Рішення
від 17.07.2020 по справі 757/920/20-ц
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/920/20-ц

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2020 року Печерський районний суд м. Києва в складі головуючого - судді Волкової С.Я. при секретарі Бурому Є.В., за участю представника позивача ОСОБА_1 , представника відповідача ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін цивільну справу за позовом ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 , ІНН НОМЕР_1 ) до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністраціі) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-А, код ЄДРПОУ 40224921), державного реєстратора філії Комунального підприємства Куманівецької сільської ради Вектор міста Києва Мороза Дмитра Олександровича (01033, м. Київ, вул. Жилянська, 58, офіс 19), Товариства з обмеженою відповідальністю КНС-ДЕВЕЛОПМЕНТ (02095, м. Київ, вул. Княжий Затон, 15, кв. 82, код ЄДРПОУ 41489150), державного реєстратора Київської філії Комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області Центр реєстрації м. Київ Бондарчук Юлії Олександрівни про скасування реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації, скасування рішення державного реєстратора, скасування державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомості, визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності,

установив:

У січні 2020 р. ОСОБА_3 звернувся до суду із зазначеним позовом, із урахуванням заяви про збільшення позовних вимог від 01.06.2020 р. просить визнати протиправним та скасувати декларацію про готовність до експлуатації КВ № 141182530763 від 10.09.2018 р., видану Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міського державної адміністрації); визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію та інших обтяжень від 02.07.2018 р., індексовий номер: 41851532 про реєстрацію незавершеного будівництва житлового будинку (літ. А ), загальною площею 299,6 кв.м за адресою: АДРЕСА_2 , внесеного державним реєстратором Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області Центр реєстрації м. Київ Бондарчук Ю.О., номер запису про право власності: 26849374 від 02.07.2018 р.; визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію та інших обтяжень від 13.11.2018 р., індексовий номер: 44024108 про реєстрацію права власності на житловий будинок, загальною площею 486,6 кв.м за адресою: АДРЕСА_2 , внесеного державним реєстраторомфілії Комунального підприємства Куманівецької сільської ради Вектор міста Києва Морозом Д.О., номер запису про право власності: 28898288 від 08.11.2018 р.; скасувати зареєстроване за Товариством з обмеженою відповідальністю КНС-ДЕВЕЛОПМЕНТ право власності на житловий будинок, загальною площею 486,6 кв.м, житловою площею 121 кв.м, за адресою: АДРЕСА_2 , визнати за ним право власності на означений житловий будинок.Свої вимоги ОСОБА_3 обґрунтовує тим, що житловий будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_2 , є його власність на підставі свідоцтва про право власності серії НОМЕР_2 , виданого Головним управлінням житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради від 16.10.2008 р., його право власності 22.10.2008 р. зареєстроване у Київському міському бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна. 10.10.2019 р. з інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру власності на нерухоме майно йому стало відомо, що державним реєстраторомфілії Комунального підприємства Куманівецької сільської ради Вектор міста Києва Морозом Д.О. було без його відома внесено запис про реєстрацію права власності на житловий будинок за Товариством з обмеженою відповідальністю КНС-ДЕВЕЛОПМЕНТ , підставою внесення зазначено декларацію про готовність об`єкта до експлуатації. Оскільки на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_2 знаходиться тільки його житловий будинок, вважає дії відповідачів неправомірними, підлягають скасуванню, разом із свідоцтвом про право власності.

Ухвалою Печерського районного суду м. Києва від 17.01.2020 р. відкрито провадження у справі.

Ухвалою Печерського районного суду м. Києва від 14.02.2020 р. задоволено клопотання позивача, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Відповідачем Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) подано відзив на позовну заяву.

Відповідачами: державним реєстратором філії Комунального підприємства Куманівецької сільської ради Вектор міста Києва Морозом Д.О.,Товариством з обмеженою відповідальністю КНС-ДЕВЕЛОПМЕНТ , державним реєстратором Київської філії Комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області Центр реєстрації м. Київ Бондарчук Ю.О. відзив на позовну заяву не подано.

Суд, вислухавши представника позивачаОСОБА_1 , представника відповідача ОСОБА_2 , дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, всебічно перевіривши обставини, на яких вони ґрунтуються, у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, встановив наступні обставини і дійшов наступних висновків.

Згідно частини першої статті 10 Закону України Про архітектурну діяльність для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності на момент подій із будинком за адресою: АДРЕСА_2 регулювалися Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Положеннями частини 5 статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що органи державного архітектурно-будівельного контролю здійснюють контроль за виконанням підготовчих та будівельних робіт.

За змістом статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

В процесі такого контролю відповідні органи наділені повноваженнями, зокрема, реєструвати або повертати на доопрацювання декларацію про початок будівельних робіт (стаття 36 Закону), реєструвати або повертати декларацію про готовність об`єкта до експлуатації (стаття 39 Закону).

Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 01.10.2015 р. № 978 відповідно до Законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про місцеві державні адміністрації , Про регулювання містобудівної діяльності , постанов Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 р. № 887 Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої адміністрації , від 19.08.2015 р. № 671 Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю на виконання рішення Київської міської ради від 23.07.2015 р. № 761/1625 Про утворення Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) затверджено положення про Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно підпунктів 1, 2, 4 пункту 4 означеного Положення Департамент, зокрема, надає, отримує, реєструє, повертає документи, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, відмовляє у видачі таких документів, анулює їх, скасовує їх реєстрацію; приймає в експлуатацію закінчені будівництвом об`єкти (видає сертифікат, реєструє декларації про готовність об`єкта до експлуатації та повертає такі декларації на доопрацювання для усунення виявлених недоліків); здійснює державний архітектурно-будівельний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, проектної документації щодо об`єктів, розшатованих у межах міста Києва.

Згідно пункту 1 частини першої статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник має право виконувати будівельні роботи після: подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю -щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України.

Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. № 466 (в редакції, чинній на момент реєстрації декларації про готовність об`єкту до експлуатації) затверджено Порядок виконання підготовчих та будівельних робіт, яким визначено механізм набуття права на виконання підготовчих та будівельних робіт (далі - Порядок № 466 ), механізм прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта визначено Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. № 461 (далі - Порядок № 461 ).

Пунктом 13 Порядку № 466 (який діяв на час реєстрації повідомлення) встановлено, що повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, та повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - повідомлення ), повідомлення про зміну даних у зазначених повідомленнях за формою згідно з додатками 1, 2 і 2-1 до цього Порядку подається замовником (його уповноваженою особою) особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходження об`єкта не пізніше ніж за один календарний день до початку виконання підготовчих або будівельних робіт.

Орган державного архітектурно-будівельного контролю забезпечує внесення інформації, зазначеної у повідомленні про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт чи повідомленні про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт, до реєстру згідно з цим Порядком. Отже, законодавством не наділено правом орган державного архітектурно-будівельного контролю проводити перевірку інформації, що зазначена замовником будівництва у повідомленні про початок виконання будівельних робіт, а лише обов`язок перевірити повноту даних та внести останні до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Прийняття рішення про реєстрацію (повернення) декларації про готовність об`єкта до експлуатації, видачу (відмову у видачі) сертифіката здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дати подання відповідних документів.

Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю повертають декларацію про готовність об`єкта до експлуатації замовникові, якщо декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, з обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації.

Датою прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта є дата реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації (частина 5 статті 39 Закону).

Надані суду документи свідчать про те, що відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку № 466Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), перевіривши повноту даних, зареєстрував подане замовником будівництва Товариством з обмеженою відповідальністю КНС-ДЕВЕЛОПМЕНТ повідомлення про початок виконання будівельних робіт Будівництво індивідуального (садибного) житлового будинку за адресою: АДРЕСА_2 від 18.07.2018 р. КВ № 061181991660.

Надані суду документи свідчать про те, що відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку № 461Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), перевіривши повноту даних, зареєстрував замовнику будівництваТовариству з обмеженою відповідальністю КНС-ДЕВЕЛОПМЕНТ декларацію про готовність об`єкта до експлуатації Будівництво індивідуального (садибного) житлового будинку за адресою: АДРЕСА_2 від 10.09.2018 р. КВ № 1411825530763.

Відповідно до частини 9 статті 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зареєстрована декларація про готовність об`єкта до експлуатації є підставою, серед іншого, для оформлення права власності на нього.

Зі змісту положень статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності вбачається, що для усунення можливості зловживання правом на перевірки, сукупність заходів, які здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю за додержанням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил можуть здійснюватися лише під час виконання відповідними суб`єктами підготовчих та будівельних робіт. Тобто за загальним правилом такі перевірки можливі щодо тих об`єктів, які знаходяться в процесі будівництва. Виключенням із цього загального правила є виявлення факту самочинного будівництва у зв`язку з чим такі перевірки можуть стосуватися й збудованого об`єкту. Разом з тим, після реєстрації права власності на збудований об`єкт нерухомості на підставі зареєстрованої декларації про готовність об`єкту до експлуатації, остання вичерпує свою дію фактом виконання, та виключає можливість віднесення такого об`єкту до самочинного в силу його узаконення.

Аналогічна правова позиція міститься, зокрема, у постановах Верховного Суду від 19.09.2018 р. у справі № 804/1510/16 та від 02.10.2018 р. у справі № 465/1461/16-а.

Отже після реєстрації права власності на збудований об`єкт нерухомості на підставі зареєстрованої декларації про готовність об`єкту до експлуатації, остання вичерпала свою дію фактом виконання, скасування реєстрації такої декларації не буде нести будь-яких правових наслідків, при таких обставинах у суду відсутні підстави для задоволення вимог ОСОБА_3 про визнання протиправною та скасування декларацію про готовність до експлуатації КВ141182530763 від 10.09.2018 р., видану Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міського державної адміністрації).

Щодо інших вимог ОСОБА_3 , то позивач, звертаючись до суду із вимогами про визнання протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію та інших обтяжень від 02.07.2018 р., індексовий номер: 41851532 про реєстрацію незавершеного будівництва житлового будинку (літ. А ), загальною площею 299,6 кв.м за адресою: АДРЕСА_2 , внесеного державним реєстратором Київської філії комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області Центр реєстрації м. Київ Бондарчук Ю.О., номер запису рол право власності: 26849374 від 02.07.2018 р.; визнання протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію та інших обтяжень від 13.11.2018 р., індексовий номер: 44024108 про реєстрацію права власності на житловий будинок, загальною площею 486,6 кв.м за адресою: АДРЕСА_2 , внесеного державним реєстраторомфілії Комунального підприємства Куманівецької сільської ради Вектор міста Києва Морозом Д.О., номер запису про право власності: 28898288 від 08.11.2018 р.; кв.м, житловою площею 121 кв.м, за адресою: АДРЕСА_2 такі вимоги пов`язує із декларацією про готовність до експлуатації, отже, враховуючи, що у суду відсутні підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_3 про визнання протиправною та скасування декларацію про готовність до експлуатації КВ № 141182530763 від 10.09.2018 р., видану Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міського державної адміністрації), також відсутні підстави для задоволення вимог ОСОБА_3 в цій частині.

Вимоги ОСОБА_3 про скасування зареєстроване за Товариством з обмеженою відповідальністю КНС-ДЕВЕЛОПМЕНТ право власності на житловий будинок також не підлягають задоволенні, виходячи з наступного.

Частиною 1 статті 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Право власності Товариства на спірний об`єкт становить майно , яке підпадає під захист статті 1 Першого протоколу до Конвенції.

Щодо вимог позову ОСОБА_3 про визнання за ним права власності на житловий будинок, загальною площею 486,6 кв.м, житловою площею 121 кв.м за адресою: АДРЕСА_2 , то такі вимоги позивач пов`язує із скасуванням зареєстроване за Товариством з обмеженою відповідальністю КНС-ДЕВЕЛОПМЕНТ право власності на житловий будинок, загальною площею 486,6 кв.м, житловою площею 121 кв.м, за адресою: АДРЕСА_2 , отже, враховуючи, що у суду відсутні підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_3 для скасування права власності зареєстроване за товариством на зазначений будинок, тому відсутні підстави для задоволення вимог ОСОБА_3 і в цій частині.

Керуючись статтею 41 Конституції України, статтями 16, 316, 317, 321 ЦК України, статтями 1-23, 76-81, 95, 131, 141, 258-259, 264-265, 280-282, 352, 353, 355 ЦПК України, суд

вирішив:

Відмовити у задоволенні ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 , ІНН НОМЕР_1 ) до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністраціі) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-А, код ЄДРПОУ 40224921), державного реєстратора філії Комунального підприємства Куманівецької сільської ради Вектор міста Києва Мороза Дмитра Олександровича (01033, м. Київ, вул. Жилянська, 58, офіс 19), Товариства з обмеженою відповідальністю КНС-ДЕВЕЛОПМЕНТ (02095, м. Київ, вул. Княжий Затон, 15, кв. 82, код ЄДРПОУ 41489150), державного реєстратора Київської філії Комунального підприємства Березанської сільської ради Біляївського району Одеської області Центр реєстрації м. Київ Бондарчук Юлії Олександрівни про скасування реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації, скасування рішення державного реєстратора, скасування державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомості, визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Печерський районний суд м. Києва протягом тридцяти днів з дня складання цього рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду .

Повний текст рішення суду складено 27.07.2020 р.

Суддя Волкова С.Я.

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.07.2020
Оприлюднено28.07.2020
Номер документу90613419
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —757/920/20-ц

Ухвала від 14.07.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Гулько Борис Іванович

Постанова від 14.07.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Гулько Борис Іванович

Ухвала від 05.07.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Гулько Борис Іванович

Ухвала від 04.06.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Гулько Борис Іванович

Ухвала від 17.05.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Гулько Борис Іванович

Постанова від 08.04.2021

Цивільне

Київський апеляційний суд

Ящук Тетяна Іванівна

Ухвала від 30.12.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Ящук Тетяна Іванівна

Ухвала від 08.12.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Ящук Тетяна Іванівна

Ухвала від 30.11.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Ящук Тетяна Іванівна

Ухвала від 09.11.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Ящук Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні