Постанова
від 19.10.2020 по справі 640/2627/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/2627/19 Суддя (судді) першої інстанції: Шейко Т.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів Степанюка А.Г., Чаку Є.В., секретаря Вінокурової І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Держгеокадастру у м. Києві на Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 липня 2020 року за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Серж до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, за участю Третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача - Київської міської ради, про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Рішенням IV сесії VI скликання Київської міської ради Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю СЕРЖ земельної ділянки для реконструкції, будівництва та обслуговування багатофункціонального комплексу з СТО, складськими, торговельними, адміністративними приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Острівній, 12-а у Голосіївському районі м. Києва від 17.09.2009 №230/2299, зокрема передано Позивачу у довгострокову оренду на 15 років земельну ділянку площею 0,76 га для реконструкції, будівництва та обслуговування багатофункціонального комплексу з СТО, складськими, торговельними, адміністративними приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Острівній, 12-а у Голосіївському районі м. Києва за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування.

Між Третьою особою, як Орендодавцем, та Позивачем, як Орендарем, укладено Договір оренди земельної ділянки від 25.12.2010, відповідно до п. 1.1. якого Орендодавець, на підставі Рішення Київської міської ради від 17.09.2009 за №230/2299 та за Актом приймання-передачі передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку за кадастровим номером 8000000000:90:118:0035, площею 7555 кв.м., з цільовим призначенням - для реконструкції, будівництва та обслуговування багатофункціонального комплексу з СТО, складськими, торговельними, адміністративними приміщеннями та підземним паркінгом, розташованої на вул. Острівній, 12-а у Голосіївському районі м. Києва.

15.02.2017 та 12.02.2018 Відповідачем сформовано Витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку заманеної земельної ділянки №№1019/86-17, 1600/96-18.

17.09.2018 Позивач звернувся до Відповідача із Заявою, в якій просив скасувати зазначені Витяги та видати нові, в яких застосувати сукупний коефіцієнт Км3 величиною 0,56 замість 0,86 .

Листом Відповідача від 24.09.2018 № 19-26-0.10-5462/2-18 Позивача повідомлено, що нормативну грошову оцінку у місті Києві проведено та Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Києва затверджено Рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва , яке введено в дію з 01 липня 2015 року, у зв`язку з чим застосування додаткових локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки при розрахунку її нормативної грошової оцінки можливе за умови внесення змін до Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва, її подальшої експертизи та затвердження рішенням Київської міської ради.

Позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправними дій Відповідача щодо застосування сукупного коефіцієнту Км3 величиною 0,86 у Витязі №1019/86-17, сформованого 15 лютого 2017 року, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035; визнання протиправними дій Відповідача при застосуванні сукупного коефіцієнту Км3 величиною 0,86 у Витязі №1600/86-18, сформованого 12 лютого 2018 pоку, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035; визнання протиправним та скасування Витягу №1019/86-17, сформованого Відповідачем 15 лютого 2017 pоку, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035 - у якому застосовано сукупний коефіцієнт Км3 величиною 0,86 ; визнання протиправним та скасування Витягу №1600/86-18, сформованого Відповідачем 12 лютого 2018 pоку, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035 - у якому застосовано сукупний коефіцієнт Км3 величиною 0,86 ; зобов`язання Відповідача видати Позивачу новий витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035 - у якому застосовано сукупний коефіцієнт Км3 величиною 0,56 , на 2017 рік; зобов`язання Відповідача видати Позивачу новий витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035 - у якому застосовано сукупний коефіцієнт Км3 величиною 0,56 , на 2018 рік.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 липня 2020 року позов задоволено частково; визнано протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві при застосуванні сукупного коефіцієнту Км3 величиною 0,86 у витязі №1019/86-17, сформованому 15 лютого 2017 року, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035; визнано протиправними дії Головного управління Дерджгеокадастру у місті Києві при застосуванні сукупного коефіцієнту Км3 величиною 0,86 у витязі №1600/86-18, сформованому 12 лютого 2018 pоку, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035; визнано протиправним та скасовано витяг №1019/86-17, який сформований Головним управлінням Дерджгеокадастру у місті Києві (код з ЄДРПОУ 39802366) 15 лютого 2017 pоку, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035 - у якому застосовано сукупний коефіцієнт Км3 величиною 0,86 ; визнано протиправним та скасовано витяг №1600/86-18, який сформований Головним управлінням Дерджгеокадастру у місті Києві (код з ЄДРПОУ 39802366) 12 лютого 2018 pоку, із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 7555 м2, яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Острівна, 12-а, кадастровий номер 8000000000:90:118:0035 - у якому застосовано сукупний коефіцієнт Км3 величиною 0,86 ; зобов`язано Головне управління Дерджгеокадастру у місті Києві вжити заходів щодо приведення відомостей у Державному земельну кадастрі у відповідність до існуючого стану та фактичного використання земельної ділянки позивача з кадастровим номером 8000000000:90:118:0035 із застосуванням іншого коефіцієнту Км3; в решті заявлених позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників Сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід задовольнити, Рішення суду першої інстанції скасувати, ухвалити нове судове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю з наступних підстав.

Згідно з частиною п`ятою ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

А як зазначено у Постанові Верховного Суду від 20 грудня 2018 року у справі № 826/11716/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Контактбудсервіс до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві, треті особи - Київська міська рада, Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії, відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження Київської міської ради та ГУ Держгеокадастру у м. Києві у спірних правовідносинах визначаються, зокрема, законами України Про оренду землі , Про оцінку земель .

Згідно зі статтею 21 Закону України Про оренду землі , орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Відповідно до частини п`ятої статті 288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Частиною першою статті 13 Закону України Про оцінку земель передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно зі статтею 1 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Статтею 18 Закону України Про оцінку земель встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше, ніж один раз на 5-7 років.

За результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація (частина перша статті 20 Закону України Про оцінку землі ).

Відповідно до статті 15 цього ж Закону, підставою для проведення оцінки земель, у тому числі нормативної грошової оцінки земельних ділянок, є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Згідно з положеннями статті 23 Закону України Про оцінку землі , виготовлена технічна документація нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Рішення рад щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України. Зокрема, у цьому пункті зазначено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що нормативна грошова оцінка землі проводиться в обов`язковому порядку для визначення розміру орендної плати за землі комунальної та державної форм власності. При цьому, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, затверджується рішенням відповідної сільської, селищної чи міської ради. Таке рішення офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року.

Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що рішенням Київської міської ради від 30 липня 2014 року № 23/23 затверджено нормативну грошову оцінки земельних ділянок, розташованих в межах міста Києва. Дане рішення є чинним; його законність не оскаржувалась, у встановленому порядку воно не скасоване.

Відповідно до частини першої статті 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад. Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень (статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).

Дані про нормативну грошову оцінку стосовно окремої земельної ділянки за правилами частини другої статті 20 Закону України Про оцінку земель оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно з частиною третьою статті 23 Закону України Про оцінку земель , витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213 затверджено Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (надалі - Методика № 213).

В розділі ІІІ Методики визначено, що Км3 - це коефіцієнт, який характеризує локальні фактори місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території.

Відповідно до пункту 2-1 Методики № 213, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Пунктом 2 Методики № 213 передбачено, що інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани території, відомості Державного земельного кадастру, інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

З аналізу наведених правових норм вбачається, що витяг з технічної документації є документом, який оформлюється за результатом проведення нормативної грошової оцінки та відображає дані стосовно окремої земельної ділянки. Тобто витяг складається на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації, що затверджується рішенням відповідної сільської, селищної або міської ради.

У зв`язку з наведеним, колегія суддів дійшла висновку, що дії Відповідача щодо застосування сукупного коефіцієнту Км3 у Витягах із технічної документації про нормативну грошову оцінку заманеної земельної ділянки від 15.02.2017 та 12.02.2018 №№1019/86-17, 1600/96-18 є правомірними.

Згідно зі статтею 5 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

За змістом частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суб`єкта владних повноважень є нормативно-правовим або індивідуальним актом.

Нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування.

Індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

На цій підставі колегія суддів доходить до висновку про те, що витяг з технічної документації про грошову оцінку землі не є рішенням суб`єкта владних повноважень, оскільки не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, а лише носить інформаційний характер.

У зв`язку з наведеним, колегія суддів дійшла висновку щодо відсутності підстав для задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини першої ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є, зокрема неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

А згідно з частиною другою ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню; порушення норм процесуального права може бути підставою для скасування або зміни рішення, якщо це порушення призвело до неправильного вирішення справи.

Судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права, тому Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 липня 2020 року скасовується та ухвалюється нове судове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовляється повністю.

Керуючись ст.ст. 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у м. Києві задовольнити, Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 липня 2020 року скасувати, ухвалити нове судове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Верховного Суду.

Постанову складено в повному обсязі 21.10.2020 року.

Головуючий суддя Бабенко К.А.

Судді: Степанюк А.Г.

Чаку Є.В.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2020
Оприлюднено26.10.2020
Номер документу92357761
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/2627/19

Постанова від 19.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Постанова від 19.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Ухвала від 12.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Рішення від 08.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 03.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні