання щодо передачі зовнішніх мереж електро-, водо постачання та водовідведення, призначених для обслуговування житлового фонду.

Відповідно до статті 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, крім грошових коштів, що знаходяться на банківському рахунку умовного зберігання (ескроу) банкрута, об`єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об`єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, у комунальну власність відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Повноваження Костянтинівської міської ради з прийняття до комунальної власності м. Костянтинівни об`єктів житлового фонду від державного підприємства - банкрута є чітко встановленими , а не дискреційними

Рішення Костянтинівської міської ради Про відмову у прийнятті до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу № 6/87-1671 від 20.09.2018 суперечить вимогам законодавства та підлягає визнанню незаконним.

Костянтинівською міською радою не виконуються положення Законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про відновлення платоспроможності боржника або визнавання його банкрутом , якими передбачено обов`язкове передання об`єктів житлового фонду, виявлених під час ліквідаційної процедури, до комунальної власності територіальних громад міста.

Ліквідатор Костянтинівського державного хімічного заводу у листах № 619 від 29.12.2016, №42 від 27.08.2018 звертався до Костянтинівської міської ради з проханням про вирішення питання прийняття міською радою житлового фонду банкрута у комунальну власність.

Костянтинівською міською радою 16.01.2017 проведено засідання по розгляду питання щодо передачі до міської комунальної власності об`єктів, які знаходяться на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу у зв`язку із його ліквідацією, про що складено протокол, за результатами якого рекомендовано ліквідатору Нестеренку О.А.: надати до Костянтинівського РЕМ інформацію щодо електромереж, які знаходяться на балансі заводу та призначені для обслуговування об`єктів житлового фонду і соціальної сфери та звернутися з проханням прийняти ці мережі на баланс РЕМ; звернутися до КП Компанія Вода Донбасу щодо сумісного обстеження мереж водопостачання та водовідведення для подальшого вирішення питання передачі цих об`єктів на баланс КП Компанія Вода Донбасу ; розглянути питання щодо передачі до комунальної власності міста адміністративної будівлі №2 по вул. Ломоносова, бази відпочинку, силової підстанції; разом з представникам КП СЕЗ провести обстеження технічного стану житлових будинків, які планується передати до комунальної власності; розглянути питання щодо списання з балансу заводу житлового будинку по вул. Пугачова, 38 у зв`язку із створенням ОСББ та активізувати роботу щодо створення ОСББ на інших будинках.

Костянтинівською міською радою протиправно відмовлено у прийняті до комунальної власності житлового фонду банкрута - Костянтинівського державного хімічного заводу відповідно до вимог чинного законодавства у визначені строки, що у свою чергу унеможливлює належне збереження державного майна, а відтак, і реалізацію законних прав мешканців спірних житлових будинків на відповідні умови проживання.

Ухвалою Господарського суду Донецької області №905/2432/19 від 26.12.2019р. позовну заяву було прийнято до розгляду за правилами загального позовного провадження.

22.01.2020 на адресу суду від відповідача надійшов відзив №50/26 від 21.01.2020 з запереченнями проти доводів, викладених у позовній заяві, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, крім грошових коштів, що знаходяться на банківському рахунку умовного зберігання (ескору) банкрута, об`єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об`єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Відповідно до ст. 6 Закону України Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності передача об`єктів здійснюється комісією з питань передачі об`єктів, до складу якої входять представники виконавчих органів відповідних рад, місцевих органів виконавчої влади, органів уповноважених управляти державним майном.

Відповідно до ст. 6 цього Закону рішенням виконавчого комітету Костянтинівської міської ради Про комісію з питань прийому-передачі об`єктів у комунальну власність територіальної громади м. Костянтинівки № 230 від 19.07.2017 затверджено персональний склад комісії з питань прийому-передачі об`єктів у комунальну власність територіальної громади м. Костянтинівки.

Крім того, ч.ч. 5, 6 ст. 7 вказаного Закону, передача оформлюється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії. Форма акта приймання-передачі затверджується КМУ. Права власності на об`єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі, а у випадках передбачених законом, з дня державної реєстрації такого права.

Відповідно до п. 3 Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України № 891 від 06 листопада 1995 року, разом з відомчим житловим фондом передаються відповідним комунальним підприємствам зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення, а також будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання тощо).

Згідно з п. 5 Положення №891 передача будинків відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться комісією з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність, яка утворюється Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями або виконкомами відповідної Ради. До складу цієї комісії входять представники відповідних місцевих комунальних підприємств, житлово-експлуатаційної організації, на баланс якої передаються будинки відомчого житлового фонду, регіонального відділення (представництва) Фонду державного майна, місцевого фінансового органу, бюро технічної інвентаризації, спеціалізованого проектного інституту, підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд, та представники інших заінтересованих підприємств, установ і організацій. Комісію очолює заступник голови держадміністрації або заступник голови відповідної ради.

Відповідно до п. 8 Положення №891 передача відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться разом з відповідною технічною документацією на будинок (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та інші), а також документами, що встановлюють право на нього. У разі відсутності необхідної технічної документації вона відновлюється за рахунок підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд у комунальну власність.

В додатку до Положення № 891 визначено форму акту приймання-передачі відомчого житлового фонду в комунальну власність. Безпосередньо в самому акті зазначаються наступні відомості: рік введення в експлуатацію житлового будинку, матеріали стін, матеріали покрівлі, група капітальності, кількість поверхів, об`єм будівлі, кількість сходових кліток, площа забудови, загальна площа будинку (частини), жила площа квартир, загальна площа квартир, кількість квартир у будинку (частині будинку), кількість жилих кімнат у квартирах, кількість мешканців у квартирах, обладнання житлового будинку (водопроводи, каналізація,центральне опалення, гаряче водопостачання, електроосвітлення), площа допоміжних приміщень будинку (підвалів, напівпідвалів, мансард, горищ), вартість основних фондів, впрорядкованість прибудинкової території. Також, в акті приймання-передачі вказується, які документи було передано підприємством, установою чи організацією, в повному господарському віданні або в оперативному управлінні якої перебував будинок, та відповідно які документи було прийнято органом місцевого самоврядування, а саме технічний паспорт на будинок, плани поверхів, схеми надвірних прибудинкових мереж та внутрішніх технічних засобів, домові книги, іншу документацію.

Отже, передача житлового фонду в комунальну власність передбачає здійснення конкретної процедури та надання відповідних документів, без наявності яких оформити акт приймання-передачі відомчого житлового фонду в комунальну власність з дотриманням вимог встановлених законом щодо його форми неможливо.

Відповідно до ч. 2 ст. 331 Цивільного кодексу України якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав регулює Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень . Відповідно до ч. 2 ст. З вищезазначеного закону речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Відповідно до п. 43 постанови Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2015 року Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень для державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 р., за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: 1) технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; 2) витяг з Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо такого об`єкта (у разі державної реєстрації права державної власності); 3) документ, що підтверджує факт перебування об`єкта нерухомого майна у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності); 4) документ, що підтверджує факт відсутності перебування об`єкта нерухомого майна у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).

Пункт 58 вищезазначеної постанови передбачає, що для державної реєстрації права власності на підставі рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність також подаються: 1) рішення правонабувача майна, уповноваженого ним органу про надання згоди на передачу об`єкта нерухомого майна; 2) акт приймання-передачі такого об`єкта нерухомого майна.

Для реєстрації права власності на перелічене в позові нерухоме майно за територіальною громадою міста Костянтинівни державному реєстратору необхідно надавати технічні паспорти на ці об`єкти.

Станом на час розгляду цієї справи Костянтинівським державним хімічним заводом не виконало вимог Положення № 891, зокрема не було надано документа, що підтверджує право вчиняти дії щодо передачі державного майна, рішення уповноваженого органу про передачу нерухомого майна, правовстановлюючої документації на кожен з об`єктів, засвідчених належним чином копій технічних паспортів з відміткою про проведення поточної інвентаризації, актів вводу в експлуатацію будинків, інвентарних справ, схем розмежування балансової належності всіх комунальних мереж, землевпорядної документації, що унеможливлює прийняття житлового фонду в комунальну власність міста.

Зазначений пакет документів для прийняття житлового фонду у власність територіальної громади м. Костянтинівки ґрунтується на нормах чинного законодавства України та на необхідності проведення реєстрації права комунальної власності територіальної громади міста. При цьому, необхідність надання пакету документів до органу місцевого самоврядування для передачі житлового фонду з державної власності у комунальну, передбачена діючими нормативно-правовими актами, а тому жодним чином не є додатковою умовою.

Відсутність відповідної технічної документації не є додатковою умовою і позбавляє орган місцевого самоврядування можливості вирішити питання про прийняття житлового фонду у комунальну власність.

Відтак, підстави вважати протиправною бездіяльність Костянтинівської міської ради щодо неприйняття до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки об`єктів житлового фонду за адресами переліченими в позові - відсутні.

Костянтинівською міською радою, неодноразово, листами № 102/30вх30-4121/30 від 13.01.2017, №587/26 від 26.07.2017, №2414/28вх28-3276/1 від 24.09.2018, протокольним дорученням засідання по розгляду питання щодо передачі до комунальної власності об`єктів КДХЗ від 16.01.2017 ліквідатору КДХЗ Нестеренка О.А. було рекомендовано та зазначено про необхідність комісійного обстеження об`єктів передачі, підготовки необхідних документів та передачу зовнішніх мереж електро - водопосточання та водовідведення.

Листом № 902/23 від 29.11.2017 Фонд державного майна України повідомлено про ухилення від вирішення питань прийому-передачі житлового фонду та зовнішніх мереж, призначених для обслуговування цього фонду ліквідатором КДХЗ Нестеренко О.А.

Крім того, не є вирішеним питання передачі частини житлового фонду КДХЗ, точніше згідно вимог Закону України Про відновлення платежеспроможності боржника та визначення його банкрутом не можуть бути прийнятими до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки: одноповерховий будинок №83 по вул. Лівобережна (колишня Радянська), так як згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно житловий будинок та земельна ділянка за цією адресою належать приватній особі.

До того ж, згідно актів обстеження технічного стану житлових будинків №10 по вул. Черняховського, №14 по вул. Б. Хмельницького від 17.09.2018, від 18.09.2018 - одноповерховий житловий будинок № 10 по вул. Черняховського практично зруйновано та не підлягає відновленню, двоповерховий, 8-ми квартирний будинок № 14 по вул. Б. Хмельницького знаходиться у незадовільному технічному стані та потребує проведення комплексного капітального ремонту.

03.02.2020 від Костянтинівської місцевої прокуратури надійшла заява №35-453вих-20 від 28.01.2020, у якій останній просив суд залучити до участі у справі Костянтинівський державний хімічний завод (вул. Шмідта, 1, м. Костянтинівка, Донецька обл.,85114, код ЄДРПОУ 05766362) в особі ліквідатора Нестеренка Олега Анатолійовича (вул. Дегтярівська, буд. 48, оф. А/К) в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача та Виконавчий комітет Костянтинівської міської ради (вул. Олекси Тихого, 260, м. Костянтинівка, Донецька обл.,код ЄДРПОУ 04052790) в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

03.02.2020 від Костянтинівської місцевої прокуратури надійшла відповідь на відзив №35-452вих-20 від 28.01.2020, в якій остання заперечує щодо доводів відповідача, викладених у відзиві, з наступних підстав.

Костянтинівська міська рада посилається на норми ч.1.п.1.ст. 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ст. 6,7 Закону України Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності , п.п.3,5,8 Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організації, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України № 891, Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та аналізом їх змісту доходить висновку, що Костянтинівським державним хімічним заводом не виконано вимог Положення № 891, зокрема не було надано документа, що підтверджує право вчиняти дії щодо передачі державного майна, рішення уповноваженого органу про передачу нерухомого майна, право встановлювальної документації на кожен з об`єктів, засвідчених копій технічних паспортів з відміткою про проведення інвентаризації, актів вводу в експлуатацію будинків, інвентарних справ, схем розмежування балансової належності всіх комунальних мереж, землевпорядної документації, що унеможливлює прийняття житлового фонду в комунальну власність міста. Міська рада вказує, що наявність вказаного пакету документів передбачена нормами чинного законодавства та не є додатковою умовою.

Так, відповідач, посилаючись на норми підзаконних актів щодо механізму реалізації норм Закону стосовно прийняття житлових будинків житлового фонду Костянтинівського державного хімічного заводу у комунальну власність територіальної громади м. Костянтинівки фактично підміняє норми самого Закону та перешкоджає його виконанню. Підставою для неприйняття житлового фонду до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки стало саме не вирішене питання щодо передачі зовнішніх мереж електро-, водо- постачання та водовідведення, призначених для обслуговування житлового фонду, але відповідачем у своєму відзиві зазначено ще низку факторів, які, як на його думку, перешкоджають дрийняттю житлового фонду банкрута до комунальної власності.

Відповідно до статті 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, крім грошових коштів, що знаходяться на банківському рахунку умовного зберігання (ескроу) банкрута, об`єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об`єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, у комунальну власність відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Так, повноваження Костянтинівської міської ради, визначені нормами Закону України Про місцеве самоврядування в Україні з прийняття до комунальної власності м. Костянтинівки об`єктів житлового фонду від державного підприємства - банкрута є чітко встановленими, а не дискреційними. Норма статті 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в цьому випадку є імперативною, а Костянтинівська міська рада в даному випадку не наділена певною свободою розсуду, а імперативно вимагає прийняти рішення про згоду на передачу з державної власності у комунальну власність м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу.

Виходячи з вищенаведеного, рішення Костянтинівської міської ради Про відмову у прийнятті до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу від 20.09.2018 № 6/87-1671 суперечить вимогам законодавства та підлягає визнанню незаконним.

Так, Костянтинівською міською радою не виконуються положення Законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про відновлення платоспроможності боржника або визнавання його банкрутом , якими передбачено обов`язкове передання об`єктів житлового фонду, виявлених під час ліквідаційної процедури, до комунальної власності територіальних громад міста. При цьому таке передання є безумовним, тобто відбувається без жодних додаткових умов.

Окрім іншого, відповідач зазначає, що відсутні підстави вважати протиправною бездіяльність щодо неприйняття житлового фонду підприємства - банкрута до комунальної власності. Втім слід зауважити, що Костянтинівською місцевою прокуратурою у позовній заяві не порушувалось питання визнання протиправною бездіяльності Костянтинівської міської ради.

Костянтинівською місцевою прокуратурою у позовній заяві сформульована вимога визнання про визнання незаконним рішення Костянтинівської міської ради «Про відмову у прийнятті до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу» №6/87-1671 від 20.09.2018. В оспорюваному рішенні Костянтинівської міської ради відмовлено у прийнятті до комунальної власності усього житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу без будь - яких виокремлень щодо окремих будинків, які, як на думку відповідача, не можуть бути прийняті до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки.

Щодо одноповерхового будинку №83 по вул. Лівобережній Костянтинівки, то відповідно до витягу з Єдиного реєстру об`єктів права державної власності щодо державного майна, вказаний житловий будинок належить до державного майна, інвентаризація останнього проведена у 2016 році. Питання законності або незаконності його переведення у приватну власність не є предметом розгляду вказаної справи.

Щодо адміністративної будівлі № 2 по пр. Ломоносова, 132 а, питання окремого прийняття до комунальної власності вказаної адміністративної будівлі не включено до позовних вимог Костянтинівської місцевої прокуратури. Це стосується також питання незадовільного технічного стану житлових будинків по вул. Черняховського, 10 , вул. Б. Хмельницького, 14 м. Костянтинівки.

Повноваження Костянтинівської міської ради з прийняття до комунальної власності м. Костянтинівки об`єктів житлового фонду від державного підприємства - банкрута є чітко встановленими, а не дискреційними. Законодавство України в цьому випадку не наділяє Костянтинівську міську раду певною свободою розсуду, а імперативно вимагає прийняти рішення про згоду на передачу з державної власності у комунальну власність м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу.

07.02.2020 від відповідача надійшли заперечення №126/26 від 05.02.2020 на відповідь на відзив, в якій зазначено, що депутати міської ради під час розгляду питання та прийняття спірного рішення керувалися чинним законодавством та порядком передачі житлового фонду і в жодному разі не виходили за рамки наданих законодавством повноважень. В свою чергу, ліквідатором Костянтинівського державного хімічного заводу не були виконані заходи процедурного характеру передачі майна та надання відповідних документів, що унеможливлювало оформлення акту приймання-передачі відомчого житлового фонду в комунальну власність з дотриманням вимог встановлених законом.

І тому, вважаємо що приймаючі відповідне рішення депутати міської ради діяли обґрунтовано, в межах чинного законодавства, із врахуванням інтересів територіальної громади міста.

10.02.2020 представник позивача подав через канцелярію суду пояснення №10-25-2185 від 04.02.2020, у яких зазначив, що Фонд державного майна України погоджується з доводами, які викладені в позовній заяві Костянтинівської місцевої прокуратури і вважає їх обґрунтованими та такими, що відповідають фактичним обставинам.

Ухвалою Господарського суду Донецької області №905/2432/19 від 03.03.2020 залучено до участі у справі Костянтинівський державний хімічний завод в особі ліквідатора Нестеренка Олега Анатолійовича в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача та Виконавчий комітет Костянтинівської міської ради в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

Ухвалою суду від 25.03.2020р. було закрито підготовче провадження та розпочато розгляд справи по суті.

Прокурор у судове засідання з`явився, просив суд задовольнити позовні вимоги.

Представники позивача, відповідача, третьої особи у судове засідання не з`явились, про час, дату та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштових відправлень.

Дослідивши документи, наявні в матеріалах справи, судом встановлено наступне.

Постановою Господарського суду Донецької області від 13.12.2016 у справі № 905/20/16 визнано Костянтинівський державний хімічний завод банкрутом, введена ліквідаційна процедура та призначений ліквідатором арбітражний керуючий Нестеренко О.А.

На балансі та обслуговуванні Костянтинівського державного хімічного заводу перебуває житловий фонд у складі 31 житлового будинку та однієї адміністративної будівлі.

Згідно інформації ліквідатора Нестеренка О.А. загальна залишкова вартість об`єктів житлового фонду, які перебувають на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу складає 17 358 733,23 тис. грн. та в ході підготовки до приватизації житловий фонд не включений до переліку ліквідаційної маси банкрута та його вартість вилучена з вартості єдиного майнового комплексу Костянтинівського державного хімічного заводу.

Відповідно до інформації Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо державного майна № 10 - 15 - 2731 від 12.02.2019, яка була надана до Костянтинівської місцевої прокуратури ліквідатором Костянтинівського державного хімічного заводу, суб`єктом управління житлово-комунального відділення, який здійснює управління майном є Фонд державного майна України. До житлово-комунального відділення включений 31 житловий будинок.

Рішенням Костянтинівської міської ради Про відмову у прийнятті до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу № 6/87-1671 від 20.09.2018, відмовлено у прийнятті до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу.

Зазначене рішення прийняте на підставі ст. 25, ч.ч. 1-3 ст. 59, ч. 5 ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 891, Закону України Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності . При прийнятті рішення Костянтинівською міською радою враховано той факт, що Костянтинівським державним хімічним заводом не вирішено питання щодо передачі зовнішніх мереж електро-, водопостачання та водовідведення, призначених для обслуговування житлового фонду та на підставі актів обстеження технічного стану житлових будинків № 10 по вул. Черняховського та № 14 по вул. Хмельницького м. Костянтинівки.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, крім грошових коштів, що знаходяться на банківському рахунку умовного зберігання (ескору) банкрута, об`єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об`єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Відповідно до ст. 6 Закону України Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності передача об`єктів здійснюється комісією з питань передачі об`єктів, до складу якої входять представники виконавчих органів відповідних рад, місцевих органів виконавчої влади, органів уповноважених управляти державним майном.

Відповідно до ст. 6 цього Закону України Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності рішенням виконавчого комітету Костянтинівської міської ради Про комісію з питань прийому-передачі об`єктів у комунальну власність територіальної громади м. Костянтинівки № 230 від 19.07.2017 затверджено персональний склад комісії з питань прийому-передачі об`єктів у комунальну власність територіальної громади м. Костянтинівки.

Частинами 5, 6 ст. 7 Закону України Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності встановлено, що передача оформлюється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії. Форма акта приймання-передачі затверджується КМУ. Права власності на об`єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі, а у випадках передбачених законом, з дня державної реєстрації такого права.

Відповідно до п. 3 Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України № 891 від 06 листопада 1995 року, разом з відомчим житловим фондом передаються відповідним комунальним підприємствам зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення, а також будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, вбудовані і прибудовані приміщення, обладнання тощо).

Згідно з п. 5 Положення №891 передача будинків відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться комісією з питань приймання відомчого житлового фонду в комунальну власність, яка утворюється Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями або виконкомами відповідної Ради. До складу цієї комісії входять представники відповідних місцевих комунальних підприємств, житлово-експлуатаційної організації, на баланс якої передаються будинки відомчого житлового фонду, регіонального відділення (представництва) Фонду державного майна, місцевого фінансового органу, бюро технічної інвентаризації, спеціалізованого проектного інституту, підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд, та представники інших заінтересованих підприємств, установ і організацій. Комісію очолює заступник голови держадміністрації або заступник голови відповідної ради.

Відповідно до п. 8 Положення №891 передача відомчого житлового фонду в комунальну власність провадиться разом з відповідною технічною документацією на будинок (інвентарна справа, акт прийняття в експлуатацію, плани зовнішніх мереж та інші), а також документами, що встановлюють право на нього. У разі відсутності необхідної технічної документації вона відновлюється за рахунок підприємства, установи чи організації, що передає відомчий житловий фонд у комунальну власність.

В додатку до Положення № 891 визначено форму акту приймання-передачі відомчого житлового фонду в комунальну власність. Безпосередньо в самому акті зазначаються наступні відомості: рік введення в експлуатацію житлового будинку, матеріали стін, матеріали покрівлі, група капітальності, кількість поверхів, об`єм будівлі, кількість сходових кліток, площа забудови, загальна площа будинку (частини), жила площа квартир, загальна площа квартир, кількість квартир у будинку (частині будинку), кількість жилих кімнат у квартирах, кількість мешканців у квартирах, обладнання житлового будинку (водопроводи, каналізація,центральне опалення, гаряче водопостачання, електроосвітлення), площа допоміжних приміщень будинку (підвалів, напівпідвалів, мансард, горищ), вартість основних фондів, впрорядкованість прибудинкової території. Також, в акті приймання-передачі вказується, які документи було передано підприємством, установою чи організацією, в повному господарському віданні або в оперативному управлінні якої перебував будинок, та відповідно які документи було прийнято органом місцевого самоврядування, а саме технічний паспорт на будинок, плани поверхів, схеми надвірних прибудинкових мереж та внутрішніх технічних засобів, домові книги, іншу документацію.

Передача житлового фонду в комунальну власність передбачає здійснення конкретної процедури та надання відповідних документів, без наявності яких оформити акт приймання-передачі відомчого житлового фонду в комунальну власність з дотриманням вимог встановлених законом щодо його форми неможливо.

Відповідно до ч. 2 ст. 331 Цивільного кодексу України якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав регулює Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень . Відповідно до ч. 2 ст. 3 вищезазначеного закону речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комплекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Відповідно до п. 43 постанови Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2015 року Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень для державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 р., за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: 1) технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; 2) витяг з Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо такого об`єкта (у разі державної реєстрації права державної власності); 3) документ, що підтверджує факт перебування об`єкта нерухомого майна у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності); 4) документ, що підтверджує факт відсутності перебування об`єкта нерухомого майна у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).

Пункт 58 вищезазначеної постанови передбачає, що для державної реєстрації права власності на підставі рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність також подаються: 1) рішення правонабувача майна, уповноваженого ним органу про надання згоди на передачу об`єкта нерухомого майна; 2) акт приймання-передачі такого об`єкта нерухомого майна.

Для реєстрації права власності на перелічене в позові нерухоме майно за територіальною громадою міста Костянтинівни державному реєстратору необхідно надавати технічні паспорти на ці об`єкти.

Костянтинівським державним хімічним заводом не виконало вимог Положення № 891, зокрема, не було надано документа, що підтверджує право вчиняти дії щодо передачі державного майна, рішення уповноваженого органу про передачу нерухомого майна, правовстановлюючої документації на кожен з об`єктів, засвідчених належним чином копій технічних паспортів з відміткою про проведення поточної інвентаризації, актів вводу в експлуатацію будинків, інвентарних справ, схем розмежування балансової належності всіх комунальних мереж, землевпорядної документації, що унеможливлює прийняття житлового фонду в комунальну власність міста.

Зазначений пакет документів для прийняття житлового фонду у власність територіальної громади м. Костянтинівки ґрунтується на нормах чинного законодавства України та на необхідності проведення реєстрації права комунальної власності територіальної громади міста. При цьому, необхідність надання пакету документів до органу місцевого самоврядування для передачі житлового фонду з державної власності у комунальну, передбачена діючими нормативно-правовими актами, а тому жодним чином не є додатковою умовою.

Відсутність відповідної технічної документації не є додатковою умовою і позбавляє орган місцевого самоврядування можливості вирішити питання про прийняття житлового фонду у комунальну власність.

Як вказує відповідач, неодноразово, листами № 102/30вх30-4121/30 від 13.01.2017, №587/26 від 26.07.2017, №2414/28вх28-3276/1 від 24.09.2018, протокольним дорученням засідання по розгляду питання щодо передачі до комунальної власності об`єктів КДХЗ від 16.01.2017 ліквідатору КДХЗ Нестеренка О.А. було рекомендовано та зазначено про необхідність комісійного обстеження об`єктів передачі, підготовки необхідних документів та передачу зовнішніх мереж електро - водопосточання та водовідведення.

Листом № 902/23 від 29.11.2017 Фонд державного майна України повідомлено про ухилення від вирішення питань прийому-передачі житлового фонду та зовнішніх мереж, призначених для обслуговування цього фонду ліквідатором КДХЗ Нестеренко О.А.

Відтак, відсутні підстави вважати протиправною бездіяльність Костянтинівської міської ради щодо неприйняття до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки об`єктів житлового фонду, а прийняте 20.09.2018 рішення Костянтинівською міською ради «Про відмову у прийнятті до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу» №6/87-1671 є законним.

На підставі викладеного, позовні вимоги не підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до п.2 ч.4 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України у разі відмови у задоволенні позову судові витрати покладаються на позивача.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог в.о. Керівника Костянтинівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Фонду державного майна України за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Костянтинівського державного хімічного заводу в особі ліквідатора Нестеренка Олега Анатолійовича до Костянтинівської міської ради за участю третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Виконавчого комітету Костянтинівської міської ради про: 1) визнання незаконним рішення Костянтинівської міської ради «Про відмову у прийнятті до комунальної власності територіальної громади м. Костянтинівки житлового фонду, який перебуває на балансі Костянтинівського державного хімічного заводу» №6/87-1671 від 20.09.2018 - відмовити; 2) зобов`язання Костянтинівської міської ради прийняти до комунальної власності територіальної громади міста Костянтинівки 31 житловий будинок житлового фонду, який не увійшов до ліквідаційної маси підприємства - банкрута Костянтинівського державного хімічного заводу залишковою балансовою вартістю 17358733 грн. без додаткових умов - відмовити.

Вступну та резолютивну частину рішення складено та підписано 24.06.2020.

Повний текст рішення складено та підписано 02.07.2020.

Згідно із ст.241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга відповідно до ст.256 Господарського процесуального кодексу України на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Суддя О.М. Сковородіна

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення24.06.2020
Оприлюднено08.07.2020
Номер документу90229920
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2432/19

Судовий наказ від 01.09.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Судовий наказ від 01.09.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Зекунов Едуард Вікторович

Ухвала від 11.05.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Білоусова Ярослава Олексіївна

Ухвала від 27.04.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Суховий В.Г.

Ухвала від 30.11.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Суховий В.Г.

Ухвала від 03.11.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Суховий В.Г.

Ухвала від 18.09.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Суховий В.Г.

Постанова від 08.08.2022

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гребенюк Наталія Володимирівна

Ухвала від 04.08.2022

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гребенюк Наталія Володимирівна

Ухвала від 28.07.2022

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гребенюк Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні