Рішення
від 17.08.2020 по справі 640/24834/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 серпня 2020 року м. Київ № 640/24834/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Балась Т.П. при секретарі судового засідання Кузьмич М.Б.

за участі представників сторін:

від позивача -Журавльов П.В.

від відповідача -Кучерявий О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу:

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Аерос

до Головного управління ДФС у м. Києві, Головного управління ДПС у м. Києві

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Аерос (далі - позивач або ТОВ АЕРОС ) з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 13.08.2019 № 10602615140104;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 13.08.2019 № 10612615140104;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 13.08.2019 № 10592615140104.

Мотивуючи позовні вимоги позивач зазначає, що висновки акта перевірки від 12.07.2019 №412/26-15-14-01-04/13666692 є необґрунтованими, а також ґрунтуються на неправильному тлумаченні норм чинного закону, з огляду на що, податкові повідомлення-рішення прийняті контролюючим органом є протиправними.

Відповідач надав відзив на позовну заяву, у якому вказав, що податкові повідомлення-рішення прийнято відповідачем правомірно, у межах наданих контролюючому органу повноважень, у зв`язку з виявленими під час перевірки порушеннями ТОВ Аерос податкового законодавства.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.12.2020 відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання у справі.

Протокольною ухвалою суду від 07.02.2020 закрито підготовче засідання та призначено розгляд справи по суті.

Протокольною ухвалою суду від 04.08.2020 залучено до участі у справі у якості співвідповідача Головне управління ДПС у м. Києві, позивач не погодився на заміну первісного відповідача на його правонаступника.

У судовому засіданні 17.08.2020 було проголошено вступну та резолютивну частину рішення. Повний текст рішення виготовлений та підписаний 31.08.2020.

Заслухавши пояснення учасників справи, розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

У період з 23.05.2019 по 20.06.2019 Головним управлінням ДФС у м. Києві було проведено документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю АЕРОС з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2016 по 31.03.2019, валютного - за період з 01.01.2016 по 31.03.2019, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2016 по 31.03.2019.

Результати перевірки оформлені актом від 12.07.2019 №412/26-15-14-01-04/13666692 (а.с. 15-52).

В акті перевірки стверджується про порушення ТОВ АЕРОС , зокрема, п. 198.3 ст. 198, п.п.192.1.1 п. 192.1, п. 192.3 ст. 192 Податкового кодексу України в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість на загальну суму 26 254,00 грн., в т.ч. за травень 2017 року в сумі 4 271,00 грн., за лютий 2019 року в сумі 21 983,00 грн., встановлено завищення сум податку, що підлягають бюджетному відшкодуванню на загальну суму 236 311,00 грн., в т.ч. за жовтень 2016 року в сумі 4 324,00 грн., за травень 2017 року в сумі 81 013,00 грн., за лютий 2018 року в сумі 89 127,00 грн., за лютий 2019 року в сумі 61 847,00 грн. та встановлено завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду в сумі 7 150,00 грн. за березень 2019 року.

Як убачається зі змісту акта перевірки, перевіркою правомірності визначення податкового кредиту за період з 01.01.2016 по 31.03.2019 встановлено його завищення на загальну суму 269 715,00 грн., в т.ч. за вересень 2016 року в сумі 956,00 грн., за жовтень 2016 року в сумі 3 368,00 грн., за травень 2017 року в сумі 85 284,00 грн., за лютий 2018 року в сумі 89 127,00 грн., за лютий 2019 року в сумі 90 980,00 грн.

Встановлені контролюючим органом порушення ґрунтуються на висновках про порушення ТОВ Аерос пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України, в з огляду на що завищено податковий кредит на загальну суму 180 588,00 грн., у тому числі за вересень 2016 року в сумі 956,00 грн., за жовтень 2016 року в сумі 3 368,00 грн., за травень 2017 року в сумі 85 284,00 грн., за лютий 2019 року в сумі 90 980,00 грн. в результаті списання кредиторської заборгованості по взаєморозрахунках з постачальником-нерезидентом Aeros Sails GMbH.

Також у акті перевірки встановлено порушення ТОВ Аерос вимог п.п. 182.1.1 п. 192.1, п. 192.3 статті 192 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податковий кредит з ПДВ на загальну суму ПДВ 89 127 грн. за лютий 2018 року.

З матеріалів справи вбачається, що позивач, не погодившись із висновками, які були викладені в акті перевірки, 31.07.2019 звернувся до відповідача із запереченнями на акт документальної планової виїзної перевірки від 12.07.2019 № 412/26-15-14-01-04/13666692 (а.с.113-115).

За результатами розгляду заперечень Головне управління ДФС у м. Києві листом Про результати розгляду заперечення від 09.08.2019 № 151051/26-15-14-01-04 повідомило позивача, що висновки акта перевірки від 12.07.2019 № 412/26-15-14-01-04/13666692 залишено без змін, а заперечення без задоволення (том 1 а.с.97-100).

На підставі висновків акта перевірки Головним управлінням ДФС у м. Києві прийняті податкові повідомлення-рішення:

- податкове повідомлення-рішення від 13.08.2019 № 10592615140104, згідно з яким ТОВ АЕРОС збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів на суму 32 818,00 грн., у тому числі за основним платежем у розмірі 26 254,00 грн. та за штрафними санкціями у розмірі 6564,00 грн. (а.с.108);

- податкове повідомлення-рішення від 13.08.2019 № 10612615140104, згідно з яким ТОВ АЕРОС зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 236 311,00 грн., у тому числі штрафні санкції у розмірі 59 077,75 грн. (а.с.109);

- податкове повідомлення-рішення від 13.08.2019 № 10602615140104, згідно з яким встановлено завищення ТОВ АЕРОС від`ємного значення податку на додану вартість на суму 7150,00 грн. (а.с.111).

Не погоджуючись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач оскаржив їх в адміністративному порядку (а.с.123-129).

За результатами розгляду скарги позивача ДПС України прийняла рішення від 05.11.2019 № 8517/6/99-00-08-05-01, яким залишила скаргу без задоволення, а спірні рішення - без змін (а.с.130-134).

Вважаючи, що вказані податкові повідомлення-рішення прийнято з порушенням вимог чинного законодавства позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - Податковий кодекс України).

Згідно з підпунктом а пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 198.2 статті 198 Податкового кодексу України).

Відповідно до абзацу 1 пункту 201.12 статті 201 Податкового кодексу України у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.

Згідно з абзацом 4 пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Отже, у разі наявності фактів ввезення товарів на митну територію України, сплати податку на додану вартість до державного бюджету, наявності митної декларації, оформленої відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку та яка посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, платник податку має право на податковий кредит.

У разі невключення податку на додану вартість до складу податкового кредиту у звітному періоді, в якому оформлена митна декларація, платник податку не втрачає таке право і може ним скористатися протягом 365 календарних днів з дати оформлення митної декларації.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою виникнення від`ємного значення (квітень-травень 2014) стало здійснення ТОВ АЕРОС (покупець) імпортних операцій з ввезення на митну територію України товару на підставі укладених із постачальником-нерезидентом Aeros Sails GmbH (продавець) типових контрактів, згідно із якими продавець продає і постачає покупцю, а покупець купує і приймає у продавця товар (труби алюмінієві, запасні запчастини для дельтапланів тощо) відповідно до термінів та умов, зазначених у цих контрактах.

На підтвердження здійснення Aeros Sails GmbH імпортних операцій за вищевказаними господарськими взаємовідносинами, позивачем надані ВМД (135-144).

Здійснення фактичної сплати митним органам сум ПДВ за імпортований товар, підтверджується наданими позивачем платіжними дорученнями (а.с.146-149) та банківськими виписками (а.с.145).

За наявними в матеріалах справи платіжними дорученнями та банківськими виписками ТОВ Аерос при ввезенні товарів на територію України за вказаними вище ВМД, суми ПДВ були сплачені позивачем до Державного бюджету України, про що свідчать вказані в них реквізити одержувача (Київська міська митниця ДФС) та призначення платежу ( Передоплата/доплата за митне оформлення ).

В той же час, з огляду на графу 8 зазначених ВМД встановлено, що одержувачем товарів значиться ТОВ Аерос , всі вони оформлені відповідно до вимог чинного законодавства, що не спростовується податковим органом.

З огляду на зазначене, вказані вище ВМД підтверджують здійснення митного контролю Київською міською митницею ДФС, сплату ТОВ Аерос ПДВ, митних зборів та інших платежів при митному оформленні труб алюмінієвих, запасних запчастин для дельтапланів тощо на користь митного органу, а тому є дійсними документами, які підтверджують право позивача на віднесення сплачених сум ПДВ до податкового кредиту.

Як було зазначено судом вище, перевіркою правомірності визначення податкового кредиту за період з 01.01.2016 по 31.03.2019 встановлено завищення ТОВ Аерос податкового кредиту на суму 180 588,00 грн., у тому числі за вересень 2016 року в сумі 956,00 грн., за жовтень 2016 року в сумі 3 368,00 грн., за травень 2017 року в сумі 85284,00 грн., за лютий 2019 року в сумі 90 980,00 грн.

В акті перевірки та у відзиві на позовну заяву податковим органом вказано, що на порушення пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України ТОВ Аерос протиправно не відкориговано податковий кредит по списаній кредиторській заборгованості по контрагенту Aeros Sails GMbH у розмірі 180 588,00 грн. Відповідачем зазначено, що ТОВ Аерос при списанні кредиторської заборгованості по контрагенту Aeros Sails GMbH збільшено фінансові результати діяльності підприємства на 902 942,00 грн., в тому числі за IV квартал 2016 року збільшено на 21 622,06 грн., за II квартал 2017 року - на 426 420,89 грн., за I квартал 2019 року - 454 899,18 грн.

Під час розгляду справи судом встановлено та не заперечувалось сторонами, що ТОВ Аерос було отримано дохід від безоплатно отриманих активів (Дт632/Кт718) на суму 21 622,06 грн. Перелік документів на безоплатно одержаний товар із зазначенням сум за IV квартал 2016 року:

- Aeros Sails GMbH (Договор AS-03-16 (04.01.2016)) строк отримання 28.09.2016, сума оборотних активів 165,00 євро (курс на дату отримання 28,980670) 4781,81 грн.;

- Aeros Sails GMbH (Договор AS-02-14 (01.08.2014)) строк отримання 28.09.2016, сума оборотних активів 165,00 євро (курс на дату отримання 28,980670) 4781,81 грн.;

Також судом встановлено, що згідно з даними бухгалтерського обліку по контрагенту Aeros Sails GMbH ТОВ Аерос на підставі наказу від 06.05.2017 Про списання з обліку кредиторської заборгованості, строк позовної давності якої минув і яку слід вважати безнадійною списано 426 420,89 грн. кредиторської заборгованості, на підставі наказу від 04.02.2019 Про списання з обліку кредиторської заборгованості, строк позовної давності якої минув і яку слід вважати безнадійною - списано 454 899,18 грн. кредиторської заборгованості.

ТОВ Аерос вищезазначену кредиторську заборгованість включено до складу інших операційних доходів, а саме - доходів від списання кредиторської заборгованості.

Судова практика вирішення податкових спорів виходить з презумпції добросовісності платника, тобто з презумпції економічної виправданості дій платника, що мають своїм наслідком отримання податкової вигоди, та достовірність відомостей у бухгалтерській та податковій звітності платника.

Підпунктом 135.5.4 п. 135.5 статті 135 Податкового кодексу України встановлено, що до складу доходів включаються суми безнадійної кредиторської заборгованості.

Стаття 192 Податкового кодексу України визначає вичерпний перелік підстав для коригування податкового кредиту. Серед вказаного переліку відсутня така підстава для коригування податкового кредиту, як списання безнадійної кредиторської заборгованості.

Крім того, стаття 192 Податкового кодексу України Особливості значення бази оподаткування в окремих випадках (порядок коригування податкових зобов`язань та податкового кредиту) стосується випадків, коли сторони здійснюють будь-яку зміну суми компенсації вартості товарів/послуг, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг.

Дана норма не регулює операції визнання заборгованості безнадійною, оскільки при визнанні заборгованості безнадійною не відбувається зміна компенсації за товари/послуги та у продавця не виникає обов`язку виписати покупцю розрахунок коригування з наступним зменшенням у продавця податкових зобов`язань та зменшенням у покупця податкового кредиту.

При цьому, Податковий кодекс України не містить норм, відповідно до яких платник податку на додану вартість повинен нараховувати податкові зобов`язання при визнанні у покупця кредиторської заборгованості за товари/послуги безнадійною.

Аналогічна позиція викладена Вищим адміністративним судом України в своїй ухвалі від 19 квітня 2016 року у справі № 802/3307/14-а та постанові від 20 вересня 2016 року у справі № 826/418/16.

Отже, твердження відповідача про необхідність коригування податкового кредиту при списанні безнадійної кредиторської заборгованості суперечить наведеним вище положенням Податкового кодексу України.

Крім того, у роз`ясненні, яке міститься у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі Державної податкової служби України у категорії 101.10 зазначено, що при списанні кредиторської заборгованості, яка виникла при імпорті товарів, розрахунки з постачальником-нерезидентом за які не проведено, не змінюється сума компенсації вартості товарів та не відбувається повернення сум ПДВ, сплачених при ввезенні товарів, то підстав для коригування податкового кредиту, сформованого на підставі отриманої митної декларації, не виникає.

Отже, висновки податкового органу, викладені у акті перевірки та у відзиві на позовну заяву про завищення податкового кредиту на загальну суму 180 588,00 грн., у тому числі за вересень 2016 року в сумі 956,00 грн., за жовтень 2016 року в сумі 3 368,00 грн., за травень 2017 року в сумі 85 284,00 грн., за лютий 2019 року в сумі 90 980,00 грн. в результаті списання кредиторської заборгованості по взаєморозрахунках із постачальником-нерезидентом Aeros Sails GMbH є необґрунтованими та не відповідають вимогам податкового законодавства.

Що стосується висновків податкового органу про завищення ТОВ Аерос податкового кредиту за лютий 2018 року на суму 89 127,00 грн. суд зазначає наступне.

Перевіркою встановлено, що відповідно до даних Єдиного реєстру податкових накладних, постачальником ТОВ Авіасіч за січень 2018 року зареєстровано на адресу ТОВ Аерос податкові накладні на загальну суму 178 253,00 грн. та розрахунок коригування за лютий 2018 року на загальну суму (-89 127), а саме:

- податкова накладна № 1 від 16.01.2018 на суму 89 126,60 грн.;

- податкова накладна № 1 від 31.01.2018 на суму 89 126,60 грн.;

- розрахунок коригування № 1 від 01.02.2018 до податкової накладної № 1 від 31.01.2018 на суму (-89 126,60 грн.).

З акта перевірки установлено, що ТОВ Аерос було задекларовано суми ПДВ у податковій декларації від 19.02.2018 № 9025280225 за січень 2018 року у розмірі 89 126,60 грн.

При цьому, ТОВ Авіасіч задекларовано суми ПДВ у податковій декларації від 19.02.2018 № 9024520435 за січень 2018 року у розмірі 89 126,60 грн., у податковій декларації від 06.03.2018 № 9037336499 за січень 2018 року у розмірі 89 127,00 грн., у податковій декларації від 19.03.2018 № 9047341527 за лютий 2018 року у розмірі - 89 126,60 грн.

З огляду на зазначене, контролюючий орган дійшов висновку, що ТОВ Аерос завищено податковий кредит по ТОВ Авіасіч за лютий 2018 року на 89 127,00 грн.

Згідно з пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Разом з тим, згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Відповідно до п. 11 підрозділу 2 роз. ХХ Перехідні положення ПК України, з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем в декларації з податку на додану вартість за січень 2018 року сформовано податковий кредит на суму ПДВ 89 126,60 грн. за рахунок податкової накладної №1 від 16.01.2018, виписаної ТОВ Авіасіч .

31.01.2018 ТОВ Авіасіч виписало ще одну податкову накладну № 1 на суму ПДВ 89 126,60 грн. (а.с.152).

Позивачем у позовній заяві зазначено, що вказана податкова накладна була виписана ТОВ Авіасіч помилково, з огляду на що ТОВ Аерос вказану податкову накладну у декларації з податку на додану вартість за січень 2018 року та не відображало.

З матеріалів справи установлено, що 01.02.2018, ТОВ Аерос було складено та зареєстровано розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 1 до податкової накладної від 31.01.2018 № 1 щодо зменшення суми ПДВ на суму 89 126,60 грн.

Відповідно до п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Мінфіна № 1307 від 31.12.2015р., у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної. Розрахунок коригування складається особами, визначеними відповідно до пункту 1 цього Порядку. Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених цим Порядком. У розрахунку коригування вказуються дата та номер податкової накладної, до якої вносяться зміни. У клітинках номера податкової накладної, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються. У разі складання розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, у розрахунку коригування зазначаються виправлені дані. Не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера.

Згідно з п.192.1 ст. 192 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН).

Відповідно до п.п. 192.1.1 п. 192.1 ст. 192 ПКУ, якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань на підставі складеного та зареєстрованого в ЄРПН розрахунку коригування.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в ЄРПН:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

При цьому постачальник товарів/послуг має право зменшити суму податкових зобов`язань за таким розрахунком коригування після його реєстрації в ЄРПН отримувачем.

Отже, у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг постачальник має право зменшити податкові зобов`язання на підставі розрахунку коригування, зареєстрованого в ЄРПН отримувачем протягом 15-денного терміну, у податковій декларації з ПДВ того звітного (податкового) періоду, в якому його складено. Якщо розрахунок коригування зареєстрований в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, то постачальник має право зменшити податкові зобов`язання у податковій декларації з ПДВ того звітного періоду, в якому його зареєстровано в ЄРПН.

З огляду на наведене, суд погоджується з доводами позивача про те, що відповідач безпідставно дійшов висновку про необхідність зменшення ТОВ Аерос податкового кредиту на суму 89 126,60 грн., оскільки завищення податкового кредиту позивачем по взаємовідносинам з ТОВ Авіасіч за лютий 2018 року на суму 89 126,60 грн. не відбулося.

З урахуванням викладеного, висновки контролюючого органу щодо заниження позивачем податку на додану вартість на загальну суму 26 254,00 грн., завищення сум податку, що підлягають бюджетному відшкодуванню на загальну суму 236 311 грн. та завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у сумі 7 150,00 грн. за березень 2019 року не знайшли свого підтвердження за результатами розгляду адміністративної справи.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, в той час, як позивачем в повному обсязі підтверджено правомірність включення спірної суми ПДВ до податкового кредиту із додержанням норм законодавства, з огляду на що вимоги позивача про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень 10602615140104, № 10612615140104 та № 10592615140104 від 13.08.2019 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні з адміністративним позовом до суду було сплачено судовий збір в розмірі 5030,35 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 06.12.2019 № 739 (а.с.5).

Ураховуючи задоволення позовних вимог, сплачений позивачем за звернення з позовною заявою судовий збір у сумі 5030,35 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок Головного управління ДПС у м. Києві.

Керуючись ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю АЕРОС задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 13.08.2019 № 10602615140104.

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 13.08.2019 № 10612615140104.

4. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 13.08.2019 № 10592615140104.

5. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АЕРОС (ідентифікаційний код: 13666692, місцезнаходження: 03061, м. Київ, вул. Пост-Волинська, буд. 5) понесені судові витрати по сплаті судового збору в сумі 5030,35 грн. (п`ять тисяч тридцять гривень тридцять п`ять копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код 43141267, місцезнаходження: вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Т.П. Балась

Повний текст рішення виготовлено та підписано - 31.08.2020.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.08.2020
Оприлюднено02.09.2020
Номер документу91249685
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/24834/19

Ухвала від 16.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 15.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 08.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 07.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 14.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 26.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 13.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні