Постанова
від 20.11.2008 по справі 2-а-82/2008
ХАРЦИЗЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-82/2008р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 листопада 2008 року. Харцизький міський суд Донецької області

у складі головуючої судді ТКАЧЕНКО Л.А.

при секретарі РАНКОВОЇ О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харцизьку адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення виконкому Харцизької міської ради, третя особа: Головне управління Державного казначейства України у Донецькій області про неправомірність відмови Управління праці та соціального захисту населення у виплаті разової грошової допомоги у розмірах, встановлених законом, та стягнення недоплаченої щорічної одноразової грошової допомоги, -

ВСТАНОВИВ:

15 вересня 2008р. ОСОБА_1, який є інвалідом війни 3 групи, звернувся до суду з адміністративним позовом до УПСЗН виконкому Харцизької міської ради про неправомірність відмови Управління праці та соціального захисту населення у виплаті разової грошової допомоги у розмірах, встановлених законом, та стягнення недоплаченої щорічної одноразової грошової допомоги, зазначаючи, що згідно ч. 5 ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" йому щорічно, до 5-го травня відповідач зобов'язаний виплачувати одноразову грошову допомогу в розмірі 7 мінімальних пенсій за віком для інвалідів війни 3 групи. Відповідно до діючого законодавства розмір мінімальної пенсії за віком визначаються на рівні прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб. Згідно з ст. 58 ЗУ "Про Державний бюджет України на 2008р" прожитковий мінімум для непрацездатних осіб затверджений з 1 квітня 2008 року у розмірі 481грн, тому відповідачу належало виплатити йому 3248грн. одноразової грошової допомоги (481грн. х7 = 3367грн), але, посилаючись на постанову КМУ від 12 березня 2008 року № 183 утверджені інші, значно менші розміри для інвалідів війни 3-ї групи, і відповідач виплатив йому 350грн, яку він і отримала до 5 травня 2008 року. При зверненні до відповідача з проханням про виплату недоплаченої одноразової грошової допомоги за 2008р в розмірі, установленому ЗУ "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", отримав відмову. Вважає, що відповідачем порушені його права, і з цієї підстави просить визнати неправомірною відмову УПСЗН виконкому Харцизької міської ради у виплаті недоплаченої одноразової грошової допомоги і стягнути на його користь недоплачену щорічну одноразову допомогу в сумі 3017 грн. ( 3367 грн.-350грн. = 3017грн.)

В судовому засіданні позивач позов підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача УПСЗН виконкому Харцизької міської ради проти позову заперечувала і просила відмовити в його задоволенні, посилаючись на необгрунтованість позову, оскільки відповідно до п. 3 ст. 116 Конституції України Кабінет Міністрів забезпечує проведення політики у сфері соціального захисту населення, його нормативно-правові акти регулюють бюджетні відносини в Україні, а фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією ЗУ "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" здійснюється за рахунок Державного бюджету. УПСЗН виплатило позивачу допомогу згідно коштів, які були виділені та які надійшли від Головного управління праці та соціального захисту населення Донецької області, у розмірі, передбаченому Законом України „Про Держаний бюджет України на 2008рік".

Представник третьої особи: Головного управління Державного казначейства України у Донецькій області до суду не з'явився, надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності їх представника.

Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність представника третьої особи.

Суд, вислухавши пояснення сторін, вивчивши матеріали справи, вважає позов обгрунтованим і таким, що підлягає задоволенню.

Суд встановив, що позивач є інвалідом війни 3 групи і має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни.

Так, згідно з ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» щорічно до 5 травня інвалідам війни 3 групи виплачується разова грошова допомога у розмірі семи мінімальних пенсій за віком.

Законом України «Про державний бюджет України на 2008рік» від 28.12.2007р., який набрав чинності з 1.01.2008р., в ст. 13 вищевказаного Закону внесені зміни, відповідно до яких щорічно до 5 травня інвалідам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах, які визначаються Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.

Відповідно до постанови КМУ № 183 від 12.03.2008р. «Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується в 2008р. відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань» інвалідам війни 3 групи встановлена виплата разової допомоги в розмірі 350грн.

Згідно з інформацією УПСЗН м. Харцизька позивачу була виплачена щорічна разова грошова допомога за 2008р. в сумі 350грн. відповідно до вищевказаної постанови КМУ.

Однак суд вважає, що разова грошова допомога за 2008р. відповідно до ст.. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» в розмірі 360грн виплачена позивачу незаконно, що є порушенням вищевказаного Закону, і не приймає до уваги відповідні доводи відповідача за наступними підставами.

Так, відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст.. 22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесення змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» визначає основні положення по реалізації конституційних прав ветеранів війни, зокрема, в частині визначення розміру разової грошової допомоги.

Враховуючи принцип верховенства права, закріплений ст.. 8 Конституції України, принцип пріоритетності законів над урядовими нормативними актами, у зв'язку з чим вищевказані Закони України мають вищу юридичну силу, суд вважає, що при вирішенні даного спору підлягає застосуванню саме ст.. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а не Закон України «Про Державний бюджет України на 2008р.», постанови КМУ № 183 від 12.03.2008р. «Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується в 2008р. відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань», тому посилання відповідача на них є безпідставними.

Крім того, суд враховує, що відповідно до рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008р. № 10-рп/2008 визнані такими, що не відповідають Конституції України, серед інших, положення п.20 розділу 11 «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік", якими внесені відповідні зміни до ст.. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», у зв'язку з чим в даному випадку підлягає застосуванню саме ст. 13 вищевказаного закону.

У зв'язку з цим, суд вважає дії відповідача, які виразилися у відмові виплатити заборгованість по щорічній допомозі на оздоровлення у розмірах, передбачених ст.. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», є неправомірними, недоплачена сума щорічної грошової допомоги на оздоровлення за 2008р. підлягає стягненню на користь позивача з відповідача за рахунок державного бюджету, оскільки за змістом ст. 21 Бюджетного Кодексу України органи соціального захисту є розпорядниками бюджетних коштів, а саме: для здійснення програм та заходів, які проводяться за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів, які за обсягом наданих прав поділяються на головних розпорядників та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Кошти бюджету, які отримають фізичні особи, надаються їм лише через розпорядника бюджетних коштів.

З урахуванням отриманих позивачем сум допомоги на користь позивача підлягає стягненню 3367, 00грн з наступного розрахунку: 481, 00грн (прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність) х 7 - 350грн. (виплачена сума допомоги) = 3017грн., яку суд вважає можливим стягнути на користь позивача.

Керуючись ст.. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008р., ст..2, 10, 11, 71, 159, 161 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення виконкому Харцизької міської ради про визнання дій неправомірними і стягнення недоплаченої суми разової грошової допомоги на оздоровлення задовольнити.

Визнати неправомірною відмову Управління праці та соціального захисту населення виконкому Харцизької міської ради виплатити разову грошову допомогу за 2008р. у розмірах, встановлених ст.. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Стягнути на користь ОСОБА_1 з Управління праці та соціального захисту населення виконкому Харцизької міської ради за рахунок державного бюджету України шляхом списання з Єдиного рахунку видатків державного казначейства України та доведення вказаної суми до позивача через Управління Державного казначейства України в м. Харцизьку недоплачену суму разової грошової допомоги відповідно до ст.. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» за 2008р. в розмірі 3017, 00грн

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Харцизький міський суд Донецької області.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду може бути подана протягом 10 днів з дня складання постанови суду в повному обсязі. Апеляційна скарга може бути подана протягом 20 днів з дня подання заяви про апеляційне оскарження або протягом 10 днів з дня складання постанови суду в повному обсязі без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження.

СудХарцизький міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення20.11.2008
Оприлюднено15.12.2010
Номер документу9069789
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-82/2008

Постанова від 20.11.2008

Адміністративне

Харцизький міський суд Донецької області

Ткаченко Л.Я.

Постанова від 28.05.2008

Адміністративне

Ставищенський районний суд Київської області

Скороход Т. Н.

Ухвала від 05.11.2008

Адміністративне

Зміївський районний суд Харківської області

Нестерцова Н. В.

Ухвала від 21.01.2008

Адміністративне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Вознюк С.М.

Ухвала від 12.06.2008

Адміністративне

Яремчанський міський суд Івано-Франківської області

Гребик Л.В.

Постанова від 27.03.2008

Адміністративне

Бериславський районний суд Херсонської області

Кириленко М.О.

Постанова від 26.02.2008

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 16.09.2008

Адміністративне

Іванівський районний суд Херсонської області

Ковальчук Т.М.

Постанова від 01.12.2008

Адміністративне

Нововоронцовський районний суд Херсонської області

Бутенко Т.І.

Постанова від 23.12.2008

Адміністративне

Веселинівський районний суд Миколаївської області

Орленко Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні