Ухвала
від 01.09.2020 по справі 812/677/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

01 вересня 2020 року СєвєродонецькСправа № 812/677/17

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О. при розгляді у підготовчому засіданні адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Гірниче підприємство Антрацитвугілля до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправними дій щодо відмови у списанні податкового боргу та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду з Верховного Суду на розгляд надійшла адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Гірниче підприємство Антрацитвугілля (далі - позивач, ТОВ ГП Антрацитвугілля ) до Головного управління ДФС у Луганській області (далі - ГУ ДФС у Луганській області) з вимогами про: визнання протиправними дій ГУ ДФС у Луганській області щодо відмови у списанні податкового боргу позивача згідно з податковими деклараціями: з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 2 квартал 2014 року в розмірі 61670,07 грн та пені - 8398,62 грн, екологічного податку за 2-4 квартали 2014 року у загальному розмірі 25225,10 грн, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за липень-грудень 2014 року у розмірі 44259,47 грн; зобов`язання ГУ ДФС у Луганській області прийняти рішення щодо списання безнадійного податкового боргу згідно з вказаними податковими деклараціями, а також щодо списання недоїмки по сплаті єдиного соціального внеску за період з серпня 2014 року по червень 2015 року в сумі 63204,25 грн.

Ухвалою від 06 липня 2020 року прийнято адміністративну справу до розгляду, визначено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання у справі.

Від представника ГУ ДФС у Луганській області 03 серпня 2020 року надійшла заява про заміну ГУ ДФС у Луганській області його правонаступником ГУ ДПС у Луганській області, в обґрунтування якого зазначено, що постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 прийнято рішення про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України. З 28.08.2019 відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р розпочала свою роботу Державна податкова служба України, якій Кабінет Міністрів України передав функції з реалізації державної податкової політики. З метою забезпечення реалізації вимог, викладених у постанові Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , керуючись Положенням про ГУ ДПС у Луганській області, затвердженим наказом ДПС України від 12.07.2019 № 14 Про затвердження положень про територіальні органи ДПС 14 та наказом ДПС України від 28.08.2019 № 36 Про початок діяльності Державної податкової служби України , ГУ ДПС у Луганській області розпочало виконання функцій і повноважень ГУ ДФС у Луганській області. Отже, ГУ ДПС у Луганській області є правонаступником усіх прав та обов`язків ГУ ДФС у Луганській області.

Представники сторін у підготовче засідання не прибули, про дату, час та місце підготовчого засідання повідомлені належним чином, причини неявки суду не повідомили.

Частиною другою статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України визначені випадки, коли суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки сторони про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином, підстави для відкладення підготовчого засідання відсутні, суд вважає за можливе провести підготовче засідання за відсутності представників сторін.

Вирішуючи клопотання про заміну відповідача його правонаступником, суд виходить з такого.

Згідно з пунктом 9 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач це суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.

Відповідно до частини третьої статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Згідно з частиною четвертою статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.

Заміна відповідача допускається до ухвалення рішення судом першої інстанції (частина сьома статті 48 КАС України).

Відповідно до частини першої статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Частинами першою та п`ятою статті 104 Цивільного кодексу України визначено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України (далі - Постанова № 1200) утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Абзацом другим пункту 2 Постанови № 1200 установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Згідно з абзацом четвертим пункту 2 Постанови № 1200 Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби (далі - Постанова № 537) утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1.

Також, зазначеною Постановою № 537 реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби згідно з додатком 2, зокрема, Головне управління ДФС у Луганській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Луганській області.

Кабінетом Міністрів України 21 серпня 2019 року прийнято розпорядження № 682-р Питання Державної податкової служби , яким вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України (Офіційний вісник України, 2019 р., № 26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Згідно з наказом Державної податкової служби України від 28 серпня 2019 року № 36 Про початок діяльності Державної податкової служби України розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу України.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Реєстр), до Реєстру 31 липня 2019 року внесений записи про реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи - ГУ ДПС у Луганській області.

Також відповідно до витягу до Реєстру 05 серпня 2019 року внесений запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи ГУ ДФС у Луганській області в результаті реорганізації.

Однак, станом на час вирішення клопотання запис про припинення цієї юридичної особи до Реєстру ще не внесений, що свідчить про те, що юридичну особу ГУ ДФС у Луганській області дотепер не припинено.

Суд зазначає, що процесуальне правонаступництво необхідно розуміти як заміну або вибуття в адміністративній справі сторони чи третьої особи в разі переходу правового статусу від однієї особи до іншої (правонаступника), зокрема, компетенції, в тому числі обов`язку представлення інтересів в суді від одного до іншого суб`єктів владних повноважень у спірних правовідносинах.

Надані до заявленого клопотання розпорядчі документи свідчать лише про наділення новоствореного податкового органу повноваженнями з виконання поточних функцій, пов`язаних з адміністрування податків, тощо.

Оскільки юридичну особу ГУ ДФС у Луганській області не припинено, суд дійшов висновку, що цей суб`єкт владних повноважень не є вибулою стороною у спірних правовідносинах, тому у суду відсутні підстави для його заміни правонаступником в порядку, визначеному статтею 52 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно, у задоволенні клопотання слід відмовити.

Однак, зважаючи на сформовану позивачем вимогу щодо зобов`язання ГУ ДФС у Луганській області прийняти рішення щодо списання безнадійного податкового боргу та недоїмки по єдиному соціальному внеску, а також, що вирішення цих питань за наказом Державної податкової служби України від 28 серпня 2019 року № 36 Про початок діяльності Державної податкової служби України покладено на Державну податкову службу України, суд вважає за необхідне залучити ГУ ДПС у Луганській області до участі у справі як другого відповідача.

Відповідно до частини третьої статті 173 КАС України підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.

Підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду (частина четверта статті 173 КАС України).

Згідно з частиною першою статті 179 КАС України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання.

Частиною другою статті 180 КАС України визначено перелік питань, які вирішуються у підготовчому засіданні.

Оскільки у підготовчому провадженні вирішено не всі питання, зазначені у частині другій статті 180 КАС України, з метою належної підготовки справи для розгляду по суті, суд вважає за необхідне продовжити строк підготовчого провадження на тридцять днів.

Відповідно до пункту 3 частини другої статті 181 КАС України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках, коли питання, визначені частиною другою статті 180 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.

Керуючись статтями 48, 52, 173, 179, 180, 241, 243, 256 Кодексу адміністративного судочинства України

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Луганській області про його заміну правонаступником.

Залучити Головне управління ДПС у Луганській області до участі у справі як другого відповідача.

Запропонувати Головному управлінню ДПС у Луганській області надати до суду протягом 15 днів з дня вручення цієї ухвали відзив на позовну заяву разом зі всіма доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані іншими учасниками справи, та доказами, що підтверджують надіслання (надання) іншим учасникам справи копії відзиву та доданих до нього документів.

Встановити строк для подання до суду відповіді на відзив та заперечення - протягом 3 днів з дня одержання відзиву (відповіді на відзив), але не пізніше ніж до закінчення підготовчого провадження.

Продовжити строк підготовчого провадження в адміністративній справі на тридцять календарних днів.

Відкласти підготовче засідання.

Наступне підготовче засідання призначити на 17 вересня 2020 року о 13 год. 15 хв. у приміщенні Луганського окружного адміністративного суду за адресою: м. Сєвєродонецьк, просп. Космонавтів, 18.

Ухвала суду набирає законної сили негайно з моменту її підписання та не може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.

СуддяК.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.09.2020
Оприлюднено03.09.2020
Номер документу91247299
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/677/17

Ухвала від 17.09.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Постанова від 17.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 18.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні