Рішення
від 15.06.2020 по справі 160/2209/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 червня 2020 року Справа № 160/2209/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Турлакової Н.В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Зем-Інвест до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дніпровська міська рада про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю Зем-Інвест звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в якому просить: скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №000488504 від 30.10.2019р.

В обґрунтування адміністративного позову, позивач зазначає, що розмір та умови внесення орендної плати встановлено у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки та додаткова угода до договору оренди землі. Так, між позивачем та Дніпровською міською радою було укладено договір оренди земельної ділянки від 07.12.2012 року та додаткову угоду до договору оренди землі від 07.09.2016 року. На виконання положень зазначених договорів позивач здійснював сплату орендної плати за землю. Позивач зазначає, що відповідачем було неправомірно застосовано при обрахуванні орендної плати коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки Кф-1,5, замість 0,5, який був вказаний у витягу до додаткової угоди до договору оренди землі від 07.09.2016р. Позивач вказує, що Податковий кодекс України регулює лише строки внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, податковий період, порядок обчислення орендної плати та порядок її зарахування до бюджетів відповідно.

На адресу суду від відповідача надійшов письмовий відзив на позовну заяву, в якому відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що оскаржуване рішення є таким, що прийняте з урахуванням вимог чинного законодавства, оскільки контролюючим органом при обчислені правильності нарахування позивачем орендної плати за землю було використано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, які діяли станом на 01.01.2016 та 01.01.2018, сформованих і затверджених відділом у м. Дніпрі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області. Таким чином, відповідач зазначає, що при винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством, оскільки податкове повідомлення-рішення прийнято на підставі чинних Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, у зв`язку з чим, у задоволенні позову просить відмовити.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 березня 2020 року прийнято до свого провадження вказану справу та згідно ч.2 ст.257 КАС України ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідно до пункту 3 Розділ VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції чинній з 02.04.2020), під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки розгляду адміністративної справи продовжуються на строк дії такого карантину.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 травня 2020 року задоволено клопотання Дніпровської міської ради та залучено її до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

Правом на подання письмових пояснень по суті спору третя особа не скористалася.

Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.03.2020р., Товариство з обмеженою відповідальністю Зем-Інвест зареєстроване 02.06.2010р., основний вид господарської діяльності: 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна.

Судом встановлено, що у період з 19.09.2019р. по 25.09.2019р. на підставі направлення на перевірку №147 від 16.09.2019 року, згідно з пп.19-1.1.1. п.19-1.1 ст.19-1, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.75, п.п.78.1.1 та п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України та відповідно до наказу від 16.09.2019 №362-п проведена документальна позапланова виїзна перевірка товариства з обмеженою відповідальністю ЗЕМ-ІНВЕСТ з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ на підставі укладеного договору оренди землі площею 0,2430га (кадастровий номер - 1210100000:03:231:0126) за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року.

За результатами проведеної перевірки складено акт № 1950/04-36-05-04/37149677 від 02.10.2019р. Про результати документальної позапланової виїзної перевірки товариство з обмеженою відповідальністю ЗЕМ-ІНВЕСТ з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ на підставі укладеного договору оренди землі площею 0.2430га (кадастровий номер - 1210100000:03:231:0126) за період з01.01.2016 року по 31.12.2018 року , згідно висновків якого підприємством порушено:

1) п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 п.286.2 ст.286, п.289.1 ст.289 Податкового кодексу України, внаслідок чого встановлено заниження ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території Соборного району м.Дніпро за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року на загальну суму 265394,14 грн., у т.ч. за період з 01.01.2016 року по 31.12.2016 року на суму 36872,64 грн., за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року на суму 117255,17 грн., за період з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року на суму 111266,33 грн.

2) п.п. 286.4 ст.268 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасно подано податкову декларацію з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) до ДПІ у Соборному районі м. Дніпра за 2016 рік, відповідальність за дане порушення передбачене пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України.

На підставі вказаного Акта перевірки № 1950/04-36-05-04/37149677 від 02.10.2019р., Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 30.10.2019р. №000488504, яким ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ збільшено суму грошового зобов`язання за платежем: орендна плата з юридичних осіб , код платежу 18010600 на суму 374491,94 грн., з яких: за податковими зобов`язаннями 299593,55грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 74898,39грн.

Не погодившись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до Державної податкової служби України з відповідною скаргою, в якій просив скасувати податкове повідомлення-рішення від 30.10.2019р. №000488504, в повному обсязі.

Рішенням ДПС від 15.01.2020 року №1710/6/99-00-08-05-05-06 про результати розгляду скарги, залишено без змін податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 30.10.2019р. №000488504, а скаргу ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ - без задоволення.

07.12.2012 р. між Дніпропетровською міською радою (Орендодавець) та ТОВ Зем-Інвест (Орендар) було укладено договір оренди землі, згідно з яким орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,2430га для завершення будівництва житлового комплексу, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Мандриківська, АДРЕСА_2 . (надалі - Договір).

Договір укладено на три роки (п.8 Договору).

Цільове призначення земельної ділянки: землі житлової забудови. Земельна ділянка надана в оренду для завершення будівництва експлуатації житлового комплексу. Цільове призначення земельної ділянки код КВЦГІЗ :

02.03 (для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку):

03.14 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови).

Актом приймання-передачі земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:231:0126 від 07.03.2012 передана земельна ділянка 0.2430га, що знаходиться за адресою: м.Дніпро, Соборний р-н, вул. Мандриківська. буд. №51-Д в оренду ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ .

Додатковою угодою від 07.09.2016 поновлено договір оренди землі від 07.03.2012 на три роки починаючі з 07.07.2015 (до 07.07.2018). Підстава для укладання Додаткової угоди рішення міської ради №189/9 від 08.06.2016. Також, до Додаткової угоди надано розрахунок розміру орендної плати за землю по вказаній земельній ділянці станом на 07.09.2016, а саме 55 308,98 грн.

Додатковою угодою від 29.11.2018 поновлено договір оренди землі від 07.03.2012 на три роки починаючі з 08.07.2018. Цільове призначення земельної ділянки 02.10 - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури. Функціональне використання: для завершення будівництва житлового комплексу.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад (пункт 8.3 статті 8 Податкового кодексу).

У відповідності до п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України, сільські, селищні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Підпунктом 12.4.3 п. 12.4 ст. 12 Податкового кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, щодо податків та зборів належать: до початку наступного бюджетного періоду прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об`єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов`язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (пп. 14.1.125 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Згідно пп. 14.1.136 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно пп. 14.1.147 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно ст.270 Податкового кодексу України, об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; (пл.271.1.1 п.271.1 ст.271 ПК України).

Пунктом 286.1 статті 286 ПК України визначено, що центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно пункту 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

В силу ст.289 ПК України управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Частиною 5 ст. 201 Земельного кодексу України передбачено, що грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України. Методика нормативної грошової оцінки земель населених пунктів затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213 (далі - Методика).

Статтею 206 Земельного кодексу України визначено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Відповідно до ст. 13 Закону України Про оренду землі договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

У відповідності до вимог ст.5 Закону України Про оцінку земель грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема: для визначення розміру земельного податку; орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності - ст. 13 Закону України Про оцінку земель .

Згідно з абзацом другим ст. 20 Закону України Про оцінку земель зі змінами та доповненнями дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, в якому зазначається Кф.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина третя ст. 23 вказаного Закону).

У відповідності до ст. 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Пунктом 24 ч.1 ст.26 цього Закону встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України.

Аналізуючи вищевказані норми діючого законодавства суд зазначає, що базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, не пізніше 15 січня поточного року забезпечує інформування про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до п.1 Положення Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, затвердженого наказом Держгеокадастру від 17.11.2016р. № 308, Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

За п.п.4 п.4 вказаного Положення, Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.

Аналіз наведених норм свідчить про те, що саме на Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області покладені обов`язки щодо видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок на основі затвердженої рішенням органу місцевого самоврядування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер - 1210100000:03:231:0126, сформованого Управлінням Держтеокадастру у м.Дніпропетровську від 15.07.2016 №1/140716/03-07 по ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ , нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2016 року по м.Дніпро, Соборний р-н, вул. Мандриківська, буд. №51-Д. площею 0.2430га складає 1843632,61грн. Назва земельної ділянки: завершення будівництва житлового комплексу. Коефіцієнт Км2 -2,74. Сукупний коефіцієнт Км3-1,01. Коефіцієнт Кф-0,50.

Таким чином, річна сума орендної плати за землю, яка повинна бути нарахована ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ у відповідності вимог чинного законодавства України на 2016 рік складає 55308,98 гри., а саме: 1843632,61 грн*3%= 55308,98 грн.

Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер - 1210100000:03:231:0126. сформованого відділом у м.Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 11.07.2019 №1107-4454 на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради по ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ , нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2017 року по м.Дніпро, Соборний р-н, вул. Мандриківська, буд. №51-Д, площею 0,2430га складає 5862756,38 грн. Категорія земель: 200 землі житлової та громадської забудови. Цільове призначення земельної ділянки: - 02.10 - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури. Коефіцієнт Км2 - 2.74. Сукупний коефіцієнт Км3-1.01. Коефіцієнт Кф-1.50.

Таким чином, річна сума орендної плати за землю, яка повинна бути нарахована ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ у відповідності вимогам чинного законодавства України на 2017 рік складає 175882,69грн., а саме: 5862756,38 грн.*3%= 175882,69 грн.

Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер - 1210100000:03:231:0126, сформованого відділом у м.Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 11.07.2019 №1107-4453 на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради по ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ , нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2018 року по м.Дніпро, Соборний р-н. вул. Мандриківська, буд. №51-Д, площею 0,2430га складає 5862756,38грн. Категорія земель: 200 землі житлової та громадської забудови. Цільове призначення земельної ділянки: - 02.10. - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури. Коефіцієнт Км2 -2,74. Сукупний коефіцієнт Км3-1,01. Коефіцієнт Кф-1,50.

Таким чином, річна сума орендної плати за землю, яка повинна бути нарахована ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ у відповідності вимогам чинного законодавства України на 2018 рік складає 175882,69грн., а саме : 5862756,38 грн.*3%= 175882,69 грн.

Станом на 25.09.2019 року договір оренди землі, згідно якого ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ надано в оренду земельну ділянку площею 0,2430 га (кадастровий номер 1210100000:03:231:0126), розташовану за адресою: м.Дніпро. Соборний р-н. вул. Мандриківська. буд. №51-Д є діючим, та відповідно згідно п.288.1 ст.288 Податкового кодексу України є підстави для нарахування орендної плати за землю.

Таким чином, суд звертає увагу, що під час проведення перевірки та визначення податкового зобов`язання позивачу було використано інформацію від компетентного органу державної влади - Держгеокадастру.

Враховуючи вищевикладене, та наявність витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, які діяли станом на 01.01.2016 - 01.01.2018, суд погоджується із доводами відповідача, що ТОВ ЗЕМ-ІНВЕСТ порушено п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 п.286.2 ст.286 п.289.1 ст.289 Податкового кодексу України, внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за 2016, 2017 та 2018 роки за земельну ділянку площею 0.2430 га (кадастровий номер 1210100000:03:231:0126), розташовану за адресою: м.Дніпро. Соборний р-н, вул. Мандриківська, буд. №51-Д, а саме: за період з 01.01.2016 року по 31.12.2018 року на загальну суму 299593,55 гри., у т.ч.: - за період з 01.01.2016 року по 31.12.2016 року на суму 36872,64 грн., - за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року на суму 117255,17 грн., - за період з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року на суму 145465,74 грн.

Оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесено на підставі чинних Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки сформованих і затверджених відділом Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

При цьому, відповідальність за правильність визначення показників (в тому числі і коефіцієнта функціонального використання Кф) при формуванні Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та обчисленні нормативної грошової оцінки земельної ділянки на підставі цих показників, покладається на орган, що його формує (в розрізі спірних відносин - Головне управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області).

Також суд звертає увагу, що річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.

Відтак, до моменту внесення до договору оренди земельної ділянки відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.

При цьому виходячи із принципу пріоритетності норм Податкового кодексу України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 Податкового кодексу України, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.

Враховуючи встановлені обставини справи, суд зазначає, що при розрахунку орендної плати необхідно керуватися діючою на час розрахунку нормативно грошовою оцінкою земельної ділянки.

Аналогічна правова позиція неодноразово висловлена у постановах Верховного Суду від 16 жовтня 2018 року у справі №816/2828/17, від 25 квітня 2019 року у справі №804/985/15, від 14 травня 2019 року у справі №826/12046/14, що враховані відповідачем під час прийняття спірного рішення та судами попередніх інстанцій при розгляді справи.

Посилання позивача на постанову Верховного Суду від 20 червня 2018 року у справі № 813/3819/17 є безпідставними, оскільки обставини даної справи не є подібними обставинам в цій справі, в межах якої не відбулося зміни індексації нормативної грошової оцінки в частині підвищення коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), а як встановлено судом, помилково застосовано коефіцієнт Кф 0.5 замість 1.5, внаслідок невірного його визначення, що призвело до заниження нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки.

Також у зазначеному рішенні Верховного Суду йдеться про зміни індексації нормативної грошової оцінки, що є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати шляхом внесення відповідних змін до договорів оренди землі його учасниками. А у спірних правовідносинах зміни до договору оренди від 07.12.2012 року щодо розміру орендної плати були внесені додатковими угодами до вказаного договору, про що зазначалось вище. Тобто, вказане судове рішення Верховного Суду визначає правову позицію з приводу інших спірних правовідносин, ніж тих, що склались між сторонами у цій адміністративній справі.

З урахуванням викладеного вище, суд приходить до висновку, що твердження позивача не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду справи.

Висловлена правова позиція у даному рішенні також узгоджується із постановою Верховного Суду від 24 березня 2020 року у справі №440/3063/19.

Відповідно до вимог ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

З урахуванням викладеного, доводи позовної заяви є необґрунтованими, та не підтверджені належними доказами.

Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Детальний аналіз сукупності всіх наданих до суду документів, які наявні в матеріалах справи ставить під сумнів доводи позивача, які покладені в основу щодо протиправності сформованого контролюючим органом податкового повідомлення-рішення №000488504 від 30.10.2019р., та дозволяє суду прийти до висновку про відсутність з боку позивача обґрунтування належними доказами в розумінні ст. ст. 73, 74 КАС України незаконного та необґрунтованого характеру оскаржуваного рішення.

Враховуючи вищевикладене суд вважає, що відповідач при винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, правомірність своїх дій ним доведена.

На підставі наведеного, суд приходить до висновку в необхідності відмови в задоволенні поданого адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 241-250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Зем-Інвест (49000, м.Дніпро, вул.Собінова, 1, ЄДРПОУ 37149677) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49600, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17а, ЄДРПОУ 43145015), третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дніпровська міська рада (49000, м.Дніпро, пр.Дмитра Яворницького, 75, ЄДРПОУ 26510514) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Турлакова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2020
Оприлюднено09.07.2020
Номер документу90283568
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/2209/20

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 19.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Постанова від 19.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Рішення від 15.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні