Ухвала
від 19.08.2020 по справі 308/5269/20
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/5269/20

1-кс/308/3666/20

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 серпня 2020 року м. Ужгород

Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області - ОСОБА_1 , розглянувши матеріали клопотання слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Закарпатській області ОСОБА_2 , у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020070000000258 від 19.05.2020 р., про накладення арешту на майно,-

В С Т А Н О В И В :

З внесеного слідчим клопотання та доданих матеріалів вбачається, що в період з березня-червня 2020 року, ОСОБА_3 , являючись засновником товариства з обмеженою відповідальністю «Медичний центр «Гудмедікал»» (код ЄДРПОУ - 39896082, зареєстроване за адресою Закарпатська область, м.Ужгород, вул.Льва Толстого, 27 офіс 2, далі ТОВ «МЦ «Гудмедікал») та одночасно обіймаючи посаду директора вказаного товариства (наказ про прийняття на роботу №23-о від 19.12.2017), виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, будучи службовою особою цього товариства як юридичної особи приватного права, яка відповідно до ст.49 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року №436-ІV (із змінами та доповненнями) зобов`язана не порушувати права та законні інтереси громадян, інших суб`єктів господарювання, установ, організацій, права місцевого самоврядування і держави, і яка згідно п.3 ст.8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996 від 16.07.99 року (далі Закон № 996) є відповідальною за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, на яку, згідно п.6 ст.8, п.8 ст.9 Закону №996, покладено обов`язок створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечення неухильного виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів; а також покладено відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, недостовірність відображених у них даних, крім цього, відповідно до Статуту даного товариства, будучи уповноваженим на представництво інтересів даного Товариства перед розпорядниками державних коштів з правом підписувати від імені даної юридичної особи цивільно-правові угоди, посягаючи на бюджетну систему держави та органів місцевого самоврядування, грубо ігноруючи основні принципи профілактики інфекційних хвороб, які визначені ст.10 Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», де захист населення від інфекційних хвороб визнається одним із пріоритетних напрямів діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування; дотримання підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та громадянами санітарно-гігієнічних та санітарно-протиепідемічних правил і норм при здійсненні будь-яких видів діяльності; комплексність проведення профілактичних, протиепідемічних, соціальних і освітніх заходів, обов`язковість їх фінансування,- маючи умисел на незаконне заволодіння бюджетними коштами в особливо великих розмірах, усвідомлюючи протиправність своїх злочинних дій, передбачаючи настання наслідків у вигляді отримання ним неправомірної вигоди, шляхом реалізації за кошти місцевого бюджету, через Департамент охорони здоров`я Закарпатської обласної державної адміністрації, закладам охорони здоров`я Закарпатської області фальсифікованих медичних виробів та засобів індивідуального захисту медичних працівників Закарпатської області в рамках здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів епідемії та пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2, за попередньою змовою із директором Департаменту охорони здоров`я Закарпатської обласної адміністрації ОСОБА_4 , заступником директора зазначеного департаменту ОСОБА_5 та за пособництва фізичної особи - підприємця ОСОБА_6 , протиправно заволоділи коштами обласного бюджету в загальній сумі 29555365,18 гривень за наступних обставин.

Так, в кінці березня 2020 року в ОСОБА_3 виник злочинний умисел, направлений на незаконне заволодіння бюджетними коштами, виділених із обласного бюджету Закарпатської області Департаменту охорони здоров`я Закарпатської обласної державної адміністрації для проведення закупівлі медичних виробів та засобів індивідуального захисту медичних працівників Закарпатської області в рамках здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів епідемії та пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, який полягав у незаконному отриманні таких коштів, шляхом здійснення постачання до закладів охорони здоров`я Закарпатської області під видом медичних виробів (код НК 024:2019:61938 «Набір одягу хірургічний/оглядовий» костюм біологічного захисту/комбінезон одноразовий) господарського товару «ізоляційний комбінезон», а також під видом засобів індивідуального захисту (респіратор класу захисту FFP2 або еквіваленту та респіратор класу захисту FFP3 або еквівалента) захисні напівмаски КН95 та захисні напівмаски КН95 з клапаном, які використовуються в хімічній промисловості.

Для вказаних цілей ОСОБА_3 , являючись засновником та одночасно обіймаючи посаду директора ТОВ «МЦ «Гудмедікал», будучи уповноваженим на представлення інтересів та підписання документів від імені вказаного товариства документів, тобто являючись службовою особою даного товариства, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій і те, що для реалізації його злочинного умислу, направленого на незаконне заволодіння коштами місцевого бюджету йому необхідні співучасники, при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах залучив у попередню злочинну змову директора Департаменту охорони здоров`я Закарпатської обласної державної адміністрації ОСОБА_4 та заступника директора даного Департаменту ОСОБА_5 , при цьому ОСОБА_3 , достовірно знаючи, що очолюване ним товариство з обмеженою відповідальністю «Медичний центр «Гудмедікал» безпосередньо не займається виготовленням та серійним випуском медичних виробів та засобів індивідуального захисту, залучив як пособника фізичну особу підприємця ОСОБА_6 , яка займається виготовленням комбінезонів індивідуального захисту за державним класифікатором ДК 021:2015 35110000-8 «Противопожежне, рятувальне та захисне обладнання» на території м.Охтирка, Сумської області.

Так, 31 березня 2020 року, ОСОБА_3 , являючись засновником та одночасно обіймаючи посаду директора ТОВ «МЦ «Гудмедікал», діючи у попередній злочинній змові із директором департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА ОСОБА_4 та заступником даного департаменту ОСОБА_5 , скориставшись внесеними змінами, відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню корона вірусної хвороби (COVID-19) №530-ІХ від 17.03.2020, Постанови Кабінету Міністрів України «про деякі питання закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19) на території України від 20.03.2020 №225 ( в редакції постанови КМУ від 29.03.2020 №248) до діючого законодавства в частині спрощення процедури проведення державних закупівель, зокрема можливості проведення закупівлі за бюджетні кошти медичних виробів та засобів індивідуального захисту, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19), шляхом переговорної процедури в одного учасника, без проведення тендерних процедур та наданням повного пакету документів учасниками, отримавши від Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА запрошення на участь у проведенні переговорної процедури на закупівлю товарів за бюджетні кошти в додатку до якого були долучені медико-технічні вимоги до засобів індивідуального захисту, що плануються до закупівлі та необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19) на території України, складені головним позаштатним спеціалістом-експертом зі спеціальності «Інфекційні хвороби» ОСОБА_7 , згідно із якими визначені наступні технічні вимоги до:

- респіратор FFP2 або еквівалент, який повинен відповідати ДСТУ EN 149:2017 (EN 149:2001 + А1:2019, IDT) «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Фільтрувальні півмаски для захисту від аерозолів.Вимоги випробування, маркування». Призначена для індивідуального захисту органів дихання медичних працівників повинен забезпечувати захист від аерозолів, полідисперсних (переважно мілко дисперсних) помірно небезпечних і високонебезпечних речовин концентрації останніх більше 100мг/м3;

- респіратор FFP3 або еквівалент, який повинен відповідати ДСТУ EN 149:2017 (EN 149:2001 + А1:2019, IDT) «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Фільтрувальні півмаски для захисту від аерозолів. Вимоги випробування, маркування». Призначена для індивідуального захисту органів дихання медичних працівників віл мікроорганізмів, бактерій та вірусів при концентрації до 50 ПДК.

- костюм біологічного захисту/комбінезон (одноразовий), який повинен відповідати ДСТУ EN 13795:2018 «Хірургічний одяг та білизна, застосовані як медичні вироби для пацієнтів, хірургічного персоналу та обладнання. Загальні вимоги до виробників, процесу обробляння та виробів. Методи випробування, вимоги до характеристик та рівні якості (EN 13795:2011 + А1:2013 IDT), ДСТУ EN 13034:2017 Одяг захисний. Захист від рідких хімічних речовин. Вимоги до експлуатаційних характеристик захисного одягу для обмеження захисту від рідких хімічних речовин (типи 6 та РВ [6] (EN 13034:2005+А1:2009 IDT), ДСТУ EN 14605:2017 Одяг захисний. Захист від рідких хімічних речовин. Вимоги до експлуатаційних характеристик одягу з непроникними до рідин (тим 3) або непроникними до спрею (тип 4) з`єднаннями та до предметів одягу для захисту частин тіла (тип РВ [3] та РВ [4]) (EN 14605:2005 + А1:2009, IDТ) або еквівалент. Костюм з капюшоном. Тканина повинна бути водонепроникна із спеціальною технологією швів для забезпечення надійного захисту медичного працівника від забруднення біологічними рідинами, бактеріями чи вірусами. Капюшон повинен щільно прилягати до лиця та забезпечувати надійний захист. Нижня частина рукавів має манжету за допомогою якої забезпечується щільне прилягання на зап`ястку. Замок прикритий планкою з метою забезпечення не проникненню речовин. Комбінезони та бахіли повинні бути різних розмірів, - достовірно знаючи, що в очолюваного ним ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» відсутні можливості для постачання засобів індивідуального захисту наведеної вище якості, а також відсутні сертифікати відповідності на запропонований товар, подав до Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА пакет документів на серед яких гарантійний лист за №16 від 31.03.2020, в якому ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» підтверджує відповідність технічних характеристик запропонованого товару, встановленим медико-технічним вимогам, та складену ним від імені даного товариства декларацію про відповідність №01/07/2020 від 25.03.2020, куди внесено неправдиві відомості щодо виробника медичних виробів (ТОВ «МЦ Гудмедікал») та відповідності таких виробів ( респіраторів та костюмів біологічного захисту) вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету міністрів України №753 від 02.10.2013, хоча в цей час відповідні випробування та дослідження не проводились.

В свою чергу, директор департаменту охорони здоров`я Закарпатської обласної державної адміністрації ОСОБА_4 спільно із заступником директора вказаного департаменту начальником управління економічного планування, фінансово-бухгалтерського обліку та ресурсного забезпечення ОСОБА_5 , вступивши в попередню злочинну змову із директором ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_3 , діючи умисно, всупереч основних завдань, покладених на очолюваний ними департамент, розділом 2 Положенням про департамент охорони здоров`я Закарпатської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови державної адміністрації 27.04.2018 №260 в частині забезпечення державної політики у галузі охорони здоров`я на території області та здійснення заходів, спрямованих на запобігання та ліквідацію інфекційних хвороб, епідемій, достовірно знаючи те, що метою проведення очолюваного ними департаменту процедури закупівлі медичних виробів являється індивідуальний захист медичних працівників закладів охорони здоров`я Закарпатської області, які здійснюють ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19) на території області, всупереч вимогам технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 02.10.2013 за №753 ( із змінами та доповненнями чинними на час вчинення злочину) щодо обов`язкового отримання повідомлення Міністерства охорони здоров`я про введення в обіг та експлуатацію окремих медичних виробів, стосовно яких невиконані вимоги технічних регламентів, але використання яких є необхідне в інтересах охорони здоров`я, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій і те, що в разі проведення закупівлі неякісних (фальсифікованих) медичних виробів ( респіраторів та костюмів біологічного захисту/комбінезонів) існує реальна загроза зараження медичних працівників закладів охорони здоров`я Закарпатської області, в ході проведення переговорної процедури із директором ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» ОСОБА_3 , діючи всупереч інтересам державної служби та громадян, за відсутності в ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» повного пакету дозвільних документів щодо походження запропонованого для постачання товару та відповідності його вимогам технічних регламентів, 03.04.2020 під час засідання експертної робочої групи по підготовці пропозицій щодо переліку та обсягів закупівель товаро-матеріальних цінностей, ОСОБА_5 , будучи головою зазначеної комісії, на виконання відведеної йому злочинної ролі в попередній змові із ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , повідомив про отримання від ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» про позиції щодо постачання респіраторів (респіраторів класу захисту FFP2 або еквіваленту в кількості 71354 одиниці, респіраторів класу захисту FFP3 або еквіваленту в кількості 16980 одиниць та костюмів біологічного захисту одноразового використання (комбінезонів) в кількості 57020 одиниць, при цьому укриваючи від членів робочої групи відомості про відсутність в поданих ТОВ «МЦ «Гудмедікал» документах, документів які б підтверджували відповідність запропонованих для постачання медичних виробів медико-технічним вимогам та технічному регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою КМУ від 02.10.2013 за №753.

В подальшому, 06.04.2020 на підставі поданих ОСОБА_3 документів, між Департаментом охорони здоров`я Закарпатської ОДА в особі директора ОСОБА_4 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Медичний центр «Гудмедікал» в особі директора ОСОБА_3 укладено два договори про закупівлю товарів для запобігання та лікування корона вірусу (COVID-19), зокрема:

- договір за №2-с від 06.04.2020, відповідно до істотних умов якого ТОВ «МЦ «Гудмедікал» як постачальник взяло на себе зобов`язання протягом 60 днів з моменту підписання договорів поставити Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА товар за ДК 02162015 «Єдиний закупівельний словник» 35110000-8 «Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання» (код НК 024:2019: 57793 «респіратори загального користування») (респіратори класу захисту FFP2 або еквівалент в кількості 71254 одиниць) та респіратори класу FFP3 або еквівалент в кількості 16980 одиниць)) згідно специфікації визначеної додатком №1 до договору, всього на загальну суму 8 459 460 гривень з ПДВ, підписаної ОСОБА_4 , ОСОБА_5 зі сторони департаменту та ОСОБА_3 зі сторони ТОВ «МЦ «Гудмедікал», і в які зазначено найменування товарів «захисна напівмаска КН95» в кількості 71354 одиниць, ціна за одиницю 90 гривень з ПДВ ( всього на суму 6421860 гривень) та «захисна напівмаска КН95 з клапаном» в кількості 16982 одиниць, ціна за одиницю 120 гривень з ПДВ ( всього на суму 2037600 гривень). В той же час пунктом 2.1. даного договору визначено, що якісні характеристики переданого товару повинні відповідати вимогам нормативно-технічної документації, рівню, нормам і стандартам, законодавчо встановленим на території України і підтверджуватись документально копією Сертифікату відповідності та /або Декларацією відповідності вимогам технічного регламенту щодо медичних виробів абьо іншим документом про введення в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку та якщо це передбачено законодавством України іншими супроводжуючими документами.

- договір за №3-с від 06.04.2020, відповідно до істотних умов якого ТОВ «МЦ «Гудмедікал» як постачальник взяло на себе зобов`язання протягом 60 днів з моменту підписання договорів поставити Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА товар за ДК 02162015 «Єдиний закупівельний словник» 35110000-8 «Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання» (код НК 024:2019: 61938 «Набір одягу хірургічний/оглядовий») (Костюм біологічного захисту/комбінезон одноразовий) згідно специфікації визначеної додатком №1 до договору, всього на загальну суму 25 088 800 гривень з ПДВ, підписаної ОСОБА_4 , ОСОБА_5 зі сторони департаменту та ОСОБА_3 зі сторони ТОВ «МЦ «Гудмедікал», і в які зазначено найменування товарів «Костюм біологічного захисту/комбінезон ізоляційний комбінезон біологічного захисту, виробництво ТОВ «МЦ «Гудмедікал» в кількості 57020 одиниць, ціна за одиницю 440 гривень з ПДВ. В той же час пунктом 2.1. даного договору визначено, що якісні характеристики переданого товару повинні відповідати вимогам нормативно-технічної документації, рівню, нормам і стандартам, законодавчо встановленим на території України і підтверджуватись документально копією Сертифікату відповідності та /або Декларацією відповідності вимогам технічного регламенту щодо медичних виробів або іншим документом про введення в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку та якщо це передбачено законодавством України іншими супроводжуючими документами.

При цьому, ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_3 будучи в попередній змові між собою, реалізуючи спільні злочинні наміри на незаконне заволодіння коштами місцевого бюджету, на час підписання зазначених договорів та додатків до них, достовірно знаючи про те, що в ТОВ «МЦ «Гудмедікал» не має технічних потужностей та відсутні обладнання на виробництва зазначених вище медичних виробів, технічні вимоги та характеристики до яких викладені, в підписаних ними додатках №2 до договорі поставок №2-с та №3-с, а також в ТОВ «МЦ «Гудмедікал» відсутні документи щодо проведення дослідження та випробування таких медичних виробів, їх сертифікації, і усвідомлення ними того факту, що в разі постачання недоброякісних таких виробів ставить під загрозу медичних працівників закладів охорони здоров`я Закарпатської області зараження корона вірусною інфекцією (COVID-19) не зупинило членів злочинної групи, а навпаки з метою особистого незаконного збагачення за рахунок постачання фальсифікованих медичних виробів, згуртувало їх.

Так, ОСОБА_3 , будучи засновником та директором ТОВ «МЦ «Гудмедікал» реалізуючи схему розкрадання коштів місцевого бюджету, виділених в рамках здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19), при невстановлених обставинах залучив як пособника фізичну особу підприємця ОСОБА_6 , зареєстрована за адресою АДРЕСА_1 , яка здійснює пошиття комбінезонів індивідуального захисту не для медичної галузі на фабриці за адресою АДРЕСА_2 , в якої замовив виготовлення 57020 одиниць комбінезонів індивідуального захисту, при цьому з метою маскування своєї злочинної діяльності надав вказівку позначати на упаковках даного товару виробника ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал».

В свою чергу, фізична особа-підприємець ОСОБА_6 , діючи як пособник в незаконному заволодіння коштами місцевого бюджету директором ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_3 , протягом квітня-травня 2020 року в приміщенні швейної фабрики за адресою Сумська область, м.Охтирка, вул..Чкалова, 8, забезпечила пошиття 57020 штук ізоляційних комбінезонів, на яких в порушення вимог технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 02.10.2013 №753 та вимог технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2008 №761 в частині маркування виготовленої продукції виробником, та організувала маркування кожної одиниці товару паперовими бирками із зазначенням недостовірних відомостей про те, що виробником продукції являється ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» на виробничих ділянках « АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , Чжанцзяган Сіті, провінція АДРЕСА_5 ( АДРЕСА_6 », які фактично виготовлені нею. Після чого, в період квітня-травня 2020 року ОСОБА_6 на виконання відведеної їй злочинної ролі пособника у попередній змові ОСОБА_3 , організувала через підрозділи «Нової пошти» відправлення в декілька етапів 57020 штук ізоляційних комбінезонів до ТОВ «МЦ «Гудмедікал»

В той же час, ОСОБА_3 , отримуючи в період квітня-травня 2020 року поетапно від фізичної особи підприємця ОСОБА_6 57020 штук ізоляційних комбінезонів, достовірно знаючи, що вони фальсифіковані і не відповідають встановленим діючим законодавством стандартам, спільно із ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , видаючи їх за нібито медичні вироби «Костюм біологічного захисту/комбінезон ізоляційний комбінезон біологічного захисту», виробництво ТОВ «МЦ «Гудмедікал», без проведення будь яких випробувань чи досліджень, організували їх розподіл та передачу до закладів охорони здоров`я Закарпатської області для захисту медичних працівників для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19), при цьому в декларації про відповідність за №02/04/2020 від 13.04.2020 ОСОБА_3 зазначив, що вказані медичні вироби виготовлені на виробничих дільницях СП «ВіалдСейлс-Мукачево» та ФОП ОСОБА_8 .

Всього за період квітня-травня 2020 року директор ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_3 в рамках договору №3-с від 06.04.2020 на підставі видаткових накладних передав, а заступник директора департаменту ОСОБА_5 прийняв 57020 одиниць фальсифікованих ізоляційних комбінезонів біологічного захисту на загальну суму 22136164,51 гривень без ПДВ.

Відповідно до висновку експерта №2907/1 від 29.07.2020 за результатами проведення товарознавчої експертизи з врахуванням даних протоколу за результатами мікробіологічних випробувань №123 від 26.06.2020, проведеного Державною установою «Інститут громадського здоров`я Національної Академії медичних наук України» надані на дослідження взірці (які були вилучені в медичних закладах охорони здоров`я Закарпатської області) костюми біологічного захисту/комбінезони ізоляційні комбінезони біологічного захисту, виробництва «Медичний центр «Гудмедікал» не відповідають ДСТУ EN 137795:2018 «Хірургічний одяг та білизна, застосовані як медичні вироби для пацієнтів, хірургічного персоналу та обладнання. Загальні вимоги до виробників, процесу обробляння та виробів. Методи випробування, вимоги характеристик та рівнів якості (EN 13795:2011 + А1:2013, IDT), ДСТУ EN 13034:2017 «Одяг захисний. Захист від рідких хімічних речовин. Вимоги до експлуатаційних характеристик захисного одягу для обмеженого захисту від рідких хімічних речовин. Вимоги до експлуатаційних характеристик одягу з непроникними до рідин (тип 3) або непроникними до спрію (тип 4) з`єднаннями та до предметів одягу для захисту частин тіла (тип РВ [3] та РВ [4]) (EN 14605:2005 + А1:2009, IDТ)», який був заявлений відповідно до медико-технічних вимог «код ЖК 021:2015:35110000-8 «Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання» (код НК 024:2019: 61938 «Набір одягу хірургічний/оглядовий).

Таким чином, засновник і директор ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» ОСОБА_3 за пособництва фізичної особи підприємця ОСОБА_6 , забезпечили поставку до Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА, підмінюючи та маркуючи ізоліаційні комбінезони хімічного захисту в кількості 57020 одиниць під медичні вироби «Хірургічний одяг», в той же час зазначені фальсифіковані медичні вироби, на виконання відведеної злочинної ролі в попередній змові, без пред`явлення сертифікатів відповідності прийняли директор Департаменту охорони здоровя Закарпатської ОДА ОСОБА_4 та заступник даного департаменту ОСОБА_5 , після чого зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам державної служби та основних завдань, які покладені на очолюваний ними департамент, в період квітня-червня 2020 року на підставі виставлених ТОВ «МЦ «Гудмедікал» рахунків на оплату, з розрахункового рахунку департаменту охорони здоровя Закарпатської ОДА № НОМЕР_1 , відкритий в ДКС м.Київ в декілька етапів на підставі підписаних ОСОБА_4 платіжних доручень перерахували на розрахунковий рахунок ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» № НОМЕР_2 , відкритий в Закарпатському РУ ПАТ «Комерційний банк «ПриватБанк» бюджетні кошти на загальну суму 22 136 164,51 гривень без ПДВ, за фальсифіковані медичні вироби, які не можуть використовуватись в закладах охорони здоров`я, як наслідок завдали територіальній громаді Закарпатської області матеріального збитку в особливо великому розмірі.

Отримавши кошти від Департаменту охорони здоровя Закарпатської ОДА на банківський рахунок ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_3 який є власником та розпорядником коштів даного товариства, отримав можливість розпоряджатися ними на власний розсуд.

Також, в період квітня-червня 2020 року засновник і директор ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_3 , реалізуючи свій злочинний намір при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах придбав 71354 напівзахисних масок КН95 та 16980 напівзахисних масок КН95 з клапаном, при цьому з метою маскування, що вказані вироби не являються медичними масками, оскільки на них заводом виробником нанесено напис «NON-MEDICAL MASK» забезпечив у невстановленому досудовим розслідуванням місці, заклеювання даного напису етикеткою із зазначенням виробника ТОВ «ТМ «Гудмедікал» та видаючи їх в порушення технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 02.10.2013 №753 за медичні вироби еквівалент респіраторам класу захисту FFP2 та класу FFP3, спільно із ОСОБА_9 та ОСОБА_5 , організували їх розподіл та передачу до закладів охорони здоров`я Закарпатської області для захисту медичних працівників для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19), при цьому в декларації про відповідність за №02/04/2020 від 13.04.2020 ОСОБА_3 зазначив, що вказані медичні вироби виготовлені на виробничих дільницях в Китайській народній республіці.

Всього за період квітня-червня 2020 року директор ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_3 в рамках договору №2-с від 06.04.2020 на підставі видаткових накладних передав, а заступник директора департаменту ОСОБА_5 прийняв 71354 одиниці захисних напівмасок КН95 вартістю 5651602,79 гривень та 16980 одиниць захисних напівмасок КН95 з клапаном вартістю 1767597,88 гривень, а всього на загальну суму 7419200,67 гривень без ПДВ.

Відповідно до висновку експерта №2907/1 від 29.07.2020 за результатами проведення товарознавчої експертизи з врахуванням даних протоколу за результатами мікробіологічних випробувань №123 від 26.06.2020, проведеного Державною установою «Інститут громадського здоров`я Національної Академії медичних наук України» надані на дослідження взірці (які були вилучені в медичних закладах охорони здоров`я Закарпатської області) захисні маски КН95 без клапана не відповідають вимогам ДСТУ EN 149:2017 (EN 149:2001 + А1:2019, IDT) «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Фільтрувальні півмаски для захисту від аерозолів.Вимоги випробування, маркування». Призначена для індивідуального захисту органів дихання медичних працівників повинен забезпечувати захист від аерозолів, полідисперсних (переважно мілко дисперсних) помірно небезпечних і високонебезпечних речовин концентрації останніх більше 100мг/м3, а захисні маски КН95 з клапаном не відповідають ДСТУ EN 149:2017 (EN 149:2001 + А1:2019, IDT) «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Фільтрувальні півмаски для захисту від аерозолів. Вимоги випробування, маркування». Призначена для індивідуального захисту органів дихання медичних працівників віл мікроорганізмів, бактерій та вірусів при концентрації до 50 ПДК.

Таким чином, засновник і директор ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» ОСОБА_3 забезпечив поставку до Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА, напівзахисні маски КН95 в кількості 71354 одиниці та напівзахисні маски КН95 з клапаном в кількості 16980 одиниць, видаючи їх під еквівалент медичних засобів захисту респіраторів FFP2 та респіраторів FFP3, в цей час зазначені фальсифіковані засоби захисту, на виконання відведеної злочинної ролі в попередній змові, без пред`явлення сертифікатів відповідності, прийняли директор Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА ОСОБА_4 та заступник даного департаменту ОСОБА_5 , після чого зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам державної служби та основних завдань, які покладені на очолюваний ними департамент, в період квітня-червня 2020 року на підставі виставлених ТОВ «МЦ «Гудмедікал» рахунків на оплату, з розрахункового рахунку департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА № НОМЕР_1 , відкритий в ДКС м.Київ в декілька етапів на підставі підписаних ОСОБА_4 платіжних доручень перерахували на розрахунковий рахунок ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» № НОМЕР_2 , відкритий в Закарпатському РУ ПАТ «Комерційний банк «ПриватБанк» бюджетні кошти на загальну суму 7419200,67 гривень без ПДВ, за фальсифіковані індивідуальні засоби захисту, які не можуть використовуватись в закладах охорони здоров`я, як наслідок завдали територіальній громаді Закарпатської області матеріального збитку в особливо великому розмірі.

Отримавши кошти від Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА на банківський рахунок ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_3 який є власником та розпорядником коштів даного товариства, отримав можливість розпоряджатися ними на власний розсуд.

Внаслідок зловживання службовим становищем ОСОБА_3 , ОСОБА_4 та ОСОБА_5 із місцевого бюджету протиправно вилучено на користь ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» грошові кошти на загальну суму 29555365,18 гривень, як оплату вартості за фальсифіковані медичні вироби, які фактично не використовувались в закладах охорони здоров`я Закарпатської області в рамках здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19), чим самим завдано державі матеріального збитку в особливо великому розмірі, а також створено загрозу для життя і здоров`я медичних працівників Закарпатської області задіяних на лікуванні від даної вірусної хвороби.

За таких обставин ОСОБА_3 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, тобто заволодіння чужим майно, шляхом зловживанням службовою особою своїм службовим становищем, вчинене за попередньою змовою групою осіб, в особливо великому розмірі.

17.08.2020 ОСОБА_3 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч.5 ст.191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно відомостей Реєстру прав власності на нерухоме майно на праві приватної власності підозрюваного ОСОБА_3 перебувають наступні об`єкти нерухомості:

- квартира площею 72,6 м2 , розташована за адресою АДРЕСА_7 ;

- об`єкт незавершеного будівництва, розташований за адресою АДРЕСА_8 , з кадастровим номером 2122785601:00:001:0072.

Крім цього, на праві приватної власності у підозрюваного ОСОБА_3 , є транспортний засіб марки MAZDA, модель 626 білого кольору 1986 р.в., номер кузова НОМЕР_3 , д.н.з. НОМЕР_4 .

Крім цього, згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань ОСОБА_3 , має майнові (корпоративні) права засновника в розмірі 15 000,00 грн. у виді внеску до статутного капіталу у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Медичний центр Гудмедікал», код ЄДРПОУ 2669312012, зареєстрованому за адресою м. Ужгород, вул. Льва Толстого, 27 оф. 2.

Також встановлено, що ОСОБА_3 , має грошові кошти у безготівковій формі на рахунках відкритих на його ім`я у банківських установах, а саме: в ПАТ КБ «Приватбанк» НОМЕР_5 .

Приймаючи до уваги викладене, і те що ОСОБА_3 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, яке відповідно до ст.12 КК України відносяться до категорії особливо тяжких і за який йому може бути призначено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна, його протиправними діями завдано державі матеріального збитку в особливо великому розмірі, а саме в розмірі 29555365,18 гривень, як оплату вартості за фальсифіковані медичні вироби, які фактично не використовувались в закладах охорони здоров`я Закарпатської області, а тому зважаючи на обґрунтованість підозри, з метою забезпечення можливої конфіскації майна та відшкодування шкоди, завданої діями ОСОБА_3 внаслідок кримінального правопорушення та подальшого забезпечення цивільного позову на об`єкти рухомого та нерухомого майна, та грошові кошти на банківському рахунку належні останньому слід накласти арешт.

Дослідивши внесене слідчим клопотання з доданими до нього матеріалами, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Згідно п.7 ч.2 ст.131 КПК України арешт майна є одним із заходів забезпечення кримінального провадження.

Відповідно до ч. 5 ст.132 КПК України під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді докази обставин, на які вони посилаються.

В частині 1 статті 170 КПК України визначено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Відповідно до ч.2 цієї ж статті арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У клопотанні згідно ч.2 ст.171 КПК України слідчого, прокурора про арешт майна повинно бути зазначено: 1) підстави і мету відповідно до положень статті 170 цього Кодексу та відповідне обґрунтування необхідності арешту майна; 2) перелік і види майна, що належить арештувати; 3) документи, які підтверджують право власності на майно, що належить арештувати, або конкретні факти і докази, що свідчать про володіння, користування чи розпорядження підозрюваним, обвинуваченим, засудженим, третіми особами таким майном; 4) розмір шкоди, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, у разі подання клопотання відповідно до частини шостої статті 170 цього Кодексу. До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими слідчий, прокурор обґрунтовує доводи клопотання.

Слідчим у клопотанні про арешт не зазначено чіткої підстави і мети відповідно до положень статті 170 цього Кодексу та відповідне обґрунтування необхідності такого арешту.

Слідчим, всупереч вимогам частини 2 статті 171 КПК України у клопотанні про арешт майна, в обґрунтування клопотання не додано документів, які підтверджують право власності на майно, що належить арештувати, або конкретні факти і докази, що свідчать про володіння, користування чи розпорядження таким майном.

Так, слідчий в прохальній частині клопотання просить накласти арешт на майнові (корпоративні) права засновника в розмірі 15 000,00 грн. у виді внеску до статутного капіталу у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Медичний центр Гудмедікал», при цьому слідчий не надає витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, якими стверджувалось, що підозрюваний ОСОБА_10 є засновником вищенаведеного товариства та йому належать дані майнові права та на вказану суму.

Також, слідчий просить накласти арешт на рахунки розміщені в ПАТ КБ «Приватбанк»: НОМЕР_5 , однак органом досудового розслідування не встановлений розмір грошових коштів, які розміщені на даних банківських рахунках.

У частині 3 статті 172 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд, встановивши, що клопотання про арешт майна подано без додержання вимог статті 171 цього Кодексу, повертає його прокурору, цивільному позивачу та встановлює строк в сімдесят дві години для усунення недоліків, про що постановляє ухвалу.

Виходячи з викладеного, слідчий суддя вважає за необхідне повернути клопотання прокурору з метою усунення його недоліків у відповідності до вимог кримінального процесуального закону, що не позбавляє його права після усунення недоліків в строки, передбачені ст.172 КПК України, повторно звернутися до суду з даним клопотанням.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.170-173,309КПК України, слідчий суддя,-

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Закарпатській області ОСОБА_2 , у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020070000000258 від 19.05.2020 р., про накладення арешту на майно - повернути прокурору, як таке, що подано без додержання вимог статті 171 КПК України та встановити строк в сімдесят дві години для усунення недоліків.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Ужгородського

міськрайонного суду ОСОБА_1

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення19.08.2020
Оприлюднено04.06.2024
Номер документу91055066
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —308/5269/20

Ухвала від 16.09.2022

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 12.05.2021

Кримінальне

Закарпатський апеляційний суд

Стан І. В.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 01.12.2020

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 22.10.2020

Кримінальне

Закарпатський апеляційний суд

Стан І. В.

Ухвала від 19.11.2020

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 19.11.2020

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 17.11.2020

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 20.10.2020

Кримінальне

Закарпатський апеляційний суд

Стан І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні