Рішення
від 08.07.2020 по справі 640/2627/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 липня 2020 року м. Київ №640/2627/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шейко Т.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Серж" до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві провизнання дій протиправними, скасування витягів та зобов`язання вчинити дії Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача :

- Київська міська рада;

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Серж" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві, в якому просило суд:

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві при застосуванні сукупного коефіцієнту Км3 величиною "0,86" у витязі №1019/86-17, сформованому 15 лютого 2017 року, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035;

- визнати протиправними дії Головного управління Дерджгеокадастру у місті Києві при застосуванні сукупного коефіцієнту КмЗ величиною "0,86" у витязі №1600/86-18, сформованому 12 лютого 2018 pоку, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035;

- визнати протиправним та скасувати витяг №1019/86-17, який сформований Головним управлінням Дерджгеокадастру у місті Києві (код з ЄДРПОУ 39802366) 15 лютого 2017 pоку, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035 - у якому застосовано сукупний коефіцієнт КмЗ величиною "0,86";

- визнати протиправним та скасувати витяг №1600/86-18, який сформований Головним управлінням Дерджгеокадастру у місті Києві (код з ЄДРПОУ 39802366) 12 лютого 2018 pоку, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035 - у якому застосовано сукупний коефіцієнт КмЗ величиною "0,86";

- зобов`язати Головне управління Дерджгеокадастру у місті Києві (код з ЄДРПОУ 39802366) видати на 2017 рік ТОВ "Серж" (код з ЄДРПОУ 22919459) новий витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035 - у якому застосовано сукупний коефіцієнт КмЗ величиною "0,56";

- зобов`язати Головне управління Дерджгеокадастру у місті Києві (код з ЄДРПОУ 39802366) видати на 2018 рік ТОВ "Серж" (код з ЄДРПОУ 22919459) новий витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035 - у якому застосовано сукупний коефіцієнт КмЗ величиною "0,56".

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2019 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 травня 2019 року вирішено здійснювати розгляд справи у порядку загального позовного провадження.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 червня 2019 року позовну заяву залишено без розгляду.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 16 вересня 2019 року скасовано ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 червня 2019 року, а справу №640/2627/19 направлено для продовження розгляду.

Розпорядженням керівника апарату суду від 08 листопада 2019 року №1312, у зв`язку з неможливістю вручити на продовження розгляду, після скасування судового рішення судом вищої інстанції, судді, який брав участь у вирішенні адміністративної справи в суді першої інстанції адміністративну справу №640/2627/19 відповідно до пунктів 2.3.49, 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Серж" до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві про визнання дій протиправними, скасування витягів та зобов`язання вчинити дії передано на повторний автоматизований розподіл справ між суддями, за результатами якого визначено суддю Шейко Т.І.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 листопада 2019 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду у порядку загального позовного провадження.

Враховуючи клопотання представника відповідача ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 травня 2020 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Київську міську раду (01044, м. Київ, вулиця Хрещатик, будинок 36, код ЄДРПОУ 22883141).

Заявлені позовні вимоги обґрунтовані тим, що при формуванні спірних витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, що розташована за адресою: м. Київ , вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035, орендарем якої є позивач, відповідачем не були враховані та застосовані відповідні коефіцієнти локальних факторів, які існують на даній земельній ділянці, а саме: 0,90 - не забезпечена централізованим водопостачанням; 0,90 - не забезпечена централізованим водовідведенням; 0,90 - не забезпечена централізованим газопостачанням.

За клопотанням представника позивача ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 лютого 2020 року витребувано докази у Київської місцевої прокуратури №1 міста Києва та Голосіївського управління ГУ НП в місті Києві, а саме належним чином засвідчену копію кадастрової справи Д-4381 (документація із землеустрою по земельній ділянці (кадастровий номер 8000000000:90:118:0035), загальною площею 7555 кв. м. з місцем розташування - м. Київ, вул. Острівна, 12-а, що вилучена 15 лютого 2012 року за постановою про проведення виїмки старшого слідчого прокуратури Голосіївського району міста Києва від 27 квітня 2012 року, та яка, на переконання позивача, містить дані про наявність коефіцієнтів локальних факторів, що не були застосовані відповідачем при формуванні спірних витягів.

Натомість, на переконання відповідача, формування оскаржуваних позивачем витягів здійснюється за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру в режимі "реального часу" шляхом роздруківки відповідного витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, на підставі актуальних відомостей про земельні ділянки, які на момент видачі такого витягу внесені до Державного земельного кадастру.

Оскільки нормативна грошова оцінка земель у місті Києві проведена, а технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Києва затверджена рішенням Київської міської ради від 03 липня 2014 року №23/23 (із змінами), складовою частиною якої є схеми впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок міста Києва, серед впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельної ділянки позивача відсутні такі локальні коефіцієнти як: не забезпечена централізованим водопостачанням; не забезпечена централізованим водовідведенням; не забезпечена централізованим газопостачанням.

Таким чином, на думку відповідача, вказане свідчить про необґрунтованість заявлених позивачем вимог та доводів, які не відповідають дійсним обставинам.

В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені вимоги та просив задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечував, зокрема з мотивів, викладених у поданому відзиві та поясненнях.

Представник третьої особи в судове засідання не прибув, свого відношення до позову не висловив.

Враховуючи думку сторін та заявлене клопотання, подальший розгляд справи суд ухвалив завершити в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні докази, враховуючи доводи, пояснення та заперечення сторін, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню з огляду на наступне.

Процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів визначає Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 листопада 2016 №489 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2016 року за №1647/29777) (Порядок №489).

Згідно пункту 2 пункту 1 Порядку №489 нормативна грошова оцінка земель населених пунктів проводиться відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року №213 (із змінами) (Методика №213).

Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку земель" (пункт 1 Методики №213).

Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани території, відомості Державного земельного кадастру, інвентаризації земель та державної статистичної звітності (пункт 2 Методики №213).

Дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви (пункт 2-1 Методики №213).

Слід зазначити, що приписи Порядку №489 в частині визначення нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів кореспондуються з відповідними пунктами Методики №213, зокрема остання визначається за формулою:

В х Нп

Цн = ------------------------- х Кф х Км, де

Нк

Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6%);

Нк - норма капіталізації (3%);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);

Км - коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки та обчислюється за формулою:

Км = Км1 х Км2 х Км3, де

Км1, Км2 та Км3 є регіональним, зональним та локальним коефіцієнтом відповідно.

Так, відповідно до Методики №213 Км3 - коефіцієнт, який характеризує локальні фактори місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерногеологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території.

Позивач згідно договору оренди земельної ділянки від 25 грудня 2010 року ВРД №352527, укладеного між Київською міською радою (Орендодавець) та ТОВ "Серж" (Орендар), на підставі рішення Київської міської ради від 17 вересня 2009 року №230/2299 та рішення від 24 грудня 2009 року №930/2999, є орендарем земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а.

Згідно витягу №Ю-30480/2010 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035, виданого Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради 03 листопада 2010 року за №430, посилання на який також міститься у вищевказаному договорі оренди земельної ділянки від 25 грудня 2010 року ВРД №352527, нормативна грошова оцінка даної земельної ділянки становила 11955921,81 грн.

Як вбачається із зазначеного витягу, фотокопія якого наявна в матеріалах справи на електронному носії (файл "IMG_7229.JPG"), нормативна грошова оцінка відповідної земельної ділянки визначена, у тому числ,і на підставі рішення Київської міської ради від 26 липня 2007 року №43/1877 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва та Порядку її визначення". Зокрема, локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони за витягом №Ю-30480/2010 становили: 1,20 - в зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення; 0,95 - в зоні залягання ґрунтових вод менше трьох метрів; 1,11 - в зоні регулювання забудови; 1,11 - в межах території природоохоронного значення; 1,09 - в межах території рекреаційного призначення; 0,96 - в санітарно-захисній зоні. Відповідно, узагальнюючий локальний коефіцієнт (Км3) складав: 1,47 (1,20 х 0,95 х 1,11 х 1,11 х 1,09 х 0,96).

У той же час, відповідно до витягу №Ю-36884/2012 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035, виданого Комунальним підприємством "Київський інститут земельних відносин" Головного управління земельних ресурсів Київської міської ради 01 жовтня 2012 року за №943, нормативна грошова оцінка даної земельної ділянки становила 1951987,23 грн. Остання також була визначена, у тому числі, на підставі рішення Київської міської ради від 26 липня 2007 року №43/1877 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва та Порядку її визначення", та при цьому відповідні локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони становили: 1,20 - в зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення; 0,95 - в зоні залягання ґрунтових вод менше трьох метрів; 0,95 - без централізованого водопостачання; 0,95 - без каналізації; 0,95 - без тепломереж; 0,95 - без централізованого газопостачання; 1,11 - в зоні регулювання забудови; 1,11 - в межах території природоохоронного значення; 1,09 - в межах території рекреаційного призначення; 0,96 - в санітарно-захисній зоні. Узагальнюючий локальний коефіцієнт (Км3): 1,20 (1,20 х 0,95 х 0,95 х 0,95 х 0,95 х 0,95 х 1,11 х 1,11 х 1,09 х 0,96).

Проте, на переконання відповідача, як викладено у поданому відзиві на позовну заяву, запереченнях та поясненнях, серед впливу локальних факторів, що характеризує місцерозташування земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035, відсутні такі локальні коефіцієнти як: - не забезпечена централізованим газопостачанням; - не забезпечена централізованим водопостачанням; - не забезпечена централізованим водовідведенням; місцезнаходження земельної ділянки у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електростанцій та аеродромів, що підтверджується витягом Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 25 грудня 2015 року №7777-26-7777.5-1347/30-15 з технічної документації про нормативну грошову оцінку даної земельної ділянки.

За вказаним витягом нормативна грошова оцінка даної земельної ділянки становила 4243926,39 грн., а остання визначена в тому числі на підставі рішення Київської міської ради від 03 липня 2014 року №23/23 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва".

Зокрема, відповідні локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони за витягом від 25 грудня 2015 року №7777-26-7777.5-1347/30-15 становили: 1,11 - у зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення; 0,92 - у зоні залягання ґрунтових вод менше трьох метрів; 1,20 - в межах заповідної території; 1,11 - в межах території природоохоронного значення; 1,09 - у межах території рекреаційного призначення; 0,93 - у санітарно-захисній зоні; 0,93 - не забезпечена централізованим теплопостачанням. Узагальнюючий локальний коефіцієнт: 1,28 (1,11 х 0,92 х 1,20 х 1,11 х 1,09 х 0,93 х 0,93).

Таким чином, за доводами відповідача враховуючи те, що схеми впливу локальних факторів, що характеризують місцерозташування земельних ділянок міста Києва, в тому числі і щодо земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035, були розроблені ПАТ "Київпроект" та є складовою частиною Технічної документації з проведення нормативної грошової оцінки земель міста Києва, затвердженої рішенням Київської міської ради від 03 липня 2014 року №23/23 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва", застосування вищезгаданих локальних коефіцієнтів, на яких наполягає позивач, можливе лише за умови внесення змін до Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва та її затвердження відповідним рішенням Київської міської ради, а отже станом на час надання відповідачем оскаржуваних витягів по земельній ділянці за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035, згідно Порядку №489 та рішення Київської міської ради від 03 липня 2014 року №23/23 правомірно застосовувались наступні локальні коефіцієнти, які характеризують місцерозташування земельної ділянки (Км3): 0,90 - у зоні залягання ґрунтових вод менше 3 метрів; 0,90 - не забезпечена централізованим теплопостачанням; 1,07 - місцезнаходження земельної ділянки в межах території природоохоронного призначення; 0,80 - місцезнаходження земельної ділянки у санітарно-захисній зоні; 1,08 - місцезнаходження земельної ділянки в межах заповідної території; 1,05 - у зоні магістралей підвищеного містоформуючого значення; 1,04 - у прирейковій зоні; 1,05 - у межах території рекреаційного призначення із коефіцієнтом; добуток пофакторних оцінок Км3: 0,86 (0,90 х 0,90 х 1,07 х 0,80 х 1,08 х 1,05 х 1,04 х 1,05).

Отже, згідно позиції відповідача, оскаржувані позивачем витяги від 15 лютого 2017 року №1019/86-17 та від 12 лютого 2018 року №1600/86-18 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035, де значення спірного коефіцієнту "Км3" становить "0.86", відображають дійсний стан вказаної земельної ділянки, а тому застосування додаткових локальних коефіцієнтів, на яких наполягає позивач, суперечитиме статтям 15, 18, 20, 23 Закону України "Про оцінку земель" та пункту 2-1 Методики №213.

Керуючись Законом України "Про оцінку земель", Законом України "Про Державний земельний кадастр" та Порядком ведення Державного земельного кадастру позивач звертався до відповідача із заявою від 17 вересня 2018 року №7, у якій серед іншого зазначав, що при формування спірних витягів від 15 лютого 2017 року №1019/86-17 та від 12 лютого 2018 року №1600/86-18 Головним управлінням Держгеокадастру у місті Києві не було враховано та застосовано наступні локальні коефіцієнти щодо земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035: 0,90 - земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням; 0,90 - земельна ділянка не забезпечена централізованим водовідведенням; 0,90 - земельна ділянка не забезпечена централізованим газопостачанням; 0,80 - місцезнаходження земельної ділянки у зоні обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря; 0,90 - місцезнаходження земельної ділянки у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електропідстанцій та аеродромів, та просив видати нові витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки, в яких передбачити дані коефіцієнти.

На підтвердження наявності на земельній ділянці за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035 відповідних локальних факторів, позивач послався зокрема на технічні умови відповідних служб та підприємств, топоплан і генплан ділянки, виданий Інститутом генерального плану міста Києва та Головним управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

Листом Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 24 вересня 2018 року №19-26-0.10-5462/2-18 позивача повідомлено, що оскільки Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Києва затверджена рішенням Київської міської ради від 03 липня 2014 року №2323, яке введено в дію 01 липня 2015 року, застосування додаткових локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки при розрахунку її нормативної грошової оцінки можливе за умови внесення змін до Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва, її подальшої експертизи та затвердження рішенням Київської міської ради.

Власне, вищевказані обставини і стали підставами для звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом.

Вирішуючи спір суд виходить з наступного.

Процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначає Порядок ведення Державного земельного кадастру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 (Порядок №1051).

Відповідно до пункту 3 Порядку №1051 Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях.

Документи в паперовій формі, які створюються під час ведення Державного земельного кадастру, витяги з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру, довідки, що містять узагальнену інформацію про землі (території), викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану), кадастрові плани земельних ділянок та інші документи створюються шляхом роздрукування їх електронної (цифрової) форми за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.

У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях.

Як зазначено у пунктах 4 та 5 Порядку №1051 ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи.

Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр.

Функції адміністратора Державного земельного кадастру виконує визначене Держгеокадастром за погодженням з Мінрегіоном державне підприємство, яке належить до сфери управління Держгеокадастру.

До складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України "Про Державний земельний кадастр" та цим Порядком.

Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей.

Адміністратори центрів надання адміністративних послуг у порядку, встановленому Законом України "Про адміністративні послуги", та уповноважені посадові особи виконавчих органів місцевого самоврядування, які успішно пройшли стажування відповідно до Порядку проведення стажування у сфері земельних відносин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2016 року № 205, надають відомості з Державного земельного кадастру згідно з повноваженнями, визначеними Законом України "Про Державний земельний кадастр" та цим Порядком, у межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (пункт 5-1 Порядку №1051).

Повноваження державних кадастрових реєстраторів Держгеокадастру та його територіальних органів визначені пунктом 6 Порядку №1051, зокрема підпунктами 1, 2, 8-11 передбачено внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) або надання відмови у їх внесенні про: - землі в межах державного кордону, території адміністративно-територіальних одиниць (Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва і Севастополя, районів, міст, селищ, сіл, районів у містах); - обмеження у використанні земель; - земельні ділянки (їх частини), розташовані в межах району, міста республіканського (Автономної Республіки Крим) чи обласного значення, районів у мм. Києві і Севастополі, а також міст, селищ, сіл, розташованих у їх межах.

Здійснення реєстрації: - заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; - заяв про надання відомостей з Державного земельного кадастру; - повідомлень про виявлення помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру; - заяв про виправлення технічних помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру; - заяв про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру; - заяв в електронній формі про отримання відомостей з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

А також: - надання відомостей з Державного земельного кадастру щодо об`єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту, та відмови у їх наданні, витягів з Державного земельного кадастру про будь-яку земельну ділянку в межах державного кордону; - виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, допущених у відомостях щодо об`єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту; - оприлюднення за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на офіційному веб-сайті Держгеокадастру відомостей щодо об`єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту; - надання та отримання інформації про об`єкти Державного земельного кадастру в порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами.

В свою чергу, відповідно до пункту 9-1 Порядку №1051 до повноважень адміністраторів центрів надання адміністративних послуг та уповноважених посадових осіб виконавчих органів місцевого самоврядування належать: 1) здійснення реєстрації: - заяв про надання відомостей з Державного земельного кадастру; - заяв в електронній формі про отримання відомостей з Державного земельного кадастру про земельну ділянку; 2) проведення перевірки відповідності поданих документів вимогам законодавства; 3) надання відомостей з Державного земельного кадастру про землі та земельні ділянки (їх частини), розташовані в межах району, міста республіканського (Автономної Республіки Крим) чи обласного значення, та відмови у їх наданні, витягів з Державного земельного кадастру про будь-яку земельну ділянку в межах державного кордону; 4) оприлюднення за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на офіційному веб-сайті Держгеокадастру дати та номера реєстрації заяв про надання відомостей з Державного земельного кадастру, їх стислого змісту та інформації про результати розгляду.

Відповідно до пунктів 10 та 11 Порядку №1051 відомостями Державного земельного кадастру є всі відомості, які підлягають внесенню до нього згідно з цим Порядком та у порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами, а також відомості, одержані внаслідок їх оброблення, систематизації та узагальнення.

Відомості Державного земельного кадастру поділяються на відомості про: 1) геодезичну та картографічну основу Державного земельного кадастру; 2) кадастрове зонування земель у межах території України; 3) об`єкти Державного земельного кадастру.

Як зазначено в пунктах 12-14 Порядку №1051, відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об`єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.

Відомості Державного земельного кадастру підлягають відображенню у документах Державного земельного кадастру.

Відомості про об`єкти Державного земельного кадастру вносяться до нього відповідно до пунктів 66-137 цього Порядку.

Пунктом 22 Порядку №1051 передбачено, що до Державного земельного кадастру вносяться такі відомості про землі у межах державного кордону, як відомості про землі в межах територій адміністративно-територіальних одиниць (Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя, районів, міст, селищ, сіл, районів у містах) та за їх межами (у частині, що характеризують такі землі з урахуванням їх місцезнаходження), зокрема відомості про економічну та нормативну грошову оцінку земель у межах території адміністративно-територіальної одиниці (підпункт 8), у тому числі інформація про локальні фактори і зони їх дії (назви локальних факторів; межі зон дії локальних факторів (за видами) з координатами їх поворотних точок; значення коефіцієнта локального фактора в межах зони його дії) (абзац четвертий підпункту 8), а також інформація про документи, на підставі яких встановлено нормативну грошову оцінку земель у межах території адміністративно-територіальної одиниці (назва, дата та номер рішення про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, найменування органу, що його прийняв, дата проведення нормативної грошової оцінки земель та введення в дію зазначеного рішення), електронні копії таких документів (абзац сьомий підпункту 8).

Згідно підпунктів 14, 15 пункту 24 Порядку №1051 до Державного земельного кадастру вносяться такі відомості про земельні ділянки, як нормативна грошова оцінка: значення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яке розраховується за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на підставі відомостей про земельну ділянку, зазначених у цьому пункті, та відомостей про нормативну грошову оцінку земель у межах території адміністративно-територіальної одиниці згідно з підпунктом 8 пункту 22 цього Порядку; дата проведення нормативної грошової оцінки земель; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку: назва та дата розроблення документації із землеустрою, відомості про її розробників; назва, дата та номер рішення про затвердження документації із землеустрою, найменування органу, що його прийняв, електронні копії відповідних документів; інформація про документи, на підставі яких встановлено нормативну грошову оцінку земель у межах території адміністративно-територіальної одиниці, до складу якої входить земельна ділянка, згідно з підпунктом 8 пункту 22 цього Порядку.

За приписами пунктів 66, 67 Порядку №1051 до Державного земельного кадастру державними кадастровими реєстраторами вносяться відомості (зміни до них), зазначені у пунктах 21-25 цього Порядку, про об`єкти Державного земельного кадастру.

Внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.

Забороняється вимагати для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених Законом України "Про Державний земельний кадастр".

Згідно пункту 69 Порядку №1051 внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється за заявою згідно з додатком 12 замовника документації із землеустрою та оцінки земель або її розробника від імені замовника, якщо це передбачено договором на виконання відповідних робіт (далі - заявник).

Заява разом з документацією із землеустрою або оцінки земель, електронним документом та іншими документами, зазначеними у пунктах 91-137 цього Порядку, подається заявником Державному кадастровому реєстраторові особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

Внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється без подання заяви у випадках: отримання відомостей (змін до них) у порядку інформаційної взаємодії з кадастрами та інформаційними системами; отримання від органів державної влади та органів місцевого самоврядування рішень про затвердження документації із землеустрою та оцінки земель; зазначених у пункті 119 цього Порядку.

Пунктами 70-75 Порядку №1051 визначено алгоритм дій Державного кадастрового реєстратора у разі отримання відповідної заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Пунктами 76-79 Порядку №1051 передбачено дії Державного кадастрового реєстратора у разі отримання від органів державної влади (крім Верховної Ради України) та органів місцевого самоврядування рішень про затвердження документації із землеустрою та оцінки земель, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Відповідно до пункту 87 Порядку №1051 заявникові безоплатно надається витяг з Державного земельного кадастру для підтвердження внесення до Державного земельного кадастру відомостей, в тому числі виправлення виявлених помилок відповідно до пункту 144 цього Порядку, про: 1) державну реєстрацію земельної ділянки; 2) обмеження у використанні земель; 3) межі частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту; 4) межі державного кордону; 5) межі адміністративно-територіальних одиниць; 6) нормативну грошову оцінку земель, розташованих у межах територій адміністративно-територіальних одиниць; 7) економічну оцінку земель.

За бажанням заявника йому безоплатно надається витяг з Державного земельного кадастру, відповідна довідка, викопіювання з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру на заміну відповідного документа, в якому виявлено помилку.

Витяг з Державного земельного кадастру формується за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру одночасно з внесенням відповідних відомостей до Державного земельного кадастру відповідно до пункту 176 цього Порядку та надається заявникові відповідно до пункту 178 цього Порядку.

Згідно підпункту 8 пункту 97 Порядку №1051 до Державного земельного кадастру вносяться відомості (зміни до них) про землі в межах територій адміністративно-територіальних одиниць, зазначені у пункті 22 цього Порядку, щодо нормативної грошової оцінки земель в межах території адміністративно-територіальної одиниці - на підставі технічної документації з такої оцінки.

Державний кадастровий реєстратор протягом п`яти робочих днів з моменту внесення до Державного земельного кадастру відомостей, зазначених у пункті 22 цього Порядку, за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру узагальнює такі відомості та вносить їх до Державного земельного кадастру (пункт 100 Порядку №1051).

У разі коли до 1 січня 2013 року була розроблена технічна документація із землеустрою щодо складення документів, що посвідчують право на земельну ділянку, на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність, або надання в користування, у тому числі на умовах оренди, а відомості про таку земельну ділянку не внесені до державного реєстру земель, державна реєстрація такої земельної ділянки здійснюється на підставі зазначеної технічної документації із землеустрою згідно з пунктами 107-111 і 113 цього Порядку (пункт 115-2 Порядку №1051).

Згідно пунктів 116-118 Порядку №1051 внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про зареєстровану земельну ділянку, зазначених у пункті 24 цього Порядку, здійснюється шляхом внесення таких відомостей до відповідної Поземельної книги.

У разі коли до Державного земельного кадастру вносяться відомості (зміни до них) про зареєстровану раніше земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку Поземельна книга не відкривалася, такі відомості (зміни до них) вносяться до неї після її відкриття відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку.

Відомості (зміни до них) про зареєстровані земельні ділянки вносяться до Державного земельного кадастру в разі внесення: 1) змін до відомостей про земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку відкрито Поземельну книгу; 2) нових (додаткових) відомостей про земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку відкрито Поземельну книгу; 3) змін до відомостей про земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку Поземельна книга не відкривалася, та/або нових (додаткових) відомостей про земельну ділянку.

Внесення до Поземельної книги відомостей (змін до них) про зареєстровану земельну ділянку (крім випадків, зазначених у пункті 119 цього Порядку) здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності відповідно до документації, що є підставою для внесення відповідних відомостей (змін до них) (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання).

Згідно пункту 119 Порядку №1051 до Поземельної книги без подання заяви вносяться відомості (зміни до них), зокрема про: зміну нормативної грошової оцінки земельної ділянки в результаті проведення нормативної грошової оцінки земель адміністративно-територіальних одиниць (підпункт 2); затвердження документації із землеустрою та оцінки земель, на підставі якої внесено зміни до відомостей про земельну ділянку та/або нові (додаткові) відомості про земельну ділянку (підпункт 5).

Відповідно до пунктів 123, 124 Порядку №1051 123 для внесення до Державного земельного кадастру змін до відомостей про зареєстровану земельну ділянку, зазначених у підпунктах 1 і 2 пункту 119 цього Порядку, Державному кадастровому реєстраторові подаються: 1) документація, яка є підставою для внесення таких відомостей; 2) електронний документ.

Державний кадастровий реєстратор за результатами розгляду документів, поданих для внесення до Поземельної книги змін до відомостей про зареєстровану земельну ділянку, зазначених у підпунктах 1 і 2 пункту 119 цього Порядку, вносить зміни до Поземельної книги в електронній (цифровій) формі, яка містить відомості про відповідну земельну ділянку.

До Поземельної книги в паперовій формі зміни до зазначених відомостей вносяться Державним кадастровим реєстратором у разі звернення власника або користувача земельної ділянки за внесенням певних відомостей (змін до них) до відповідної Поземельної книги та/або отриманням певних відомостей з Державного земельного кадастру про відповідну земельну ділянку.

Відповідно до пунктів 132-134 Порядку №1051 відомості (зміни до них) про затвердження документації із землеустрою та оцінки земель, що є підставою для внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, вносяться до Поземельної книги Державним кадастровим реєстратором відповідно до пункту 76 цього Порядку.

Відомості (зміни до них) про зареєстровану земельну ділянку, отримані в порядку інформаційної взаємодії між кадастрами та іншими інформаційними системами, вносяться до Поземельної книги Державним кадастровим реєстратором відповідно до пункту 124 цього Порядку та Порядку інформаційної взаємодії між кадастрами та інформаційними системами.

Внесення відомостей до Державного земельного кадастру в разі внесення змін до відомостей про земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку Поземельна книга не відкривалася, та/або нових (додаткових) відомостей про таку земельну ділянку до Поземельної книги (в тому числі у випадку, передбаченому пунктом 4 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про Державний земельний кадастр", під час перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки з державного реєстру земель) здійснюється Державним кадастровим реєстратором відповідно до пункту 124 цього Порядку.

Помилками у Державному земельному кадастрі, згідно пункту 138 Порядку №1051, є: 1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру; 2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру); 3) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (в тому числі виявлена після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об`єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 року до Державного фонду документації із землеустрою); 4) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії; 5) технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель; 6) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру під час державної реєстрації земельної ділянки; 7) помилка у застосуванні систем координат для земельних ділянок, які були зареєстровані до 1 січня 2013 року та перенесені до Державного земельного кадастру.

Відомості про земельну ділянку та інші об`єкти Державного земельного кадастру у разі виправлення помилки щодо реєстрації земельної ділянки або виправлення помилкового перенесення відомостей про земельну ділянку з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру та у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки або виправлення помилки щодо інших об`єктів Державного земельного кадастру: набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора; відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи; зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.

Згідно пункту 139 Порядку №1051 у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно з додатком 29 територіальному органові Держгеокадастру у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки.

У повідомленні викладається суть виявлених помилок.

До повідомлення додаються документи, що містять зазначені у повідомленні технічні помилки, та документи, що підтверджують такі помилки і містять правильну редакцію відповідних відомостей.

Повідомлення разом з доданими до нього документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

Державний кадастровий реєстратор під час розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей (пункт 143 Порядку №1051).

Пунктами 144-148 Порядку №1051 визначено дії Державного кадастрового реєстратора у випадку, якщо факт невідповідності відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, підтверджено.

Зокрема, згідно пункту 146 Порядку №1051 виправлення технічної помилки здійснюється Державним кадастровим реєстратором у Державному земельному кадастрі, витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру та всіх документах, які створюються під час ведення Державного земельного кадастру (в електронній та паперовій формі) та містять відповідні відомості, шляхом повторного виготовлення (в електронній та паперовій формі) відповідних документів (їх аркушів).

При цьому, відповідно до пункту 150 Порядку №1051, якщо за результатами розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки Державним кадастровим реєстратором встановлено, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які є підставою для їх внесення, але потребують виправлення у зв`язку з виявленням технічних помилок у таких документах, Державний кадастровий реєстратор повідомляє про це заявникові згідно з додатком 34 із зазначенням документів та технічних помилок у них, виправлення яких має передувати виправленню відповідних відомостей у Державному земельному кадастрі.

Виправлення технічних помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок наявності технічних помилок у документах, на підставі яких внесені такі відомості, здійснюється Державним кадастровим реєстратором після виправлення помилок у зазначених документах за заявою заінтересованої особи за формою згідно з додатком 35 відповідно до пунктів 140-148 цього Порядку.

До заяви додаються: документи (або їх посвідчені копії), на підставі яких до Державного земельного кадастру внесені відомості, та ті, що містять технічні помилки; документи з виправленими технічними помилками, які є підставою для виправлення відповідних технічних помилок у Державному земельному кадастрі; документ, що підтверджує оплату послуг з виправлення технічних помилок у Державному земельному кадастрі

Згідно пункту 151 Порядку №1051 у разі виявлення технічної помилки, допущеної у відомостях Державного земельного кадастру, органом, що здійснює його ведення (в тому числі після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об`єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженої та переданої до 1 січня 2013 року до Державного фонду документації із землеустрою), зазначений орган у п`ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересованій особі згідно з додатком 36 та виправляє зазначену помилку відповідно до пунктів 140-148 цього Порядку.

У повідомленні про виявлення технічної помилки, допущеної у відомостях Державного земельного кадастру, органом, що здійснює його ведення, зазначаються суть виявлених помилок та можливі шляхи їх виправлення.

Виправлення помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель, здійснюється після внесення змін до такої документації (пункт 153 Порядку №1051).

Приймання та ведення обліку заяв про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру, їх оприлюднення та розгляд здійснюються відповідно до пунктів 69-88 цього Порядку після підтвердження факту допущення помилки у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель, внесення виправлень відповідно до пунктів 140-148 цього Порядку (пункт 154 Порядку №1051).

За приписами пунктів 155, 156, 156-1 Порядку №1051 у разі виявлення органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, в документації із землеустрою та оцінки земель помилки, допущеної у його відомостях (у тому числі після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об`єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженої та переданої до 1 січня 2013 року до Державного фонду документації із землеустрою), зазначений орган у п`ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересованій особі згідно з додатком 38 та виправляє зазначену помилку відповідно до пунктів 152-154 цього Порядку.

У повідомленні про виявлення помилки, допущеної у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель, зазначаються суть виявленої помилки та можливі шляхи її виправлення.

Виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду.

Технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель, виправляється на підставі повідомлення про виявлення технічної помилки, допущеної у відомостях Державного земельного кадастру органом, що здійснює його ведення, за формою згідно з додатком 36.

У разі виявлення технічної помилки, допущеної у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель, Державний кадастровий реєстратор: виправляє технічну помилку у відомостях Державного земельного кадастру, яка виникла внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, які не були зареєстровані у Державному реєстрі земель; формує в електронній формі протокол виправлення технічної помилки, що виникла під час державної реєстрації земельної ділянки з порушенням вимог цього Порядку або внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, які не були зареєстровані в державному реєстрі земель, згідно з додатком 30-1; засвідчує протокол виправлення технічної помилки, допущеної у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, які не були зареєстровані у державному реєстрі земель, власним електронним цифровим підписом.

Технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель, за наявності відкритої Поземельної книги виправляється відповідно до пункту 156 цього Порядку.

Технічні помилки, допущені у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, які не були зареєстровані у державному реєстрі земель, виправляються у день їх виявлення.

Згідно пунктів 158-161 Порядку №1051 помилки, допущені у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії, підлягають виправленню у Державному земельному кадастрі після їх виправлення у відповідних кадастрах та інформаційних системах.

У разі виявлення фізичною або юридичною особою помилки, допущеної у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії, заінтересована особа письмово повідомляє про це відповідному територіальному органові Держгеокадастру згідно з додатком 39.

До повідомлення додаються документи, що підтверджують помилки та їх характер.

Повідомлення разом з доданими до нього документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.

Приймання та ведення обліку заяв про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру, їх розгляд здійснюються відповідно до пунктів 69-88 цього Порядку після підтвердження факту допущення помилки у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії, внесення відповідних виправлень відповідно до пунктів 140-148 цього Порядку.

У разі виявлення органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, помилки у його відомостях, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії, зазначений орган у п`ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересованій особі згідно з додатком 40 та суб`єктові інформаційної взаємодії, від якого така інформація надійшла до Державного земельного кадастру.

У повідомленні про виявлення помилки у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії, зазначаються суть виявленої помилки та можливі шляхи її виправлення.

Виправлення виявленої помилки здійснюється у п`ятиденний строк після отримання виправлених відомостей від відповідного суб`єкта інформаційної взаємодії відповідно до пунктів 144-148 цього Порядку.

Пункти 162-199 Порядку №1061 стосуються порядку отримання відомостей з Державного земельного кадастру та які, згідно пункту 162, повинні бути актуальними на дату та час формування документів, визначених підпунктами 1-4 цього пункту, зокрема витягу з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру.

Як вже зазначалося раніше, позиція відповідача ґрунтується на тому, що оскаржувані позивачем витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035 містили актуальну інформацію станом на час їх формування згідно наявних відомостей, внесених до Державного земельного кадастру.

Також, відповідачем наголошено на тому, що позивач не зазначив та не обґрунтував у відповідності до пункту 138 Порядку №1061 наявності помилки у відомостях Державного земельного кадастру щодо Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва, зокрема і щодо локальних факторів, які характеризують місцерозташування земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035, та що могли б слугувати підставою для виправлення помилки в Державному земельному кадастрі.

Однак, виходячи з матеріалів справи, суд не погоджується з правовою позицією відповідача з огляду на таке.

Так, на користь наявності спірних локальних факторів на земельній ділянці за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035 позивачем надано суду копії технічних умов ПАТ "Акціонерна компанія "Київводоканал" на водопостачання об`єкта від 13 грудня 2010 року №6913, технічних умов ВАТ "Акціонерна компанія "Київводоканал" на каналізування об`єкта від 13 грудня 2010 року №6924, листа ПрАТ "Акціонерна компанія "Київводоканал" від 12 грудня 2018 року №6494/26/36/02-18, технічних умов ПАТ "Київгаз" від 03 травня 2012 року №5412 та листа від 18 жовтня 2018 року №2934/40, протоколу випробування вимірів рівнів звуку і звукових тисків ТОВ "Центральна біохімічна лабораторія" від 22 листопада 2018 року №0591.

Тобто, за обґрунтуваннями позивача ці та інші матеріали, зокрема витяг №Ю-36884/2012 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035, виданий Комунальним підприємством "Київський інститут земельних відносин" Головного управління земельних ресурсів Київської міської ради 01 жовтня 2012 року за №943, є доказами, що свідчать про наявність відповідних локальних факторів на зазначеній земельній ділянці, а отже і про наявність помилки у відомостях Державного земельного кадастру, оскільки такі не відповідають фактичним обставинам.

Суд зазначає, що пунктом 2 рішення Київської міської ради від 26 липня 2007 року №43/1877, яким затверджувалась Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Києва та Порядок її визначення, встановлювалось, що локальні коефіцієнти, які характеризують місце розташування конкретних земельних ділянок, за клопотаннями власників земельних ділянок або землекористувачів (орендарів) до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) можуть уточнюватися розробником документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва - дочірнім підприємством "Інститут Київгенплан" відкритого акціонерного товариства "Київпроект" на підставі запиту Головного управління земельних ресурсів.

Надалі, згідно рішення Київської міської ради від 03 липня 2014 року №23/23 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва", зазначений пункт вищевказаного рішення Київської міської ради від 26 липня 2007 року №43/1877 було виключено.

Згідно частини другої статті 20 Закону України "Про оцінку земель" від 11 грудня 2003 року №1378-IV дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина третя статті 23 Закону України "Про оцінку земель").

У відповідності до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Положення про Головне управління Держгеокадастру у місті Києві затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29 вересня 2016 року №333 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2016 року за №1392/29522) (Положення №333).

У відповідності до пункту 3 Положення №333 завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Згідно пункту 4 Положення №333 Головне управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема: здійснює ведення Державного земельного кадастру, інформаційну взаємодію Державного земельного кадастру з іншими інформаційними системами в установленому порядку; організовує виконання на відповідній території робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру; веде поземельні книги та видає витяги із Державного земельного кадастру про земельні ділянки; готує пропозиції щодо вдосконалення методики та порядку виконання робіт з грошової оцінки земель та вносить їх на розгляд Голові Держгеокадастру; погоджує в межах повноважень, передбачених законом, документацію із землеустрою; здійснює землеустрій, у тому числі забезпечує проведення державної інвентаризації земель; забезпечує створення, формування і ведення місцевого фонду документації із землеустрою; здійснює державний нагляд у сфері землеустрою; здійснює координацію діяльності науково-дослідних, інших підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держгеокадастру, на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці; проводить відповідно до законодавства моніторинг земель та їх охорону; вносить у встановленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання, у тому числі щодо приведення у відповідність до законодавства прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель; здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов`язаних з діяльністю Держгеокадастру; здійснює інші повноваження, визначені законом.

Головне управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями на території міста (пункт 7 Положення №333).

Аналізуючи процитовані норми законодавства, суд звертає увагу, що згідно положень статті 3 Закону України "Про Державний земельний кадастр" від 07 липня 2011 року №3613-VI Державний земельний кадастр базується зокрема на принципах об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі.

Відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів (частина перша статті 11 Закону України "Про Державний земельний кадастр").

Оскільки держателем Державного земельного кадастру, відповідно до частини другої статті 6 Закону України "Про Державний земельний кадастр", є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин - Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр), згідно пункту 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №15, то відповідач, за пунктом 1 Положення №333 як територіальний орган Держгеокадастру, що йому підпорядкований, окрім ведення та адміністрування Державного земельного кадастру, також наділений повноваженнями здійснювати розгляд звернень громадян з питань, пов`язаних з діяльністю Держгеокадастру.

При цьому, посадові особи відповідача, згідно пункту 6 Положення №333, в межах своїх повноважень мають право, зокрема: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; залучати в установленому порядку до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань учених і фахівців (за їх згодою), працівників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їхніми керівниками); одержувати безоплатно від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, а також громадян та їх об`єднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань; користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, державною системою урядового зв`язку та іншими технічними засобами.

Враховуючи наявність спірних відомостей щодо земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035, а саме в частині локальних факторів на місцезнаходження земельної ділянки, що мають вплив на узагальнюючий локальний коефіцієнт (Км3), який згідно Порядку №489 та Методики №213 є складовою при обчисленні нормативної грошової оцінки земельної ділянки, за якою надалі обраховується і розмір орендної плати за користування земельною ділянкою, на думку суду відповідач не вжив відповідних заходів та не скористався наданими повноваженнями щодо перевірки заявленої позивачем інформації, що містилась у його зверненні від 17 вересня 2018 року №7 і підтверджується наявними матеріалами справи, та яка в свою чергу не спростована відповідачем відповідно до положень статей 73, 76, частини першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України.

Як підсумок, враховуючи обраний позивачем спосіб захисту у даній справі в частині оскарження дій відповідача щодо застосування при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідних локальних коефіцієнтів, з якими позивач не погоджується, належність якого відповідає висновкам Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, висловлених у постанові від 12 листопада 2018 року по справі №814/789/17 (провадження №К/9901/55805/18), у суду наявні підстави для задоволення позовних вимог в даній частині.

Щодо заявлених позивачем вимог в частині визнання протиправними та скасування витягів Головного управління Дерджгеокадастру у місті Києві від 15 лютого 2017 року №1019/86-17 та від 12 лютого 2018 року №1600/86-18, суд зазначає, що згідно правової позиції Верховного Суду у вищезгаданій постанові від 12 листопада 2018 року по справі №814/789/17, колегія суддів зазначила про обґрунтованість висновку, що витяг з технічної документації про грошову оцінку землі не є рішенням суб`єкта владних повноважень, оскільки не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, а лише носить інформаційний характер.

Водночас, згідно пунктів 57 та 58 постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 30 січня 2020 року по справі №820/1804/16 (провадження №К/9901/12821/18) надаючи оскаржуваний витяг, відповідач зобов`язаний був перевірити правомірність та обґрунтованість вказаних в ньому даних, які впливають на вартість грошової оцінки земельної ділянки. Формування витягу в автоматичному режимі не може бути підставою для встановлення в ньому розмірів коефіцієнтів, які не відповідають вимогам чинного законодавства.

За встановлених обставин по справі, колегія суддів погодилась з висновками судів попередніх інстанцій про наявність підстав для визнання протиправними дій відповідача щодо здійснення оцінки земельної ділянки, дані якої оформлені витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та скасування зазначеного витягу.

Відповідно, викладене свідчить про наявність підстав для задоволення заявлених позовних вимог і в частині визнання протиправними та скасування оскаржуваних витягів по даній адміністративній справі.

У той же час, заявлені позовні вимоги про зобов`язання відповідача вжити заходів щодо видачі позивачу нових витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:118:0035 із застосуванням іншого коефіцієнту Км3, суд вважає їх передчасними, оскільки вказаним діям відповідача передує приведення відомостей у Державному земельну кадастрі у відповідність до існуючого стану та фактичного використання земельної ділянки позивача, і наступним проведенням розрахунку її нормативної грошової оцінки згідно чинного законодавства, а отже не вбачає підстав для задоволення позовних вимог у цій частині.

Разом з тим, з метою ефективного відновлення порушеного права позивача суд вважає за доцільне зобов`язати відповідача вжити заходів щодо приведення відомостей у Державному земельну кадастрі у відповідність до існуючого стану та фактичного використання земельної ділянки позивача з кадастровим номером 8000000000:90:118:0035 із застосуванням іншого коефіцієнту Км3.

Положеннями статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України регламентовано, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Враховуючи розмір заявлених позовних вимог та сплачений позивачем судовий збір в сумі 3842,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями від 13 лютого 2019 року №632 та від 27 лютого 2019 року №640, до відшкодування у пропорційному відношенні до розміру задоволених позовних вимог підлягає 2561,34 грн. (38420,00 - 1280,66).

Керуючись статтями 2, 77, 139, 143, 243-246, 250, 251 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -

в и р і ш и в:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Серж" до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві - задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві при застосуванні сукупного коефіцієнту Км3 величиною "0,86" у витязі №1019/86-17, сформованому 15 лютого 2017 року, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035.

3. Визнати протиправними дії Головного управління Дерджгеокадастру у місті Києві при застосуванні сукупного коефіцієнту КмЗ величиною "0,86" у витязі №1600/86-18, сформованому 12 лютого 2018 pоку, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035.

4. Визнати протиправним та скасувати витяг №1019/86-17, який сформований Головним управлінням Дерджгеокадастру у місті Києві (код з ЄДРПОУ 39802366) 15 лютого 2017 pоку, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035 - у якому застосовано сукупний коефіцієнт КмЗ величиною "0,86".

5. Визнати протиправним та скасувати витяг №1600/86-18, який сформований Головним управлінням Дерджгеокадастру у місті Києві (код з ЄДРПОУ 39802366) 12 лютого 2018 pоку, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035 - у якому застосовано сукупний коефіцієнт КмЗ величиною "0,86".

6. Зобов`язати Головне управління Дерджгеокадастру у місті Києві вжити заходів щодо приведення відомостей у Державному земельну кадастрі у відповідність до існуючого стану та фактичного використання земельної ділянки позивача з кадастровим номером 8000000000:90:118:0035 із застосуванням іншого коефіцієнту Км3.

7. В решті заявлених позовних вимог - відмовити.

8. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Серж" (код ЄДРПОУ: 22919459, адреса: 04080, м. Київ, вул. Набережно-Лугова, 29) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у місті Києві (код ЄДРПОУ: 39802366, адреса: 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 69) судові витрати в сумі 2561,34 грн.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.І. Шейко

Дата ухвалення рішення08.07.2020
Оприлюднено14.07.2020
Номер документу90319371
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/2627/19

Постанова від 19.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Постанова від 19.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Ухвала від 12.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Рішення від 08.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 03.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні