Ухвала
від 20.08.2020 по справі 308/5269/20
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/5269/20

1-кс/308/3695/20

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 серпня 2020 року м. Ужгород

Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області - ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, в м. Ужгород, клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів CУ ГУНП в Закарпатській області капітана поліції ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні за №42020070000000258 від 19.05.2020 року, про накладення арешту на майно підозрюваного ОСОБА_4 ,-

В С Т А Н О В И В :

З внесеного слідчим клопотання слідує, що в період з березня-червня 2020 року, ОСОБА_4 , являючись засновником товариства з обмеженою відповідальністю «Медичний центр «Гудмедікал»» (код ЄДРПОУ - 39896082, зареєстроване за адресою Закарпатська область, м.Ужгород, вул. Льва Толстого, 27 офіс 2, далі ТОВ «МЦ «Гудмедікал») та одночасно обіймаючи посаду директора вказаного товариства (наказ про прийняття на роботу №23-о від 19.12.2017), виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, будучи службовою особою цього товариства, як юридичної особи приватного права, яка відповідно до ст.49 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року №436-ІV (із змінами та доповненнями) зобов`язана не порушувати права та законні інтереси громадян, інших суб`єктів господарювання, установ, організацій, права місцевого самоврядування і держави, і яка згідно п.3 ст.8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996 від 16.07.99 року (далі Закон № 996) є відповідальною за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, на яку, згідно п.6 ст.8, п.8 ст.9 Закону №996, покладено обов`язок створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечення неухильного виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів; а також покладено відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, недостовірність відображених у них даних, крім цього, відповідно до Статуту даного товариства, будучи уповноваженим на представництво інтересів даного Товариства перед розпорядниками державних коштів з правом підписувати від імені даної юридичної особи цивільно-правові угоди, посягаючи на бюджетну систему держави та органів місцевого самоврядування, грубо ігноруючи основні принципи профілактики інфекційних хвороб, які визначені ст.10 Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», де захист населення від інфекційних хвороб визнається одним із пріоритетних напрямів діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування; дотримання підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та громадянами санітарно-гігієнічних та санітарно-протиепідемічних правил і норм при здійсненні будь-яких видів діяльності; комплексність проведення профілактичних, протиепідемічних, соціальних і освітніх заходів, обов`язковість їх фінансування,- маючи умисел на незаконне заволодіння бюджетними коштами в особливо великих розмірах, усвідомлюючи протиправність своїх злочинних дій, передбачаючи настання наслідків у вигляді отримання ним неправомірної вигоди, шляхом реалізації за кошти місцевого бюджету, через Департамент охорони здоров`я Закарпатської обласної державної адміністрації, закладам охорони здоров`я Закарпатської області фальсифікованих медичних виробів та засобів індивідуального захисту медичних працівників Закарпатської області в рамках здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів епідемії та пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2, за попередньою змовою із директором Департаменту охорони здоров`я Закарпатської обласної адміністрації ОСОБА_5 , заступником директора зазначеного департаменту ОСОБА_6 та за пособництва фізичної особи - підприємця ОСОБА_7 , протиправно заволоділи коштами обласного бюджету в загальній сумі 29 555 365,18 гривень за наступних обставин.

Так, в кінці березня 2020 року в ОСОБА_4 виник злочинний умисел, направлений на незаконне заволодіння бюджетними коштами, виділених із обласного бюджету Закарпатської області Департаменту охорони здоров`я Закарпатської обласної державної адміністрації для проведення закупівлі медичних виробів та засобів індивідуального захисту медичних працівників Закарпатської області в рамках здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів епідемії та пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, який полягав у незаконному отриманні таких коштів, шляхом здійснення постачання до закладів охорони здоров`я Закарпатської області під видом медичних виробів (код НК 024:2019:61938 «Набір одягу хірургічний/оглядовий» костюм біологічного захисту/комбінезон одноразовий) господарського товару «ізоляційний комбінезон», а також під видом засобів індивідуального захисту (респіратор класу захисту FFP2 або еквіваленту та респіратор класу захисту FFP3 або еквівалента) захисні напівмаски КН95 та захисні напівмаски КН95 з клапаном, які використовуються в хімічній промисловості.

Для вказаних цілей ОСОБА_4 , являючись засновником та одночасно обіймаючи посаду директора ТОВ «МЦ «Гудмедікал», будучи уповноваженим на представлення інтересів та підписання документів від імені вказаного товариства документів, тобто являючись службовою особою даного товариства, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій і те, що для реалізації його злочинного умислу, направленого на незаконне заволодіння коштами місцевого бюджету йому необхідні співучасники, при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах залучив у попередню злочинну змову директора Департаменту охорони здоров`я Закарпатської обласної державної адміністрації ОСОБА_5 та заступника директора даного Департаменту ОСОБА_6 , при цьому ОСОБА_4 , достовірно знаючи, що очолюване ним товариство з обмеженою відповідальністю «Медичний центр «Гудмедікал» безпосередньо не займається виготовленням та серійним випуском медичних виробів та засобів індивідуального захисту, залучив як пособника фізичну особу підприємця ОСОБА_7 , яка займається виготовленням комбінезонів індивідуального захисту за державним класифікатором ДК 021:2015 35110000-8 «Противопожежне, рятувальне та захисне обладнання» на території м.Охтирка, Сумської області.

Так, 31 березня 2020 року, ОСОБА_4 , являючись засновником та одночасно обіймаючи посаду директора ТОВ «МЦ «Гудмедікал», діючи у попередній злочинній змові із директором департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА ОСОБА_5 та заступником даного департаменту ОСОБА_6 , скориставшись внесеними змінами, відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню корона вірусної хвороби (COVID-19) №530-ІХ від 17.03.2020, Постанови Кабінету Міністрів України «про деякі питання закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19) на території України від 20.03.2020 №225 ( в редакції постанови КМУ від 29.03.2020 №248) до діючого законодавства в частині спрощення процедури проведення державних закупівель, зокрема можливості проведення закупівлі за бюджетні кошти медичних виробів та засобів індивідуального захисту, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19), шляхом переговорної процедури в одного учасника, без проведення тендерних процедур та наданням повного пакету документів учасниками, отримавши від Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА запрошення на участь у проведенні переговорної процедури на закупівлю товарів за бюджетні кошти в додатку до якого були долучені медико-технічні вимоги до засобів індивідуального захисту, що плануються до закупівлі та необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19) на території України, складені головним позаштатним спеціалістом-експертом зі спеціальності «Інфекційні хвороби» ОСОБА_8 , згідно із якими визначені наступні технічні вимоги до:

- респіратор FFP2 або еквівалент, який повинен відповідати ДСТУ EN 149:2017 (EN 149:2001 + А1:2019, IDT) «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Фільтрувальні півмаски для захисту від аерозолів.Вимоги випробування, маркування». Призначена для індивідуального захисту органів дихання медичних працівників повинен забезпечувати захист від аерозолів, полідисперсних (переважно мілко дисперсних) помірно небезпечних і високонебезпечних речовин концентрації останніх більше 100мг/м3;

- респіратор FFP3 або еквівалент, який повинен відповідати ДСТУ EN 149:2017 (EN 149:2001 + А1:2019, IDT) «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Фільтрувальні півмаски для захисту від аерозолів. Вимоги випробування, маркування». Призначена для індивідуального захисту органів дихання медичних працівників віл мікроорганізмів, бактерій та вірусів при концентрації до 50 ПДК.

- костюм біологічного захисту/комбінезон (одноразовий), який повинен відповідати ДСТУ EN 13795:2018 «Хірургічний одяг та білизна, застосовані як медичні вироби для пацієнтів, хірургічного персоналу та обладнання. Загальні вимоги до виробників, процесу обробляння та виробів. Методи випробування, вимоги до характеристик та рівні якості (EN 13795:2011 + А1:2013 IDT), ДСТУ EN 13034:2017 Одяг захисний. Захист від рідких хімічних речовин. Вимоги до експлуатаційних характеристик захисного одягу для обмеження захисту від рідких хімічних речовин (типи 6 та РВ [6] (EN 13034:2005+А1:2009 IDT), ДСТУ EN 14605:2017 Одяг захисний. Захист від рідких хімічних речовин. Вимоги до експлуатаційних характеристик одягу з непроникними до рідин (тим 3) або непроникними до спрею (тип 4) з`єднаннями та до предметів одягу для захисту частин тіла (тип РВ [3] та РВ [4]) (EN 14605:2005 + А1:2009, IDТ) або еквівалент. Костюм з капюшоном. Тканина повинна бути водонепроникна із спеціальною технологією швів для забезпечення надійного захисту медичного працівника від забруднення біологічними рідинами, бактеріями чи вірусами. Капюшон повинен щільно прилягати до лиця та забезпечувати надійний захист. Нижня частина рукавів має манжету за допомогою якої забезпечується щільне прилягання на зап`ястку. Замок прикритий планкою з метою забезпечення не проникненню речовин. Комбінезони та бахіли повинні бути різних розмірів, - достовірно знаючи, що в очолюваного ним ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» відсутні можливості для постачання засобів індивідуального захисту наведеної вище якості, а також відсутні сертифікати відповідності на запропонований товар, подав до Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА пакет документів на серед яких гарантійний лист за №16 від 31.03.2020, в якому ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» підтверджує відповідність технічних характеристик запропонованого товару, встановленим медико-технічним вимогам, та складену ним від імені даного товариства декларацію про відповідність №01/07/2020 від 25.03.2020, куди внесено неправдиві відомості щодо виробника медичних виробів (ТОВ «МЦ Гудмедікал») та відповідності таких виробів ( респіраторів та костюмів біологічного захисту) вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету міністрів України №753 від 02.10.2013, хоча в цей час відповідні випробування та дослідження не проводились.

В свою чергу, директор департаменту охорони здоров`я Закарпатської обласної державної адміністрації ОСОБА_5 спільно із заступником директора вказаного департаменту начальником управління економічного планування, фінансово-бухгалтерського обліку та ресурсного забезпечення ОСОБА_6 , вступивши в попередню злочинну змову із директором ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_4 , діючи умисно, всупереч основних завдань, покладених на очолюваний ними департамент, розділом 2 Положенням про департамент охорони здоров`я Закарпатської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови державної адміністрації 27.04.2018 № 260 в частині забезпечення державної політики у галузі охорони здоров`я на території області та здійснення заходів, спрямованих на запобігання та ліквідацію інфекційних хвороб, епідемій, достовірно знаючи те, що метою проведення очолюваного ними департаменту процедури закупівлі медичних виробів являється індивідуальний захист медичних працівників закладів охорони здоров`я Закарпатської області, які здійснюють ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19) на території області, всупереч вимогам технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 02.10.2013 за №753 ( із змінами та доповненнями чинними на час вчинення злочину) щодо обов`язкового отримання повідомлення Міністерства охорони здоров`я про введення в обіг та експлуатацію окремих медичних виробів, стосовно яких невиконані вимоги технічних регламентів, але використання яких є необхідне в інтересах охорони здоров`я, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій і те, що в разі проведення закупівлі неякісних (фальсифікованих) медичних виробів ( респіраторів та костюмів біологічного захисту/комбінезонів) існує реальна загроза зараження медичних працівників закладів охорони здоров`я Закарпатської області, в ході проведення переговорної процедури із директором ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» ОСОБА_4 , діючи всупереч інтересам державної служби та громадян, за відсутності в ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» повного пакету дозвільних документів щодо походження запропонованого для постачання товару та відповідності його вимогам технічних регламентів, 03.04.2020 під час засідання експертної робочої групи по підготовці пропозицій щодо переліку та обсягів закупівель товаро-матеріальних цінностей, ОСОБА_6 , будучи головою зазначеної комісії, на виконання відведеної йому злочинної ролі в попередній змові із ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , повідомив про отримання від ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» про позиції щодо постачання респіраторів (респіраторів класу захисту FFP2 або еквіваленту в кількості 71354 одиниці, респіраторів класу захисту FFP3 або еквіваленту в кількості 16980 одиниць та костюмів біологічного захисту одноразового використання (комбінезонів) в кількості 57020 одиниць, при цьому укриваючи від членів робочої групи відомості про відсутність в поданих ТОВ «МЦ «Гудмедікал» документах, документів які б підтверджували відповідність запропонованих для постачання медичних виробів медико-технічним вимогам та технічному регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою КМУ від 02.10.2013 за №753.

В подальшому, 06.04.2020 на підставі поданих ОСОБА_4 документів, між Департаментом охорони здоров`я Закарпатської ОДА в особі директора ОСОБА_5 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Медичний центр «Гудмедікал» в особі директора ОСОБА_4 укладено два договори про закупівлю товарів для запобігання та лікування корона вірусу (COVID-19), зокрема:

- договір за №2-с від 06.04.2020, відповідно до істотних умов якого ТОВ «МЦ «Гудмедікал» як постачальник взяло на себе зобов`язання протягом 60 днів з моменту підписання договорів поставити Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА товар за ДК 02162015 «Єдиний закупівельний словник» 35110000-8 «Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання» (код НК 024:2019: 57793 «респіратори загального користування») (респіратори класу захисту FFP2 або еквівалент в кількості 71254 одиниць) та респіратори класу FFP3 або еквівалент в кількості 16980 одиниць)) згідно специфікації визначеної додатком №1 до договору, всього на загальну суму 8 459 460 гривень з ПДВ, підписаної ОСОБА_5 , ОСОБА_6 зі сторони департаменту та ОСОБА_4 зі сторони ТОВ «МЦ «Гудмедікал», і в які зазначено найменування товарів «захисна напівмаска КН95» в кількості 71354 одиниць, ціна за одиницю 90 гривень з ПДВ ( всього на суму 6421860 гривень) та «захисна напівмаска КН95 з клапаном» в кількості 16982 одиниць, ціна за одиницю 120 гривень з ПДВ ( всього на суму 2037600 гривень). В той же час пунктом 2.1. даного договору визначено, що якісні характеристики переданого товару повинні відповідати вимогам нормативно-технічної документації, рівню, нормам і стандартам, законодавчо встановленим на території України і підтверджуватись документально копією Сертифікату відповідності та /або Декларацією відповідності вимогам технічного регламенту щодо медичних виробів абьо іншим документом про введення в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку та якщо це передбачено законодавством України іншими супроводжуючими документами.

- договір за №3-с від 06.04.2020, відповідно до істотних умов якого ТОВ «МЦ «Гудмедікал» як постачальник взяло на себе зобов`язання протягом 60 днів з моменту підписання договорів поставити Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА товар за ДК 02162015 «Єдиний закупівельний словник» 35110000-8 «Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання» (код НК 024:2019: 61938 «Набір одягу хірургічний/оглядовий») (Костюм біологічного захисту/комбінезон одноразовий) згідно специфікації визначеної додатком №1 до договору, всього на загальну суму 25 088 800 гривень з ПДВ, підписаної ОСОБА_5 , ОСОБА_6 зі сторони департаменту та ОСОБА_4 зі сторони ТОВ «МЦ «Гудмедікал», і в які зазначено найменування товарів «Костюм біологічного захисту/комбінезон ізоляційний комбінезон біологічного захисту, виробництво ТОВ «МЦ «Гудмедікал» в кількості 57020 одиниць, ціна за одиницю 440 гривень з ПДВ. В той же час пунктом 2.1. даного договору визначено, що якісні характеристики переданого товару повинні відповідати вимогам нормативно-технічної документації, рівню, нормам і стандартам, законодавчо встановленим на території України і підтверджуватись документально копією Сертифікату відповідності та /або Декларацією відповідності вимогам технічного регламенту щодо медичних виробів або іншим документом про введення в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку та якщо це передбачено законодавством України іншими супроводжуючими документами.

При цьому, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_4 будучи в попередній змові між собою, реалізуючи спільні злочинні наміри на незаконне заволодіння коштами місцевого бюджету, на час підписання зазначених договорів та додатків до них, достовірно знаючи про те, що в ТОВ «МЦ «Гудмедікал» не має технічних потужностей та відсутні обладнання на виробництва зазначених вище медичних виробів, технічні вимоги та характеристики до яких викладені, в підписаних ними додатках №2 до договорі поставок №2-с та №3-с, а також в ТОВ «МЦ «Гудмедікал» відсутні документи щодо проведення дослідження та випробування таких медичних виробів, їх сертифікації, і усвідомлення ними того факту, що в разі постачання недоброякісних таких виробів ставить під загрозу медичних працівників закладів охорони здоров`я Закарпатської області зараження корона вірусною інфекцією (COVID-19) не зупинило членів злочинної групи, а навпаки з метою особистого незаконного збагачення за рахунок постачання фальсифікованих медичних виробів, згуртувало їх.

Так, ОСОБА_4 , будучи засновником та директором ТОВ «МЦ «Гудмедікал» реалізуючи схему розкрадання коштів місцевого бюджету, виділених в рамках здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19), при невстановлених обставинах залучив як пособника фізичну особу підприємця ОСОБА_7 , зареєстрована за адресою АДРЕСА_1 , яка здійснює пошиття комбінезонів індивідуального захисту не для медичної галузі на фабриці за адресою АДРЕСА_2 , в якої замовив виготовлення 57020 одиниць комбінезонів індивідуального захисту, при цьому з метою маскування своєї злочинної діяльності надав вказівку позначати на упаковках даного товару виробника ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал».

В свою чергу, фізична особа-підприємець ОСОБА_7 , діючи як пособник в незаконному заволодіння коштами місцевого бюджету директором ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_4 , протягом квітня-травня 2020 року в приміщенні швейної фабрики за адресою Сумська область, м. Охтирка, вул. Чкалова, 8, забезпечила пошиття 57020 штук ізоляційних комбінезонів, на яких в порушення вимог технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 02.10.2013 №753 та вимог технічного регламенту засобів індивідуального захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2008 №761 в частині маркування виготовленої продукції виробником, та організувала маркування кожної одиниці товару паперовими бирками із зазначенням недостовірних відомостей про те, що виробником продукції являється ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» на виробничих ділянках « АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , Чжанцзяган Сіті, провінція АДРЕСА_5 ( АДРЕСА_6 », які фактично виготовлені нею. Після чого, в період квітня-травня 2020 року ОСОБА_7 на виконання відведеної їй злочинної ролі пособника у попередній змові ОСОБА_4 , організувала через підрозділи «Нової пошти» відправлення в декілька етапів 57020 штук ізоляційних комбінезонів до ТОВ «МЦ «Гудмедікал»

В той же час, ОСОБА_4 , отримуючи в період квітня-травня 2020 року поетапно від фізичної особи підприємця ОСОБА_7 57020 штук ізоляційних комбінезонів, достовірно знаючи, що вони фальсифіковані і не відповідають встановленим діючим законодавством стандартам, спільно із ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , видаючи їх за нібито медичні вироби «Костюм біологічного захисту/комбінезон ізоляційний комбінезон біологічного захисту», виробництво ТОВ «МЦ «Гудмедікал», без проведення будь яких випробувань чи досліджень, організували їх розподіл та передачу до закладів охорони здоров`я Закарпатської області для захисту медичних працівників для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19), при цьому в декларації про відповідність за №02/04/2020 від 13.04.2020 ОСОБА_4 зазначив, що вказані медичні вироби виготовлені на виробничих дільницях СП «ВіалдСейлс-Мукачево» та ФОП ОСОБА_9 .

Всього за період квітня-травня 2020 року директор ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_4 в рамках договору №3-с від 06.04.2020 на підставі видаткових накладних передав, а заступник директора департаменту ОСОБА_6 прийняв 57020 одиниць фальсифікованих ізоляційних комбінезонів біологічного захисту на загальну суму 22136164,51 гривень без ПДВ, зокрема:

- видаткова накладна №УЖ-0000121 від 17.04.2020 передано 320 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 131588,77 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000122 від 21.04.2020 передано 390 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 160373,81 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000128 від 27.04.2020 передано 260 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 106915,87 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000129 від 27.04.2020 передано 147 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 60448,59 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000142 від 29.04.2020 передано 2000 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 822429,80 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000149 від 04.05.2020 передано 239 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 98280,36 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000152 від 05.05.2020 передано 367 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 150915,87 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000153 від 06.05.2020 передано 465 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 191214 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000154 від 06.05.2020 передано 231 одиницю за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 94990,64 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000155 від 07.05.2020 передано 304 одиниці за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 125009,33 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000157 від 07.05.2020 передано 339 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 139401,85 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000158 від 08.05.2020 передано 415 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 170654,18 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000160 від 08.05.2020 передано 725 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 298130,80 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000161 від 12.05.2020 передано 1355 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 557196,19 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000164 від 12.05.2020 передано 2125 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 873831,66 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000165 від 13.05.2020 передано 2590 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 1065046,59 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000166 від 14.05.2020 передано 575 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 236448,57 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000167 від 14.05.2020 передано 860 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 353644,81 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000168 від 15.05.2020 передано 1000 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 411214,90 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000170 від 15.05.2020 передано 1540 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 633270 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000172 від 18.05.2020 передано 1300 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 534579,37 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000173 від 18.05.2020 передано 330 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 135700,92 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000175 від 18.05.2020 передано 975 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 400934,53 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000178 від 18.05.2020 передано 1820 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 748411,12 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000179 від 19.05.2020 передано 1865 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 766915,79 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000180 від 19.05.2020 передано 2050 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 842990,55 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000182 від 20.05.2020 передано 1463 одиниці за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 601607,40 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000183 від 20.05.2020 передано 2112 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 868485,87 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000184 від 21.05.2020 передано 500 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 205607,45 гривень без ПДВ

- видаткова накладна №УЖ-0000185 від 21.05.2020 передано 500 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 205607,45 гривень без ПДВ

- видаткова накладна №УЖ-0000186 від 21.05.2020 передано 1500 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 616822,35 гривень без ПДВ

- видаткова накладна №УЖ-0000188 від 21.05.2020 передано 900 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 370093,41 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000189 від 21.05.2020 передано 1100 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 452336,39 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000190 від 22.05.2020 передано 1280 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 526355,07 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000191 від 22.05.2020 передано 1820 одиниць за ціною 411,2149 гривень без ПДВ на суму 748411,12 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000192 від 25.05.2020 передано 1580 одиниць за ціною 350 гривень без ПДВ на суму 553000 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000193 від 25.05.2020 передано 3050 одиниць за ціною 350 гривень без ПДВ на суму 1067500 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000196 від 26.05.2020 передано 1230 одиниць за ціною 350 гривень без ПДВ на суму 430500 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000195 від 25.05.2020 передано 1660 одиниць за ціною 350 гривень без ПДВ на суму 581000 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000196 від 26.05.2020 передано 1040 одиниць за ціною 350 гривень без ПДВ на суму 364000 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000197 від 27.05.2020 передано 4179 одиниць за ціною 350 гривень без ПДВ на суму 1462650 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000198 від 28.05.2020 передано 3832 одиниці за ціною 350 гривень без ПДВ на суму 1341200 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000201 від 29.05.2020 передано 2400 одиниць за ціною 350 гривень без ПДВ на суму 840000 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000202 від 29.05.2020 передано 2287 одиниць за ціною 350 гривень без ПДВ на суму 800450 гривень без ПДВ;

Відповідно до висновку експерта №2907/1 від 29.07.2020 за результатами проведення товарознавчої експертизи з врахуванням даних протоколу за результатами мікробіологічних випробувань №123 від 26.06.2020 р., проведеного Державною установою «Інститут громадського здоров`я Національної Академії медичних наук України» надані на дослідження взірці (які були вилучені в медичних закладах охорони здоров`я Закарпатської області) костюми біологічного захисту/комбінезони ізоляційні комбінезони біологічного захисту, виробництва «Медичний центр «Гудмедікал» не відповідають ДСТУ EN 137795:2018 «Хірургічний одяг та білизна, застосовані як медичні вироби для пацієнтів, хірургічного персоналу та обладнання. Загальні вимоги до виробників, процесу обробляння та виробів. Методи випробування, вимоги характеристик та рівнів якості (EN 13795:2011 + А1:2013, IDT), ДСТУ EN 13034:2017 «Одяг захисний. Захист від рідких хімічних речовин. Вимоги до експлуатаційних характеристик захисного одягу для обмеженого захисту від рідких хімічних речовин. Вимоги до експлуатаційних характеристик одягу з непроникними до рідин (тип 3) або непроникними до спрію (тип 4) з`єднаннями та до предметів одягу для захисту частин тіла (тип РВ [3] та РВ [4]) (EN 14605:2005 + А1:2009, IDТ)», який був заявлений відповідно до медико-технічних вимог «код ЖК 021:2015:35110000-8 «Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання» (код НК 024:2019: 61938 «Набір одягу хірургічний/оглядовий).

Таким чином, засновник і директор ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» ОСОБА_4 за пособництва фізичної особи підприємця ОСОБА_7 , забезпечили поставку до Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА, підмінюючи та маркуючи ізоліаційні комбінезони хімічного захисту в кількості 57020 одиниць під медичні вироби «Хірургічний одяг», в той же час зазначені фальсифіковані медичні вироби, на виконання відведеної злочинної ролі в попередній змові, без пред`явлення сертифікатів відповідності прийняли директор Департаменту охорони здоровя Закарпатської ОДА ОСОБА_5 та заступник даного департаменту ОСОБА_6 , після чого зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам державної служби та основних завдань, які покладені на очолюваний ними департамент, в період квітня-червня 2020 року на підставі виставлених ТОВ «МЦ «Гудмедікал» рахунків на оплату, з розрахункового рахунку департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА № НОМЕР_1 , відкритий в ДКС м.Київ в декілька етапів на підставі підписаних ОСОБА_5 платіжних доручень перерахували на розрахунковий рахунок ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» № НОМЕР_2 , відкритий в Закарпатському РУ ПАТ «Комерційний банк «ПриватБанк» бюджетні кошти на загальну суму 22 136 164,51 гривень без ПДВ, за фальсифіковані медичні вироби, які не можуть використовуватись в закладах охорони здоров`я, як наслідок завдали територіальній громаді Закарпатської області матеріального збитку в особливо великому розмірі.

Отримавши кошти від Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА на банківський рахунок ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_4 , який є власником та розпорядником коштів даного товариства, отримав можливість розпоряджатися ними на власний розсуд.

Також, в період квітня-червня 2020 року засновник і директор ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_4 , реалізуючи свій злочинний намір при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах придбав 71354 напівзахисних масок КН95 та 16980 напівзахисних масок КН95 з клапаном, при цьому з метою маскування, що вказані вироби не являються медичними масками, оскільки на них заводом виробником нанесено напис «NON-MEDICAL MASK» забезпечив у невстановленому досудовим розслідуванням місці, заклеювання даного напису етикеткою із зазначенням виробника ТОВ «ТМ «Гудмедікал» та видаючи їх в порушення технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 02.10.2013 №753 за медичні вироби еквівалент респіраторам класу захисту FFP2 та класу FFP3, спільно із ОСОБА_10 та ОСОБА_6 , організували їх розподіл та передачу до закладів охорони здоров`я Закарпатської області для захисту медичних працівників для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19), при цьому в декларації про відповідність за №02/04/2020 від 13.04.2020 ОСОБА_4 зазначив, що вказані медичні вироби виготовлені на виробничих дільницях в Китайській народній республіці.

Всього за період квітня-червня 2020 року директор ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_4 в рамках договору №2-с від 06.04.2020 на підставі видаткових накладних передав, а заступник директора департаменту ОСОБА_6 прийняв 71354 одиниці захисних напівмасок КН95 вартістю 5 651 602,79 гривень та 16980 одиниць захисних напівмасок КН95 з клапаном вартістю 1 767 597,88 гривень, а всього на загальну суму 7419200,67 гривень без ПДВ, зокрема:

- видаткова накладна №УЖ-0000143 від 29.04.2020 передано 9950 одиниць захисних напівмасок КН95 за ціною 84,1121 гривень за одиницю без ПДВ на суму 836915,40 гривень без ПДВ та 4968 одиниць захисних напівмасок КН95 з клапаном за ціною 112,1495 гривень за одиниць на суму 557158,72 гривень без ПДВ, а всього на загальну суму 1394074,12 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000161 від 12.05.2020 передано 30000 одиниць захисних напівмасок КН95 за ціною 84,1121 гривень за одиницю без ПДВ на суму 2523363 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000169 від 15.05.2020 передано 5382 одиниць захисних напівмасок КН95 з клапаном за ціною 112,1495 гривень з одиницю без ПДВ на суму 603588,61 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000174 від 15.05.2020 передано 218 одиниць захисних напівмасок КН95 з клапаном за ціною 112,1495 гривень з одну штуку без ПДВ на суму 24448,59 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000203 від 02.06.2020 передано 2850 одиниць захисних напівмасок КН95 за ціною 84,1121 гривень за одиницю без ПДВ на суму 239719,49 гривень без ПДВ;

- видаткова накладна №УЖ-0000204 від 02.06.2020 передано 28554 одиниці захисних напівмасок КН95 за ціною 71,85 гривень за одиницю без ПДВ на суму 2051604,9 гривень без ПДВ та 6412 одиниць захисних напівмасок КН95 з клапаном за ціною 90,83 гривень за одиниць на суму 582401,96 гривень без ПДВ, а всього на загальну суму 2634006,86 гривень без ПДВ;

Відповідно до висновку експерта №2907/1 від 29.07.2020 за результатами проведення товарознавчої експертизи з врахуванням даних протоколу за результатами мікробіологічних випробувань №123 від 26.06.2020, проведеного Державною установою «Інститут громадського здоров`я Національної Академії медичних наук України» надані на дослідження взірці (які були вилучені в медичних закладах охорони здоров`я Закарпатської області) захисні маски КН95 без клапана не відповідають вимогам ДСТУ EN 149:2017 (EN 149:2001 + А1:2019, IDT) «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Фільтрувальні півмаски для захисту від аерозолів. Вимоги випробування, маркування». Призначена для індивідуального захисту органів дихання медичних працівників повинен забезпечувати захист від аерозолів, полідисперсних (переважно мілко дисперсних) помірно небезпечних і високонебезпечних речовин концентрації останніх більше 100мг/м3, а захисні маски КН95 з клапаном не відповідають ДСТУ EN 149:2017 (EN 149:2001 + А1:2019, IDT) «Засоби індивідуального захисту органів дихання. Фільтрувальні півмаски для захисту від аерозолів. Вимоги випробування, маркування». Призначена для індивідуального захисту органів дихання медичних працівників віл мікроорганізмів, бактерій та вірусів при концентрації до 50 ПДК.

Таким чином, засновник і директор ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» ОСОБА_4 забезпечив поставку до Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА, напівзахисні маски КН95 в кількості 71354 одиниці та напівзахисні маски КН95 з клапаном в кількості 16980 одиниць, видаючи їх під еквівалент медичних засобів захисту респіраторів FFP2 та респіраторів FFP3, в цей час зазначені фальсифіковані засоби захисту, на виконання відведеної злочинної ролі в попередній змові, без пред`явлення сертифікатів відповідності, прийняли директор Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА ОСОБА_5 та заступник даного департаменту ОСОБА_6 , після чого зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам державної служби та основних завдань, які покладені на очолюваний ними департамент, в період квітня-червня 2020 року на підставі виставлених ТОВ «МЦ «Гудмедікал» рахунків на оплату, з розрахункового рахунку департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА № НОМЕР_1 , відкритий в ДКС м.Київ в декілька етапів на підставі підписаних ОСОБА_5 платіжних доручень перерахували на розрахунковий рахунок ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» № НОМЕР_2 , відкритий в Закарпатському РУ ПАТ «Комерційний банк «ПриватБанк» бюджетні кошти на загальну суму 7 419 200,67 гривень без ПДВ, за фальсифіковані індивідуальні засоби захисту, які не можуть використовуватись в закладах охорони здоров`я, як наслідок завдали територіальній громаді Закарпатської області матеріального збитку в особливо великому розмірі.

Отримавши кошти від Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА на банківський рахунок ТОВ «МЦ «Гудмедікал» ОСОБА_4 який є власником та розпорядником коштів даного товариства, отримав можливість розпоряджатися ними на власний розсуд.

Внаслідок зловживання службовим становищем ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 із місцевого бюджету протиправно вилучено на користь ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал» грошові кошти на загальну суму 29 555 365,18 гривень, як оплату вартості за фальсифіковані медичні вироби, які фактично не використовувались в закладах охорони здоров`я Закарпатської області в рамках здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемії та пандемії корона вірусної хвороби (COVID-19), чим самим завдано державі матеріального збитку в особливо великому розмірі, а також створено загрозу для життя і здоров`я медичних працівників Закарпатської області задіяних на лікуванні від даної вірусної хвороби.

За таких обставин ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, тобто заволодіння чужим майно, шляхом зловживанням службовою особою своїм службовим становищем, вчинене за попередньою змовою групою осіб, в особливо великому розмірі.

17.08.2020 р. ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч.5 ст.191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно відомостей Реєстру прав власності на нерухоме майно на праві приватної власності у підозрюваного ОСОБА_4 перебувають наступні об`єкти нерухомості:

- квартира площею 72,6 м2, розташована за адресою АДРЕСА_7 ;

- об`єкт незавершеного будівництва, розташований за адресою АДРЕСА_8 , з кадастровим номером 2122785601:00:001:0072.

Крім цього, на праві приватної власності у підозрюваного ОСОБА_4 , є транспортний засіб марки «MAZDA», модель 626 білого кольору 1986 р.в., номер кузова НОМЕР_3 , д.н.з. НОМЕР_4 .

Крім цього, згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань ОСОБА_4 , має майнові (корпоративні) права засновника в розмірі 15 000,00 грн. у виді внеску до статутного капіталу у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Медичний центр Гудмедікал», код ЄДРПОУ 2669312012, зареєстрованому за адресою м. Ужгород, вул. Льва Толстого, 27 оф. 2.

Також встановлено, що ОСОБА_4 , має грошові кошти у безготівковій формі на рахунках відкритих на його ім`я у банківських установах, а саме: в ПАТ КБ «Приватбанк» НОМЕР_5 .

Накладення арешту на вказане майно викликано необхідністю збереження його як засобу забезпечення можливої конфіскації майна з метою запобігання можливості їх приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення чи відчуження.

Незастосування такого виду забезпечення кримінального провадження, як арешт на вказане вище майно із забороною та обмеженням його розпорядження негативно впливатиме на кримінальне провадження, а саме може призвести до їх втрати, пошкодження чи їх приховування від органу досудового розслідування, що сприятиме уникненню осіб, винних у вчиненні кримінального правопорушення, від передбаченої законом кримінальної відповідальності в частині виконання обов`язкового додаткового покарання конфіскація майна.

Приймаючи до уваги викладене, і те що ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, яке відповідно до ст.12 КК України відносяться до категорії особливо тяжких і за який йому може бути призначено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна, його протиправними діями завдано державі матеріального збитку в особливо великому розмірі, а саме в розмірі 29 555 365,18 гривень, як оплату вартості за фальсифіковані медичні вироби, які фактично не використовувались в закладах охорони здоров`я Закарпатської області, а тому зважаючи на обґрунтованість підозри, з метою забезпечення можливої конфіскації майна та відшкодування шкоди, завданої діями ОСОБА_4 внаслідок кримінального правопорушення та подальшого забезпечення цивільного позову на об`єкти рухомого та нерухомого майна, та грошові кошти на банківському рахунку належні останньому слід накласти арешт.

У зв`язку з вищезазначеним та того, що існує реальна загроза відчуження, підміни або приховування підозрюваним належного йому майна, слідчий просить накласти арешт на вказане вище рухоме та нерухоме майно.

У судове засідання слідчий ОСОБА_3 не з`явився, однак подав до суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності, клопотання підтримує повністю.

Володілець майна підозрюваний ОСОБА_4 у судове засідання не з`явився, хоча належним чином був повідомлений про дату та час розгляду клопотання, що підтверджується наданим слідчим рапортом.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 172 КПК України неявка слідчого та володільця майна в судове засідання не перешкоджає розгляду внесеного клопотання про арешт майна, а тому суд, виходячи з вимог вказаної статті, вирішує внесене клопотання за наявними в матеріалах справи доказами.

Зважаючи на неявку в судове засідання осіб, які беруть участь у розгляді клопотання, фіксування за допомогою технічних засобів, відповідно до ч.4 ст.107 КПК України, не здійснювалося.

Дослідивши матеріали внесеного клопотання, оцінивши надані докази, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Згідно п. 7 ч. 2 ст. 131 КПК України заходом забезпечення кримінального провадження є арешт майна. Відповідно до ч.5 ст. 132 КПК України, під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді докази обставин, на які вони посилаються.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Згідно з ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою конфіскації майна, як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.

Відповідно до п.4 ч.2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди. Разом із тим, частиною п`ятою даної статті передбачено накладення арешту на майно підозрюваного за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених КК України, може призначити покарання у виді конфіскації майна.

Ч. 10 вказаної статті допускається накладення арешту на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Частиною 11 ст.170 КПК України визначено, що заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

Встановлено, що слідчий звернувся з вказаним клопотанням, яке відповідає вимогам ст. 171 КПК України.

Відповідно ч.2 ст.173 КПК України при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати правову підставу для арешту майна; можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

З матеріалів клопотання слідує, що слідчою групою відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Закарпатській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження, відомості про яке 19.05.2020 року внесені до ЄРДР за №42020070000000258, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, в ході проведення якого встановлюються обставини події за якої службовими особами Департаменту охорони здоров`я Закарпатської ОДА із застосуванням спрощеної процедури публічної закупівлі укладено низку договорів на постачання для потреб медичних закладів Закарпатської області медичного обладнання, ліків та засобів індивідуального захисту, необхідних для лікування хворих на гостре респіраторне захворювання COVID-19, які згідно Висновку експерта №2907/1 від 29.07.2020 р. не відповідають заявленому ДСТУ в медико-технічних характеристиках до укладених договорів №2-с та №3-с від 06.04.2020 року між Департаментом охорони здоров`я Закарпатської ОДА та ТОВ «Медичний центр «Гудмедікал».

Встановлено, що 17.08.2020 р. ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Санкція ч.5 ст. 191 КК України (заволодіння чужим майном, шляхом зловживанням службовою особою своїм службовим становищем, вчинене за попередньою змовою групою осіб, в особливо великому розмірі) передбачає покарання у вигляді позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та із конфіскацією майна.

З матеріалів клопотання слідує, що згідно відомостей Реєстру прав власності на нерухоме майно на праві приватної власності підозрюваного ОСОБА_4 перебувають наступні об`єкти нерухомості:

- 1/3 частина квартири площею 72,6 м2 , розташована за адресою АДРЕСА_7 ;

- об`єкт незавершеного будівництва, розташований за адресою АДРЕСА_8 , з кадастровим номером 2122785601:00:001:0072.

- транспортний засіб марки MAZDA, модель 626 білого кольору 1986 р.в., номер кузова НОМЕР_3 , д.н.з. НОМЕР_4 .

Крім цього, згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань ОСОБА_4 , має майнові (корпоративні) права засновника в розмірі 15 000,00 грн. у виді внеску до статутного капіталу у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Медичний центр Гудмедікал», код ЄДРПОУ 2669312012, зареєстрованому за адресою м. Ужгород, вул. Льва Толстого, 27 оф. 2.

Також встановлено, що ОСОБА_4 , має грошові кошти у безготівковій формі на рахунках відкритих на його ім`я у банківських установах, а саме: в ПАТ КБ «Приватбанк» НОМЕР_5 .

Відповідно до ч. 5 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому п. 3 ч. 2 цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених КК України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Слідчий суддя, при вирішенні питання про накладення арешту на майно бере до уваги, те що підозрюваний ОСОБА_4 є власником зазначеного в клопотанні майна, на яке слідчий просить накласти арешт, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого частиною 5 статті 191 КК України, та згідно санкції вказаної статті, в разі визнання його винним, тягне за собою відповідальність у виді позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та із конфіскацією майна.

Що стосується накладення арешту на квартиру вцілому, площею 72,6 м2, яка розташована за адресою АДРЕСА_7 , то слідчий суддя приходить до наступного висновку.

З долученої до матеріалів клопотання довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 28.07.2020 року, слідчим суддею встановлено, що ОСОБА_4 , на праві спільної часткової власності, належить 1/3 частина квартири, яка розташована за адресою АДРЕСА_7 .

Оскільки даний об`єкт нерухомості належить підозрюваному ОСОБА_4 на праві спільної часткової власності, то слідчий суддя накладає арешт виключно на 1/3 частини квартири, з метою запобігання порушення прав та свобод особи, яка не є стороною кримінального провадження, а тому арешт майна в цій частині слід задоволити частково.

Слідчий суддя також вважає, що в клопотанні наведено достатньо підстав для застосування такого виду заходу забезпечення кримінального провадження, як арешт майна з метою забезпечення можливої конфіскації майна як виду покарання.

За таких обставин, слідчий суддя при розгляді даного клопотання вбачає потенційну загрозу та шкоду для кримінального провадження в разі відмови у накладенні арешту.

На цьому етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власника (володільця) майна з метою забезпечення кримінального провадження. Слідчий суддя на даній стадії не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті, тобто не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності у фізичної або юридичної особи за вчинення кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів визначити достатність підстав для застосування заходів забезпечення кримінального провадження, одним із яких і є накладення арешту на майно.

Разом з тим, слідчий суддя приймає до уваги те, що у відповідності до вимог ч.11 ст.170 КПК України визначено, що заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

Положеннями ч.4 ст.173 КПК України визначено, що у разі задоволення клопотання слідчий суддя, суд застосовує найменш обтяжливий спосіб арешту майна. Слідчий суддя, суд зобов`язаний застосувати такий спосіб арешту майна, який не призведе до зупинення або надмірного обмеження правомірної діяльності особи, або інших наслідків, які суттєво позначаються на інтересах інших осіб.

Згідно Першого протоколу до Європейської конвенції з прав людини передбачає, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше, як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом або за загальними принципами міжнародного права.

З огляду на зазначене, слідчий суддя вважає, що заборона розпорядження підозрюваному ОСОБА_4 належним йому, вказаним вище майном, не призведе до приховування, знищення, перетворення чи відчуження такого майна і таке втручання у права та інтереси власника майна на переконання суду буде виправданим і достатнім.

Враховуючи зазначене, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого підлягає до часткового задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 132, 98, 167, 170-173, 309, 372 КПК України, слідчий суддя,-

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання слідчого - задоволити частково.

Накласти арешт на майно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_7 , ІПН НОМЕР_6 , у кримінальному провадженні №42020070000000258, із забороною розпорядження таким, а саме на:

- 1/3 частину квартири, яка розташована за адресою АДРЕСА_7 ,

- об`єкт незавершеного будівництва, розташований за адресою АДРЕСА_8 , з кадастровим номером 2122785601:00:001:0072;

- майнові (корпоративні) права засновника в розмірі 15 000,00 грн. у виді внеску до статутного капіталу у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Медичний центр Гудмедікал», код ЄДРПОУ 2669312012, зареєстрованому за адресою м. Ужгород, вул. Льва Толстого, 27 оф. 2,

- транспортний засіб марки MAZDA, модель 626 білого кольору 1986 р.в., номер кузова НОМЕР_3 , д.н.з. НОМЕР_4 ;

- грошові кошти у безготівковій формі, що знаходяться на рахунку відкритому в ПАТ КБ «Приватбанк» НОМЕР_5 .

В решті вимог клопотання відмовити.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя Ужгородського

міськрайонного суду ОСОБА_1

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення20.08.2020
Оприлюднено04.06.2024
Номер документу91129515
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —308/5269/20

Ухвала від 16.09.2022

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 12.05.2021

Кримінальне

Закарпатський апеляційний суд

Стан І. В.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 01.12.2020

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 22.10.2020

Кримінальне

Закарпатський апеляційний суд

Стан І. В.

Ухвала від 19.11.2020

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 19.11.2020

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 17.11.2020

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Малюк В. М.

Ухвала від 20.10.2020

Кримінальне

Закарпатський апеляційний суд

Стан І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні