Справа №:755/4883/19
Провадження №: 1-кс/755/3678/20
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"13" серпня 2020 р. Дніпровський районний суд м. Києва в складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора відділу прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , у межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32019100000000192 від 01.03.2019 року про продовження строку досудового розслідування,
в с т а н о в и в:
Прокурор відділу прокуратури м. Києва звернувся до суду із клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32019100000000192 від 01.03.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.
Клопотання обґрунтоване тим, що у період 2017-2018 років, перебуваючи на території м. Києва група осіб, до складу якої входять ОСОБА_4 (і.н. НОМЕР_1 ) та ОСОБА_5 (і.н. НОМЕР_2 ), використовуючи банківські рахунки підконтрольних фізичних осіб-підприємців, а саме: ФОП « ОСОБА_6 » (і.н. НОМЕР_3 ), ФОП « ОСОБА_7 » (і.н. НОМЕР_4 ), ФОП « ОСОБА_8 » (і.н. НОМЕР_5 ), ФОП « ОСОБА_9 » (і.н. НОМЕР_6 ), ФОП « ОСОБА_10 » (і.н. НОМЕР_7 ), ФОП « ОСОБА_11 » (і.н. НОМЕР_8 ), ФОП « ОСОБА_12 » (і.н. НОМЕР_9 ), ФОП « ОСОБА_13 » (і.н. НОМЕР_10 ), ФОП « ОСОБА_14 » (і.н. НОМЕР_11 ), ФОП « ОСОБА_15 » (і.н. НОМЕР_12 ), ФОП « ОСОБА_16 » (і.н. НОМЕР_13 ), ФОП « ОСОБА_17 » (і.н. НОМЕР_14 ), ФОП « ОСОБА_18 » (і.н. НОМЕР_15 ), ФОП « ОСОБА_19 » (і.н. НОМЕР_16 ), ФОП « ОСОБА_20 » (і.н. НОМЕР_17 ), ФОП « ОСОБА_21 » (і.н. НОМЕР_18 ), ФОП « ОСОБА_22 » (і.н. НОМЕР_19 ), ФОП « ОСОБА_23 » (і.н. НОМЕР_20 ), ФОП « ОСОБА_24 » (і.н. НОМЕР_21 ), ФОП « ОСОБА_25 » (і.н. НОМЕР_22 ), ФОП « ОСОБА_26 » (і.н. НОМЕР_23 ), ФОП « ОСОБА_27 » (і.н. НОМЕР_24 ), ФОП « ОСОБА_28 » (і.н. НОМЕР_25 ), ФОП « ОСОБА_29 » (і.н. НОМЕР_26 ), ФОП « ОСОБА_30 » (і.н. НОМЕР_27 ), ФОП « ОСОБА_31 » (і.н. НОМЕР_28 ), ФОП « ОСОБА_32 » (і.н. НОМЕР_29 ) та інші, перевели безготівкові кошти в готівку під виглядом чистого прибутку, при цьому їх не задекларувавши, ймовірно ухилилися від сплати податку з доходів фізичних осіб в особливо великих розмірах.
Допитані, як свідки, фізичні особи-підприємці ОСОБА_17 та ОСОБА_6 показали, що в період 2017 року вони, діючи на прохання невстановлених на даний момент осіб, перебуваючи в офісних приміщеннях, розташованих на третьому поверсі нежитлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 , в присутності інших таких же громадян, які прибули туди з тією ж ціллю, підписали ряд документів з приводу реєстрації їх як суб`єктів господарювання та відкриття банківських рахунків, без мети ведення фінансово-господарської діяльності, а з метою прикриття незаконної діяльності інших осіб. Згідно показань встановлено, що дані суб`єкти господарювання у подальшому будуть використані з метою незаконного переведення безготівкових грошових коштів в готівку та іншої незаконної діяльності. Також ними здійснювалось оформлення нотаріально завірених довіреностей на уповноваження осіб діяти від їхнього імені, у тому числі для відкриття, використання та закриття банківських рахунків.
Згідно даних Єдиного реєстру довіреностей, отриманих від Філії м. Києва та Київської області ДП «Національні інформаційні системи» встановлено, що від імені ОСОБА_6 та ОСОБА_17 виписувались нотаріально завірені довіреності на гр. ОСОБА_4 та гр. ОСОБА_5 з приводу представлення їх інтересів в будь-яких установах, зокрема в банках щодо відкриття та використання банківських рахунків.
У даний період часу ідентичні нотаріально завірені довіреності на представництво і розпорядження в адресу ОСОБА_4 та ОСОБА_5 виписували інші фізичні особи-підприємці, а саме: ФОП « ОСОБА_7 », ФОП « ОСОБА_8 », ФОП « ОСОБА_9 », ФОП « ОСОБА_10 », ФОП « ОСОБА_11 », ФОП « ОСОБА_12 », ФОП « ОСОБА_13 », ФОП « ОСОБА_14 », ФОП « ОСОБА_15 », ФОП « ОСОБА_16 », ФОП « ОСОБА_18 », ФОП « ОСОБА_19 », ФОП « ОСОБА_20 », ФОП « ОСОБА_21 », ФОП « ОСОБА_22 », ФОП « ОСОБА_23 », ФОП « ОСОБА_24 », ФОП « ОСОБА_25 », ФОП « ОСОБА_26 », ФОП « ОСОБА_27 », ФОП « ОСОБА_28 », ФОП « ОСОБА_29 », ФОП « ОСОБА_30 », ФОП « ОСОБА_31 » та ФОП « ОСОБА_32 ».
Зазначена вище інформація дає достатні підстави вважати, що ОСОБА_4 та ОСОБА_5 безпосередньо причетні до вчинення даного кримінального правопорушення, зокрема щодо переведення безготівкових грошових коштів в готівку, шляхом зняття її з банківських рахунків підконтрольних фіктивних суб`єктів підприємницької діяльності, в даному випадку фізичних осіб-підприємців, без проведення належного податкового обліку.
За результатами аналізу руху коштів по банківських рахунках зазначених фізичних осіб-підприємців, відкритих в АТ «Альфа-банк» (МФО 300346), ПАТ «ВіЕс банк» (МФО 325213), АТ «Таскомбанк» (МФО 339500), АТ «Кредобанк» (МФО 325365) та АТ «Райффайзен банк Аваль» (МФО 322904) встановлено, що всі грошові кошти отримані ними від нібито від здійснення діяльності, пов`язаної із перевезенням пасажирів через програму «Убер». Дані кошти перераховано з одного рахунку за № НОМЕР_30 , відкритого в АТ КБ «Приватбанк» (МФО 305299), найменування платника «Кр.з-ть UBER UAH» (код ЄДРПОУ 14360570) із призначенням платежу «Інформаційні посередницькі послуги». У подальшому, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , діючи на підставі зазначених довіреностей та використовуючи доступ до вказаних рахунків, вчинили дії щодо зняття готівкових коштів з них під виглядом прибутку від підприємницької діяльності таких фізичних осіб-підприємців, хоча вони насправді жодною фінансово-господарською діяльністю такого роду насправді не займались.
Такі дії ОСОБА_4 та ОСОБА_5 можуть свідчити про підробку та незаконні дії з документами на переказ, платіжними картками та іншими засобами доступу до банківських рахунків, у результаті чого вони отримали прибуток, який у подальшому не задекларували.
У рамках досудового розслідування проведено ряд обшуків за місцями здійснення незаконної діяльності ОСОБА_4 та ОСОБА_5 в результаті яких вилучено документи, що підтверджують незаконну діяльність, а також грошові кошти, незаконно отримані ОСОБА_4 та ОСОБА_5 з банківських рахунків одного з підконтрольних ФОП.
Крім того, допитано в якості свідків ФОП « ОСОБА_6 », ФОП « ОСОБА_10 », ФОП « ОСОБА_11 », ФОП « ОСОБА_13 », ФОП « ОСОБА_14 », ФОП « ОСОБА_15 », ФОП « ОСОБА_18 », ФОП « ОСОБА_21 », ФОП « ОСОБА_22 », ФОП « ОСОБА_23 », ФОП « ОСОБА_26 », ФОП « ОСОБА_28 »., які надали показання про те, що були зареєстровані ФОП без їх відома, а також про те, що жодної діяльності пов`язаної з «Убер» не здійснювали, а лише за грошову винагороду виписували довіреності на не відомих їм ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .
Також, проведено одночасні допити ОСОБА_4 , ОСОБА_5 із ФОП « ОСОБА_10 » та ФОП « ОСОБА_11 ».
Крім того, у банківських установах вилучено оригінали документів щодо відкриття, функціонування рахунків а також обготівкування грошових коштів з рахунків всіх вищезазначених ФОП, з рахунків яких ОСОБА_4 та ОСОБА_5 знімали грошові кошти та використовували у своїх цілях.
Крім того, зібрані в рамках досудового розслідування матеріали скеровано для проведення податкових перевірок правильності нарахування та сплати податків громадянами ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , а саме щодо проведення податкової перевірки ОСОБА_5 направлено ініціативний лист №20847/5/99-99-23-01-16 від 23.12.2019 у порядку ст.78 ПКУ до ГУ ДФС у Чернігівській області, в свою чергу щодо проведення податкової перевірки ОСОБА_4 направлено ініціативний лист №20848/5/99-99-23-01-16 від 23.12.2019 у порядку ст.78 ПКУ до ГУ ДФС у Київській області та додаткові матеріали листом №729/5/99-99-23-01-19.
Із ГУ ДПУ у Київській області надійшов лист №2607/5 від 02.03.2020 згідно якого стосовно ОСОБА_4 розпочато проведення позапланової перевірки та надіслано останньому запит щодо надання пояснень та копій документів, однак останній запит проігнорував. Однак, у зв`язку із епідемією COVID-19, постановами Кабінету Міністрів України встановлено карантин на всій території України, в тому числі згідно Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податкової підтримки платників податків на період здійснення заходів по запобіганню виникненню і поширенню короно вірусної хвороби» від 13.05.2020 №591-ХІ запроваджено мораторій на проведення податковими органами позапланових податкових перевірко на час карантину. Така ситуація об`єктивно обмежила виконання всіх необхідних слідчих (розшукових) дій у кримінальному провадженні вчасно, в тому числі унеможливлює закінчення проведення ревізорами-інспекторами ДПС позапланових податкових перевірок діяльності ОСОБА_4 та ОСОБА_5 на предмет правильності та своєчасності сплати податків до бюджетів в період мораторію, що не надає змогу на даний час визначити розмір збитків у кримінальному провадженні.
Вісімнадцяти місячний строк досудового розслідування закінчується 01.09.2020 року, однак завершити досудове розслідування до вказаного строку не видається за можливе, оскільки необхідно провести ряд слідчих та розшукових дій, а саме: визначити розмір збитків, провести ряд експертиз.
Учасники кримінального провадження у судове засідання не з?явилися, прокурор просив задовольнити клопотання у його відсутність.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного.
Згідно ч.4 ст.38 КПК України, орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
Відповідно до ч.1 ст.219 КПК України, строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.
Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати: 1) двох місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку; 2) шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину невеликої або середньої тяжкості; 3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Під час судового розгляду клопотання встановлено, що слідчим Головного слідчого управління фінансових розслідувань ДФС України 01.03.2019 року внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань №32019100000000192, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.
Згідно із ст.12 КК України, кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.212 КК України, відносяться до тяжкого злочину, за яке передбачено покарання у виді штрафу до двадцяти п?яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.
Відповідно до ч.1 ст.294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.
Згідно з п.3 абз.2 ч.1 ст.219 КПК України, строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Нормою п.4 ст.294 КПК України передбачено, що строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.
У судовому засіданні встановлено, що строк досудового розслідування закінчується 01.09.2020 року, однак, на даний час, у зазначений строк неможливо закінчити досудове розслідування, оскільки у кримінальному провадженні необхідно провести ще ряд слідчих дій, зокрема: необхідно провести ряд слідчих та розшукових дій, а саме: визначити розмір збитків, провести ряд експертиз.
Вказані обставини, що на даний час унеможливлюють закінчення досудового розслідування слідчий суддя визнає обґрунтованими, оскільки вони належним чином мотивовані слідчим в клопотанні.
На підставі викладеного, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого Дніпровського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №32019100000000192 від 01.03.2019 року до дванадцяти місяців, підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.219, 294, 295-1, 309 КПК України, слідчий суддя, -
п о с т а н о в и в:
Клопотання прокурора відділу прокуратури м. Києва ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32019100000000192 від 01.03.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, до дванадцяти місяців, тобто до 01 вересня 2021 року.
Строк дії ухвали встановити до 01 вересня 2021 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2020 |
Оприлюднено | 09.02.2023 |
Номер документу | 91132695 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Дніпровський районний суд міста Києва
Курило А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні